Guest

Discutii si poze Cyclocross

Recommended Posts

Sper sa nu fie considerat off-topic:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

atata bine setup'ul lui Don Myrah (UCI Masters 45-49 Cyclocross World Champion). are frane pe disc, cum de-altfel au mai toti americanii acum. pana si campionul lor Jeremy Powers a facut tranzitia. Powers a fost pe 7 la cursa de World Cup din Tabor, cea mai buna clasare a unui american, dar poate mai important, cea mai buna clasare a unei bicle CX pe disc de pan-acum. bicla lui Don Myrah insa e pe frane hidraulice actionate de manetele clasice pe cablu; la mijloc fiind acel adapter-system. dintre toate vazute pan-acum, asta pare cel mai misto, al celor de la 324 Labs.

Don Myrah’s 2013 Ibis Hakkalugi Disc Cyclocross Bike

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totuși care sunt diferențele dintre un ciclocross si o cursiera..Mă refer la cum le deosebim. Ma bate gandul la una si am cautat pe diferite siteuri si sincer nu am gasit decat mtb, city bike si cursiere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frânele sunt altfel, au cate două "prinderi", ca cele pentru V-brake.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si furcile fata/spate sunt ceva mai late sa permita cauciucuri ceva mai mari, pe o cursiera nu intra mai mult de 700x25c, poate un 700x28c uneori, iar cauciucurile de ciclocros sunt in general intre 700x32c si 700x35c (UCI aproba dimensiunea maxima de 700x34c), Ca idee, se poate face foarte bine un ciclocros dintr-o bicicleta de cros cu roti pe 28 prin adaugarea ghidonului si manetelor de sosea, iese destul de bine. In ultima vreme, ca urmare a faptului ca de vreo 2 ani UCI a aprobat folosirea franelor pe disc la ciclocros, din ce in ce mai multi producatori scot bicicletele lor de ciclocros cu frane pe disc, multe dintre ele nemaiavand si suporti de frana pe janta. Uite aici un exemplu de bicla moderna de ciclocros exclusiv pe disc :X

Imagine postată

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

se da cadrul de ciclocros din imagine, material carbon

intrebare: avand in vedere ca nu are piesa aceea micuta, motata pe cadru, sa poata opri camasa, pot monta frana cantilever pe spate?

 

eu as zice ca nu se poate asa ceva, de sudat nu am cum, cadrul fiind de carbon, de lipit nu prea m-as risca si cum cadrul nu suporta discuri, singura optiune ar fi mini-v-urile?

 

alte idei, solutii, rezolvari, s-a mai intanit cineva cu chestia asta, a rezolvat cumva? Pe fata am rezolvarea datorita cuvetariei specifica pentru ciclocros/cantilever.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha, interesanta piesa, nu am mai vazut-o pana acum pe nicaieri.

stiam eu ca intreb unde trebuie si se gasesc oameeni de nadejde pe aici. in cazul in care ma hotarasc la canti am sa caut si piesa asta. multam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe unul din cadrele de otel am sudat prinderile pe furca spate pentru frane v-brake/canti, iar carligul de ghidaj al cablului de frana l-am prins de tija de sa. Inaltimea la care prinzi carligul devine astfel parte din sistemul de reglaj al franei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
O chestie si mai buna este un colier pentru tija cu suport de camasa incorporat. Am avut asa ceva.

http://www.ebay.co.uk/itm/ALLOY-CANTILEVER-REAR-BRAKE-HANGER-35MM-NEW-UNUSED-/230756552436

multzam mult, pe asta il stiam, dar uitasem de el. citisem de mult de chestia asta, dar utilizatorii nu prea erau incantati, din cauza pozitiei si nu prea intinde cablul prea bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt solutii, si eu am rezolvat-o chiar mai simplu, nu te blochezi in treaba asta, stai linistit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai eu am vazut doar rezolvari in toata treaba asta, m-am blocat deocamdata doar la partea financiara, dar se rezolva si treaba asta, intr-un fel sau altul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SALUTARE!

 

Dacă poze cu voi pe ciclocros nu puneţi, vă chestionez în legătură cu jantele pe care le folosiţi la ture/competiţii.

CYCLO al meu a venit cu jante ALEXRIMS DC19 622x16 şi cauciucuri KENDA 700x30C pe care le-am înlocuit cu MAXXIS 700x35C (cadrul are 38 mm la chainstays). Pentru a nu mai schimba cauciucurile slick cu cramponate pe aceleaşi jante, am decis să imi fac alte roţi dedicate offroad pe care voi pune cramponate cu balon de 35 şi ceva de turing.

În ţara noastră oferta la roţi de 28" CX este "sublim" de săracă aşa că am găsit doar câteva modele care să prezinte încredere:

 

MAVIC A119/319 622x19 540g

http://www.mavic.com/en/product/rims/road-triathlon/r

ims/A-119#128174

 

Mavic Open Sport 622x15 490g http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=13108

 

MACH1 ROAD RUNNER 622x15 500g http://www.mach1.fr/composants/pages/jante.aspx?id=44

 

RIGIDA SNYPER 622x17 500(580?)g http://www.bikenature.ro/produs/rigida-snyper

 

Şi ar mai fi ALEXRIMS XC23 622X16, 495g însă nu am găsit-o în România.

http://www.alexrims.com/product_detail.asp?sc=1&cat=1

&cat2=8&pid=15

 

Jantele x19 acceptă cauciucuri max 42C însă sunt late şi va fi nevoie sa modific distanţa între saboţii de frână atunci când schimb roţile cu cele pentru şosea; cele x15 acceptă balonaj de 23-32 - pot să pun 35C fără riscuri? Pentru x15 şi x17 aş putea regla saboţii de la manetele de frână orizontale.

 

Aspect important este şi preţul; ce am găsit este între 73 şi 159 lei.

 

Voi ce folosiţi şi ce aţi alege dintre cele de mai sus?

 

Mersi pentru orice răspuns veţi binevoii a posta.

 

TOATE CELE BUNE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Am eu Mavic Open Sport, pe spate, din septembrie și în vreo 300 km nu am avut nici o problemă. Dar, ține cont că nu doar janta e importantă, contează și spițele și mai ales calitatea lucrării (spițarea).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pus fara probleme cauciucuri de 35, 37, 40, 42 pe roti de x15, mai exact Mavic Aksium. O sa vezi de asemenea ca o buna parte din bicicletele de CX vin stock cu jante x15 (inclusiv Aksium, dar si o gramada de alte modele). Iarasi o sa vezi la Fulcrum si Campagnolo ca au facut versiuni CX la unele wheelset-uri de-ale lor de sosea, iar singurele diferente se gasesc la nivelul butucului (in general o etansare mai buna pentru modelul CX), janta ramanand aceeasi. Acuma evident, sunt o gramada de motive sa treci sau nu pe o janta mai lata, dar din perspectiva cauciucurilor nu-i nici un stres, si mai ales daca vrei sa mergi pe maxim 35.

Share this post


Link to post
Share on other sites

campagnolo la variantele de CX au pus o garnitura mai buna la butuci, avand in vedere ca s-ar putea sa intri in namol cu ea (bleah, eu ma duc la techergiol pentru asta) in rest merge si cu cauciuc de 23 la fel de bine ca si cele de 35, pe probate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bine sa ai niste roti rezistente la CX, nu ieftine. Aksium de exemplu sunt cam moi, eu asa ceva folosesc dar nu prea fac bine. Niste roti bune sunt Ksyrium, mult mai rigide decat Aksium si cu o rezistenta legendara. Dar din motive de nivel redus de trai ne doare sufletul sa bagam Ksyrium la asa ceva, desi inginereste Aksium vor face mai multe probleme.

 

Oricum, ca si soc in structura rotii, eu zic ca niste radacini luate cu cauciuc de 35 umflat la 3-4 bar sunt mai finute decat niste gropi in asfalt luate cu cauciuc de 23 cu 9 bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perfect de acord cu Horace

 

Si conasul @Pandy a ridicat o problema reala,vezi pe unde le faci

 

Eu as zice sa te orientezi catre niste roti SH In stare buna,Ksyrium ar fi ideale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am reusit sa-mi facu tubeless rotile de CX, da' de atunci am dezmembrat bicla pentru renovare si inca tot desfacuta e, n-am apucat sa le incerc. Dar abia astept sa o fac la loc si sa vad, o sa pot lasa presiunea destul de jos in ele. Va fi ceva interesant si ca si tractiune, dar si ca si confort si protectia rotii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.