Guest

Discutii si poze Cyclocross

Recommended Posts

Ma tot benoclez dupa cx-uri de vreo 2-3 saptamani prin tot netul, pentru ca intentionez sa-mi iau si eu. Momentan m-am decis asupra a 2 marci Tifosi si Guerciotti care mie mi se par rezonabile din punct de vedere al raportului pret / echipare. Ar mai fi fost si Vitus , dar nu mai exista modelul respectiv pentru masura mea, adica de 54cm.

Vroiam sa stiu daca printre voi sunt posesori sau persoane care s-au dat pe cadre produse de fabricantii acestia si daca pot impartasi cate ceva din feeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E cam aceeasi marie cu alta palarie. Doar ca Tifosi are grupul Campagnolo modelul nou, pe cand Guerciotii are Veloce modelul vechi(poate doar in poza apare asa).

Mie imi plac ambele la fel de mult, dar daca Tifosi are grupul nou, as lua Tifosi.

Rotile sunt cam la fel, in jur de 2kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, un mare plus cadrul Canyon, aparatori de noroi si frane pe disc ;) Chiar e mai meseriasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@octav: The integrated mudguards shown in the photograph are available as an optional extra and are not included with the bike order. You can add them to your shopping cart later in the ordering process.

 

Dar da, stiam si de asta. E si asta o optiune.


Tifosi Guerciotti  Vitus

Vroiam sa stiu daca printre voi sunt posesori sau persoane care s-au dat pe cadre produse de fabricantii acestia si daca pot impartasi cate ceva din feeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, dar ce intelegi tu mai precis prin feeling la niste cadre de aluminiu cu geometrie asemanatoare? 

 

Ce remarc eu este ca toate au prinderi pentru portbagaj pe furca spate, crescand astfel versatilitatea acestor modele pentru touring, commuting, etc. Intalnesti acest adaos si pe cadrele Kona, dar nu si la Merida, Focus, Canyon din cate stiu.

Aproape orice cadru de ciclocros are top-tube orizontal, triunghiul clasic care rezulta conferind o mai mare stabilitate, dar fiind si ceva mai greu fata de cadrele de cursiere cu top tube "slope", unde evident e folosit mai putin material. Aproape toate au tragerea "pe sus". 

O alta caracteristica este sectiunea tubului orizontal care trebuie sa fie "prietenos" pentru preluarea si transportul bicicletei pe umar, daca producatorii au acordat atentie acestui aspect. In rest unele cadre pot fi mai "race-oriented" altele mai versatile. 

In lista ta ai cadre italienesti. Cei mai mari amatori de ciclocros pe lumea asta sunt americanii, nemtii si belgienii. Poate conteaza, poate nu. In orice caz, ciclocrosul e o moda care a revenit in ultimii 5 ani, cu siguranta in 2006-2007 numai la Kona gaseai oferte, Merida nu avea, Focus, Cube nici nu se inventasera. 

 

Tu de ce iti propui sa ai un ciclocros?

 

Daca vrei concursuri, sunt/erau la un moment dat, 4-5 curse pe an in Romania (Poiana Br./Balotesti). Ca la unele evenimente de mtb mai "soft-offroad" sau pe traseu mai plat exista sectiuni de "ciclocros" e doar un apendice organizational pliat pe dorinta unor participanti de a-si incerca sansele la o sectiune separata, tot asa cum unii vin la primaevadare cu tandemul. Trasee de concurs sau antrenament se pot organiza, in teorie nu ar fi complicat, chiar si langa Bucuresti, dar disciplina in sine are anumite conditii, partea de "cros" din definitie refera si un anumit procent minim obligatoriu de alergare propriu-zisa (cu bicicleta in spinare), a nu se confunda cu push-bike pe pante imposibile. Daca am inteles corect, ca fapt divers, in Scotia parca, exista o cursa de traditie in care 90% se alearga cu bicicleta in spinare.

 

Daca vrei sa ai o bicicleta cat mai versatila, cand cursiera, cand trekking, cand off-road trebuie sa te orientezi spre aceasta flexibilitate a schimbarii componentelor, eu nu m-as repezi la frane pe disc de exemplu care ar presupune roti cu butuci dedicati, m-as orienta ca sa nu depind de componente excentrice, sa pot realiza diverse prinderi pe cadru in cazul in care nu le are: bidoane, portbagaje, aparatori, lumini, etc. 

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretul la Canyon-ul ala nu mi se pare mare afacere.

Daca e sa o luam asa (ca tot sunt fan) Cannondale CaadX 105 disc de 2014 are un pret recomandat de 6100 de lei care e putin peste cei 1300 de euro care cer pe Canyon. Iar in afara de capitolul frane, care zic eu ca sunt up-grad-abile oricand, sta mai bine: http://www.cannondale.com/deu/catalog/product/view/id/31120/s/caadx-disc-5-105/category/916/

 

 

In plus are imprumutate tehnologiile de la modelele de carbon, adaptate la un cadru de aluminiu si o geometrie imbunatatita de-a lungul anilor. Varianta de aluminiu are o pozitie mai ridicata facandu-l comod indiferent ca e concurs sau pur si simplu o tura. Pe un cadru fain echiparea se poate schimba si imbunatati, dar pe un cadru mediocru degeaba pui Sram Red sau Shimano Dura Ace Di2 ca tot n-ai facut mare lucru :) 

 

(parerea mea)

 

Dar daca tot e sa visam, cel mai tare m-ar unge la corason SuperX Black Inc. http://www.cannondale.com/deu/catalog/product/view/id/31513/s/superx-hi-mod-disc-black-inc/category/916/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, dar ce intelegi tu mai precis prin feeling la niste cadre de aluminiu cu geometrie asemanatoare? 

Nu m-am exprimat prea bine. Vroiam sa aflu pareri de la oameni care s-au dat sau poseda cadre fabricate de acesti producatori. Cum s-au pastrat in timp.. In functie de geometria lor cat de rigide/flexibile sunt...

 

Tu de ce iti propui sa ai un ciclocros?

Datorita versatilitatii pe care o ofera aceste biciclete, intentionez sa o fac o bike all time-all road: off-road usor, sosea, city, touring, etc. Asa cum spuneai si tu nu urmaresc frane pe disc la ele, si nici cadre si furci care nu au prevazute prinderi pentru aparatori, portbagaj.

Momentan nu sunt interesat de concursuri si nici nu am participat la vreunul. Daca in timp o sa ma prinda microbul, atunci pentru concursurile de sosea o sa-i fac un set de roti si o sa incerc sa rezist tentatiei de a-mi lua si pinioane-foi cu rapoarte specifice pentru sosea. Daca nu o sa pot, atunci o sa continui cu investitiile.

 

In momentul in care o sa trec prin filtru toate ofertele o sa ma mut dincolo pe topicul de optiuni ciclocros pentru pareri/sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Datorita versatilitatii pe care o ofera aceste biciclete, intentionez sa o fac o bike all time-all road: off-road usor, sosea, city, touring, etc. Asa cum spuneai si tu nu urmaresc frane pe disc la ele, si nici cadre si furci care nu au prevazute prinderi pentru aparatori, portbagaj.

 

 

Nu cred ca exista o bicicleta "all time-all road". Bicicletele sunt cam ca masinile, pe categorii: vrei viteza si distante mari -  iti iei o cursiera performanta si usoara, vrei viteza pe distante scurte, performanta si medii orare ridicate - iti iei bicicleta de contratimp cu roti "inalte" de carbon, vrei off road - iti iei mtb, vrei pe munte - iti iei un full suspension, vrei sa mergi la curse toamna si iarna - atunci iti iei un ciclocros.

Intr-adevar ciclocrosul e o bicicleta care iti ofera cateva avantaje care tin de versatilitate dar sa nu crezi ca poti intra cu ea peste tot! E posibil sa gresesc dar eu consider ca ciclocrosul este utilizat de cursieristii care nu vor sa intrerupa antrenamentul pe perioada toamnei tarzii si a iernii. Si mi se pare o greseala destul de mare ca cineva sa treaca la ciclocros fara sa fi mers cel putin o vara pe cursiera. Nu vreau sa sperii pe nimeni dar ciclocrosul nu e chiar pentru oricine, mai ales daca iesi de pe sosea cu el. Acum am inceput sa vad si eu dar treaba e ca mie imi place din ce in ce mai mult. :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil sa gresesc dar eu consider ca ciclocrosul este utilizat de cursieristii care nu vor sa intrerupa antrenamentul pe perioada toamnei tarzii si a iernii.

 Asta era valabil cu 80-100 ani in urma. Acum ciclocrosul e o ramura total distincta. Din contra, exista mai multe exemple de ciclisti care trec de la ciclocros la sosea, si chiar de la mtb la sosea. Dar principala explicatie ar fi atractia banilor mult mai multi in ciclismul de sosea. Treaba cu  bicicleta buna la toate e ca in orice domeniu de utilaje universale, de ex masini sau motociclete: se descurca peste tot binisor sau nu fac fata niciunde. Jumatatea plina sau jumatatea goala... Cu o bicla de ciclocros te vei simti bine doar in compania altor ciclisti cu ciclocros. Vei suferi in compania celor cu mtb si vei suferi in compania celor cu bicle de sosea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu aveti dreptate insa vreu sa zic ca intr-un concurs cred ca conteaza si omul care sta pe bicicleta. Exista o plaja larga de optiuni intre mine (trecut de pragul de 35ani) pe un mtb si Chris Froom pe un ciclocross, concurand amandoi la Turul Romaniei pe sosea sa zicem. Parerea mea e ca desi ar rula pe un ciclocross, Froom nu ar avea cine stie ce probleme in a se clasa destul de sus, de unde deduc ca in cazul ciclocross-ulu pe sosea cel putin, bicicleta singura nu decide clasamentul.

Eu am un mtb (Scot Scale) dar sincer, vad ca 90% din drumuri le fac pe asfalt; cand ies pe off-road, nu o fac ca sa castig concursuri (oricum, nu am nicio sansa contra unui pusti de 22 de ani, daca nu exista categorie de varsta) ci ca sa bat poteci cunoscute cu prietenii in aer liber. Pe sosea insa am senzatia ca nu am spor cu mtb-ul, asa cum am senzatia ca o cursiera nu ar face fata la un drum de munte pe unde merg cu mtb-ul. Pentru light off-road si mult asfalt (romanesc), ciclocross-ul (ca bicicleta, nu ca si competitie) mi se pare o alegere buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost si eu tentat intr-o vreme sa-mi iau ciclocross. Acum daca ar fi sa pot sa-mi iau doar o singura bicicleta "buna la toate" probabil ca ar fi un 29er complet rigid. Poti face cu el naveta, turism, offroad, sosea (cu alt set de gume)... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost si eu tentat intr-o vreme sa-mi iau ciclocross. Acum daca ar fi sa pot sa-mi iau doar o singura bicicleta "buna la toate" probabil ca ar fi un 29er complet rigid. Poti face cu el naveta, turism, offroad, sosea (cu alt set de gume)... 

 

De exemplu asa ceva (chit ca nu e "curat" 29er):

http://www.rennstahl-bikes.de/getriebe.html'>Rennstahl / Pinion / 28er / Reynolds 835 custom-made / complet rigid / Tractor Universal 

http://www.rennstahl-bikes.de/Download/Rennstahl%20Pinion%2028%20Reise.pdf'>Dotari / Date 

(cu alte jante, portbagaj si sa)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca se fac multe comparatii cu ciclismul de sosea. Exista in acceptiunea mea diferente destul de mari. Sunt cativa ciclisti consacrati despre care s-a vorbit destul ca provin din ciclocros: John Gadret, Lars Boom, Zdenek Stybar dar probabil cel cu state dintre cele mai vechi in ciclocros si care a concurat multi ani si pe sosea si in cx este Philippe Gilbert. Competitiile nu prea seamana deloc, cele de ciclocros sunt scurte si foarte intense, incepand cu 40 de minute, iar cea mai dificila si excentrica nu depaseste doua ore. Sunt necesare skills care provin din mtb iar traseele sunt gandite fara momente de respiro, mers la plasa, etc. Antrenamentul specific de cx este destul de diferit. Au trecut ceva ani de cand nu s-a mai transmis ceva pe eurosport, sezonul oficial e foarte scurt si programat toamna, asa cum iarna sunt competitiile de velodrom.

 

Eu sunt tare curios cine poate indica un traseu potrivit de cx in Bucuresti, macar pentru distractie. Nu ar trebui sa aiba mai mult de 1.5 - 3 km lungime pentru ca de obicei se alearga in circuit. Evident ar trebui sa fie nu prea departe de oras, sa nu piarda o ora sau doua numai ajungand pina la el, sa nu fie tocmai o zona unde te alearga cainii :) sa excluda sosea asfaltata si sa aiba diversitate. Cred ca foarte aproape de descrierea de mai inainte ar fi ceva de improvizat in Parcul Tineretului pe traseul fostului concurs tinut noaptea si organizat de Red Bull. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu as vrea sa aflu daca cineva stie vreun drum pavat prin zona noastra, cat mai aproape de Bucuresti in lungime de macar 5 km pe care sa ma pot antrena cat de cat linistit. Nu trebuie sa fie musai ca in Paris-Roubaix. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

un traseu frumos de ciclocros se poate amenaja in Politehnica, de mult ma batea gandul sa creionez un pic asa ceva, ai destule locuri unde ai urcari scurte, dar foarte tari, locuri gramada unde sa faci trepte si o groapa de nisip, e si detul plat si macadam si sosea.

 

un traseu frumos de CX plat este pe malul argesului, ai un traseu destul de lung, fara nicio masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu as vrea sa aflu daca cineva stie vreun drum pavat prin zona noastra, cat mai aproape de Bucuresti in lungime de macar 5 km pe care sa ma pot antrena cat de cat linistit. Nu trebuie sa fie musai ca in Paris-Roubaix. :P

 

Dar iti va trebui cursiera, nu ciclocros :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

un traseu frumos de CX plat este pe malul argesului, ai un traseu destul de lung, fara nicio masina.

 

Si ca sa ajungi la el abordezi tot un traseu linistit: de la rond rahova o iei pe magurele, dupa 50 m faci prima la dreapta pe strada Saturn, care la un moment dat pierde asfaltul si te scoate din Bucuresti. Mergi pe camp pana la centura, o traversezi si continui inainte pe str. BUcuresti din Magurele, apoi dupa pod nu mai urmezi soseaua ci tot inainte spre padure. Poti sa treci prin padure sau pe marginea ei, ajungand astfel pe malul Argesului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel strazile Ghidiceni, Gladiolelor in sect 6 si la granitele Bucurestilor sunt neasfaltate, dar nu sunt prea multe optiuni si mai trec masini, locuiesc oameni si pe acolo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

au inceput cursele. in direct, pe UCIchannel, World Cup #1 Valkenburg, NED.

acum sunt fetele, urmeaza de la ora 16:00 baietii.

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.