100%vegetarian

Cum se alege lungimea bratului pedalier

Recommended Posts

Sa presupunem ca avem un pachet bicicleta-ciclist perfect; pozitia, setarile ciclistului pe bicla fiind ideale.

-Cat de mult indoaie acesta genunchii in timpul pedalatului? Mai mult de 90grade, cam 90grade, sau mai putin de 90grade?

-Raspunsul este acelasi atat pt on-road cat si pt off-road?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

Mircea...te chinui mult pana le gasesti?

Pentru ce ai nevoie de acest raspuns?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi dau seama ca acesta problema se rezolva "ajustand" lungimea bratului angrenajului.

INSA, fiecare corp este diferit, inaltimi diferite, si (mai precis in acest caz) craci diferiti. De-aia, gasesc ca trebuie sa fie ceva care se aplica la toti ciclistii, biomecanica pedalatului este aceeasi. Cum spuneam, doar proportiile coapsei, pulpei si a talpii difera. Deaceea cred ca acest unghi minim al genunchiului (format de coapsa si pulpa) din timpul pedalatului poate fi generalizat, poate fi aplicat pt toata lumea.

Eu... cred ca... (din mica mea experienta) este bine ca acest unghi sa nu fie mai mic de 90grade. La mine se intampla asta si nu cred ca este in regula; ma gandesc sa schimb angrenajul.

Voi cum aveti acest unghi? Cum va simtiti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

man..

Am pus pe prima pagina un articol cu pozitia corecta pe bicicleta.

Unghiul de care spui tu nu are nici o legatura cu povestile astea ciclistice cu care ne desfatam noi.

Tu ai grija sa nu ai piciorul complet intins cand pedalezi si la fel ai grija ca genunchiul sa nu depaseasca axul pedalei in momentul in care bratul pedalier este paralel cu solul.

Unghiul de care spui tu nu inseamna nimic (configuratie fizica a fiecarei persoane da unghiuri diferite la flexarea genunchiului)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mai corecta pozitie e aceea in care te simti tu cel mai bine si depui mai putin efort decat in celelalte.Sunt incepator dar ti-o spun din propria experienta.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

problema nu e cat indoi genunchiul, ci de unde il indoi. creca e necesara o schema, care sa se ajusteze in functie de dimensiunea burtii posesorului de genunchi. acuma, ce sa zic, nu am nimic cu mircea, dar parca e prea de tot. auzi la el, cat indoi genunchiul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi dau seama ca acesta problema se rezolva "ajustand" lungimea bratului angrenajului.

Corect.

Citatul taticului :D: Too long cranks cause excessive knee flex, and can cause pain/injury if it causes your knee to flex more than it is used to.

http://sheldonbrown.com/cranks.html

Din pacate:

1. Nu exista ceva definitiv pe tema asta (cum e la cadre, ghidoane etc). Sint mai multe opinii pe net (de ex. formule aici http://www.nettally.com/palmk/crankset.html , sau al treilea tabel de aici http://www.bmxmadness.com/bicycle_sizing_charts_gear_ratio_frame_size.htm), dar totul se reduce pina la urma la a experimenta pe propria piele.

2. Oferta de brate pedaliere la noi e foarte limitata.

Voi cum aveti acest unghi? Cum va simtiti?

Din pacate nu am avut curiozitatea sa masor. Eu sint relativ inalt asa ca am fost multumit cu 175mm, iar daca as avea ocazia as incerca un 180. Sigur genunchiul meu nu flexeaza prea mult :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks man (ovidiugm) :wink: ! o sa citesc curand ce mi-ai recomandat.

--------------------------------------------------------------------------------------

Altfel spus,

daca ai posibilitatea de a-ti face bicla asa cum vrei, din componentele cele mai tari si mult visate, cand ajungi la angrenaj:

-ce lungime a bratului pedalier alegi si de ce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

This should be fun! :D

Astept sa vad cine il lamureste pe om.

Google is allowed! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe,

eu zic logic, daca ai posibilitatea (a se citi banii si timpul) sa-ti faci bicla mult visata, cumperi mai multe angrenaje mai ieftine de dimensiuni diferite, faci o tura cu fiecare, vezi care e bun pt tine si apoi cumperi unul dinala scump rau (multivisatu') si pe restul le vinzi... http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif

Varianta teoretica si mai putin costisitoare a calculatului in functie de "biomecanica" cracilor nu o cunosc, trebuie cineva mai destept sa apara cu ea... http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nimeni...nimeni?

E soarta noastra ... "Die Welt ist voller Ignoranten"

Share this post


Link to post
Share on other sites

This should be fun! http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Astept sa vad cine il lamureste pe om.

Google is allowed! http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

cred ca ai scris tot ce trebuia in acest articol :arrow: http://www.ciclism.ro/pages/articleview.php?aid=97 si e pus si pe prima pagina :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

eheee... un subiect pe care nu prea il stapanim... nici macar nu avem pareri (bune, proaste, etc) asupra lui.

Am citit cateva articole despre asta.

-Primul recomandat de 'ovidiugm' spune niste chestii mishto... un punct de vedere original si "puternic".

-Al doilea recomandat de el, ... scrie f mult despre, insa ma dezarmat un lucru si n-am mai citit (desi el spune ca trebuie sa citesti toootul pt a-l putea combate): faptul ca tre' sa-ti masori partea interioara a picioarelor. Eu nu cred in asta pt ca aici intra in calcul pelvisul. Pot fi doi oameni cu aceleasi picioare, insa cu pelvisuri diferite. Adica distanta dintre ischion (cele doua oase pe care stam pe scaun, in sa) si scobitura ischiadica (locul unde se articuleaza cu capul femurului) poate diferi de la om la om, iar aceasta distanta n-ar trebui sa influenteze pedalatul. In timpul pedalatului pelvisul ramane fix (aproape... va dati seama), si doar segmentele ce se afla intre scobitura ischiadica si axul pedalier se misca, anume coapsa, pulpa si talpa. Doar dimensiunile acestora pot influenta pedalatul, implicit lungimea bratului pedalier.

-Cel mai mult mi-a placut ce-a scris Peter White, recomandare facuta de 'Frank' in topicul 'Confortul pe bicicleta'. In general, tot ce tine de setarile om-bicicleta mi se pare foarte mishto spus.

Parerea mea este un pic diferita... Eu cred ca in viata lucrurile sunt: unele particulare, iar altele generale. Alegerea angrenajului... :roll: eu cred ca-i o chestiune generala, nu asa la intamplare, dupa cum ne simtim noi bine. Asta-i cam printre primele lucruri pe care le face omul, atunci cand lipseste cunostinta, informatia, el isi asuma f repede ceea ce simte, ce crede el. Cum crede el ca-i mai bine. Aici intra si lungimea bratului pedalier. Problema-i (din punctul meu de vedere) ca omul este capabil, chiar genial in a se adapta si-apoi a se obisnui cu lucrurile. Drept urmare, nu cred ca ceea ce simtim este si neaparat ceea ce ar trebui sa fie. Asa ca... eu raman la parerea ca flexia genunchiului tre' sa fie universal valabila (posibil sa difere in functie de disciplina ciclistica, on sau off road). Nu cred cu tarie cat de mult sa fie aceasta flexie, momentan "simt" sa fie nu mai mica de 90grade. Cum spuneam, fiecare corp este diferit, fiecare are o combinatie unica a coapsei, pulpei, talpei. Inca un aspect, desi mai toti putem flexa genunchii sub 90grade, nu toti avem aceeasi mobilitate intre talpa si pulpa (tendoane mai scurte, mai lungi...). Aceasta mobilitate influenteaza si ea cat de mult flexam genunchii in timpul pedalatului.

-Solutia mea: Setam bicla cum trebuie, foarte important inaltimea seii (adica chestia cu: in timpul pedalatului genunchiul sa nu se intinda de tot). Mergem la o tura cu bicla prin oras (veti vedea de ce anume prin oras :P); ne concentram atentia asupra pelvisului astfel incat la miscarea urmatoare sa ramana imobil; oprim pedalatul astfel incat cu un picior sa fim la maxim de intins, iar celalalt la maxim de indoit; si cand trecem pe langa o vitrina mare si reflectorizanta a unui magazin sau mai stiu eu ce, imortalizam momentul http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif focusandu-ne pe unghiul format de coapsa si pulpa. Bineinteles, asta poti face acasa pe roller si sa te uiti la tine in oglinda. In functie de ceea ce dorim (un unghi de 90grade, 80grade, 100grade, etc) repetam sau nu procedeul cu un alt angrenaj (mai simplu cred ca-i sa imprumuti o bicla a unui prieten ce are alt angrenaj, decat sa-ti montezi tu altul).

Aaaa... ce ziceti de-aceasta solutie?! http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif :roll: :P 8) :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am bagat in seama pana acum acest mic detaliu. Am folosit doar pedaliere cu lungimea bratelor de 175 mm.

Acum ca imi voi lua un angrenaj nou stau si ma intreb care ar fi cea mai portivita lungime pt mine.

Pedalierele XTR sunt disponibile intr-o varietate de lungimi si e destul de

greu de ales:Crank Arm Length 165/167.5/170/172.5/175/177.5/180mm

Eu am o inaltime de 1,70m

Astept pareri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am mers pe 170 la cursiera si 175 la mtb, pana lunile trecute, facand undeva intre 3-5.000km pe an. Acum am luat si pentru mtb tot 170 (cursiera am vandut-o). Inca nu prea imi dau seama de diferenta (nu am mers prea mult pe cel de 170 la mtb). Eu zic ca e o diferenta mult prea mica ca sa o simt eu - totusi vorbim de 0.5cm. Poate in timp il voi simti la genunchi (inainte ma dureau putin), dar sunt atat de multi factori care pot cauza o durere la genunchi, incat nu cred ca poate fi izolata cauza si restransa la lungimea bratelor pedalierului.

PS Inaltime 1,68m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca marimile diferite ale bratelor axului pedalier sunt in legatura cu marimile de cadre, brate mici la cadre mai mici, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cateva siteu-uri indica lungimi pentru bratul pedalier in functie de lungimea interioara a picioarelor. In cazul meu aceasta dimensiune este de 29 inch, ceea ce conform unei formule indica o lungime a bratelor de 165 mm. As incerca aceasta lungime....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lungimea bratelor angrenajului pedalier intr-adevar este corelata de lungimea picioarelor ciclistului, dar doar la diferente semnificative ale acestora. Exemplu: un ciclist de 1,75 poate pedala pe un brat de 175 (aprox.) la fel ca un ciclist de 1,85, cu picioare mai lungi, diferenta fiind destul de mica. Un ciclist mai scund poate intampina dificultati in pedalare pe un angrenaj de 175, pedaland sacadat, izbind pedalele. Dat fiind faptul ca bratul pedalierului coboara de la 170 (un exemplu) la 175 mai spre sol, este influentata si pozitia seii, coborand tot cu 0.5, diferenta de lungime dintre cele 2 brate (folosim acelasi rationament si viceversa, de la 170 la 175, cand centrul de greutate se ridica). Folosirea unor brate mai lungi permite un cuplu de forte mai puternice, fiind folosit indeosebi pe etape de deal, raspunde bine la ruperi de ritm (evadari, lansari de sprint), dar dezvolta o turatie mai mica decat unul de 170. Un angrenaj al caror brate este mai mic permite o turatie mai mare de pedalare, fiind folosit de sprinteri (dati un search pe google sa vedeti cele de velodrom ce lungime au - 160-165) si asta nu ca-s ei scunzi, ba chiar din contra.

Deci... depinde si pentru ce profil anume sau in ce scop vrem sa folosim angrenajul.

Spor la pedalat!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

aici, pot sa spun pe propria-mi piele, ca am facut proba trecerii de la 175 al 170mm.

Am optat pentru pedaliere mai scurte, fie si cu 5mm, avand in vedere faptul ca prin padure si pe teren accidentat, e un pic mai sigur, ca nu prind un bolovan sau buturuga, intre pedala si sol, asa... furat de peisaj :D

Am 1.77, cu toate ca poate nu e relevant, iar "diferenta" in genunchi si musculatura am simtit-o destul de bine, vre-o 2-3 zile pana m-am obisnuit cu noua configuratie....

Chiar daca, am mai avut ocazii in care imi doream pedalierele sa fi fost "telescopice" si sa le mai lungesc cu un centimetru-doi, o pauza de 10-15 minute si cateva guri de apa rece m-au "reparat" si au alungat dorinta pentru plusul de cuplu optinut, din pedalierele mai lungi.

Dar, fie vorba intre noi :mrgreen: nu as mai scurta, un milimetru, din pedalier, nici cu slujbe.

Ture faine :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai mare dreptate. Am ales un angrenaj cu brate de 170 mm si am observat imediat diferenta fata de cele de 175 mm. Se simte constant lipsa de cuplu la pedalat. Si la munte unde ruperile de ritm sunt frecvente bratele de 170mm se dovedesc incomode.

Pentru MTB as recomanda clasicele brate de 175 mm!!!

Asta e acum o sa merg pe brate de 170 mm! Asa se invata! LOL:mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar,de la pedalierul lung poti, atinge cu varful piciorului, roata din fata.. chair azi am avut o experienta de asta pe bicla unu-i amic... e adevarat ca ai un cuplu mai mare, mult mai mare(voia sa fuga de sub mine ;) ), dar e neplacut sa prinzi bolovani in pedala sau sa mai "zgarii" aripa cu papucii :D

Si pedalierul ca si toata bicla, se confectioneaza ca un costum, pe utilizator.

Acesta e idealul, sa iti faci bicla pe masura ta, cum iti este mai confortabila si cum isi indeplineste mai bine datoria sub tine.

De la lungimea pedalierului, la raportul de transmisiie sau inaltimea seii, toate ar trebui ajustate dupa calaret.

Salutari!

Share this post


Link to post
Share on other sites

am gasit un site interesant care spune ca:

lumea e plina de ciclisti de succes cu 80cm (31.5”) 'inseams' (interiorul piciorului, de jos pana in perineu). 30ani in urma, acestia mergeau cu angrenaj de 170mm; astazi, pe 172,5mm. asta inseamna ca un angrenaj de 170mm ar fi cam 21.3% dintr-un 'inseam' de 80cm; si unul de 172,5mm ar fi cam 21.6%.

...aplicand aceste formule, rezulta cifre foarte mari ale bratului pedalier pt cei care au 'inseam'-ul mai mare, se ajunge la 190mm, 200mm, 220mm... interesant...

http://www.zinncycles.com/cranks.aspx

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol =):mrgreen: , eu unul mi-am ajustat inaltimea seii dupa confort astfel incat stiu ca nu ma doare nimic dupa distante lungi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.