bogdanczm

Alegere furca

Furca ieftina pana in 400 lei  

1 member has voted

  1. 1. Furca ieftina pana in 400 lei

    • RockShox Dart2
    • RST GILA Tnl 2010


Recommended Posts

Salut,

Mi-am luat anul trecut o bicicleta RockMachine Hurricane 50. Pana acum merge foarte bine totul mai putin furca (Suntour SF8-XCT V2 MLO w/lockout, 80mm) si trebuie sa o schimb.

Am o mare dilema (pentru mine e mare): am de ales intre RockShox Dart 2 si RST GILA TnL 2010.

Astept sfaturile si parerile voastre. Daca mai aveti alte sugestii le ascult.

Bicicleta o folosesc 95% pe asfalt si 5% pe pamant, nisip si alte d'astea..fara trick-uri si jonglerii ca am 90 kg+TVA :))

multumesc pentru ajutor!

PS: bugetul e in jur de 350 lei, maxim 400

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt 95% asfalt, merge foarte bine si una fixa.

Parerea mea

subscriu, insa sa conviingi pe cineva sa treaca la slickuri si furca fixa e o lupta cu morile de vant.

in inima noastra toti suntem offroaderi infocati :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Drysna: 1. pierde ulei pe deasupra si la orice denivelare loveste in jug (cred ca asa se numeste);

2. Nu e greu sa ma conving de slickuri... chiar vreau sa cumpar niste cauciucuri city de la Continental; cat despre furca fixa, nu prea ma incanta ideea; nu o folosesc eu pentru ce a fost facuta, dar e bine sa stii ca o ai caz de nevoie si oricum o poti bloca si ai o furca fixa

@Metall: 95% asfalt... hmm, m-am exprimat gresit, adica: asfalt in bucuresti=gropi, borduri destul de mari, guri de canal, piatra cubica.. deci nu e numai asflat.

sa inteleg ca intre cele 2 pe care le-am mentionat eu nu ma sfatuiti la niciuna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt oras nu ai nevoie de furca cu suspensii indiferent ce fel de oras. Cauta si pe alte threaduri/forumuri daca nu ma crezi.

De gropi te feresti, nu stii niciodata cat de adanci sunt.

La borduri ajuti tu bicicleta.

La piatra cubica te ridici pe picioare sa nu iti scuture creierii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, te cred pe cuvant doar ca asa mi s-a pus pata pe furca cu suspensie...deci ajuta-ma cu un sfat legat de o furca cu suspensie; asta era intrebarea nu daca sa aleg intre fixa si amortizor.

mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu iti permiti ce a zis LucianLS, ia-ti un Dirt2. Pentru ce ai tu nevoie este mai mult decat suficient.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi eu am avut un pitic pe creier cu furca cu suspensie, mă bătea gîndul să-mi iau şi eu una, tot din aceleaşi motive - denivelări, piatră cubică, capace de canal, etc. Dar cînd am încercat o biclă cu suspensie şi am văzut ce senzaţie nasoală ai la frînare, m-am lecuit brusc. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

mersi tino pt sfat;

vlad, am mers cu furca fixa si am mers si cu un dirt2 al unui prieten si franarea se face foarte misto daca lucreaza bine amortizorul...daca e dus amortizorul face ca toate visele cand franezi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am o RST Gila Pro TNL 100 mm si iti spun sincer ca nu mi-as lua asa ceva. Indiferent de setare, se comporta aproape la fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot s-a deschis subiectul, cum e mai eficienta franarea si mai lipsita de riscuri? Cu sau fara suspensie. Intreb pt ca la suspensie mi se pare riscul mai mare sa ma duc peste cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma, sper sa nu spun o prostie dar cred ca e ca si la masini. Daca ai suspensia buna rotile au aderenta mai buna la sol si franarea e mai eficienta. daca suspensia nu lucreaza (amortizorul e dus) rotile vor topai la franare si in momentul in care nu ai contact cu solul pierzi controlul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan, dacă ai mers cu furcă cu suspensie şi ţi-a plăcut, atunci foarte bine, go for it. :D

Asta pe care am încercat-o eu era nouă, nu era vorba de uzură sau ceva, ci pur şi simplu de faptul că la orice frînare furca se strîngea, iar eu mă duceam mult în faţă şi în jos. Ceea ce era şi normal de altfel, că doar ăsta-i rolul suspensiei, să lucreze. :)

Presupun că-i OK dacă te obişnuieşti. Eu, dimpotrivă, m-am obişnuit ca la o frînare puternică să stau ţeapăn la locul meu, iar bicla, cînd îi spun "stai!", să stea. Fiind obişnuit aşa, cu fermitatea furcii fixe, cînd am simţit cum mă duc în faţă ca un sac de cartofi mi-a pierit instantaneu cheful de a mai avea suspensie. :)

Nu cred că-i chiar ca la maşină. Maşina nu se dă peste cap la o frînare puternică. Bicicleta da. Mie mi se pare că e mai uşor să zbori peste ghidon dacă furca se strînge, decît dacă stă ţeapănă. Cu suspensie, transferul de masă către roata din faţă se face mult mai uşor şi mai rapid, sau cel puţin mie aşa mi se pare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am intalnit o straduta cu panta foarte mare in care era si sens unic doar coborare. Daca pun o frana acolo, cu saua ridicata cum imi place mie sa merg prin oras ma dau peste cap aproape sigur. Simtul practic ar trebui sa primeze celui estetic.

Daca vrei o furca ineficienta in oras poti lua una din cele 2. Daca vrei sa simti o diferenta fata de furca fixa, eu cred ca ar trebui sa iei una pe aer. Nu am prea multa experienta, insa ma plictiseam si trebuia sa postez ceva :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa e, pana la urma totul tine de cum te-ai obisnuit.. si eu cand am schimbat V-brake-urile cu care a venit bicla cu Avid Single Digit 7 era sa vin in cap de vreo 2 ori... dar s-a rezolvat intre timp. E clar ca o sa raman la furca cu suspensie, totul e sa ma decid pe care o iau.

bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drysna, pentru oras cred ca senzatia cu amortizorul blocat e foarte apropiata de furca fixa... cat despre furca pe aer, ce sa zic.. depasesc bugetul. Pe aer cred ca ar fi cea de care spunea Lucian dar aia costa minim 500 lei

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta e genul de raspuns pe care il asteptam...mersi ftp

A rezistat doi ani cu brio la: sarit borduri, coborat borduri cam repede, mers pe piatra cubica cu 22-30 km/h zilnic. Preload/rebound/lockout merg perfect; furca nu are pic de joc.

O furca Suntour M2000 a rezistat 3 zile la acelasi tratament.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merg cu Dart2 din Martie.

Merge bine pentru banii ăștia, iar afara de faptul ca trebuie curățată des și dat un jet spray de lubrifiant la câteva zile... merita banii.

Asta nu înseamnă ca nu mi-as lua o Tora.... sau ceva și mai... smooth de la Marzocchi Dar pentru buget liliputan e ok.

Ce îmi displace la Dart2 e ca reglajul de rebound e cam inutil (diferența prea mica inte capetele de cursa la reglaj) și amortizarea la compresie e prea tare și non reglabilă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.