Zodrac

Rotite schimbator spate 11T

Recommended Posts

Dupa un weekend in care am tot investigat problema schimbarii pinioanelor am ajuns la concluzia ca jocul actual din rotitele schimbatorului este problema mea.

Am incarcat sa caut dar momenta nu am gasit decat rotite 10T.

Stiti pe unde as mai putea cauta prin Bucuresti, pana sa fac o comanda din afara?

PS La bikeXpert Pantelimon nu au, la Maros au zis ca aduc in Noiembrie, altii au ramas foarte contrariati despre ce le-am cerut.

PSS e vorba de un shimano deore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat din Decathlon din Paris rotite Tacx pe rulmenti (au fost 10 euro parca). Cauta in Decathlon Bucuresti, poate gasesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce avantaje sau dezavantaje sunt intre folosirea unor rotite cu 11 dinti in locul unora cu 10 dinti?

Cand se foloseste una, cand cealalta?

O rotita din aluminiu e mai buna decat una din plastic?

Poate cineva sa intre in niste detalii stiintifice?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din greseala eu luasem cu 10 dinti inainte si rulau foarte ciudat, parca nu erau de acolo pe urma m-am uitat pe site la Point si am vazut ca cele cu 10 dinti sunt pentru schimbatoare Shimano pina la 8 viteze si Campagnolo de 9-10 viteze, iar cele cu 11 pentru Shimano cu 9 si 10 viteze, la mine rolele sunt de aluminiu si ruleaza foarte fin, avantajul cred ca ar fi contra plasticului ca se uzeaza mult mai greu, eu sunt foarte multumit de cum ruleaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intradevat cele cu 10T sunt pentru schimbatoarele cu 7-8 viteze.

Cele pe care le am acum sunt cu 11T. Din alea de la Point vazusem si la bikeXpert pe site dar se pare ca in magazin nu au.

Am sa incerc ajung si in Decatlon sa vad, dar putine speranta ca asta de la noi nu prea e asa aprovizionat in zona de piese pentru bicileta.

Gasisem astea pe ebay, cam scumpute: New KCNC Jockey Wheel Rear Derailleur 11T black token - eBay (item 180411393054 end time Oct-24-09 00:46:24 PDT)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam câţi km aţi rulat un set de rotiţe ?

Ştiu că sunt multe variabile, metal sau plastic, cursieră sau MTB, dar aşa o medie ?

Aş mai întreba şi cum le îngrijiţi ?

Eu, de pildă, pun pe axul lor uleiul cu care dau şi pe lanţ. Le şterg cu cârpa odată cu lanţul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicileta mea a fost luata sh deci nu pea am astfel de informatii exacte, si cind am achizitionat-o nici prin cap nu mi-a trecut sa verific acest detaliu.

Pentru a lubrefia cum trebuie acea rotita trebuie data jos de pe schimbator si inlaturate acele capacele. La mine bucsa (cilindrul central) este mai lung decat grosimea rotitei si oricat de tare as stringe surubul jocul ramine.

Am incercat sa deformez putin acele capacele de metal pentru a tine rotita mai fixa dar nu stiu cat pot ele rezista fara sa revina la pozitia initiala.

Datorita acestui joc problemele apar catre extreme cind datorita pozitiei lantului tensioneaza in plan perpendicular pe axul de rotatie si muta rotita mai la stinga sau mai la dreapta.

Daca tenesionez cablu deraiorului mai tare schimba bine la pinioanele mai mici, in schimb apar probleme la coborirea de pe pinioanele mari, daca il las mai moale schimba bine pe pinioanele mari dar apar probleme la cele mici.

PS bicileta e un CUBE ANALOG 2008 (V-brake)

Edited by Zodrac
corectare ortografie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar un pic de joc trebuie sa aiba, cele de la Point au venit cu vreo 4 perechi de bucsi de plastic, vezi sa nu ai cumva indoita si urechea de la schimbator, este un thread pe tema asta, am avut si eu aceasi problema dar s-a rezolvat cu o ureche noua si de moft am pus si rolele cu rulment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa pilesti putin din cilindrul metalic ca sa il scurtezi, dar cu grija, ca daca e prea scurt, cand strangi surubul, capacele preseaza mai tare si rotita se va invarti prea greu.

Frecarea va fi mai mare, deci si uzura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am gandit si la scurtarea cilindrului, dar intrucat am vazut pe la magazinele online ca ar fi am zis sa le schimb si sa nu ma mai chinui sa le bibilesc.

Dar se pare ca pana la urma tot trebuie sa o fac din cauza ca nu am gasit rotitele nicaieri pana acum.

In wekend il desfac din nou ca si asa s-a auntat ploaie @};-.

PS dupa ce am citit topicul despre urechi am bagat si eu o ochi mai atent la urechea mea :) si nu e perfect aliniata cu pinioanele :) , sa vad ce ii pot face si ei.

Cind eliberez QR se aliniaza, cel putin ochiometric dar cind il string parca sa inclina putin.

Edited by Zodrac
adaugat PS

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Brasov sunt rotite de schimb la cel putin un magazin(din cele 3 existente). Nu stiu daca merita schimbatorul ,dar ar fi bine sa-ti cumperi rotite pe rulment (in loc de bucsa)asa cum au XT si XTR .

PS : De fapt si XT-ul are doar una din cele doua rotite pe rulment,dar daca tot dai niste bani si diferenta nu e mare ,ia ceva ca lumea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi diminieata m-a mincat am pus mina pe "cheia franceza" si am aliniat urechea urechea atat vertical cat si orizontal, ca dupa ce l-am aliniat vertical am observat ca prea e drept cind ma uitam de sus in jos la ea (cu bicileta intoarsa pe sa si ghidon). Am reglat din nou limitele si tensiunea din cablu si deja e alta viata, nu e perfect dar merge mult mai bine decat inainte.

Sa vad cat tine, daca flambeaza (din cauza tensiunii din cablu) o sa imi cumpar alta ureche.

Dar eu cred ca s-a idnoit cind am cazut destul de nasol :P incercind sa urc o bordura in unghi cam ascutit. De atunci incerc sa le i-au cat mai perpendicular pana mai prind ceva experienta.

Nu stiu daca merita sau nu schimbate rotitele, schimbatorul seamana perfect cu Shimano Deore RD-M591-L.

PS. Daca imi zici si mie numele magzinului (locatie, telefon) poate rog un prieten care locuieste in Barsov sa ma ajute.

Edited by Zodrac
adaugat PS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deoarece eu intelesesem invers la rotitele de la deraiorul de 9 viteze Shimano , rog a mai spune o data , cati dinti trebuie sa aiba rotitele ? 10 sau 11 ? Este diferita si grosimea rotitelor sau numai numarul de dinti ? Conteaza si marimea ca diametru a rotitelor sau numai numarul de dinti ?

Intreb astea pt ca am vazut multe variante si la Shimano si la Sram la rotite .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi mi-am schimbat rotitele de la deraior cu unele de la BBB cu 11 dinti , pe rulmenti . Este diferenta imensa , astea sunt tacute , nu zarnaie , se comporta diferit ca cele vechi si cu ocazia asta am observat si ca o rotita veche avea in loc de capacele originale in lateral doua saibe , unde se acumulase par si mizerie si se misca f greu . Acum am curatat tot deraiorul , am gresat putin , am schimbat rotitele cu cele noi si se misca excelent .

Informatii : kitul a costat 29 ron , l-am luat de la sportwin.ro , contine rotitele , dar si niste adaptoare mici de plastic pentru fizarea pe surubul de centrare , acel kit fiind compatibil cu mai multe deraioare , contine si mai multe feluri de adaptoare mici de plastic , diferenta intre ele fiind doar de grosime , potrivindu-se la milimetru .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca sunteti mai multi care folositi rotite BBB cu 11 dinti. Imi puteti spune daca rotita de sus are cumva joc lateral?

Am nevoie de ele pt un schimbator SRAM X9 la care rotita de sus este fixa si nu are joc lateral cum au rotitele de la schimbatoarele Shimano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scrie mai sus:

Din greseala eu luasem cu 10 dinti inainte si rulau foarte ciudat, parca nu erau de acolo pe urma m-am uitat pe site la Point si am vazut ca cele cu 10 dinti sunt pentru schimbatoare Shimano pina la 8 viteze si Campagnolo de 9-10 viteze, iar cele cu 11 pentru Shimano cu 9 si 10 viteze

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cursiera rotita e de 10T si la 9-10 viteze.Eu am incercat la mtb sa pun 10 T si da, se schimba comportamentul schimbatorului.Asa ca am renuntat la a mai face experimente.

Daca la cursiera nu am fost nevoit sa le schimb vreodata ,la mtb numai anul asta am tocat vreo 3 seturi .La ultima cursa duminica ,nu stiam ce e cu pacanitul de pe spate.Am constatat aseara la inspectie ca lipsea un sfert din rola inferioara .Noroaiele din ultimele 2 luni au fost criminale. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/huh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca sunteti mai multi care folositi rotite BBB cu 11 dinti. Imi puteti spune daca rotita de sus are cumva joc lateral?

Am nevoie de ele pt un schimbator SRAM X9 la care rotita de sus este fixa si nu are joc lateral cum au rotitele de la schimbatoarele Shimano.

Eu le-am folosit cam 500 km anul anul asta rotitele de la BBB si se comporta ok . Jocuri au in laterale , dar am inteles ca la Shimano este chiar recomandat . Adica "jocul" la mine s-ar traduce prin posibilitatea de a le misca f putin de genul 2 mm in lateral pe rulment , perfect paralel , nu miscarea descentrata ca si cand ar fi uzate . Miscarea asta am observat-o numai la rotita de sus , de langa pinioane , nu la cea de jos .

Si eu eram tentat sa trec pe Sram , dar pana la urma am ramas la Shimano cu toate . Pentru moment folosesc LX-ul meu cu rotilele schimbate si pana nu schimb toate transmisia nu o sa trec pe XT complet .

Intrebare : rotitele noi BBB pe rulment sunt mai bune decat cele originale XT ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat rotitele BBB cu 11 dinti, le-am pus pe schimbatorul SRAM X9 si se comporta foarte bine, adica se potrivesc perfect. Rotita de sus nu are joc lateral, asa ca aceste rotite BBB pot inlocui cu succes rotitele SRAM, mai ales ca sunt si ieftine. Ma gandesc chiar sa dau comanda de rotite BBB cu rulmenti ceramici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu scria pe spatele kitului de rotite compatibilitatile ? Cat ai dat pe kit , mai mult de 29 ron ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.