31may

Semicursiera Peugeot. Mai departe?

Recommended Posts

Salut tuturor.

Sa va aduc la cunostinta cazul meu: de aproape 2 ani am o semicursiera Peugeot, achizitionata SH. Nu am avut foarte mult timp sa ma plimb cu ea, dar se comporta bine. Acum mi s-a pus pata pe ea, vreau sa o perfectionez.

Arata cam asa:

http://img115.imageshack.us/i/bicla11zo.jpg/#q=semicursiera

ma rog, cam asa e cadrul...

Intrebarea mea: ce sa fac cu ea?

Sa o transform in cyclocross, city-bike(cu ghidon drept), sau sa continui sa o fac o adevarata semicursiera?

Am cam 1,75, 70kg. Ma plimb cu ea in general pe asfalt, dar as vrea sa pot infrunta eventualele gropi sau portiuni de pamant, nisip...

Cyclocross zic eu ar fi buna sa o fac...

Si, important, in fiecare caz, cam la cat m-ar duce costurile?

Multumesc mult, si astept cu nerabdare sfaturi, caci vreau sa incep sa o modific.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt gropi si portiuni de pamant, nisip, trebuie sa schimbi rotile, de fapt, anvelopele daca ai jante suficient de late. Pt oras, poti sa pui anvelope de 622x25, 622x28 sau 622x23 pt rezistenta minima la inaintare.

Pt offroad 622x37 sau 622x42, ca sa fii "linistit". Asta daca iti permit jantele si latimea cadrului si a furcii.

Povestea poate continua cu schimbarea rotilor, pinioanelor, foaia pedaliera etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt gropi si portiuni de pamant, nisip, trebuie sa schimbi rotile, de fapt, anvelopele daca ai jante suficient de late. Pt oras, poti sa pui anvelope de 622x25, 622x28 sau 622x23 pt rezistenta minima la inaintare.

Pt offroad 622x37 sau 622x42, ca sa fii "linistit". Asta daca iti permit jantele si latimea cadrului si a furcii.

Povestea poate continua cu schimbarea rotilor, pinioanelor, foaia pedaliera etc...

Asta ce spui tu cu schimbarea ce ar face din bicla mea? un gen cyclocross?

eu asa ceva as vrea sa fac din ea...ma rog, nu chiar cum e in poza asta, dar macar sa aduca:

http://www.bikecentermid.com/07cannondale/road/al/cyclocross%203.jpg

chiar daca cadrul meu e mai subtire...

se poate asa ceva?

PS: ma consider incepator, asa ca luati-ma incetisor

:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Been there, done that...

Sunt si eu posesorul unui Peugeot mai vechi (din 1988). Modelul nu e tocmai de varf, avand o tubulatura destul de entry-level, insa e o bicicleta buna.

Din poza ta imi dau seama ca a fost vopsit de cineva, deci va fi greu sa iti identifici modelul sau macar anul de productie. Altfel, pare sa fie bine ingrijita.

Inainte de toate, verifica urmatoarele lucruri:

1. cauciucurile sunt clincher sau pe baieuri?

2. cadrul e dintr-o tubulatura ordinara sau din tevi Reynolds? asta era scris pe un sticker pus in capatul de sus al down-tube-ului.

3. butucul rotii spate e pe caseta/filet/helicomatic?

4. ce vrei sa faci cu ea? (cea mai importanta intrebare!!!)

Eu, cand am luat-o, am luat-o cu intentia de a o transforma intr-un fel de bicicleta de oras. I-am inlocuit ghidonul clasic de cursiera cu un flatbar cu coarne, i-am pus niste schimbatoare ordinare dar fiabile PE GHIDON (nu le suportam pe cele pe cadru, de aceea am si schimbat ghidonul de fapt, neavand bani de ergopowere) si niste manete de frana de v-brake, mai lungi, insa care sunt un drawback (nu franeaza la fel de bine in combinatie cu clestii de cursiera). I-am schimbat si roata spate din cauza ca janta veche a cedat, alaturi de butucul care avea axul indoit. Am pus cauciucuri cu balonaj mare (700x32 cu un profil aproape inexistent, Rubena) ca sa mai amortizeze gropile.

In oras, bicicleta isi face cu brio treaba. Si, pe langa asta, e si o bicicleta excelenta pentru ture pe sosea, mai ales in contextul in care n-am bani de ceva mai bun (like o cursiera veritabila).

Daca te decizi ca o vrei pentru oras, multi au ales sa o transforme in SSP (singlespeed) sau fixed-gear. pac, de pe forum, are un peugeot transformat in SSP pe care il foloseste prin oras, dar pe care l-a bagat si prin padure si a rezistat.

Daca vrei sa o transformi in cyclocross, e si asta o idee buna, deoarece cadrul si furca de cr-mo sunt destul de rezistente, iar geometria cadrului si a furcii permit cauciucuri cu balonaj mai mare si, eventual, cu crampoane.

Altfel... daca ai un cadru cu tevi Reynolds, ai putea sa investesti in a o transforma intr-o veritabila cursiera (un set de roti bune, un groupset decent, ergopowere)... doar pentru pasiunea de a "pilota" o piesa de colectie.

Furia mea alba o poti vedea aici: http://www.ciclism.ro/forums/members/majikstone/albums/furia-alba-178/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta ce spui tu cu schimbarea ce ar face din bicla mea? un gen cyclocross?

eu asa ceva as vrea sa fac din ea...ma rog, nu chiar cum e in poza asta, dar macar sa aduca:

http://www.bikecentermid.com/07cannondale/road/al/cyclocross%203.jpg

chiar daca cadrul meu e mai subtire...

se poate asa ceva?

PS: ma consider incepator, asa ca luati-ma incetisor

:">

Da, daca faci ce ti-am sugerat, o transformi in cyclocross si va semana cu cea din link-ul tau

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone

vreau sa ma plimb in general pe asfalt, dar sa pot intra si pe pamant sau mici gropi

totusi, sa am o viteza decenta :))

aia din poza nu e a mea...am spus ca arata cam asa...cu a mea nu am poze...o sa verific ce mi-ai zis cat mai curand

va tin la curent (pe cine intereseaza cazul meu)

mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Imi permit sa-ti dau si eu o sugestie pt. ca am datele tale fizice si am avut o bicicleta asemanatoare cu a ta, tot otel, aceeasi marime - 58 - daca nu ma-nsel, cum pare sa fie si a ta. Multi ani, vreo 8, am mers cu bicicleta aia, nu mi-a trecut prin cap sa o schimb. Acum am una cu cadru marime 54 cu care ma impac si mai bine. Ei bine, primul lucru la o bicicleta este sa te impaci bine cu cadrul. Eu ti-as recomanda sa cauti un cadru mai mic, eventual din aluminiu cu furca din carbon, si sa investesti treptat (daca nu ai destui bani din prima) in componente (fie noi, fie second hand) si sa-ti faci o bicicleta cu care sa te impaci f.bine pe sosea. Apoi, pe roti poti pune cauciucuri cu balonaj mai mare pt. iesiri de pe sosea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, de-acord cu Berg, vezi daca te simti confortabil pe cadrul ala. La cei 1.75 ai tai, probabil ca ar fi recomandat unul de 54-56. Legat de ideea de cyclocross, pune cele mai mari cauciucuri care iti intra in cadru / frane si te-ai scos. Insa ar trebui sa ai si niste jante mai solide si inspitate corect pentru asa ceva, pentru ca alea care le ai par destul de vechi si nu foarte rezistente. Si, recomandabil e ca inainte sa arunci banii pe o pereche de cauciucuri noi cu balonaj prea mare, sa incerci sa montezi un cauciuc al cuiva, sau unul ieftin cu care nu ai prea mari pretentii, ca sa vezi daca suporta cadrul/franele balonajul respectiv.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la cat m-ar duce niste 622x37 sa zicem cu tot cu spite si janta?

Oricum, as vrea sa ii schimb si ghidoanele si franele...sa pun unele cam cum arata in poza aia cu cyclocrossul bleu pe care am pus-o mai sus...

Si o sa noua, mai confortabila...

La cat m-ar aduce?

Multumesc tuturor pt pareri

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai...

eu am dat 84 RON / roata spate (janta altrix spider, 32 spite + nipluri, butuc pe filet), iar o roata noua ar fi fost cu vreo 3-4 RON mai ieftina (din cauza butucului mai ieftin). Deci hai sa zicem 170 RON pentru o pereche de roti entry-level, care totusi nu se descentreaza la prima groapa. Te poti orienta si pentru o pereche de roti noi.

Cauciucuri... gasesti Rubena pe la 30 RON/bucata. Daca vrei ceva mai de calitate... te duci cat de lasa buzunarul. Hai sa mai punem inca 70 RON pentru cauciucuri.

Ghidon si frane: a ta nu are ghidon si frane de cursiera? Are ghidon drept si frane de mountain-bike?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Franele nu cred ca o sa le poti schimba. Ai pe cadru acele "urechiuse" pt prinderea lor? Spune ce jante ai, ce marime, ca sa stim ce anvelope ti se potrivesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai...

eu am dat 84 RON / roata spate (janta altrix spider, 32 spite + nipluri, butuc pe filet), iar o roata noua ar fi fost cu vreo 3-4 RON mai ieftina (din cauza butucului mai ieftin). Deci hai sa zicem 170 RON pentru o pereche de roti entry-level, care totusi nu se descentreaza la prima groapa. Te poti orienta si pentru o pereche de roti noi.

Cauciucuri... gasesti Rubena pe la 30 RON/bucata. Daca vrei ceva mai de calitate... te duci cat de lasa buzunarul. Hai sa mai punem inca 70 RON pentru cauciucuri.

Ghidon si frane: a ta nu are ghidon si frane de cursiera? Are ghidon drept si frane de mountain-bike?

Are ghidon si frane de cursiera, dar sunt vechi:

-ghidonul este foarte neconfortabi...cred ca este si lovit pe undeva

-franele sunt vechi, din aluminiu cred...as vrea un set nou

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok... in cazul asta ai cam asa:

manete frana: Shimano BL-R400 la PlayBike (mi se par cam scumpe)

ghidon: Ghidon cursiera FSA Omega-Ghidoane , Preturi Ghidon cursiera FSA Omega , Magazin online Ghidoane --- problema la el e ca e pe prindere Oversize (31.8 mm), iar tu ai pipa cu prindere pe 25.4 mm. Pipa pe oversize pentru furca de 1" (cum ai tu) nu stiu daca se gaseste, insa sunt adaptoare 1" - 1 1/8" si pipe oversize destule. Sau cauti un ghidon de cursiera cu prindere de 25.4 mm.

adaptor: Adaptor pipa 25.4-Pipe ghidon , Preturi Adaptor pipa 25.4 , Magazin online Pipe ghidon

pipa: Truvativ XR 3D Steam la PlayBike

astea ar fi niste variante noi... sincer, eu zic ca mai bine cauti prin bazar niste manete SH de cursiera care sunt doar de frana (deci nu ergopower). Daca vrei ergopowere, atunci probabil va trebui sa schimbi multe la transmisie (pinioane, deraioare, lant, butuci).

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfuu... deci :)

Bicicleta ta e de undeva din perioada 1979-1983, iar judecand dupa faptul ca cadrul este internally brazed (adica mufele care prind tubulatura sunt interne, nu externe) probabil este din 1983. Nu am reusit sa il identific concret inca, insa tubulatura este "103 Carbolite", adica destul de entry-level.

Acuma... ce am observat eu la bicicleta ta:

1. Butucul pedalier este ceea ce britanii numesc "cottered", adica bratele pedaliere sunt prinse cu niste sisteme de genul ax tesit + "nit". Basically, trebuie sa ti-l schimbi in caz ca vrei sa pui un pedalier nou. Insa acum incepe problema. Cadrele frantuzesti au cu totul alte standarde decat celelalte de la vremea lor, deci foarte probabil ca nu vei gasi un butuc pedalier cu filetul potrivit. Sunt diferente mici, insa daca nu merge, nu merge. Pentru asta mai bine mergi la un service, unde sa-ti zica baietii daca poti pune un monobloc sau nu.

2. S-ar putea ca pipa de la ghidonul tau sa nu fie nici ea conform standardelor vremii. Unele biciclete frantuzesti aveau o pipa cu un diametru usoooor mai mic. Aici, cam aceeasi poveste. Mergi la un service inainte sa arunci banii pe piese. Altfel, n-ar trebui sa fie o problema cu povestea adaptor-pipa-ghidon-manete frana noi.

3. Rotile din cate vad eu (dar poate ma insel) sunt pe baieuri. Musai sa le schimbi! Nu va fi o problema, insa va trebui sa "casti" putin cadrul si furca, deoarece butucii noi sunt o idee mai lati decat cei vechi (cred ca 5 mm diferenta, e ok, eu am montat fara probleme un butuc nou pe cadrul meu).

4. Loc pentru cauciucuri cu balonaj mai mare ai, deci nu va fi o problema asta. Necramponate sigur incap de 700x35, cramponate... depinde de model.

5. Dupa "nasul" meu, as mai schimba la ea si sabotii de frana si cablurile de frana/schimbator. For safety reasons.

acuma... obiectiv vorbind... bicicletele frantuzesti sunt un pic prea speciale. Cam toate modelele, in afara de cele de pe la sfarsitul anilor 80, sunt pe cu totul alte standarde. Tija de sa este de 24 mm diametru (in loc de 25.4 sau alt standard utilizat frecvent), la unele cuvetaria (coronitele si lagarele care tin furca si pipa pe cadru) este de asemenea mai mica, filetul butucului pedalier este altul... Deci o intreaga aventura.

Daca chiar vrei sa investesti in ea o suma, ar trebui sa te gandesti care e suma aia exact si daca nu mai bine o investesti in altceva. Sincer, e placut sa "restaurezi" o bicicleta veche si sa ii dai o cu totul alt aspect. Insa bicicletele frantuzesti sunt destul de greu de refacut.

Uite aici articolul "tatucului" Sheldon Brown despre biciclete frantuzesti: French Bicycles by Sheldon Brown

Si inca 2 link-uri utile: Cycles Rtro-Peugeot si Cycles Peugeot .

Daca mai ai intrebari, eu sunt prin zona, insa probabil ca o sa fie lucruri la care doar cineva mai experimentat (gen un mecanic dintr-un service) ti-ar putea oferi un raspuns.

Bafta!

si PS: cu bicicletele frantuzesti e ca si cu frantuzoaicele. Unora le plac, altora nu. Doar ca daca primul tau "sarut" pe sosea a fost cu o frantuzoaica, o s-o tii minte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult majikstone!

Deci, ceea ce tu zici e sa fac asa:

ma duc frumos la un magazin cu service si le zic la baietii de acolo:

uite ce as vrea eu:

-sa schimb pedalierul

-adaptor-pipa-ghidon-manete frana(poate ergopowere) noi

-roti noi...o sa vad de ce dimensiuni

-cauciucuri oleaca mai groase...vad acolo de cat

-si, dupa sfatul tau, sabotii de frana si cablurile de frana/schimbator

-o sa noua

PS: pinioanele si foile crezi ca trebuie sa le schimb? daca le-as schimba, ar fi cam tot in afara de cadru. Sa fiu mai clar cu baietii

:)

Si daca as vrea toate astea, nu neaparat o firma care sa sparga gura targului, dar decente, sa ma pot baza pe ele le drumuri relativ lungi, cam cat m-ar costa? Mie mi-a iesit undeva pe la 550 lei...

Multumesc inca o data mult de tot pentru deranjul de ama ajuta

Share this post


Link to post
Share on other sites

- cadrul, dupa cum il vad, iti permite sa pui poate si cauciucuri 700x35

- dar nu cred ca si franele iti permit asta, mai ales cea din spate la prinderea pe furca spate. poate e nevoie sa sudezi alta placuta in care sa prinzi frana, iar pe aceasta sa o pilesti sa faci loc cauciucului.

- ca sa pui alte frane nu ai suporti de v-brake, trebuie cumparati si sudati, iar daca vrei frane cantilever iti mai trebuie si carlig de ghidare a cablului fata / spate

- nu prea vad ce poti upgrada ... tija de sea ar putea fi un 26.4, greu de gasit astazi altundeva decat la bazar ... upgrade la roti daca sunt unele cu jante remerx nu-si are sensul, sunt mai grele si mai proaste decat rotile vechi, daca ai jante si butuci inca buni, poate e nevoie sa schimbi doar spitele, cu o roata moderna o sa ai de cracant furca spate la fiecare scoatere a rotii. ai putea pune adaptor de pipa ghidon si un ghidon de cursiera modern + pipa. Ca sa ajungi la un cyc ca in linkul lui cross ... nu ai sa reusesti asa usor. Furca de otel pe un cadru de otel e un "must" nu stiu de ce s-a interat ideea cu furca de carbon, nici nu se face asta si nici nu ai cum la cadru. Sari de 550 ron cu mult, asa ca nu schimba decat ceea ce trebuie, ia in considerare si piese second hand de pe la bazar. Daca ajungi la upgrade de 1000 ron, nu se merita.

- sabotii de frana, cablurile, camasile, lantul si pinioanele sunt consumabile, oricum

spune-ne pe etape ce ai ales sa faci si ce investesti, pas cu pas si te mai sfatuim pe cat ne pricepem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai atunci sa inteleg ca nu se merita sa umblu atat de mult la ea...

as putea sa schimb doar rotile (astea au ruginit, sunt vechi) si ghidonul + manelete de frana?

@majikstone: bicla ta Peugeot nu era la fel de veche? Cum ai putut sa faci din ea minunatia pe care mergi azi?

asa ceva vreau si eu sa scot...

:) :)

Edited by 31may

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mea e din 1988 si era intr-o stare excelenta. Nici eu nu i-am schimbat inca butucul pedalier si am emotii legate de acest subiect, pentru ca s-ar putea sa nu gasesc monobloc care sa se potriveasca.

Trevizes are dreptate, in cazul bicicletei tale ar trebui investit destul de mult, in orice caz mai mult decat am facut-o eu. La mine cheltuielile au constat in:

ghidon flatbar - 20 RON (Acor)

manete schimbatoare - 35 RON (Shimano Tourney)

manete frana - le aveam prin beci

roata spate + pinioane - 74 + 30 RON (janta altrix spider, butuc obscur pe filet, pinioane shimano pe filet 14-28)

cabluri, camasi - nu stiu exact pretul, estimez la un 30 RON in total

ghidolina rosie (nu e roz :D) - 30 RON

suporti bidon - 15 RON / bucata (2 bucati)

cauciucuri Rubena 700x32 - 2x20 RON

camere Continental cu valva lunga - 2x12 RON

total investitii: ~310 RON

bicicleta a costat 320 RON (cumparata second-hand de la un magazin din Cluj)

in cazul tau ar trebui schimbate mai multe... s-ar putea sa nu te incadrezi in limita de 550 RON pe care ai zis-o, plus ca s-ar putea sa ai probleme de incompatibilitate cu unele componente. La mine stiu sigur ca tija de sa e de 24 mm diametru (mecanicul de la service-ul de unde am luat bicicleta a zis ca in principiu se poate aduce la comanda tija de 24 mm, chiar daca nu se prea gasesc de obicei). Pipa si cuvetaria nu stiu exact pe ce diametru sunt, insa s-ar putea sa ma trezesc cu surpriza ca sunt si ele mai inguste decat trebuie. Si mai ramane potentiala problema cu butucul pedalier. Deci situatia nu e tocmai roz nici la mine.

Si da, poti schimba rotile (plus pinioanele) si ghidonul si manetele de frana. Si ar fi recomandat sa schimbi si cablurile si eventual camasile de frana/schimbator. Si eventual si lantul. Si cauciucuri de 700x32 ar trebui sa poti pune (necramponate) pentru ca geometria cadrului tau e cam aceeasi cu a cadrului meu, iar clestii de frana sunt aceiasi. Si la mine intra lejer 700x32. Insa totusi, ca sa fii sigur, fa intai niste "masuratori", adica vezi cati mm ai spatiu intre janta si articulatia franei sau cadru si vezi daca incape un 700x32.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai intai ar trebui sa te asiguri ca butucul pedalier este intr-o stare perfecta de functionare si apoi sa te apuci de treaba. Este o componenta esentiala si ,fiind model mai vechi, nu cred ca se mai fabrica

Cineva pe forum avea de vanzare o cursiera Peugeot la 650 lei. Era intr-o stare foarte buna, aproape perfecta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti pune butuc (shimano, truvativ) pe patrat in locul celui vechi, nu e un capat de tara. Rotile sunt cele mai importante si mai problematice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles...

va multumesc tuturor...

voi face niste masuratori cat mai repede, insa, din ceea ce m-am orientat pana acum, as schimba rotile(complet) + cauciucuri, pedalierul (daca se poate), camasile+cablurile si ghidonul + pipa (eventual adaptor daca trebuie)...a...si manetele frana...apar probleme daca vreau ergopowere?

poate si pinioanele, cum zicea mijik...

ar exista probleme la cele de sus?

multumesc pentru rabdare. apreciez

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca vrei ergo... n-o sa gasesti decat de la 8 pinioane in sus. Deci iti va trebui si un deraior spate nou. Plus ca o pereche de ergopowere Shimano Sora (adica cam cele mai slabe de pe piata) noi costa 450 RON. Daca ai gasi niste ergo pe 7 viteze second, probabil ca n-ar fi rau sa le pui.

Legat de pedalier... Eu chiar iti tin pumnii sa gasesti un butuc pedalier a carui filet sa coincida cu ce ai tu nevoie :P Sau sa ai norocul sa fie cu filet englezesc/italian cadrul tau. S-ar putea sa fie posibil sa ramai tot cu sistemul vechi de pedalier, adica ax + coserci cu bile + lagare, si doar sa schimbi axul pedalier cu unul pe patrat. Nu stiu exact, nenea Sheldon Brown zice ca e o intreaga bataie de cap cu butucii pedalieri la bicicletele frantuzesti. Daca rezolvi problema cu butucul, iti poti schimba si pedalierul.

Legat de ghidon, daca gasesti unul cu prindere pe 25.4, atunci nu mai trebuie sa schimbi pipa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu m-am hotarat laurmatoarele:

-ghidon + pipa + eventual adaptor

-manete frana

-schimbatoare viteze, daca se pot monta pe coarne, daca nu, le las pe cadru, asta e...

-2 roti complete

-cauciucuri

-pedalier, daca gasesc unul sa se potriveasca in butucul meu...sper *-:)

-ghidolina

-camasi + cabluri

-o sa confortabila...dca gasesc...iar sper *-:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.