AlpineTrails

Bine v-am gasit! Doresc sfaturile voastre pt. turul Carpatilor cu MTB

Recommended Posts

Salut la toata lumea,

Doresc sa cunosc MTBikers din Banat, dar si din tara.

Doresc sa strabat vara arcul carpatin cu MTB (din Nord spre Vest?) si doresc sfaturi in privinta alegerii rutei, popasuri (doar cu un rucsac cu haine de schimb+ceva piese MTB de rezerva).

Despre mine:

Conditie fizica +bike= relativ bune, max. ruta bike=200km/zi, Specialized Epic, XC marathon driver, Alpii in fata nasului, biking tehnic bun (singletrails, portiuni dificile)

Cum imi imaginez ruta in conditii optimale:

- trasee prin natura (un minim de asfalt sau sosele de strabatut), offroad, singletrails (dar nici sa nu trebuiasca sa se care MTB in spate, doar pe portiuni mici=inevitabil)

- popasuri la pensiuni (casa+masa), pot fi si modeste stil cabana de munte

- etape de 50-80 km /zi pt. portiuni muntoase, ceva mai mult pt. portiunile plate

- ma gandesc la 7-8 zile timp disponibil pt. aceasta ruta

- portiunile populate/asfaltate/monotone pot fi strabatute cu tren/masina

Astept sfaturile si corectiile voastre (poate sunt prea optimist in presupunerile mele de mai sus?).

Edited by AlpineTrails

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti mult prea optimist sperand sa faci 200km/zi.

De asemenea 8 zile cu un rucsac incarcat in spate e iarasi foarte greu.

Nu vreu sa te descurajez dar e practic imposibil sa faci ce ai scris.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu vreau sa fac un tur de Carpatii anul viitor Route: Tur Carpatii | Bikemap.net , eu m-am gandit cam la 14-20 de zile macar, dupa gps arata cam ~1400 de km, dar vreau sa stau si sa vizitez cam tot ce e pe traseu deci se mai aduna cateva sute de km poate, o sa fie zile de la 70 la 130 de km pe zi, dormit si la cort si pe la cate o pensiune tot la cateva zile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti mult prea optimist sperand sa faci 200km/zi.

De asemenea 8 zile cu un rucsac incarcat in spate e iarasi foarte greu.

Nu vreu sa te descurajez dar e practic imposibil sa faci ce ai scris.

Lucian, multumesc pt. raspuns. Eu scriam:

*Conditie fizica +bike= relativ bune, max. ruta bike=200km/zi,*

Ma refeream ca am condus max. 200km intr-o zi, la bucata. Poate da interpretari, ma gandesc :))

Insa, despre turul Carpatilor scriam mai jos ca ma gandesc la:

*

- etape de 50-80 km /zi pt. portiuni muntoase, ceva mai mult pt. portiunile plate

*

O sa il caut pe Claudiu Moga, multumesc. Si astept mai departe parerile voastre, idei despre posibile trasee etc.

@Virusul- interesanta ruta ta. Cu ajutorul caror informatii ai stabilit-o? M-ar interesa portiunea Borsa-P.Neamt-Siculeni-Tg.Secuiesc. Dupa aceea vad ca sunt campii =>pt. mine neinteresant si probabil masina/tren pana la Brasov. De la Brasov ma gandesc s-o iau mai 'drept spre Rucar-Corbeni-Brezoi-Voineasa-Petrosani-Sarmizegetusa, sau in sus spre Dobra-Faget. Oricum se ajunge in Lugoj, apoi spre TM.

Colaborez cu solomongaby la intocmirea unui traseu cu multe peisaje si orase frumoase de vazut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, 50-80km/zi e realizabil aproape in orice conditii.

Esti obisnuit cu rucsacul in spate? E foarte greu, o sa te doara mai mult spatele si umerii decat picioarele.

Am patit-o si nu-mi mai trebuie. Un portbagaj se poate monta pe orice bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doua ture foarte interesante in Meridionali:

http://www.ciclism.ro/forums/f8/25apr-2mai-tg-jiu-targoviste-720km-pe-transalpina-transfagarasan-si-altele-4906/

http://www.ciclism.ro/forums/f8/3-biciclete-4zile-5-munti-5902/

Despre traversarea Apusenilor poti citi in Mbike nr. 9/2008 www.mbike.ro daca ai posibilitatea sa cumperi revista.

Despre Orientali probabil te poti documenta pe bucati de la maramureseni, moldoveni, harghiteni si covasneni - asa cum Lucian deja a iesit la rampa.

Daca ai rabdare sa citesti aici Cicloturism si Biking - Forum Ciclism.ro poti selecta foarte multe informatii utile, trasee, harti, chiar si numere de telefon de la cabane si pensiuni etc. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, 50-80km/zi e realizabil aproape in orice conditii.

Esti obisnuit cu rucsacul in spate? E foarte greu, o sa te doara mai mult spatele si umerii decat picioarele.

Am patit-o si nu-mi mai trebuie. Un portbagaj se poate monta pe orice bicicleta.

Eu merg f. mult cu rucsacuri prin Alpi- volum intre 10-25 litri, cross-country marathoning pe rute medii/lungi. Am avut si eu rucsacuri care ma deselau, dar intre timp am gasit cateva care mi se potrivesc, f. comode. Spatele mi-e obisnuit cu rucsacuri purtate timp de-o saptamana asa ca nu va fi o problema :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...ultramaratoane alpine...

Va sa zica participi la Transalp si asa? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va sa zica participi la Transalp si asa? :D

Transalp e inca pe lista, nebifat ;) ... eu fac ture multi-days de MTB cu rucsac, si ultramaratoane alpine + multi-day ultramaratoane cu rucsacul in spinare (running pe coclauri)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raspund aici si pentru celalalt thread al vostru.

Referitor la Gheorgheni-Brasov sunt convins ca se poate inlantui ceva traseu off-road. Intre Vlahita si Sfantu-Gheorghe am fost si eu pe jos in liceu in cateva locuri, iar in muntii Baraoltului si Bodocului stiu precis ca baietii din Sf-Gh dau intr-una ture tari de tot.

La Miercurea Ciuc, la Sf-Gh si la Targu Secuiesc se tin maratoane, asa ca exista trasee. Luati legatura cu cei din zona pe PM daca nu altfel si vedeti. Majoritatea dintre ei sunt MTB-isti, putini pe cursiera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Cand esti prin Timisoara, iti propun sa ne intalnim si sa stam de vorba cu degetul pe harta. Daca doresti sa parcurgi lantul muntilor Carpati pe drumuri cat mai pitoresti, cat mai lipsite de trafic intens, nu doar de-a lungul poalelor muntilor, dar si cu cele mai faine traversari, si cu toate acestea sa te incadrezi intr-un timp si un buget limitat, atunci ar trebui sa luam la puricat toate variantele si sa le alegem pe cele mai atragatoare. Cine stie... poate te alegi si cu un coechipier de nadejde la incercarea asta, pe cat de interesanta, pe atat de dificila. Intr-o combinatie de drumuri forestiere si sosele, am reusit o singura data sa depasesc limita de 200 km pe ora intr-o singura zi... Daca e sa o iei peste Carpati, sa zicem de la Dunare pana in Maramu si dupa aia inapoi catre Banat, peste Apuseni si Zarand, pe drumuri cat mai deosebite, apai ii de tras... dar e si frumooos :-) Subiectul chiar ma pasioaneaza, chiar si din perspectiva teoretica. In masura in care voi avea timp, voi schita traseul pe care l-as aborda. Poate nimeresc si vreo idee care ti-ar fi de folos... Hai, ca m-ai pus pe ganduri si e bine ca pana la primavara avem cu ce ne tine mintea ocupata.

Sanatate maxima,

Carol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun venit AlpineTrails si bine te-am gasit si pe tine Carol.

Haideti sa luam legatura sa facem un tur carpatin cum se cuvine impreuna.

De mult cautam si eu impatimiti de MTB ca voi pt asa tur si in sfarsit v-am gasit.

Haideti sa bagam pt inceput intr-un weekend o tura la Casoaia sa stam acolo peste noapte, la un foc de tabara sa ne facem planurile pt tura de la anul si sa ne cunoastem.

Presimt ca va iesi o prietenie intr-u pasiune frumoasa.

De unde esti Alpine Trails, ce ture ai facut prin Alpi?

Ai sa vorbim pe mess, id-ul meu e claudiumoga,

Carol da-mi te rog Id-ul tau ca l-am uitat.

cu prietenie,

Claudiu MOGA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carol, Claudiu- fain daca sunteti si voi curiosi de asa ceva!

Forumistul coleg Gabi Solomon e si el la bord, cu el ne uitam in mare deja la ruta.

Criteriile de baza ale turei sunt:

1) de strabatut Carpatii in 7 zile, maximum 10

2) numai offroad, asfaltul este de evitat pe cat posibil (OK, pe alocuri e inevitabil)

3) etapele alese asa incat se poate innopta si manca la pensiuni / privati / motel / hotel. Ma gandesc ca cel mult un rucsac se poate purta cu minimum la haine de ploaie+schimb, piese de schimb pt. bike si ceva mic de-ale gurii

4) pasaje scurte si plicticoase (flat, cu trafic mult, aglomeratii samd) se pot strabate cu tren/masina

5) inceput din Nord de la Borsa, mers in jos spre Brasov, de acolo spre vest, cu finishul in Timisoara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cele 7-10 zile mi se par putine pentru a parcurge cele mai interesante rute din Orientali si apoi, catre vest, peste sau "printre" Meridionali.

Totusi nu ar trebui sa lipseasca din trasee cateva din cele mai frumoase traversari:

- Traversarea Muntilor Rarau de la Campulung Moldovenesc la Chiril

- Traversarea Calimanilor de La Vatra Dornei - Saru Dornei - Neagra Sarului - Gura Haitii, peste Negoiu Romanesc (fosta exploatare de sulf) spre Valea Muresului

Sa zicem ca de la Toplita la Gheorghieni poti lua trenul dar,apoi merita mers catre Praid, peste pasul Bucin, chiar daca e asfalt.

Desigur ca studiul hartilor poate scoate la iveala niste "scurtaturi minune"

iar posibilitati sunt destule.

Problema cu drumurile mai neumblate e ca nu stii niciodata la ce sa te astepti... si doar ai amintit ca nu vrei sa cari bicicleta in spinare.

De la Brasov merita o urcare la Poiana Brasov si coborare la Rasnov, apoi de al Zarnesti trecut spre Sinca Veche si mers prin satele de sub Fagaras, nu pe europeana.

Apoi in Muntii Cindrel se poate gasi varianta cea mai faina catre vest si daca DN 67C se va asfalta complet pana la vara si nu mai vrei sa treci pe la Ranca si la Novaci, atunci poti continua catre Petrosani, peste Pasul Groapa Seaca, apoi pe Valea Jiului de Vest, catre pasul Jiu-Cerna si cred ca Baile Herculane ar fi un loc potrivit pentru finis.

Se poate incerca si o aventura de la Groapa Seaca peste Sureanu catre Hateg, apoi catre Cincis de unde se pot aborda trasee exceptionale in Muntii Poiana Rusca, pentru a ajunge si mai aproape de casa.

Bogatia de trasee este asa de mare ca este foarte greu de ales...

Apoi sa le asezi in 7-10 etape logice, cu legatura intre ele sau cu legatura la tren sau autobuse, e o "distractie" si mai mare http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif

Inca nici nu m-am uitat prea atent pe harti si deja mi s-a aprins imaginatia. Numai ca ar trebui pornit si de la parametri mai realisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da si eu cred ca pt asa o tura trebuie minim 12 zile, se poate incerca si-n 10 zile, dar ideal ar fi sa dureze 14 zile.

Propun urmatorul traseu impartit pe zile:

1) Borsa- pasul Prislop - Carlibaba - Vatra Dornei ( drum modernizat dar cu trafic destul de redus) - Neagra Sarului (pensiune)

2) N Sarului - Iezerul calimani - Toplita (drum forestier, traseu super pitoresc) - Ditrau (drum modernizat) - Remetea (pensiune)

3) R - Lapusna (drum forestier) - pasul Bucin (drum forestier) - Praid (drum modernizat) - Praid (drum modernizat) (pensiune)

4) P - Atid - Sangeorgiu de Padure - Vetca - Albesti - Sighisoara (drumuri comunale pitoresti) - Agnita (pensiune)

5) A - Chirpar - Colun - Avrig (drumuri comunale pitoresti) - Talmaciu - Sadu - Rau Sadului (pensiune)

6)R Sadului - Gatu Berbecului - Saua Steflesti - Tartarau ( drum forestier f pitoresc) - Obarsia Lotrului ( pensiune sau casuta)

7) O Lotrului - Pasul Urdele - Ranca - Novaci - Bumbesti Jiu (pensiune)

8) B Jiu - Tg Jiu - Lelesti - Runcu - (traverasare Muntii Valcan) pe drum forestier - (pensiune Valea de pesti)

9) V P - Cheile Butii - pasul Jiu Cerna - Cerna Sat (drum forestier f pitoresc) - Baile Herculane

10) zi de odihna si bai la Herculane apoi se poate lua trenul spre Timisoara

sau continua inca 2-3 zile sa facem si defileul Dunarii cu bicicleta.

Claudiu MOGA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi pt. idei Claudiu. Acum trebuie sa iau Gugal Earth la puricat, sa inteleg despre ce vorbesti :) (sunt de 20 de ani plecat... cunostintele mele geografice romanesti tind spre 0 intre timp)!

Multumescum pt. ajutorul competent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere, sper sa-ti fie de folos.

Mai sunt si alte variante desigur, dar eu asi alege-o pe asta.

Sper sa ne intalnim candva sa discutam despre tuira.

Asi vrea si eu sa vin daca se poate si sper sa vina si Carol si prietenul tau.

cu prietenie,

Claudiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragii mosului.... m-am mai documentat cu ruta, m-am mai uitat pe threaduri pe forumul asta, si... ma cam ia cu fiori dupa ce-am descoperit cum 'dein Freund und Helfer' (politia) cica te ajuta (sa scapi de banuti).

Am de gand sa merg majoritar offroad. Imi trebuie toate tampeniile urmatoare pe un MTB offroad, ca sa fiu in 'regula'?

- vesta

- reflectorizante

- sonerie

- AOB(=all other bullsh!t)

Am avut mai multe sonerii o vreme pe ghidon, dupa a n-shpea sonerie sparta sau cazuta de acolo de pe urma socurilor din turele lungi am renuntat s-o mai instalez.

Vin vara cand ziua e lunga, nu intentionez sa conduc noptile pe coclauri (decat in cazuri extreme, daca e absolut nevoie de ex. intarzieri din cauza penelor sau ocolirea unui segment pt. ca e blocat de copaci cazuti/alunecari teren etc), am de gand sa port doar un rucsac usor (20-25 l) cu strictul necesar (2camere rezerva, pompa, petece, haine de schimb/dormit, jacheta de vant/ploaie, evtl. Petzl sau un bikelight 5+10W, bidon apa). Nu voi avea loc sa port toate prostiile cerute de 'tovarasii'.

Plus ca MTB-ul se vede de la o posta ca a costat ceva, si probabil vor mirosi ca-s 'strain' si vor vrea sa cotizez....

Un motiv in plus sa evit la maximum orase, sosele...

Trebuie sa imi fac griji despre capitolul de mai sus?

In CH nu te pistoneaza nimeni de lumina cat e zi, nici de reflectorizante (doar dupa ce s-a innoptat esti bun de plata). Vesta nu stim ce-i aia pt. bikeri, casca o port intotdeauna la ture. N-as vrea insa sa atarn jdemii de kestii pe bike numai ca sa micsorez sansa sa ma ia burtosii la rost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sta linistit.Eu si multi altii din TM nu aveam toate astea la ture de sosea,iar parerea mea,daca vad militienii un ciclist echipat serios,ma refer cum se echipeaza ciclistii,nu cred ca se baga sa obiecteze,isi dau seama ca pedalezi mult si iti vezi de drum.Eu cred ca un LED de bike e totusi de folos,nu si celelalte prostii.Asta e,rumeinia e rumeinia si tarile vest europene sunt tari vest europene...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropos.... cand ne apuca bezna pe coclauri, avem lampi serioase, dar care le stingem pe asfalt (orbesc alti participanti la trafic), si folosim broscutele astea Knogs de prins pe cadru:

Product

Regulamentar, o lumina alba in fata, una rosie in spate... insa nu poti chiar 'lumina' cu ele prea mult si prea departe, sunt doar pt. a evita amenzi :) pe drumurile circulate.

Un set fata-spate a costat cam intre 24-30 CHF cand le-am luat eu, poate sunt un pic mai ieftine acum. Pt. interesenti, vedeti sa prindeti modelele mai noi cu garnitura de cauciuc la suportul bateriei (pt. ploaie)- modelele mai vechi n-aveau asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alpine trails,dar ce vrei sa spui ca vad militieni ca ai bike care a costat ceva,sincer ma faci sa rad,pai in romanica sunt multi care au biciclete mult mai scumpe ca afara,si masini si case,lasa ca romanul mai stie si ce sa cumpere care are ceva banuti,si mai ceva,legat de militieni,si de alte persoane,un exemplu elocvent ,este seful meu,om cu facultate,mercedes s-klasse,vila si bani destui in banca,dar biticla de metro,cu 350 lei,cica full suspensie.

Am fost sa ne dam asa un pic cu biticlele,si omul stii ce a zis,ca si un militian de fapt,ca a lui este mai tare,ca are suspensie si pe spate,si ca a vazut el ca a mea ,si era 250 lei.Deci ce sa zic,concluzia este una simpla,pe cine nu intereseaza ,nu da 2 bani pe ce ai tu sau eu,ca am bagat mii de euro intr-o bicicleta,doar un procent de 10 la suta din populatie isi va da seama,restul sunt pe dinafara,ce zici tu ca militianul cu 4 clase ca trenul vede de la distanta ca tu esti cineva ca ai o biticla,nu este adevarat.

Si acest fenomen nu se intimpla numai aici,ci si in alte domenii,cum ar fii,arta,it,electronice si asa mai departe,cine nu pune pasiune pe un lucru,nu isi incarca memoria cu ce nu il intereseaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.