Recommended Posts

as dori si eu numarul de telefon

merci

da-mi un pm, eventual vorbeste si cu cei care l-au vizitat recent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor nu mai visati frumos ,acuma cu ajutorul netului chiar cine nu se pricepe se pricepe la biciclete.A trecut perioada cand aveai posibilitatea prin targuri sa pui mana pe ceva de soi.Usor se ajunge si la noi ca pe e-bay ,bicicletele de calitate de otel costa si sunt greu de gasit .Iar la pomul laudat nu te duce ca nu mai gasesti nimic in speta la nenea SIPOS care avea intradevar cate ceva dar asta demult pe vremuri acuma multe bikle nemtesti si austriece de duzina .CINELLI ,COLNAGO ,DE ROSA hai sa fim seriosi nu le mai gasesti demult la nenea SIPOS.

Apropo SH_OL nu esti baiatul din ardeal care mi-a vandut colnago albastru? Daca nu mii de scuze dar auzind de KOYA stiu ca parca cineva cu numele tau era mare admirator de marca asta

sanatate tuturor

Eu nu am avut ocazia sa merg pe CINELLI dar am mers pe un DE ROSA si un FAUSTO COPPI in tinerete ,nu erau ale mele erau al unui batran ciclist care tinea la ele ca la mama lui Din pacate la 20 de ani nu realizam eu ce biciclete erau ,stiu ca batranul tot lauda tevile de la DE ROSA columbus slx . Regret si acum faptul ca nu am cumparat acel FAUSTO COPPI echipata tot cu campa record si am ales un RALEIGH TEAM RECORD cu tevi 531 mult sub valoarea celor doua bikle amintite.Dar asta e la 20 de ani .......

sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cursiera de care am vorbit mai sus, cea cu cadru Columbus, avea linie shimano 105, coarne cinelli si jante frantuzesti Wolber parca. Piesele alea 105 nu se mai fabricau de la sfarsitul anilor `92, cu toate astea, la mine nu au avut nevoie de nici un reglaj, au schimbat precis tot timpul.

Ma intreb daca piesele ce ies de pe linia de productie din zilele noastre, or sa reziste la fel de mult ca cele din ani 80-90, evident inrt-un regim de folosire moderat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma intreb daca piesele ce ies de pe linia de productie din zilele noastre, or sa reziste la fel de mult ca cele din ani 80-90, evident inrt-un regim de folosire moderat...

Se spune ca nu. In general nu este corect sa comparam asa "generic" piesele. Mai corect este sa comparam 105-ul anilor '92 cu 105-ul anilor 2012. Sau piesele de top tot cu piese de top. Daca in anii 90, se punea mai putin accent pe greutate/performanta si conta mai mult fiabilitatea, in zilele noastre fiabilitatea a fost sacrificata in favoarea greutatii si performantei. Mai ales la piesele de top, folosite in general in competitii si unde nu se pune problema fiabilitatii. Nu stiu daca asta inseamna progres sau nu, depinde din ce unghi privesti problema. Unii il vad un progres, altii, din contra. Oricum, cum spui tu, in regim de folosire moderat, toti marii producatori ofera si in ziua de azi piese care sa satisfaca cerintele fiecarui tip de ciclist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu mentiunea ca accent pe greutate a fost mereu si sa cautat mereu ca tevile sa fie cat mai usoare si rezistente.Prin ani 70 tevile columbus pl care erau straight gauge de 0,6 mm au fost de top si sa facut celebrul colnago mexico ,apoi el-os 0,7-0,4-0,7 mm preferat de insusi ERNESTO COLNAGO ,cadre goale care cantareau 1840 gr mexico si 1800 gr el-os DE ROSA cu celebrele slx si sl si bineinteles de celebrul MAX 0,8-0,5-0,8 cadrul de 1900 gr apoi ani pomeniti de voi ani 90 au marcat o noua tehnologie a tevilor adica sa marit diametrul de la 25 top tube si 28 down tube la 28 si 32 cu noi columbus BRAIN OS ,TORELLI NEMO ,GILCO .

Acuma daca am compara un colnago mexico ani 72 sau mexico 85 cu modelele recente colnago x light cu celebrele columbus dt 15 v [cadre de 1580 gr nu stiu la ce rezultat am ajunge Sunt doar 265 gr diferenta si peste 30 de ani intre cele doua modele dar parerea mea personala ca din punct de vedere tehnologic la otel nu sa realizat prea mult ,in schimb la piese sa progresat enorm de la rotile cu bile si conuri si 3 kg la roti pe rulmenti si ci spite de 24 -28 si extrem de usoare care fac o mare diferenta .

Desi sunt un old guy progresul este enorm la biciclete din toate punctele de vedere cu mentiunea ca la nivel de top .La nivel mediu valoarea pieselor vechi a fost cu mult mai buna atunci fata de multe gunoaie in special chinezari indiferent ca este vorba de piese sau bikle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca in anii 90, se punea mai putin accent pe greutate/performanta si conta mai mult fiabilitatea, in zilele noastre fiabilitatea a fost sacrificata in favoarea greutatii si performantei. Mai ales la piesele de top, folosite in general in competitii si unde nu se pune problema fiabilitatii.

O mica paranteza la ceea ai spus:

In competitii tocmai ca se pune accent pe fiabilitate (= capacitate a sistemelor tehnice de a funcționa un timp determinat, menținându-și parametrii prestabiliți -DEX). Daca piesa functioneaza perfect pe durata competitiei si crapa dupa ce a trecut linia de sosire inseamna ca piesa a fost fiabila.

Pe de alta parte ,tot conform DEX-ului,fiabilitate mai inseamna si "capacitatea de funcționare a unui aparat, a unui sistem tehnic fără defecțiuni o perioadă îndelungată de timp"

Ca sa nu se creeze confuzii cred ca acea calitate pe care o laudai ,a pieselor vechi , este durabilitatea.

In rest sunt perfect de acord cu tine si completarea mea este ca piesele au devenit ne-durabile nu numai din goana dupa greutate ci si din transformarea societatii intr-una de consum (exagerat,dupa parerea mea) . Asa cum becurile nu mai tin cativa ani buni,nu mai incarcam brichetele ci le aruncam, etc asa si piesele sunt construite sa se uzeze mai repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiabilitatea este ce spune DEX-ul, dar se masoara prin niste parametri dintre care cel mai important este MTBF=media timpului de buna functionare.

Iar acest parametru este mai mic la componentele de virf (aici ma refer strict la acestea) nu pt ca ar fi "construite sa se uzeze mai repede" ci pt.ca sunt cnstruite sa performeze in primul rind in celelalte directii (greutate cit mai mica, trepte de viteza cit mai multe, etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vorbim despre competitii si performanta, DA, sunt perfect de acord.

Necazul este ca la nivelul utilizatorului obisnuit se intampla ceea ce spune raducanmihai : incurajarea sustinuta a consumului, implicit sustinerea unei productii (pe profit) care altfel nu ar avea justificare.

Retoric vorbind, de ce sa (mai) produci grupuri de 6 pinioane pe filet "Regina" (care te tin o viata, din cate am auzit), nu mai bine faci TZnustiudecare, caseta de 9 pinioane si le schimba consumatorul la doua luni ?

Cumva ar putea fi vorba si despre dorinta (bi)ciclistului de a fi "in pas cu moda", dar eu cred ca "salata de pinioane" nu e mereu asa de buna la gust ....

LE: discutia a cam luat-o intr-o directie care nu mai are legatura cu titlul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@raducanmihai: Mentionez ca nu am consultat DEX-ul inainte de a folosi termenul de fiabilitate dar in capul meu ideea era de functionare buna un timp cat mai indelungat. Poate este mai potrivit termenul de durabilitate, nu stiu. Cat despre teoria societatii de consum, sunt perfect de acord cu tine. Astazi, in general, produsele(nu numai in ciclism) sunt facute sa dureze o perioada de timp mult mai scurta decat acum cateva zeci de ani dupa care aruncate si cumparate altele. Asa e.

@ crk: Ai dreptate, ne-am indepartat de topicul discutiei

@radu_bike: Da, om vedea care-or mai fi circumstantele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.