ro_explorer

Avid BB7

Recommended Posts

Peste weekend mi-am facut un upgrade la bicla, inlocuind ambele frane V-brake cu Avid BB7 cu discuri de 185, model G2.

Alegerea am facut-o in urma review-urilor de pe net (cel mai citit site fiind mtbr.com).

De franat franeaza excelent, nu am ce sa ma plang. Chestiunea e ca nu am deloc experienta cu exploatarea franelor mecanice. Nu am nici o idee cat timp ar trebui sa ma astept sa ma tina un set de placute, sau discul ... cat de des trebuiesc curatate (daca trebuiesc curatate) ... intrebari din astea de noob.

Deci, daca are cineva "hands on experience" cu Avid BB7 il rog sa imi impartaseasca si mie cate ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am folosit BB7( tot cu discuri de 185 ,G2,placute standard) timp de 3 luni.In acest timp singurele reglaje au fost atunci cand scoteam rotile.Din cand in cand le mai spalam sa opresc scartaitul si sa scap de noroi si praf.

In acest timp nu s-a uzat nimic(nici placute,nici discuri).

Am renuntat la ele pt ca mi-a fost furata bicicleta :-bd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc avid BB5 de 2 ani cu discuri roundagon (210 fata/185 spate) si nu au probleme (s-au uzat placutele de frana, normal, dar inca mai pot fi folosite). Mici reglaje dupa scoaterea rotilor si inlocuirea placutelor de pe fata cu cele de pe spate dupa un an pt a se uza echilibrat. Pentru intretinere mai degresam discurile cu alcool tehnic (parca asa se numea). Depunerile de pete de grasime si praf dauneaza placutelor de frana din cate am inteles.

P.S.: cand lubrifiam bicicleta scoteam rotile si infasuram etrierele cu ceva ca sa nu ajunga lubrifiant la frane si pe discuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru feedback.

@hegoat, zici ca in 2 ani nu ai schimbat placutele ... cam cati Km inseamna asta? (eu fac cca 3000 Km pe an, dar poate o sa creasca cuantumul in timp :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asa am facut si eu (2700-3000/an). Desi in al doilea an am mers mai mult decat in primul media e pe undeva pe-acolo.

Si cred ca cele de pe BB7 rezista mai mult in timp.

Stiu pe cineva cu BB7. Pot sa-l intreb una alta. Zi-mi ce anume te mai intereseaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, pai dupa cum am zis in primul post .. generalitati ...

De exemplu, stiu ca la masina trebuie sa schimb placutele de pe fata la cca 30.000 Km, cele de pe spate pe la 60.000 si discurile pe la 90.000 ... dar asta am descoperit-o mergand efectiv foarte mult cu masina.

Cu bicla .. parca n-as vrea ca la o coborare pe transfagarasan de exemplu sa ma trezesc ca nu mai am placute ... sau frane :) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut si eu cateva coborari pe la munte pe drum asfaltat si pietruit si au tinut. Chiar dupa o coborare de 3 km s-au incins placutele si discul si incepand de atunci tin mai bine franele. Trebuie facut un rodaj initial pt. a mari performantele (mai citisem asta si in MBike). Mai mult decat ce am experimentat nu pot sa-ti spun. Probabil ca franele pe disc cedeaza dupa o coborare pe transfagarasan, dar nu avid. Poate promax sau altele de genu asta. Avid BB7 din cate am citit sunt cele mai bune frane pe disc mecanice si cred ca te poti increde pe deplin in ele. Sa le stapanesti sanatos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de urari .. am sa mai scriu in topicul asta dupa ce am sa acumulez experienta .. poate le va fi util si altora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-ar putea fi util mie =)) O sa urmaresc topicul in continuare. Ca fapt divers stiu pe cineva care BB5-urile trebuia sa le regleze dupa fiecare tura - respectivul deasemenea a petrecut 9 luni sa-si regleze shaua perfect, iar la un atelier au ras de pozitia sheii in secunda in care a aparut cu bita la ei :D S-ar putea sa exagereze el cu reglajele, am zis ... ca fapt divers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda. Reglajele sunt relativ dese la BB-uri. Avand posibilitatea reglarii 3D trebuie reglate destul de des (mai ales dupa ture seriose pe off-road). Oricum se face usor, dar cam des. Cat despre exagerat in reglaje asa fac si eu ...am stat 5 ore sa-mi reglez franele ca pana la urma sa-mi dau seama ca discul era ondulat si ca roata spate nu era infipta bine in cadru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca te uiti pe mtbr o sa vezi ca f multi zic ca de ani de zile nu s-au atins de placutele din BB7. Bineinteles ca e discutabil fiecare cum si cat le foloseste, dar sa fie oare asta diferenta intre BB5 si 7? Sau sa fie cu atat mai atenti/priceputi mecanicii din prima faza a montarii in vest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am invatat pana acum (montandu-mi singur franele .. toata bicicleta de fapt) este ca odata de montezi etrierul ca sa "prinda" discul central in fanta placutelor si sa fie cu placutele perfect paralele cu discul, la BB7 restul se face "tool free" cum se zice.

Practic, ai 3 reglaje posibile la frana asta (manuale, fara unelete).

1. tensionarea cablului, se face din surubul de pretensionare de langa maneta de frana. Trebuie ajustat astfel incat sa nu existe "cursa goala" in maneta (adica orice atingere a manetei sa declanseze miscarea etrierului).

2. pozitia placutei exterioare fata de disc: se face din surubul rosu aflat pe bratul mobil al etrierului.

3. pozitia placutei interioare: se face din reglajul rosu dintre etrier si spite.

La BB5 exista doar 1 si 3.

Teoretic, la BB5, cand placuta exterioara se uzeaza, trebuie ori sa pretensionezi mai tare cablul (micsorand in acelasi timp cursa maxima posibila, cel putin teoretic, a bratului mobil al etrierului) ori sa repozitionezi etrierul cu totul. Problema asta cica a fost rezolvata la BB7 prin existenta unui reglaj al pozitiei placutei exterioare.

O sa vedem in timp cum se comporta .. deocamdata am ~50Km cu BB7 si frana e perfecta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La BB5 se regleaza si placuta exterioara din piulita din capatul camasii cablului de langa etrier. Reglarea este pt cativa mm. Altfel se poate face tragand mai mult sufa la etrier. Cursa manetei depinde de cat de departate sunt placutele de disc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La BB5 se regleaza si placuta exterioara din piulita din capatul camasii cablului de langa etrier. Reglarea este pt cativa mm. Altfel se poate face tragand mai mult sufa la etrier. Cursa manetei depinde de cat de departate sunt placutele de disc.

Da dar aia e tot reglare din cablu. E mult mai misto faza cu reglarea ambelor placute cum e la bb7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are cineva experienta cu BB7 pe zapada, la o temperatura 'normala' de -3 grade sa zicem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Rotor should be offset to the outboard side of the rotor slot. Ideal ratio is 1/3 to 2/3. " banuiesc ca placutele trebuie pozitionate astfel pt. ca discul de frana sa ramana pe traiectoria lui pe cat posibil. Ce am observat eu, inainte sa reglez placutele 1/3 2/3 ochiometric, discul era tras in afara traiectoriei sale circulare la franare. Nu stiu cat poate influenta dar eu m-am culcat multumit in ziua cu pricina.

Poate linkul aceasta ajuta http://www.sram.com/_media/techdocs/95-5015-008-000.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o problema , am avid bb7 pe fata , tine perfect nimic de spus , am incercat sa reglez placutele incat sa nu indoaie discu dar in zadar , daca desfac placuta dreapta imi indoaie discu 2-3 mm maxim , iar daca o strang atinge discul dar nu il mai indoaie , ma poate ajuta cineva sa fac etrierul sa nu mai atinga si sa nu indoaie? sau este normal sa indoaie discul 2mm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o problema , am avid bb7 pe fata , tine perfect nimic de spus , am incercat sa reglez placutele incat sa nu indoaie discu dar in zadar , daca desfac placuta dreapta imi indoaie discu 2-3 mm maxim , iar daca o strang atinge discul dar nu il mai indoaie , ma poate ajuta cineva sa fac etrierul sa nu mai atinga si sa nu indoaie? sau este normal sa indoaie discul 2mm?

Este normal sa sa "indoaie" putin discul, deoarece o placuta este fixa si una mobila.

In momentul cand actionezi frana o placuta (cea mobila) apasa pe disc si-l impinge spre cealalta placuta (cea fixa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi se pare cam mult 2-3mm, la mine cu disc de 185 de-abia se observa, deci sub 1mm clar. Incearca turorialul asta de montare, vezi ca s-ar putea sa trebuiasca sa incerci de mai multe ori pana iti iese perfect

"]

Ideea de baza e ca gaura pe interior sa fie de doua ori mai mare decat gaura pe exterior dupa care strangi suruburile care prind frana de cadru/furca

Are cineva experienta cu BB7 pe zapada, la o temperatura 'normala' de -3 grade sa zicem?

Am mers zilele astea pe la -10*C si nu am avut nici o problema, oricum de-abia atingeam frana si rotile pierdeau aderenta de la zapada :). Putin scartait dupa ce am intrat prin zapada foarte mare dar a trecut de la sine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu inteleg cum adica :"gaura pe interior sa fie de doua ori mai mare decat gaura pe exterior dupa care strangi suruburile care prind frana de cadru/furca" , ce gaura?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu inteleg cum adica :"gaura pe interior sa fie de doua ori mai mare decat gaura pe exterior dupa care strangi suruburile care prind frana de cadru/furca" , ce gaura?

La minutul 2:02 in film se vede spatiul ("gaura" :) ) despre care vorbeam, vezi ca e mai mare spre interior (spre roata) decat spre exterior.E, raportul ala trebuie sa fie de 2 la 1 ( de 2 ori mai mult spatiu pe interior decat pe exterior intre disc si etrier*), exact cum se vede si in imagine. Nu te stradui excesiv ca n-ai sa obtii exact raportul ala dar ideea e sa fii aproape.

* corectat, multumesc Seb

Edited by Kickem

Share this post


Link to post
Share on other sites

La minutul 2:02 in film se vede spatiul ("gaura" :)) ) despre care vorbeam, vezi ca e mai mare spre interior (spre roata) decat spre exterior.E, raportul ala trebuie sa fie de 2 la 1 ( de 2 ori mai mult spatiu pe interior decat pe exterior intre disc si placute), exact cum se vede si in imagine..

E vorba de pozitia discului in raport cu etrierul, nu cu placutele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar se poate regla pozitia etrierului? Din cate am vazut adaptorul de prindere nu prea are marja de reglare. Cel putin la mine sistemul este fix si etrierul intepeneste in aceeasi pozitie cand strang suruburile. Cand ma mai apuca cheful sa mai mesteresc la bicicleta o sa demontez/remontez frana ca in filmulet (cu placutele stranse pe disc) sa vad daca apare vreo diferenta.

Dar urmarind firul logic, eu inclin ca totusi pozitia placutelor trebuie reglata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca slabesti suruburile CPS, etrierul are un mic joc stanga-dreapta. Cu suruburile CPS slabite, aduci in contact cu discul ambele placute (folosind reglajul de la rotitele rosii), incercand sa obtii pozitionarea optima a etrierului fata de disc (1/3-2/3). Fara sa slabesti placutele (discul de frana sa fie strans intre placutele de frana), strangi suruburile CPS si doar dupa aceea departezi placutele de disc rotind 2-3 click-uri fiecare rozeta rosie (interioara si exterioara).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now