Sign in to follow this  
rotax

Sistemul Dual-Drive in cicloturism

Recommended Posts

L-am vazut cum arata dar din pacate nu l-am probat . Ce mi s-a parut interesant este un buton cu 3 pozitii : campie - deal -munte .

Ce parere aveti despre el ? A mers cineva cu o bicicleta dotata cu asa ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am explicat eu prea clar . Exista un schimbator spate cu 9 pinioane , schimbator fata cu 3 foi plus un butuc la roata spate . Butucul ala ofera cele trei optiuni : campie - deal -munte . Cum o face nu-mi dau seama .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă abonez si eu la dicuție mai mult ca privitor.

Butucii ăia de la Sram mi-au surâs dintodeauna dar nu am reușit să aflu rapoartele reale de transmisie (de ex rotații pinion per rotații butuc) și dacă ar fi suficient de rezistent la pedalat cu bicla incărcată sau pe teren accidentat, mai... in forță.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se zice ca poate duce usor 50 de kg plus ciclist fara probleme . Dar daca Herr @Frank are asa ceva acasa cred ca ne poate lumina cel mai bine in aceasta privinta . Sa asteptam cu speranta sa vedem ce ne va povesti .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dual Drive se refera doar la sistemul cu pinioane + schimbator in butuc.

Shimano are un grupset cu 8 pinioane + 3 viteze in butuc si o singura foaie.

Sram are ceva asemanator, dar cu 9 pinioane.

Imagine postată

Imagine postată

Am sa revin cu informatii suplimentare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mişto poza Frank! Istoria Dual Drive-ului la Sachs.

Imagine postată

Am avut si eu primul butuc, doar ca in plus avea si frana pe tambur. Era doar 6x2, asa ca am adaugat si un angrenaj triplu. Aveam bicla cu 6x3x2=36 viteze.

Ultimul butuc are 3 viteze integrate + caseta pentru 9 pinioane si daca mai pui si un angrenaj triplu...:D Te pierzi printre atatea viteze.

Mie imi place sistemul asta, scap de 2 foi si un schimbator, doua griji mai putin. Totusi e un sistem pentru confort, nu se recomanda la sporturi extreme. Butucul ala tine mult si bine daca nu e suprasolicitat, cred ca merge si la cicloturism, numai sa nu fie fortat la catarari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tocmai pentru cățărări eram interesat de un astfel de sistem...

Undeva la sfârșitul anului trecut aveam în plan o bicicletă, pe cât posibil, chianless.

Dar angrenajul construit expre pentru cățărări în forță. (a venit criza, în schimb)

Robust și cu posibilitatea de a obține rapoarte de peste 2 ture de roată per tură de pedală...

Cu angrenajele clasice nu am reușit decât un modest 1.8:1

Edited by yo6ial
1.8:1 în loc de 1.8:2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea este sa aflam (de la posesori dotati cu acest sistem) cum se comporta la drum . Am auzit ca se pot face 150-200 de km/zi de catre persoane fara antrenament . Inseamna ca cele cu antrenament ar putea dubla distanta sau chiar mai mult . Pleci dimineata din Romania si seara esti in Grecia . E o kestie !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un prieten de-al meu are pe un treking-bike un sachs 3x7. Ce e in butuc inlocuieste schimbatorul de foi.

Parerea mea din cat am mers cu bicicleta aia:

-butucul permite schimbarea pe liber, foarte important in oras, unde te poti folosi doar de el, nu mai ai nevoie de schimbat pinioane.

-in sarcina maxima nu schimba, in sarcina partiala comenteaza, daca opresti pedalarea raspunde instantaneu.

-poti pune aparatoare de lant completa, neavand mai multe foi.

-pare foarte robust si din cate stiu chiar este.

-comanda se face prin interiorul axului, deci nu permite prindere rapida, ai nevoie de cheie

-dupa ce dai roata jos trebuie reajustata comanda. totusi ajustarea se face foarte simplu, fara scule, odata ce ai prins modul ei de functionare.

-pe treapta redusa, pentru deal, e usor zgomotos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea este sa aflam (de la posesori dotati cu acest sistem) cum se comporta la drum . Am auzit ca se pot face 150-200 de km/zi de catre persoane fara antrenament . Inseamna ca cele cu antrenament ar putea dubla distanta sau chiar mai mult . Pleci dimineata din Romania si seara esti in Grecia . E o kestie !

Hurra... s-a pus in practica perpetuum mobile :))

Nu credeti orice auziti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai inteles gresit,nu e perpetuum mobile,ba mai mult ,chiar produce energie (ca sa te duca intr-o zi intre Romania si Grecia). Tu trebuie doar sa tii ghidonul drept si sa nu adormi in sa.

Acum ,serios vorbind,avea cineva pe o bicicleta orizontala sistemul SRAM (parca Domnicu pe Scorpion,daca nu ma insel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu asa ceva de la Sachs am fost anul trecut la Istambul. Bagajul meu a avut in medie 25-30 de kg si vreau sa va zic ca nicidecum nu merge singura bicicleta:((.

Avantaje: pe fata o singura foaie de angrenaj, lipsa schimbatorului fata (sistem de operare mai simplu, cel putin aparent), schimbare pe liber (util in trafic urban), altele nu prea imi vin in minte, fata de ce a punctat Lucian.

Personal am apreciat posiblitatea demultiplicarii fortei pe toate rapoartele date de pinioane, reiese ca vei schimba mai rar, cel putin teoretic.

Dezavantaje: imposiblitatea folosirii sistemului de prindere rapida a axului rotii (quikrelease), pentru asta eu am carat cu mine doua chei fixe de 17 :), reglarea cursei cablului de actionare nu se face greu deloc, in schimb trebuie decuplat in clipa in care scoti roata spate.

Faptul ca nu ai in fata mai multe foi, mi-a dat impresia ca lantul este mai solicitat pe "lateral", datorita cursei mari pe care o face in plan orizontal (pe pinioane).

In rest nimic de adaugat, s-a comportat absolut elegant in toata excursia, fiind nevoit sa demontez roata spate doar ptr o singura pana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cele spuse de LuluMOB si doruk as vrea sa mai adaug:

- ciclul de viata mediu e de cca. 40 000 km (presupus ca se “serviceaza” la un interval de 5000 km

- nu se recomanda la sarcini peste 120 kg

- nu se recomanda pentru tandemuri, biciclete de transport

- este foarte raspindit la biciclete orizontale

Exista diverse combinatii exotice cum ar fi DualDrive + 2 sau 3 foi:

7 x 3 x 2 = 42 viteze

http://62.104.23.40/radlaufglocke/mitkette.jpg

9 x 3 x 3 = 81 viteze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum gaseste Frank atatea poze, informatii si linkuri utile si interesante.

Uite in poza asta maneta schimbatorului din butuc e plasata pe seatstay. E simplu de manevrat si nu incarca ghidonul.

Eu la bicla mea 6x3x2 am avut manete normale pentru schimbatoarele de foi si pinioane, iar pentru butuc un revoshift.

Ideea asta e buna pentru cadrele care nu au acele suporturi pentru camasi.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cunosc angrenajul de la Schlumpf, tot Frank l-a postat prima data.

Merge foarte bine la butucii cu viteze. Totusi pretul mi se pare foarte exagerat. Mai pui inca pe atata si iti iei Rohloff.

Sachs aveau un butuc cu doua viteze la care schimbarea se facea pedaland invers. Am avut un astfel de butuc. Trebuia sa misti pedalele inapoi foarte putin, daca apasai mai tare se oprea bicla ca avea frana la retropedalare.

Mai este Hammer-Schmidt, tot un schimbator incorporat in angrenajul pedalier. Dar nu se poate monta decat pe cadre speciale.

http://www.ciclism.ro/forums/f19/hammer-schmidt-5152/

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Decathlon a fost adusa prima bicicleta cu Dual Drive de pe piata romaneasca . Costa doar 1600 ron .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Decathlon a fost adusa prima bicicleta cu Dual Drive de pe piata romaneasca . Costa doar 1600 ron .

Poti detalia putin, te rog frumos. Situl lor nu-i de mare folos, iar pana acolo n-as merge doar ca sa vad o bicicleta si eventual sa fiu dezamagit.

Daca stii numele, ceva, cautam noi pe net mai departe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Detaliez :

- bicicleta este B-twin Triban cu bara orizontala curbata cum sunt acum noile modele de Specialized

- furca fata cu brate drepte si frina disc Tektro mecanic

- frina spate V- brake care arata ca un rebut

- angrenaj Truvativ (nu mai stiu ce serie) cu 1 foaie

- roti de 28 " , jante Rigida Snyper , cauciucuri Hutchinson 700x35 slick . Asa-i tot .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit doar Trail 3. Pe gugal vazusem de existenta unui Trail 7. Mai vazusem variatii si ca echipare in ceeace priveste portbagajul si altele.

Daca este ca si cea din poza de pe situl oficial, insa cu o singura foaie, e trist.

Imagine postată

Inteleg ca are doar 7 pinioane, ca asta-i situatia, dar parca la banii astia vroiam sa vad macad un Alivio pus acolo, ca asculta si de indexarea de 7 fara probleme si n-are greturi cu distanta de functionare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- pe spate are butuc dual drive + schimbator Sram

- cadrul e la fel cu cel de mai sus fara furca amortizoare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this