Claudiu Moga

Clubul international de cycloclimbing B.I.G. Challenge

Recommended Posts

Multumesc Giginic. E important sa ne implicam si noi.

Si acum va invit sa vedeti un reportaj la televiziunea RTBF in limba franceza despre pasiunea emblematicului presedinte al clubului BIG Challenge, Daniel Gobert.

Reportajul incepe la minutul 5. O5 secunde. Este superb! Aicic e linku: RTBF.be Vido: Vido de Au quotidien

Share this post


Link to post
Share on other sites

AM postat pe forumul challenge-BIG urmatoarele:

On behalf of my friend Claudiu Moga:

I really agree with Gabor Gyorgyi, he explained everything very clearly.

I think the BIG members from eastern countries, we deserve more BIGs. in Romania there is the highest modernized road and pass from all the Balkan Peninsula (Urdele Pass 2145m) ( there are only a few km to modernize on this very scenic and interesting road from the Parang Mountains - Middle Charpatians. We also have many passes and climbs over 1500m and I know the toughest modernized climb in our country has an average gradient of 10% for 3 km and a maximum gradient of 20%. So it really deserves to enter the BIG list. I also think Romania should have at least 20 BIGs, considering the mountains we have, also Hungary should have at least 10 BIGs for it has many active BIG members but unfortunatelly not so high mountains, Slovakia in my opinion deserve to have at least 10 BIGs, Bulgaria at least 10, Slovenia deserves 10, too.

So please allow us to have more BIGs.

On my behalf, I'd like to add that even if now the easten countries are less modernized (regarding the roads) things are changing and it would be very much desirable to find a way to change certain things.

If the total number of BIGS is fixed to 1000, that change would mean the possibility to "move" a certain number of BIGs from a region to another.

I know it's not at all an easy task, but let's start with the beginning: establish very accurate rules to be obeyed in deciding how the BIGS are selected from the various climbs. If precise rules can be established, that would be no problem to "reshape" the european map of the BIGs.

Sper sa fi fost in asentimentul majoritatii membrilor romani ai clubului BIG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti multumesc foarte mult Giginic.

Marturisesc public ca esti unul dintre oamenii pe care-i apreciez cel mai mult de pe acest forum pentru realizarile din toate planurile dar mai ales pt calitatea de a fi un om adevarat. Esti un adevarat exemplu, de la care tineretul are ce invata.

Doamne ajuta-ne sa mai avem oameni ca tine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar tu esti cel mai mare lingusitor de pe forum.

Mai bine ne-am gindi la propunerea lui Daniel Gobert de a face o lista cu 100 BIG-uri locale, niste criterii de selectie in lista, elemente descriptive necesare pt.fiecare catarare listata, etc.

Vad ca initiativa "Catarari si pasuri in Romania" s-a cam dezumflat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt lingusitor, sunt un simplu cetatean insetat de dreptate si care stie sa aprecieze valoarea.

Sa ne punem pe treaba sa facem lista cu cele 100 de catarari din Romania pe drum modernizat si sa le documentam, cum bine a zis Daniel. Eu din pacate nu am GPS si nici altimetru deci nu pot da informatii exacte desi am facut majoritatea pasurilor si catararilor din Romania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Cel mai mare dusman al lucrului bine facut este lucrul mai bine facut". Adica daca vom vrea un lucru perfect, nu-l vom avea niciodata.

Intre noi sint destul de multi iubitori da catarari care au GPS, dar cred ca primul pas e altul, eu ma gindesc la urmatoarea succesiune:

1.Stabilirea unor criterii minimale pe care trebuie sa le indeplineasca o catarare pentru a fi inclusa in lista "celor 100"

2.Stabilirea unui mod de "clasificare" a catararilor (un fel de "punctaj") pe baza unor elemente simple si indeobste cunoscute, pe cit posibil obiective.

3.Colectarea de date (pt.mai mult de 100 catarari, sa avem de unde alege)

4.Clasamentul, stabilirea listei 100 (ca la examen, stiu ca unora nu le va placea aceasta idee, dar cumva trebuie sa ajungem la un rezultat si e mai bine daca rezultatul este fundamentat printr-un mod de calcul cit se poate de obiectiv).

5.Imbogatirea bazei de date cu cit mai multe detalii relevante (aceesul la catararea respectiva, harta, profilul catararilor, poze, relatari ale membrilor).

In fond, nu redescopar roata, este tot modul de organizare BIG, dar as vrea sa stabilim cit mai transparent posibil acest mod de clasificare, sa nu existe discutii.

Bineinteles ca aceasta lista ar putea fi revizuita, sa zicem anual, in functie de modificarile survenite (ex: deocamdata n-am putea include TRANSALPINA in lista, drumul nefiind asfaltat; sa zicem ca la anu' se asfalteaza, imediat o includem, poate in cap de lista si se renunta la o catarare din coada clasamentului)

Criterii minimale as zice:

1.1 sa fie drum asfaltat

1.2 sa aiba un minim de, hai sa zicem, 400m diferenta de nivel (n-as pune ca criteriu minimal altitudinea maxima, in fond, efortul ciclistului depinde in primul rind de diferenta de nivel)

Ca mod de clasificare, (punctaj) as zice ca trebuie sa avem in vedere niste criterii "sportive":

2.1.1 altitudibea maxima

2.1.2 diferenta de nivel

2.1.3 lungime, implicit panta medie

2.1.4 (eventual) panta maxima; zic eventual, pt.ca asta e mai subiectiva, de exemplu, poate ca intr-o curba "ac de par" sa fie cine stie ce panta mare, cale de citiva metri - asta zic eu ca e irelevant, dar faptul ca panta este sistematic paste 10% pe o lungime de cel putin 100, 200, 500 m, e cu totul altceva.

Din aceste date, pe baza unei formule, s-ar putea obtine "o nota" pt.aspectul tehnic sau sportiv.

Criterii non-sportive: peisaj, etc. Aici cred ca ar trebui, ca la patinaj, o nota pt. "impresia artistica".

Asta nu vad cum s-ar putea face altfel decit democratic, printr-n fel de vot (cu note, de exemplu).

S-ar putea face o medie ponderata a celor doua aspecte.

De aici incolo, daca se stabileste modul de punctare, lista e usor de facut si se poate detalia, cum spuneam.

Dar marea problema este ca nu stiu cum am putea face toate astea pe forum, poate are cineva o idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-mi plac lucrurile complicate, cu cit clasamentul (punctajul) s-ar face pe criterii mai simple, obiective si indubitabile, cu atit mai bine.

O propunere de simplificare:

Renuntam la "impresia artistica", in fond toate sint ale noastre, pe toate le iubim si le apreciem. (Acuma sa-mi spuneti care-i mai frumoasa: Tihuta, sau Prislopul, Bratocea sau Giuvala(Rucar-Bran), Transfagarasanul sau Transalpina).

Cum ziceam, toate sint frumoase, pe toate le iubim, am putea sa nu le departajam dupa astfel de criterii, raminind doar criteriie strict tehnice (sportive), care se pot exprima in cifre indiscutabile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt foarte de acord cu cele spuse de tine Giginic.

Din pacate sunt trist azi ca am aflat o veste foarte dezolanta. Unul dintre cei mai mari ciclocataratori ai Italiei, coleg cu noi la clubul BIG ne-a parasit. Este vorba despre Piero Rota. A murit in aceasta dimineata la doar 71 de ani.

Dumnezeu sa-l ierte!

Aici e site-ul lui unde veti gasi informatii si poze pretioase despre foarte multe pasuri din Alpi. Are si niste videoclipuri interesante.

primapag

La vara voi face o tura pana-n Italia si voi dedica turul in memoria lui Marco Pantani si Piero Rota ( acesta din urma se pare ca a acumulat mai multe catarari ca bietul meu irepetabil si tragic mentor.

Nu-i voi uita niciodata. Acest Piero mi-a trimis cateva emailuri dar din pacate n-am apucat sa-l intalnesc, era coleg cu mine si la Unione Internationale dei Cicloscalatori. Un mare om a fost, care a pedalt pana in ultima clipa. Iar la o varsta inaintata facea catarari impresionante.

Sunt terminat cu nervii! Ne parasesc monstrii sacrii prematur.

http://www.pierorota.it/indexmenu.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

"prematur"?? =)) a murit la 71 de ani, Dumneseu sa-l ierte, e o varsta la care multa lume viseaza sa ajunga..

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Italia cunosc oameni care pedaleaza la 80 de ani. Sportivii de obicei traiesc cel putin 80 de ani, mai ales in tarile dezvoltate cum e si bella si stupenda Italia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca incercarea mea de a ajunge la o lista autohtona de 100 de catarari in Ro a avut un real succes (0=zero face parte din multimea numerelor Reale, nu-i asa?)

Drept pt.care o declar nula si neavenita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca incercarea mea de a ajunge la o lista autohtona de 100 de catarari in Ro a avut un real succes (0=zero face parte din multimea numerelor Reale, nu-i asa?)

Drept pt.care o declar nula si neavenita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Incercarea 1.0 se lasa de regula cu astfel de rezultate. Presupun ca si incercarea 2.0 si 3.0 nu prea se va deosebi de versiunea 1.0 dar cel tirziu la incercarea 4.0 va fi imbulzeala; pina atunci ne multumim sa mai umplem 7 pagini de forum :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Incercarea 1.0 se lasa de regula cu astfel de rezultate. Presupun ca si incercarea 2.0 si 3.0 nu prea se va deosebi de versiunea 1.0 dar cel tirziu la incercarea 4.0 va fi imbulzeala; pina atunci ne multumim sa mai umplem 7 pagini de forum :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ar fi bine sa se faca o sectiune Big pe forum. Si acolo fiecare care are poze/descrieri despre o catarare sa deschida un thread, si sa bage pozele/descrierea. 100 de catarari e muscare prea mare. Nu are nimeni chef sa scrie asa o lista. (Eu de exemplu am poze de la Baisoara, Marisel, si mai pot face la Dangau - catarari din judetul Cluj.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ar fi bine sa se faca o sectiune Big pe forum. Si acolo fiecare care are poze/descrieri despre o catarare sa deschida un thread, si sa bage pozele/descrierea. 100 de catarari e muscare prea mare. Nu are nimeni chef sa scrie asa o lista. (Eu de exemplu am poze de la Baisoara, Marisel, si mai pot face la Dangau - catarari din judetul Cluj.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Giginic te rog sa ma ierti, am fost tot plecat, si abia acum am ajuns si eu acasa si pe net, voi veni cu lista celor 100 catarari carpatine in curand, idea e dementiala.

Salutari fratilor.

Edited by LucianTheOne
You know why

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa va dau noi vesti imbucuratoare pt participarea romaneasca la acest important club international de cycloclimbing.

In primul rand vreau sa-l felicit pe impetuosul Giginic, care este primul si singurul roman care a devenit nasul(godfather) al unui pas din Romania. Giginic este IRONBRAN MAN. A urcat deja pasul Bran de 25 de ori devenind cel de-al 18-lea nas al unui pas in acest an aniversar pt club: aici e linku: http://www.challenge-big.eu/news.htm

De asemenea secretarul general al clubului, Helmuth Dekkers cu care am avut placerea sa ma intalnesc si sa pedalez sa fac un pas BIg in Germania la Oberstdorf anul trecut ( apropo l-am intrecut pe o catarare BIg cu panta de pana la 15%) a scos o carticica cu ocazia celor 25 de ani de la infintarea clubului in care si Romania este reprezentata prin mine ( primul membru al clubului din Romania inca din ianuarie 2007. Si de asemenea Romania a fost reprezentata de echipa de la Bran din 21 martie. Poza cu voi este trecuta in booklet chiar cel mai jos, iar descrierea mea este putin mai sus. Va dau linku:

http://www.challenge-big.eu/Helmuth/Booklet_Daniel.pdf

Felicitari romani membrii BIG si va rog sa urcati, cei care veti avea posibilitatea si-n acest an cat mai multe BIG-uri macar in tara daca nu puteti prin alte tari. Aici e linku cu clasamentul membrilor romani:

http://www.challenge-big.eu/members/cc-ro.htm

Il salut si-l felicit si pe ultimul membru inscris la clubul BIG din Romania care este tocmai din oraselul unde stau eu, pe tanarul Paul Feies care sper sa-mi calce pe urme.

cu respect,

Claudiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi e ziua prietenului si colegului meu de club Horia Nitu(Han) La multi ani frate!

Te-ai nascut in aceasi zi cu bunica mea care face azi 87 ani. Doamne ajuta sa traim si noi macar atat. La multi ani ii adresez si ei! Deci: La multi ani mamaie! De asemenea, sper si acest forum sa atinga asa o varsta! Hai sa traim in fratie si veselie!

Iti doresc sa faci un tur cat mai frumos prin Alpi anul asta si sa colectionezi cat mai multe BIG-uri.

De asemenea tot azi s-a inscris la clubul BIG cel de-al 74-lea membru roman,Claudiu Balici care este tocmai din Arad si are in palmares niste BIG-uri foarte interesante din fosta Yugoslavie.

Bun venit Claudiu si-ti doresc sa faci cat mai multe tururi si cu cat mai multe BIG-uri. Sper in viitor sa facem si ture impreuna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vo rog frumos pe cei care aveti pasuri BIG pe care nu le-ati declarat, sa-mi trimiteti mesaje pe privat cu pasurile respective sa-l rog pe presedintele clubului sa vi le consemneze pe site.

Stiu sigur ca Basso, Han, Anton Duma si probabil altii au facut catarari BIG inca nedeclarate.

Va rog sa ma ajutati in acest sens.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Claudiu Moga

Remarcabil.

Insa, sa nu uitam ca in clubul BIG se merge pe incredere si pe buna credinta.

Altfel spus, nu iti cere nimeni vreo dovada atunci cand revendici un anumit pas BIG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.