DSpider

Mi se pare mie sau s-au cam scumpit biclele ?

Recommended Posts

dupa calculele mele intre ianuarie 2008 si ianuarie 2009 euro a crescut cu 15% in timp ce bicicletele s-au scumpit cam cu 30%.

Diferenta e data de scumpirea retelelor de distributie (transport international) si scumpirea practicata de shimano si sram pentru noul sezon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din experienta personala stiu magazine in tara care fac reduceri care nu sunt chiar mici si stiu site-uri pt online shopping in strainatate care nu fac reduceri in iarna asta deloc.

Interesant este ca unele produse cu pret redus la noi tot sunt mai scumpe decat in strainatate... Oricum aici intervin o multime de factori care influenteaza pretul. Si pana la urma fiecare este liber sa cumpere de unde vrea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ti se pare ca sunt preturi la reducere. Preturile acelea taiate nu sunt preturile la care au intentionat sa le vanda prima oara.

Vezi acolo -15% reducere cand de fapt n-au facut altceva decat sa urce pretul "initial" cu 15%. Si daca ii intrebi dau vina pe euro, pretul titeiului si alte prostii din astea (si vezi clar ca sunt piese vechi fabricate in 2008, vandute la un pret "super oferta").

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine crede ca sunt mai ieftine in afara sa posteze acelasi model de bicicleta, cu un pret atat in afara cat si la noi.

Si sa posteze cineva o oferta mai mica de 385E pt kona fire deluxe 2009, cat e la noi.

De ex Kona Jake 2009 in la noi este 2999 ron. Aici este 899$ adica 2607.1 ron iar aici 599 £,adica 2820 ron. Deci este mai ieftin.

-curs de schimb BNR pt astazi : 1 $=2.9 ron ; 1 £=4,7 ron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot ziceti sa lasam moralitatea...atunci e de inteles de ce vand mai scump magazinele din Romania? Vor sa castige si ei bani...ca doar "nu ploua si nu ninge cu bani". Vrei sa cumperi bine. Nu vrei, cumpara-ti de unde gasesti mai ieftin..or gasi ei clienti destui.

Dar cu moralitate sau fara ar merge niste preturi mai mici. Dar sunt atatea alte lucruri de remediat in tara asta incat preturile practicate de magazinele de biciclete nu mai conteaza chiar deloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce voi nu stiti este ca pe plan mondial pretul materiilor prime a tot crescut de doi ani incoace. Aluminiul este mai rar si mai scump de produs, chiar daca pretul petrolului este acum la un nivel rezonabil. In plus si muncitorii din Taiwan si China doresc salarii mai mari si un trai mai bun. Companiile producatoare de cadre au acum painea si cutitul in mana si pot dicta preturile.

De exemplu Cube-ul aim si Trek 4300 sunt cu 40$ mai scumpe anul asta decat anul trecut. Este pretul firmelor, nu adaosul magazinelor de biciclete. In plus magazinele de biciclete au procent din vanzarea bicicletei si nu au voie sa isi puna adaos.

In Romania avem cam aceleasi preturi ca si in Vest daca chiar nu mai mici. Sigur pe site-uri straine o sa gesesti mereu oferte si biciclete la preturi mai bune (pt ca importa foarte multe si isi permit discount-uri), insa luand in considerare pretul transportului si poate chiar si vama plus taxele bancare cam tot pe acolo ajungi. Iar prin aceasta metoda ai un dezavantaj major- dificultatea asigurarii garantiei.

Acum toti o sa inceapa sa urle ca daca iti iei bicicleta buna nu ai nevoie de garantie. True enough, pana in dimineata cand te trezesti,Doamne fereste, cu o fisura in cadru si trebuie sa te apuci sa impachetezi si sa il trimiti peste mari si tari ca sa il schimbe.

Mai sus era o discutie despre probarea unei biciclete la un dealer si apoi sa o comanzi pe net ca sa iesi mai ieftin. Gandire tipic romaneasca , si contraproductiva. Sintagma " Support your local bike shop" se pare ca nu isi are echivalentul in romana.

In Brasov eu frecventez doua ateliere de biciclete, si prefer sa cumpar de la ele chiar daca au preturi ceva mai mari ca pe net si trebuie sa platesc adaos pt piese si echipamente. Prefer sa fac acest lucru pentru ca nu o sa fac comand pe net de cate ori am nevoie de un cablu, un ghidaj de camasa, o camera sau orice alte maruntisuri ai nevoie la o bicicleta.

Prefer sa sustin un magazin si un atelier care o sa imi centreze rotile , o sa imi regleze franele si schimbatoarele si o sa imi asigure un service al bicicletei mult mai bine decat as putea eu sa o fac. Un atelier local inseamna ca nu trebuie sa investesc in scule si echipamente pt intretinerea bicicletei, inseamna ca pot sa imi repar bicicleta repede fara sa astept zile in sir dupa cine stie ce piesa care mie imi lipseste si mai ales ca pot primi sfaturi despre biciclete de la niste oameni care cu asta se ocupa toata ziua.

Intradevar, bicicletele s-au scumpit si stiti ceva, o sa se scumpeasca si mai mult de atat. Din pacate nu avem puterea financiara sa ne permitem biciclete bune fara niste eforturi financiare considerabile. Ideal ar fii sa putem da toti de la 1500 de Eur in sus pe un bike.

Asa ca puneti mana pe ulei si gresati bine lantul ala ca sa tina cu 1000 de km in plus pt ca vin vremuri grele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un atelier local inseamna ca nu trebuie sa investesc in scule si echipamente pt intretinerea bicicletei, inseamna ca pot sa imi repar bicicleta repede fara sa astept zile in sir dupa cine stie ce piesa care mie imi lipseste si mai ales ca pot primi sfaturi despre biciclete de la niste oameni care cu asta se ocupa toata ziua.

Sa nu generalizam ca nu e peste tot la fel. In unele cazuri, daca te vad ca nu te pricepi deloc la biciclete, te jecmanesc de nu te vezi.

Probabil ca asta e o regula universala. Pana inveti, platesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuze ca intreb.dar bcicletele astea pe la 1000-1500 sunt de competitie sau....? Daca da isi merita banii pt cei care partcipa la asa ceva, iar daca nu, platim firma sau ce?

Sincer avand varsta pe care o am si din cauza ca nu mai pot participa la competitii nu vad de ce as da un sac de bani pe un cube sau wtf altceva......, Am facut bicla mea pe componente si e foarte ok cu exceptia furcii care e un xcm ce da sa se rupa din cauza franelor....

in fine idea e ca am dat aprox 2500ron si am facut cam 700km si e ok tehnic. nu zic ca nu-mi doresc eu stiu ce bita pe la 3500euro insa nu-mi iau bita ca sa am fitze imi stiu limitele fizice si nu i vad sensul. De banii astia am preferat sa merg cu bitza mea in tara si afara si nu m-am facut de ras. Vb despre biciclisti si nu despre cei care paticipa la competitii care au de ce sa-si ia asa ceva plus ca au si sponsori.

Nu vreau sa jignesc pe nimeni insa bicicleta este sport si adrenalina nu fitze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un atelier local inseamna ca nu trebuie sa investesc in scule si echipamente pt intretinerea bicicletei, inseamna ca pot sa imi repar bicicleta repede fara sa astept zile in sir dupa cine stie ce piesa care mie imi lipseste

Ce bine ar fi daca ar fi asa. In Cluj sunt vreo 9 magazine de biciclete si cand a trebuit sa-mi schimb placutele de frana hidraulice compatibile Deore, nu avea nici unul. A trebuit sa astept o saptamana pana au adus. Magazinele tin atelierul de reparatii in general doar ca sa poata sa-ti spuna sa cumperi bicicleta de la ei, ca ai garantie, ti-l repara ei cand se strica. Dar isi bapa p..a in el, caci nu din aia fac banii, ci din biclele de mii de lei si piesele de cateva sute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am spus asta pt ca zilele trecute am fost oprit pe strada de niste baietei cu biciclete faine cumparate de mami sau tati..., au complimentat bicicleta mea spunand ca vai ce tare e ai frana magura louise carbon bat aaah dar ai shimano lx nu sram of..., vai ai cadru magellan. Asta ce inseamna? shimano lx nu schimba vitezele sau ce?

maine poimaine o sa vad biciclisti in versace pe bita cu dvd, lcd si boxe bose pe bicicleta

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuze ca intreb.dar bcicletele astea pe la 1000-1500 sunt de competitie sau....? Daca da isi merita banii pt cei care partcipa la asa ceva, iar daca nu, platim firma sau ce?

Sincer avand varsta pe care o am si din cauza ca nu mai pot participa la competitii nu vad de ce as da un sac de bani pe un cube sau wtf altceva......, Am facut bicla mea pe componente si e foarte ok cu exceptia furcii care e un xcm ce da sa se rupa din cauza franelor....

in fine idea e ca am dat aprox 2500ron si am facut cam 700km si e ok tehnic. nu zic ca nu-mi doresc eu stiu ce bita pe la 3500euro insa nu-mi iau bita ca sa am fitze imi stiu limitele fizice si nu i vad sensul. De banii astia am preferat sa merg cu bitza mea in tara si afara si nu m-am facut de ras. Vb despre biciclisti si nu despre cei care paticipa la competitii care au de ce sa-si ia asa ceva plus ca au si sponsori.

Nu vreau sa jignesc pe nimeni insa bicicleta este sport si adrenalina nu fitze.

Fiecare are ce isi poate permite si ,daca isi permite,are exact ce vrea. Eu nu sunt nici sponsorizat si nici nu particip la competitii pentru podium ci pentru a ma simti bine. Si am ales sa ma simt bine pe o bicicleta ceva mai usoara si care sa nu imi rupa mainile pe o coborare mai accidentata asa ca m-am apucat si am investit destul in piese.Rezultatul este (o sa fie) o bicicleta pe care eu sa ma simt bine ,nicidecum de fite.

Parerea mea este ca fiecare sa fie multumit cu ce are. Si daca nu este ,sa faca acele schimbari care sa-l multumeasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MALAGA SY, stii ceva legat de pretul materiilor prime, dar nu e chiar asa.

De exemplu cam asa a evoluat otelul.

Imagine postată

Altfel spus, odata cu venirea crizei, preturile la materii prime s-au prabusit.

Previziunile sunt din nou pe crestere fiindca economia mondiala incepe din nou sa creasca, asta sporeste cererea din China, in special, dar si din Europa si USA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ex Kona Jake 2009 in la noi este 2999 ron. Aici este 899$ adica 2607.1 ron iar aici 599 £,adica 2820 ron. Deci este mai ieftin.

-curs de schimb BNR pt astazi : 1 $=2.9 ron ; 1 £=4,7 ron

La Bikexpert cu reducerea de 15% pretul la Kona Jake este 2999X0.85=2549 RON.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot ziceti sa lasam moralitatea...atunci e de inteles de ce vand mai scump magazinele din Romania? Vor sa castige si ei bani...ca doar "nu ploua si nu ninge cu bani". Vrei sa cumperi bine. Nu vrei, cumpara-ti de unde gasesti mai ieftin..or gasi ei clienti destui.

Dar cu moralitate sau fara ar merge niste preturi mai mici. Dar sunt atatea alte lucruri de remediat in tara asta incat preturile practicate de magazinele de biciclete nu mai conteaza chiar deloc.

Pai cei de afara nu vor si ei sa castige bani? Ei cum reusesc sa aiba niste preturi mai "comestibile" ? Pe jumatate sunt de acord cu ultima fraza - mai precis prima parte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta e data de scumpirea retelelor de distributie (transport international) si scumpirea practicata de shimano si sram pentru noul sezon.

Iti garantez eu ca transportul international nu s-a scumpit in ultimii 2 ani.

Lucrez in domeniu.

De exemplu, preturile transportului din Italia sunt cu 40-50% mai mici decat in iarna 2007-2008.

Mii de firme de transport au dat faliment din aceasta cauza.

Cererea mica, oferta mare, fiecare a mai lasat ceva ca sa ia el cursa si s-au trezit cu niste preturi la care garantat nu-ti scoti motorina+leasing+diurna sofer(i)+roviniete+asigurari.

Eu am dat exemplu importul din Italia, dar asa este peste tot.

Asadar, asta nu este deloc un motiv sa scumpesti bicicletele, motivele sunt cu totul altele. Cel care conteaza cel mai mult, cursul de schimb. Ma miram eu cum de in 2007 mi-am luat cursiera echipata Shimano 105 cu 2900 lei, iar acum este peste 4000lei. Mi-am adus aminte, cursul era 3.1-3.2, iar acum este 4.2-4.3.

Alte motive, le stiu cei ce sunt implicati direct, asa ca sa nu ii impuscam, ca pe Ceausesti, fara un proces corect. :((

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Romania avem cam aceleasi preturi ca si in Vest daca chiar nu mai mici. Sigur pe site-uri straine o sa gesesti mereu oferte si biciclete la preturi mai bune (pt ca importa foarte multe si isi permit discount-uri), insa luand in considerare pretul transportului si poate chiar si vama plus taxele bancare cam tot pe acolo ajungi. Iar prin aceasta metoda ai un dezavantaj major- dificultatea asigurarii garantiei.

Acum toti o sa inceapa sa urle ca daca iti iei bicicleta buna nu ai nevoie de garantie. True enough, pana in dimineata cand te trezesti,Doamne fereste, cu o fisura in cadru si trebuie sa te apuci sa impachetezi si sa il trimiti peste mari si tari ca sa il schimbe.

In Brasov eu frecventez doua ateliere de biciclete, si prefer sa cumpar de la ele chiar daca au preturi ceva mai mari ca pe net si trebuie sa platesc adaos pt piese si echipamente. Prefer sa fac acest lucru pentru ca nu o sa fac comand pe net de cate ori am nevoie de un cablu, un ghidaj de camasa, o camera sau orice alte maruntisuri ai nevoie la o bicicleta.

Prefer sa sustin un magazin si un atelier care o sa imi centreze rotile , o sa imi regleze franele si schimbatoarele si o sa imi asigure un service al bicicletei mult mai bine decat as putea eu sa o fac. Un atelier local inseamna ca nu trebuie sa investesc in scule si echipamente pt intretinerea bicicletei, inseamna ca pot sa imi repar bicicleta repede fara sa astept zile in sir dupa cine stie ce piesa care mie imi lipseste si mai ales ca pot primi sfaturi despre biciclete de la niste oameni care cu asta se ocupa toata ziua.

Sunt de acord cu tine partial. Daca e vorba de consumabile evident este de preferat sa apelezi la un magazin local. Pentru componente sau biciclete la fel, atata timp cat nu sunt top-level.

Magazinele noastre locale, desi au facut progrese mari in ultimii ani si au o gama larga de piese si biciclete, sunt inca departe de ceea ce-ti ofera un magazin din vest. Daca vrei cine stie ce componenta de top nu o vei gasi in magazinul local. In unele cazuri este posibil sa-ti fie adusa pe comanda dar de multe ori la un pret mai mare decat pe un magazin online din vest.

Apoi mai e discutia cu piesele care nu se vand din anii trecuti. Daca pe un magazin online din vest au reduceri serioase la noi nu e chiar asa.

Legat de pretul transportului (shipping) din ce stiu eu in ultimul timp a scazut.

In concluzie sunt piese care merita cumparate de la magazinul local si piese care merita cumparate online din vest. Mai exista multe alte modalitati de a cumpara piese si biciclete dar aici depinde de posibilitatiile fiecaruia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apoi mai e discutia cu piesele care nu se vand din anii trecuti. Daca pe un magazin online din vest au reduceri serioase la noi nu e chiar asa.

Ba chiar am vazut la unii exact pe dos.

Piese vechi de 10 ani la preturi mai mari decat piese mai noi si mai performante.

Motivul? Cică ar fi vintage, de colectie, raritati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiecare are ce isi poate permite si ,daca isi permite,are exact ce vrea. Eu nu sunt nici sponsorizat si nici nu particip la competitii pentru podium ci pentru a ma simti bine. Si am ales sa ma simt bine pe o bicicleta ceva mai usoara si care sa nu imi rupa mainile pe o coborare mai accidentata asa ca m-am apucat si am investit destul in piese.Rezultatul este (o sa fie) o bicicleta pe care eu sa ma simt bine ,nicidecum de fite.

Parerea mea este ca fiecare sa fie multumit cu ce are. Si daca nu este ,sa faca acele schimbari care sa-l multumeasca.

da iti dau dreptate, schimbi la ea ca sa te simti bine. Asa am facut si eu bita e usoara si functioneaza traznet, insa eu nu ma refeream la oameni ca noi ci la cei care isi iau bicle ca sa spuna mai departe ca calaresc 2000euro si de mers merg cu ele o data pe an.

este vb de spirit de libertatea de miscare intr-un cuvant de senzatie. Cand eram mic aveam un pegas pe care doar Dumnezeu stie cum l-am chinuit si nu am facut nimic la el doar ride si atat. acum schimb si reglez de tampesc bani mai multi firme mai tari si........rezista mai putin.

a si inca ceva si eu imi permit ceva tare luat de gata. dar vreau sa invat si sa simt bicicleta. Imi pare rau daca am jignit cu ceva

le by animaloo: oare butonul ala "edit" este invizibil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun. Atunci daca aluminiul nu s-a scumpit (cu mult), transportul nu s-a scumpit... Atunci ??

Cum s-a ajuns de la echipare Shimano Ultegra ieftin, care poate fi considerat top de linie (mai sus nu exista decat Dura-Ace) la Shimano 105 scump ? Si pe timp de iarna, apropo. :D

Cat despre cursul euro-ului... Conform Wikipediei, sediul companiei Trek se afla in Waterloo, Wisconsin, USA. Cu ce ii influenteaza pe ei cursul euro-ului ? De Colnago, sa zicem, pentru ca sunt italieni. Dar cand ma gandesc ca toti au fabrici prin Taiwan sau China unde forta de munca si materialele sunt mai ieftine... Mi se face mila de ei, saracii... Mor si ei de foame...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DSpider importatorii care gasesc diverse motive sa mai faca un ban de vila :)

@scavenger poate nu cei din UE, dar ceilalti sigur au ridicat (USPS a crescut anul trecut taxele cu 10-20%).

Mai e un alt efect al "crizei" cererea mica duce la cresterea pretului. Vezi pretului PC RAM din vara si pretul de acum - o crestere de 100%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.