Algis

Cum v-ati apucat de mountain biking?

Tu cum o ai?  

345 members have voted

  1. 1. Tu cum o ai?



Recommended Posts

Incep acest topic din dorinta de a depana, la gura sobei, amintirile si motivatiile care i-au facut pe unii sa se se apuce de mountain bike, gandurile si evenimentele care au stat la baza acestor decizii....

Eu, care am fost un convins aparator al cursierei, am ajuns in 2007 sa imi doresc din suflet un mountain bike. Aceasta mai ales din cauza ca pentru ciclismul de sosea competitiile sunt foarte putine, fapt explicabil pe care nu mai are rost sa il comentez.

Mi-au inflamat imaginatia cei de la Maros care au lansat maratonul de la Cluj Napoca prin deviza: "Ai program sambata asta? Iti facem noi", propunand mai multe trasee de mountain bike la care eu am ales distanta lunga. Am mers acolo cu o bicicleta din otel echipata cu deraioare chinezesti al caror nume e imposibil de pronuntat... Am strans din dinti iar pana la urma am primit si eu sapca de finisher pe care o port cu mare drag. Chiar intr-un sat de pe parcurs cativa copii mi-au cerut autografe, crezand ca sunt cine stie ce VIP... Am ras, dar una peste alta mi-a fost drag sa iau parte, atunci cand am putut, la competitii, desi nu intotdeauna am fost scutit de dureri...

Asadar va invit si pe voi, sa marturisiti pasiunea secreta care va leaga de acest monstru: mountain bike-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte interesant, desi arata ciudat. Pacat ca nu e o oferta mai mare de 69er-uri, din ce am inteles au avantaje mai multe.

Offtopic: Frumos blog si frumoase trasee Algis

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am apucat de chiauneala pe coclauri din cauza fobiei de masini.Inainte mergeam numai pe sosea si f putin macadam dar de cand Romanii s-au instarit si si-au cumparat toate gioarsele vesticilor de nu mai ai loc pe strazi(DN sau DJ)mi s-a cuibarit frica in san.In padure nu te supara nimeni(poate doar cainii).

Am inceput cu o furca fixa care a facut treaba mai bine decat furca rst gila de acum...frane canti care tineau cand puneam picioarele jos...cauciucuri tocite...dar per total bicla aceea mi-a deschis pofta pt off road.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine a fost , sa zicem, ceva firesc. Tinand cont ca-mi plac toate activitatile legate de munte (hiking, climbing, camping, etc) m-am gandit ca mi-ar place sa merg pe poteci nu doar cu piciorul ci si cu bicla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am apucat de chiauneala pe coclauri din cauza fobiei de masini.Inainte mergeam numai pe sosea si f putin macadam dar de cand Romanii s-au instarit si si-au cumparat toate gioarsele vesticilor de nu mai ai loc pe strazi(DN sau DJ)mi s-a cuibarit frica in san.In padure nu te supara nimeni(poate doar cainii).

Pana la urma, tot idiotii din spatele volanului sunt problema (si asta e diferit de la tara la tara :D privind calitatea si cantitatea idiotilor), nu gioarsele vesticilor (care polueaza plamanii biciclistilor mult mai putin decat o dacie 'iestica' in 2.8 cilindri, si 6metri lungime cu tot cu fum). Daca tot veni vorba de 'cliseele' din mentalitati de prin spatele permanent intunecat al Lunii.

Ah da, si ontopic- avand frumusete de munti in fata nasului, m-am apucat tanar fiind sa cuceresc toate varfurile pe o raza din ce in ce mai mare in jurul locuintei.

Primul bike- o Kuwahara CroMoly, fara niciun fel de suspensii, grea cel putin cat o Ukraina ;) (dar de aia si f. heavy-duty, multe trante impresionante a suportat). De abia la ani buni dupa acel bike au aparut front suspensions (cu elastomeri!), apoi aer+elastomer, arc+aer, aer+ulei. Dar eu n-aveam bani....

De abia de la aer+ulei incolo mi-am permis un bike high-tech cu toate sicanele posibile pe atunci. Si atunci am intrat si in circul competitiilor. Si odata ce-am prins gustul competitiilor, gata... am ramas dependent de ture, competitii MTB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Paul...ala e legat de ciclism in general, asta e legat de latura asta offroad-istica.

Eu nu pot spune ca "m-am apucat" ... eu am fost generatia care a sarit de la pegas la mtb. Am bagat multi ani asfalt cu placere dar de ceva vreme am inceput sa ma dau aproape doar pe coclauri...pt ca vreau sa respir aer, nu fum, vreau sa ascult pasarele, nu claxoane, vreau sa vad natura, nu pe toti ghiolbanii in gipane sau mizeriile aruncate de ei in santuri in loc de frunze si iarba verde.

Si poate in primul rand, pt ca e mai fun, e mai distractiv, e mai aproape de placere decat de chin. Pt ca in ultimii ani am inceput sa realizez cata distractie pierdeam iesind la "antrenament" in loc sa ies sa ma dau.

Am mai "propovaduit" eu si prin alte locuri datul cu bicicleta, ala de se apropie cel mai mult cu "datul" in jurul blocului din copilarie cu linguritze de inghetzata in spitze. "Datul" ala care era placere pura, fara ciclocomputer, fara recorduri, fara "ura". Doar placere!

Si nu in ultimu' rand pt ca eu consider ca mtb-ul asta e "on the Dark side of the Force" >:) e pt baietzii "rai" ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pacus

Fiind cam din aceeasi "generatie", cobor mai jos in strafundurile meoriei si imi amintesc de primul meu mtb, italienesc, de otel, un horror tehnic cu care m-am dat pe coclauri, mai mult pe sosea, fiind pasionat de viteza. Am iesit si pe offorad si m-am socat de fortele de acolo, de ce mult conteaza ca totul sa functioneze ireprosabil...

In liceu si facultate m-am cam pierdut pe traseu, din motive materiale, pana in 2007 cand am recidivat si m-am urcat din nou pe sa ca si cum dintotdeauna as fi facut acelasi lucru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pina prin 97 bateam si eu potecile de munte cu piciorul, acum vreo 5 ani din cauza sedentarismului si cu un colesterol f.mare, doctorul mi-a recomandat miscare, asa am ajuns sa cumpar primul meu "First bike". In primul an am facut 4000km doar prin Bucuresti in al 2-lea an am iesit prin inprejurimi si am descoperit drumurile de tara, locuri pe care cu piciorul sigur nu l-as fi facut/vazut niciodata.Acum din cauza lipsei de spatiu am un hibrid (MTB la baza) cu roti de 28 pentru asfalt si 26 de weekend, practic tot anul ma deplasez cu bicicleta si la servici si la distractie(la munte sau in jurul Bucurestiului, padurea Baneasa si Cernica). Singura mea problema fiind locul de parcare in siguranta (dar asta tine de alt post). Si cum spuneau si alti colegi, pe coclauri chiar ma relaxez nu trebuie sa fiu atent daca vine ceva din spate si se gasesc si locuri de alergat daca vrei sa o faci

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine v-am regasit!Cum am ajuns eu sa folosesc un mtb?(Asta este expresia corecta in cazul meu,mountain biking presupune cred mai mult:participarea la concursuri,ture regulate,s.a.)Pai de prin 1988,an in care am reusit sa devin posesorul unei cursiere Peugeot,care intre noi fie vorba insemna ceva in anii aia,pana prin 2006,am mers exclusiv pe sosea.In 2005,am achizitionat un mtb Fuji,asta a fost inceputul,apoi cursiera,la care nu am renuntat complet,a trecut incet,incet pe locul secund ca si utilizare.Ideea este ca un mtb este mult mai versatil,oricand poti schimba drumul fara grijile pe care ti le faci folosind o cursiera.Adaug aici si faptul ca in zona noastra,Mehedinti,peisajul este superb,posibilitatile sunt multe si inca neexploatate,un exemplu graitor:orasul fiind intr-o depresiune,inconjurat de dealuri,exista posibilitati multiple de pedalat off road.Nu mai vorbesc de Podisul Mehedinti care incepe la 10 km de la iesirea din oras.Asadar,asa am inceput sa folosesc mtb-ul.Ce ne dorim noi,gasca de aici din Severin?Punerea in valoare a potentialului oferit de zona noastra;speram ca in anul ce vine sa reusim sa infiintam un club si sa ne organizam in asa fel incat sa avem macar un concurs de interes local pentru inceput,apoi cu implicarea si celorlalti factori locali sa putem spera la mai mult!Sunt convins ca daca reusim sa mutam atentia copiilor nostri spre miscarea in natura,spre sport in general,putem spune ca munca noastra nu e in zadar!Asa sa ne ajute Dumnezeu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

"tu cum o ai?" ce-i cu intrebarea asta??? eu o am..destul de frumoasa:D hahah...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D intrebarea suna cel putin amuzant:P eu o am de 26(roata)m-am apucat de mtb pentru ca ai foarta multa libertate..in padure nu trebuie sa stai cu ochii in 7 dupa masini,bade si alte specimene care merg de-aiureasi pentru ca facusem o pauza de 6 ani de bicicta dar acum i'm back

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot nu am inteles ce inseamna 69er. Adica roata de 26 pe spate si de 29 pe fata????

Si daca eu pot monta roata de 28 pe fata o pot numii 68er????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.... 96er/69er...

Citat din link-ul de mai sus: A 69er or 96er as Carver likes to call them, is a bike with two different sized wheels: a 29 inch wheel on the front and a 26 inch wheel on the rear.

Acum, fiecare cum vrea. Faceam o actualizare la sondajul de opinie insa o sa caut mai tarziu cum pot sa il modific si sa zic 96er/69er...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am fost incurajat inca de mic de catre parinti in a face mult sport si bicicleta a fost prima varianta. Dupa destul de multe biciclete care tot cresteau in marimea cadrului am ramas cu un Pegasus cu cadru de 14" ( cred :) ) si un FIRST BIKE LEGEND ( da, minunatia aia de 30 de kg care m-a atras si ma cam face sa regret ca am cumparat-o, dar asta e alta discutie ).

Locuiesc la tara si sunt destul de multe zone de off-road ( XC si DH ) si incerc sa profit de asta.

Off topic : Ma gandeam ca daca strang ceva bani as putea sa vand bicicleta asta ( are 4 luni cred si e in stare foarte buna, daca e interesat careva ) dupa care sa cumpar alta mai performanta tot in genul asta ( ador DH-ul ). Are careva sfaturi de achizitie/vanzare ?

Kona Stinky ar fi super daca gasesc o ocazie de SH, Norco Six Three ar fi de altfel buna.

Ceva allmountain-downhill la sub 2500RON am sanse sa gasesc ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot nu am inteles ce inseamna 69er. Adica roata de 26 pe spate si de 29 pe fata????

Si daca eu pot monta roata de 28 pe fata o pot numii 68er????

O roata de cursiera are 28'' cu tot cu cauciuc pentru asfalt. Daca pe aceeasi roata pui un cauciuc de MTB, care e mai gros, roata va avea 29''.

69er - 29'' pe fata, 26'' pe spate

96er - 26'' pe fata, 29'' pe spate

29er - 29'' si pe fata si pe spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu m-am nascut pe bicicleta , mama m-a nascut pe bicicleta era un 29er Pegas parca

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Paul...ala e legat de ciclism in general, asta e legat de latura asta offroad-istica.

Eu nu pot spune ca "m-am apucat" ... eu am fost generatia care a sarit de la pegas la mtb. Am bagat multi ani asfalt cu placere dar de ceva vreme am inceput sa ma dau aproape doar pe coclauri...pt ca vreau sa respir aer, nu fum, vreau sa ascult pasarele, nu claxoane, vreau sa vad natura, nu pe toti ghiolbanii in gipane sau mizeriile aruncate de ei in santuri in loc de frunze si iarba verde.

Si poate in primul rand, pt ca e mai fun, e mai distractiv, e mai aproape de placere decat de chin. Pt ca in ultimii ani am inceput sa realizez cata distractie pierdeam iesind la "antrenament" in loc sa ies sa ma dau.

Am mai "propovaduit" eu si prin alte locuri datul cu bicicleta, ala de se apropie cel mai mult cu "datul" in jurul blocului din copilarie cu linguritze de inghetzata in spitze. "Datul" ala care era placere pura, fara ciclocomputer, fara recorduri, fara "ura". Doar placere!

Si nu in ultimu' rand pt ca eu consider ca mtb-ul asta e "on the Dark side of the Force" >Imagine postată e pt baietzii "rai" Imagine postată

Pacus,tot soseaua ramane baza. m/

Si fata din imagine zice la fel>Imagine postată

P.S:sarbatori fericite,sanatate si un an nou mai bun pentru toti (soselisti,mtb-isti,triciclisti:)) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Heinz...pe tine te-as contrazice. Da vad ca si fata aia e de partea ta. Asa ca...tre' sa ma conformez :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now