ZOLA

Sputnik cu tuburi columbus ?

Recommended Posts

Luni a reusit sa aduc un sputnik in ''atelier'' spun sputnik pentru ca asa l-a denumit tipul de la care l-am luat ....

Bicicleta aducea spre un city bike , o singura foaie de 54 , set pnioane 14 24? , aripi , ghidon cu rise si aplecan insre sea ''retro'' si cam atat . Vopseaua nu era originala era un galben+albastru inchis si intro stare destul de poasta , asa ca am decis sa il revopsesc eu , am dat cu decanol super am asteptat s'a ridicat vopseaua si am inceput sa o iau cu spaclul , si am decsoperit un vechi actipild pe care scria cat de cat clar columbus... asa sa fie ? sau a fost adugat devreun propietar anterior ?

Primadata am crezut/sperat sa fie vreun takhion dar nu este dropurile sunt ''normale'' nu cele de pista si in plus au si urechi de accesorii , apoi sudura nu este deosaebit de reusita (iese pe la mufe).

Alte detalii ....

Cadru marimea 58 , fara emblema (radunica) , fara suport de pompa , fara braze si a venit cu furca aplecata destul de mult in fata si cu roti de 28" nemacrate dar cu butuci din aluminu de 36 cu flansa mica .

Daca stie cineva de ce fel de cadru este vorba as fi recunoscator .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deocamdata poze nu sunt ...am obiectivul stricat , dar biccleta arata cam asa . Poza luata dupa net :-??

Ai avut dreptate cu butucii ... la prima vedere doar pareau din aluminu (erau incedibil de murdari si am dat decat cu degetul pe ei cand am desfacut sipitele ).

Dintr-un motiv de mine neinteles nu pot vedea nimic pe flickr. :(

Edited by ZOLA
inca ceva ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tinere chestia cu cam asa este similara cu "Dacia rosie a lui bunicu arata cam ca un FERARIIIIIII"

Batranele biciclete sovietice nu au avut nimic in comun cu tuburie "occidentale". In afara e asta in acea perioada in URSS se produceau 4 modele de sosea Sputnik, Start-sose, Sport-sose si Champion... (cred ca asa se scriu numele). Dintre toate acestea Sputnik-ul era cea mai slaba, de fapt era chiar semicursiera, celelalte fiind chiar pe baieuri..

In consecinta jucaria care a ajuns in atelierul tau poate fi echipat cu componente rusesti dar in mod cert cadrul nu este de Sputnik, daca vrei sa te convingi compara mufele de la cadru cu unele rusesti.

PS cadrul albastru postat de Lulu nu are furca originala ruseasca....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Catalin, cadrul si furca sunt sigur de Sputnik (Cputnik, X3Z). Nu Start-Şose care intr-adevar era alta mancare de peste (cadru mai subtire si mai usor, alte roti, baieuri etc.)

Desi greu, mie mi s-a parut foarte robust Sputnikul.

Si da, nu era o cursiera, mai degraba un touring-bike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deocamdata poze nu sunt ...am obiectivul stricat , dar biccleta arata cam asa . Poza luata dupa net :D

Ai avut dreptate cu butucii ... la prima vedere doar pareau din aluminu (erau incedibil de murdari si am dat decat cu degetul pe ei cand am desfacut sipitele ).

Dintr-un motiv de mine neinteles nu pot vedea nimic pe flickr. ;)

Facetz-ti test cu o pila sau rashpel.......daca prinde pe janta ...e Al si ar fii de Spoutnik.....

Pe restul pieselor care par metalice daca nu prinde pila....sunt de Spoutnik....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da cu cadru de 58 masurat de la axul pedalier pana la sfarsitul seat tubului . Eu asa stiu ca se masoara , daca gresesc corectati-ma .

Cadrul are mufe rusesti , pe teava pe unde intra seaua (nu stiu denumirea) mufele sunt exact cele rusesti , de cursiera/semicurisera ce o fii m mufa de la pedalier fiind asemanatoare cu cea din link mai putin gaurile , tevile sunt sudate prin alamire si par a fii facute de mana decat o vreo masinarie , ce sa zic peticul de vopsea ramasa pe care a fost si stikerul este cam acelasi ton de bleu , butucul care era pe ea era pe patrat dar cu ax si coronite si intro stare deplorabila practic era ''sudat'' cu rugina axul de capace si cadru ...

Bike Works NYC-Archive Bicycles-Takhion road, track, & tt bicycles

Share this post


Link to post
Share on other sites

La vremea bicicletelor Sputnik masurarea cadrului se facea din ax in ax si intr-adevar nu erau decat 56...

In privinta sudurilor cu alama.. este normal, de altfel toate cadrele mufate sunt alamite (asa era tehnologia)

Cel mai simplu este sa il recunosti dupa suportul de frana spate care la Sputnik era o tabla cu onduleuri (de vazut poza de la LULU)

Daca tu faci vreo referire la linkul pus de tine in ultimul post nu are rost sa continuam discutia pentru ca bicicletele alea nu au nici o legatura cu legendara XB3...

LULU spuneam ca furca ta nu era de Sputnik pentu ca acele furci nu aveau mufa dreapta (aveau o acolada mica) si urechea avea alta forma ... daca iti mai amintesti de piulitele alea cu guler.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnule Catalin in postul de mai sus intradevar am am dat doar un exemplu de bicicelta ruseseasca facuta cu tuburi columbus , nu cred ca este takhion , dar are oarece asemanari (le'am spus mai sus ) . Totusi nu cred ca acum doua zeci treizeci de ani se gaseau actipilde de genul asta dar poate m'a insel ....

Am pomenit de fel in care este sudata deoarece difera calitatea ( cele europene sunt facute atent ) la a mea sunt mai din topor ( resturi de alama neslefiute , si diferite asimetri )

Nu am pretentia sa spun ca as avea cine stie ce raritate , sau vreun cadru '' exotic '' , dar unele lucrui ma intriga , atata tot . Daca stiam sigur ce cadru este numai intrebam pe forum .

* suportul de frana din spate este o mica teava sudadta intre ''stalpii'' furcii , dar este mai sus decat pentru o frana ''normala'' se potriveste la clestii rusesti , nu am vazut alte urme de sudura alea placutei de care pomenesti , dealfel pare a fi acelasi otel ca si restul tevilor , si acelasi stil de sudura .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok... 50% am rezolvat ... clar nu este Sputnik. Mai ramane restul, sa lamurim ce este.

Daca judecam dupa calitatea finisajelor si dupa dimensionarea componentelor este clar ca vorbim despre o semicursiera. Deja m-ai facut curios, vreau poze sau ... cum pot sa o vad pe viu???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta se v'a putea vedea atunci cand o sa fie gata .... pana una alta pe mufa care tine down tubeul chein tubull seat tubul si angrenajul , am gasit o mica inscriptie in relief si anume XB3 cnopm (xb3 scrie sigur cnopm sau cnopn este destul de ''lovit'' nu stiu sigur ce scrie )

Tuburile columbus au o culoare oarecum diferita ? tuburile pe care le are biccicleta par a fi o nuanta mai spre auriu (la lumina naturala ) . Deasemenea muifele bicicletei nu sunt dintr-o bucata , ci sunt turnate ( de aici si o groaza de imperfectiuni )

Share this post


Link to post
Share on other sites

cadrul este de Start-sose (sau ma rog din gama respectiva) la care au fost schimbate furca si restul componentelor. Nu trebuie sa pierdeti din vedere faptul ca rusi la vremea aceea echipau bicicletele pentru lotul lor total diferit fata de bicicletele de serie. Oricum bicicleta din imagine este modificata in zilele noastre si nu a fost dedicata curselor de pista... de ce?

- cercurile si rotile sunt de demontabila lucru nepermis pe pista si care oricum nu erau contemporane cu restul pieselor

- modelul de lant... nu se producea in anii '80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Insasi prin faptul ca-i Fixy e clar ca-i modificata puternic bicla. Cadrul sunt curios daca-i identic cu al lui Zola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La noduri se vede clar diferenta. Sputnikul le are mult mai grosolane.

Si la brida pentru frana spate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intradevar , mufele difera , cele din imaginea de mai sus sunt mai lucrate , alea mele sunt simple si para sa fie din otel oridinar , insa brida este aceiasi , dar mai sus (nu merg clesti ''moderni'' ) . deasemnea si dropurile sunt diferite ale mele sunt normale (cum sunt la la mai toate bicicletele ).

Astazi am reusit sa mai iau un cadru (dupa ocazii ) din nou fara embleme sau actipilde dar in stare mai buna (filetul de la pedalier intreg ) l-am luat tot ca bicicleta ruseasca , acelasi mufe , aceiasi culoare a tuburilor (cele ''no''i par a fi din teava sudata ) , brida insa este din tabla indoita si are forma asta _/-_ fiind sudata in pucte trei pe o parte trei pe alta iar marimea este de 56 .

Stie cineva unde se poate demonmta mufa de la pedalier astfel sa o pot pune dupa un cadru pe altul ? Sau vreun atelier care sa rectfice filetul ?

Inca ceva pentru LuluMOB .... tu ai gasit un butuc pedalier ? Dimensiunea este de 70mm lungime iar diametrul interior de 39 mm . Nu de alta dar as vrea sa il schimb caci cantareste cam mult (cca 450grame )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca abia asta e de Sputnik. Sper sa nu uit si sa fac niste poze detaliate la cadru ca sa avem un reper de comparatie.

Monobloc gasesti, cel mai bine te duci cu cadrul la magazin.

Acolo poti sa-i rogi sa-ti dea jos cuvetele, daca-s intepenite.

Eu sunt din Iasi... daca vii la mine te ajut sa le dam jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dat jos le-am dat cele de la primiul au mai greu se scos (a trebuit sa improvizez un soi de presa ca sa imi tina cheia fixa , apoi am pus o teava de cca 1m si asa am reusit sa il scot , filetul de la cuveta era distrus , aproape la fel de distrus era si filetul din cadru (daca pun cuveta noua are un joc ingrozitor prinde decat pe cativa milimetri de filet ) , dar cel de la cadrul nou este perfect .

Cat despre bicicleta nu o sa fie chiar o restaurare ci mai degraba o modernizare , dar cu piese cat de cat de top dar retro . Mai putin jantele care sunt ''noi '' am luat doua jante mavic 622 cu profil de 20 latime si 30 inaltime cu niste santuri pe partea unde prin sabotii (nu sunt chiar sigur ca sunt mavic ) deasemenea am obtat pentru niste spite de 2mm pentru ceva rezitenta mai mare , pe urma mai am deraioare shimano 105 (cel de spate are arcul ca slab ... ) ... si cam atat deocamdata pe urma sper sa gasesc niste pinioane , un angrenaj , ghidon , pipa cu teava sau pipa cu adaptor un ghidon , shitere cu colier , frana spate , tija de sea , sea ... multe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Insasi prin faptul ca-i Fixy e clar ca-i modificata puternic bicla. Cadrul sunt curios daca-i identic cu al lui Zola.

Omule esti din alt film... cadrul din poza este special de pista. Toate bicicletele de pista (de la inventarea velodromului in coace) sunt "Fixy". Poate tu ai auzit de ele ceva mai tarziu.. Daca chiar te interesaza subiectul este o diferenta la geometrie intre cadrelclasice de pista si actualele cadre moderne de fixy, si anume distanta de la sol la angrenaj care la cadrele de pista este un pic mai mare :X, iar unghiul de fuga de pe fata este mai strans..:-H

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum ca mi-ai atras atentia, m-am uitat si am vazut ca n-are suporti de schimbatoare si capete de cabluri. Eu eram convins ca n-a fost "fixy" la origine datorita gaurilor pentru clestii de frana. Ma gandesc la o bicla de velodrom ca n-are nimic inutil care sa zagarie aerul, iar gaurile alea exact inutile sunt.

Acum e clara situatia. Pacat ca n-o are chiar si asa pe asta Zola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu banuiesc ca se referea la gaurile de la furca , cele pe acre se prinde clestele de frana ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu banuiesc ca se referea la gaurile de la furca , cele pe acre se prinde clestele de frana ...

Exact acelea. Daca nu erau, imi placea si mai mult designul. Chiar si asa e destul de eleganta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now