danyakuza

Papuci & pedale SPD

Recommended Posts

1 hour ago, majikstone said:

Dupa cateva iesiri cu noile pedale si placute, dar si cateva ture facuta cu cealalta bicicleta, echipata cu pedale M520 si pantofi de MTB, confirm ca nu resimt cam nici o diferenta relevanta la pedalat intre cele doua sisteme. In schimb se simte o diferenta foarte notabila cand vine vorba de clipsat-declipsat, chiar si cu cele de sosea reglate pe (aproape) minim. E destul de enervant, as zice ocazional usor periculos, dar macar am scapat de orice sursa de zgomot parazit.

 

Nu ai suficienta putere :) 

daca ai avea ai simti acea placuta ca este mai ingusta :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, krazyeone said:

Nu ai suficienta putere :) 

 

~940W ca peak 5 seconds power si ~370W ca peak 3 minutes power e ok ca suficienta putere? Sau cata putere e suficienta putere?

(cand sunt in forma in principiu pot mai bine de-atat, dar doar de 2 ture am power meter ca sa am niste cifre de referinta)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, majikstone said:

 

~940W ca peak 5 seconds power si ~370W ca peak 3 minutes power e ok ca suficienta putere? Sau cata putere e suficienta putere?

 

Era o gluma , dar chiar nu simti diferenta?

In primul rand tot ansambul este mai greu (pantof placuta pedala etc) , cine stie , poate sunt diferente la mine si de aceea simt cand trec de pe mtb la cursiera

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar si cu diferenta de greutate intre M520 + prima mea pereche de pantofi Shimano de MTB carora le-am mai adaugat si branturi cu gel vs. pedalele R7000 de sosea si pantofii Shimano RP1, diferenta de probabil 300-400g in total, eu unul nu am simtit vreo diferenta semnificativa. Diferente marginale sunt, cum ar fi faptul ca talpa are mai putine grade de libertate la pedalele de sosea, si asta e perceptibil mai ales cand treci de la cele de MTB la cele de sosea, dar din punctul meu de vedere dificultatea net superioara a clipsarii si declipsarii la pedalele de sosea se simte incomparabil mai puternic decat diferentele de performanta sau confort.

 

Stiu ca e un subiect tabu, stiu ca unii resimt chestiile astea diferit, si sunt convins ca dincolo de puterea produsa, de greutatea ciclistului si de stilul de pedalat preferat (forta, cadenta, asezat in sa, ridicat din sa) exista si o doza foarte puternica de placebo. Si sincer nu incerc sa conving pe nimeni ca sunt bullshit pedalele de sosea, ci doar scot in evidenta faptul ca diferentele nu sunt in cazul tuturor atat de "clare" pe cat s-ar crede, respectiv ca pentru destui utilizatori e posibil ca pedalele SPD (sau CrankBrothers) de MTB sa fie un compromis mult mai favorabil decat orice soi de pedale de sosea. Si ca, in cazul meu, n-am nici un dubiu ca daca as gasi o combinatie de pantofi si pedale SPD care sa fie perfect silentioase indiferent de conditii, as reveni la SPD fara sa ezit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 300-400g in total, eu unul nu am simtit vreo diferenta semnificativa

Nu simti pe loc dar overall niste pantofi usori se simt 

Ai mei au 440 grame la marimea 46 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca se simt cand te intereseaza cateva secunde sau 1-2 minute castigate la 100 km pedalati, respectiv cand concurezi sau esti interesat de KOM-uri pe Strava. Nu e cazul meu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, krazyeone said:

Ai mei au 440 grame la marimea 46 

 

De curiozitate am cantarit si eu perechile mele de pantofi, ambele cu tot cu placute. Marimea reala pe care o port e 43 in mod normal, rar 44 la pantofii cu calapod mai ciudat.

 

Shimano RP1 (sosea, 2018, placute SPD-SL, marime 45): 645g

Rockrider Model 7 (MTB, 2013, placute SPD, marime 43): 820g

 

Ambele modele cu scai, clasice, fara fir de pescuit si alte bazaconii, cu talpa din ceva plastic cu insertii compozite (nu fibra de carbon).

 

Aia Shimano de care vorbeam mai sus sunt M075, model de prin 2010 cred, care sigur sar de 1000g cu tot cu branturile alea cu gel pe care le-am pus ulterior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pantofii de mtb Mavic pe care ii folosesc au 56gr diferența față de Specialized S-Works (msrp 400€)  și aceeași greutate cu Sidi Drako (msrp 360€). Iar cei S-Works sunt ca niște cartoane colorate. 

 

Poate o sa le pun toate perechile intr-o filmare amatoriceasca înainte sa ii dau - Drako, Dragon 4, S-Works XC 6, Expert XC, Crossmax Elite.

 

Overall, e mai mare bătaia de cap când cauți shoes și mai ales când ii cauți online.  Mavic, dacă aveau o talpa mai decenta pentru a pedala pe cursiera erau foarte ok, foarte comozi, look foarte plăcut. 

 

@krazyeone ziceai ca vii sa ii vezi cei S-Works. Dacă te hotărăști, hai zilele astea. Altfel e când îi vezi în poze sau video pe net. 

On 4/8/2019 at 5:11 PM, majikstone said:

Probabil ca se simt cand te intereseaza cateva secunde sau 1-2 minute castigate la 100 km pedalati, respectiv cand concurezi sau esti interesat de KOM-uri pe Strava. Nu e cazul meu. 

 

De acord. Peste 120€, maxim 150€ pentru niște shoes consider o risipa. Doar dacă e un moft anume. 

De exemplu, cei Mavic au fost 110-120€, iar Specialized Expert XC 120€. Foarte mișto ultimii, tare comozi, talpa foarte ok. Dar butucănoși, design mmm. De gust :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Mookyama said:

 Iar cei S-Works sunt ca niște cartoane colorate. 

 

Poate o sa le pun toate perechile intr-o filmare amatoriceasca înainte sa ii dau - Drako, Dragon 4, S-Works XC 6, Expert XC, Crossmax Elite.

 

 

@krazyeone ziceai ca vii sa ii vezi cei S-Works. Dacă te hotărăști, hai zilele astea. Altfel e când îi vezi în poze sau video pe net. 

 

De acord. Peste 120€, maxim 150€ pentru niște shoes consider o risipa. Doar dacă e un moft anume. 

De exemplu, cei Mavic au fost 110-120€, iar Specialized Expert XC 120€. Foarte mișto ultimii, tare comozi, talpa foarte ok. Dar butucănoși, design mmm. De gust :) 

 

Mai ales cand te iei dupa review uri online

 

Ai mei Sidi Drako au 900 grame,incredibil,  aproape un kg cu placute cu tot, nu stiu cumde se lauda ca sunt mai usori ca modelul precedent 

 

De sosea am luat Sidi Shot si S Works Sub 6 cu siret (vin ok dar par mult mai firavi ca Sidi)

 

 "Iar cei S-Works sunt ca niște cartoane colorate". ...hmmmm asa i-am simtit si eu si i-am returnat , eram curios cum vin astia de mtb :L)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Mookyama said:

De acord. Peste 120€, maxim 150€ pentru niște shoes consider o risipa. Doar dacă e un moft anume. 

De exemplu, cei Mavic au fost 110-120€, iar Specialized Expert XC 120€. Foarte mișto ultimii, tare comozi, talpa foarte ok. Dar butucănoși, design mmm. De gust :) 

 

De acord cu tine, am pantofi de 60 eur la sosea (Mavic Ksyrium Elite II),  merg f bine cu ei , intradevar nu au cea mai rigida talpa , dar overall forma confort , strict pentru piciorul meu , sunt cei mai buni din ce am probat :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, krazyeone said:

 

De acord cu tine, am pantofi de 60 eur la sosea (Mavic Ksyrium Elite II),  merg f bine cu ei , intradevar nu au cea mai rigida talpa , dar overall forma confort , strict pentru piciorul meu , sunt cei mai buni din ce am probat :)

 

 

Aia ii am si eu, varianta cu alb. Cred ca au fost 100-110euro. Dar dupa problema avuta la pedalele Look, sau ma rog, fiind prea rigide pentru mine (chiar si pentru Cainele, Fane, Ciprian), si dupa cateva cazaturi pe bloc, care intr-un final m-au bagat la kinetoterapie, spatele fiindu-mi indoit, am renuntat cu brio la ei. Pardon, ai mei sunt varianta Pro, ma intrebam de ce am dat eu mai mult pe ei :P Cred ca sunt acelasi drac, minus Boa.

 

Stiu, sunt foarte, foarte misto Sub 6 cu siret. Mega droll! Chiar mai misto decat Giro Empire, a caror design, daca nu ma insel, se vede in cei mentionati. Insa am impresia ca nu sunt de tavaleala, sunt tare finuti, la fel ca si XC 6. Sau cel putin asa imi par. Si da, fata de Sidi par mai finuti...cartonati cumva. Nu sunt pentru strazile noastre, sunt la ceva ca Jimmy Choo. Ai atins putin bordura plangi dupa ei o luna ;))

 

Am trecut la pedale de mtb si nu m-am mai uitat inapoi. Nu arata asa "sexy" ca cei de sosea, sunt mai grei, poate scartie (am inceput sa fiu si eu mai atent la asta - @majikstone ce ne-ai facut :)) ), dar zau daca spatele meu mai are ceva de comentat de cand cu pedale de mtb. Iar la Joita, anul trecut, daca eram cu pedalele de sosea nu mai scriam pe forum; zic de atunci cand a intrat duba pe contrasens de era sa o patesc exact ca si Victor (Dzeu sa il ierte!), eu fiind tot al 3-lea din 3.

 

LE. @krazyeone Sidi Drako au 786gr marimea 45. Sigur i-ai spalat bine? :P

LE2. Mavic cu placute au 736gr. ( Placutele au vreo 25 grame, daca vrei le cantaresc si pe acelea  - Crank Brothers)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa aproximativ 2 luni de utilizare si ~1800 km, placutele arata asa:

 

XrgSTBI.jpg

 

Pe langa asta, incep sa clipseze si sa declipseze mai greu ca la inceput, plus ca din cauza uzurii uneori piciorul ajunge sa-mi fie tinut intr-o pozitie nenaturala si sa trebuiasca sa-l reajustez "cu forta", in ciuda floatului de 6 grade. De bine de rau, mai am o pereche de placute noi care asteapta sa fie folosite in momentul in care astea n-o sa-si mai faca datoria, dar e foarte probabil ca peste cateva luni sa revin la pedale si placute de MTB, chiar daca asta va insemna ca va trebui sa experimentez o vreme pana gasesc niste pedale SPD cat mai putin spre deloc zgomotoase.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

let me guess: pui piciorul stang jos mai intai :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, LucianLS said:

let me guess: pui piciorul stang jos mai intai :D

nop. mi-a mărturisit mie că e un ciudat care pune piciorul drept jos :| 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, dreptul e primul jos, e mai safe sa ma inclin spre dreapta cand declipsez decat spre stanga. La plecare, stangul primul, iar apoi, in functie de noroc, si dreptul.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus ca, fiind dreptaci ca majoritatea statistica a populatiei, nu vad ce motiv as avea sa pun piciorul stang primul jos, instinctiv voi incerca sa imi (re)dobandesc echilibrul folosind membrele de pe partea dreapta. In plus, in stanga mea e axul drumului, respectiv o banda ocupata de masini sau alti biciclisti. In dreapta nu au ce alte vehicule in miscare sa se afle, decat eventual daca ma opresc pe alta banda decat banda 1 (semafoare, intersectii). Daca din varii motive (echilibru, aderenta) sunt obligat sa departez piciorul care intra in contact cu solul de bicicleta, stangul risca sa ajunga pe traiectoria cuiva, in timp ce dreptul nu. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varful galben de la exteriorul placutei stangi pare cel mai uzat. Ma gandeam pe ala il tarai pe jos cand intinzi piciorul la incetinire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, inteleg acum. Nu, in mod surprinzator desi placuta stanga pare mai uzata, dreapta intra in contact cu solul mai des. Si nici nu mi-e clar in ce moment am pierdut coltul ala galben care lipseste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O explicație ar putea fi și aici mă regăsesc și eu, că: dreptacii au partea dreaptă a corpului mai ”îndemânatică” și partea stângă a corpului mai ”puternică”. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo’s pe sistem englez căci se pare că declipsez piciorul stângul prima dată. La mine scârțâie pantoful, pedala nu prea. Sau tot ce este posibil sa fiu fudul de urechi 😆

Share this post


Link to post
Share on other sites

La aia 1800 km banuiesc ca se adauga si cativa kilometri de mers pe jos. Eu le am de 6 luni si un pic peste 2 mii km pedalati. Uzura vizibil mai mica, dar eu am de mers 10 metri pana la usa blocului si folosesc si protectiile pentru placute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am umblat aiurea cu ele, discutam doar de cat am umblat ca sa ies din cladire (si si acolo e in mare parte un mix de linoleum si gresie) si, ocazional, cat m-am mai invartit pe la punctele de alimentare de pe traseu, la evenimentele la care aveam asa ceva. Plus, evident, clipsari, declipsari si pus piciorul jos pe traseu de cate ori e nevoie. Altfel, mie mi se pare absurd ca prima mea grija cand am nevoie sa umblu pe jos, oricat de putin as face asta, sa fie sa imi protejez placutele sau pantofii. Daca nu sunt capabile sa reziste la ceea ce eu consider o utilizare normala si ajung sa inlocuiesc 3-4 perechi de placute pe sezon, la revedere, revin la SPD. Alea macar sunt din otel si tin fara probleme un sezon intreg in aceleasi conditii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

65582771_2285191678399580_71160898496810

65379492_2285191625066252_49328166687001

 

daca mai zice careva "papuci spd" il trimit sa poarte astea

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Ardeal cel putin, termenul de papuc e folosit generic pentru orice soi de incaltaminte, chit ca prima definitie din dexonline e:

 

Quote

1. Încălțăminte ușoară (fară toc), care se poartă în casă; p. gener. pantof ușor de vară.

 

De aici cred ca se nasc foarte multe confuzii pe aceasta tema :P 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, majikstone said:

1. Încălțăminte ușoară (fară toc), care se poartă în casă; p. gener. pantof ușor de vară.

și ăștia îs șlapi! intră în categoria mai largă ”papuc” :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.