marcel'85

Marirea si decaderea carbonului !

Recommended Posts

momentan omenirea a luat-o pe o panta descendenta.

Eu asta nu mai cred. De ce zici asta?

Ca sa nu mai incurcam cu discutii pe langa topic-ul initial imi poti raspunde prin pm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum ca sa revenim on topic,otelul a avut vreo suta si ceva de ani sa se exprime si rezultatul e un anume rafinament ceea ce-l face preferat de unii amatori.Din pacate carbonul in cativa ani nu cred ca a spus totul.Drumul rapid catre un produs de masa a dus catre o zona kitsch a designului carboanelor in special a celor de pret mediu si mic,unde vedm tot felul de forme si sectiuni care nu rezulta din calcule de rezistenta ci mai degraba din pixul celor de la marketing,vedem acea finisare carbon care nu are decat rol decorativ si de multe ori nici nu sunt foarte usoare.Le cam numim la gramada carboane dar sunt atat de diferite cele ieftine de cele scumpe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se discuta de carbon. Cadre din carbon si componente. Devierea a fost facuta aiurea din cauza interventiei inspirata a lui moromete care nu stiu ce dorea de fapt.

Revenim. Decaderea fibrei de carbon. Faptul ca devine comun nu inseamna ca nu exista diferente de calitate, design, mod de productie. Cadrele ieftine vor fi ieftine si putin dai putin tine. Cele scumpe vor continua sa inglobeze alta calitate si tehnologie de fabricatie, evident sesizabil in greutate/rezistenta/elasticitate, samd. Eu am facut aluzie la bambus, pentru ca fibra de carbon este cumva similara cu bambusul.

O nouatate de carbon de la un amic artist aici . Kevlarul nu cred ca si-a descoperit toate intrebuintzarile inca...

Avantajul acestui cadru. de carbon...greutate redusa>50 % fata de altele similare din acelasi material, rezistentza redusa la vant lateral .

Eu nu am nici un cadru de carbon in posesie....deci nu fac reclama !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

Carbonul este old stuff de cativa ani, iar aliajede de aluminiu sunt deja bunicute. Insa, cata vreme se vand bine, se vor produce.

Exista materiale compozite mult mai dure chiar si decat otelul (nu vorbim de otel cu cementare!). Multe componente ale motoarelor folosesc azi piese din materiale compozite, piese ca pinioane de distributie sau ghiduri de supape, piese pe care, in urma cu cativa ani, nimeni nu concepea sa le fabrice din alt material decat otel. Multe autovehicule, in special cele de curse, folosesc bucse pt suspensie din poliamida. Si aceasta poliamida nu este deloc scumpa, ci este foarte ieftina (am asa ceva pe masina mea, a costat mai putin decat bucsele originale din otel cu cauciuc!. Iata ca se poate.

Pretul nu oglindeste intotdeauna calitatea. Exemplu:

In China se afla fabrica OEM, unde se fabrica chitari Ibanez, ESP/LTD, Gibson si Harley Benton. Diferenta intre Ibanez - firma consacrata, cu renume (Joe Satriani si Steve Vai folosesc numai Ibanez) si Harley Benton este doar pretul. Mai exact, peste 1000$! De ce? Harley Benton este o firma noua pe piata si vinde mult mai ieftin, desi instrumentele au exact aceeasi calitate ca cele de firma. Acelasi lemn, aceeasi tehnologie, acelasi hardware. Aceasta trebusoara se numeste Taxa Pe Prostie.

Cei mai varstnici de aici poate isi amintesc de bicicletele lotului national de ciclism, acele cadre rusesti Champion Sose, supranumite Colnago rusesc, fabricate din teava de elicopter, un aliaj superior fata de Tange sau Reynolds. Totusi, un astfel de cadru era iesit din comun de ieftin, fata de multe alte cadre net inferioare, dar care erau "de firma".

Firma impune pretul, nu calitatea!

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apreciez un cadru de carbon nu pt. faptul ca este usor ci pt. calitatile lui, flexurile, felul in care poate fi proiectat dupa nevoi mult mai usor decat otelul sau aluminiumul. Intr-adevar e greu sa-ti dai cu parerea pana nu testezi, la noi fiind relativ putine bicle de carbon. Din cate stiu, exista "mari meseriasi" care au depasit problema greutatii la cadrele de aluminium (vezi marca Cannyon), asa ca nici aluminiumul, mai ales ca e un pic mai ieftin, nu va disparea prea curand. Otelul ramane rege la biclele de calatorie. Cred ca ar fi bine sa renuntam sa vorbim neaparat de greutate in cazul bicicletelor, stim cu totii ca nu conteaza asa de mult. Am vazut la un magazin din Buc., un mtb full care cantareste 7800 g. Propietarul recunostea ca e turbat dupa tunning la nesfarsit sa usureze scula, dar recunostea ca in concurs comoara lui nu se ridica la nivelul unui banal Focus care costa mult mai putin. (valoarea biclei lui in jur de 10000 de euro - ce ziceti, merita? :) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un alt mod de a modela fibra de carbon este folosit de BMC la fabricarea modelului Impec.

”Star Gate”:

Imagine postată

”Star Gate” în acțiune:

Detalii despre tehnologia folosită:

BMC Impec

Produsul final:

Imagine postată

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.