Drysna

Brand vs dotari

Brand vs Dotari  

12 members have voted

  1. 1. Brand vs Dotari



Recommended Posts

Recomand celor care mor dupa brand si altceva nu conteaza sa-si ia numai Pashley. Sunt numai stil si eleganta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ati prins ideea macar? ...cautati voi alta lista. De obicei, cei care tin la brand sunt mai irascibili dupa cum se poate observa si aici; ei au o "onoare" de aparat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca exista un brand suprem... atunci de ce nu cumpara lumea biciclete scumpe doar de la acea firma? Sunt toti ciclistii prosti in afara de "elita" brandului brandurilor ?

Ca va ca se discuta de cei care tin la un brand si au onoare de aparat pentru brandul acela...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma prin tot ceea ce cumperi faci un compromis intre a risca sa cumperi ceva prost vs sa dai mai multi bani pe aceasi calitate. Deci poti sa ai norocul ca un produs al unei firme fara reputatie sa fie mai bun decat produsul la acelasi pret al firmei cu reputatie. Totul tine sa afli de la cineva ca produsul firmei fara renume e bun, sau de cat de mult vrei sa risti.

Si mai intervin si reclamele, adica poate vrei sa mergi pe o bicla cum au aia din tur, care e de firma cu renume, desi nu neaparat mai buna decat una de firma fara renume.

LE: Brand suprem nu este caci pana iti dai seama care bicicleta de 2010 e cea mai buna la un anumit pret, apar modelele de 2011 si tre' s-o iei de la capat. Sau (eventual) scad preturile la cele care nu se vand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pina la urma ce vreti sa va demonstrati unii altora? Brandurile de biciclete sunt branduri de producatori de cadre. Iar voi le comparati cu producatorii de componente. Sincer vorbind o bicicleta incepe de la cadru iar la achizitionare te intrebi de ce o iei si daca iti e buna, chestiuni legate strict de cadru.

Componentele scumpe sunt facute pentru cadrele scumpe, XTR pe Altrix e ridicol tot asa cum pe Cervelo nu se pune Sora. E vorba doar de un echilibru al fiecaruia in privinta gestionarii propriului buget, nu vad nici o contradictie de tip "alba sau neagra".

Marturisesc ca simpatizez "tehnologia" inainte de brand sau alt produs. Daca toti inginerii de la Cervelo sunt platiti un an intreg ca sa imbunatateasca 7 modele (sau 9, nu retin) de cadre de sosea si nimic altceva, atunci produsul final trebuie sa reprezinte ceva mai mult fata de altii care au 50 de modele de toate felurile, sosea, mtb, trekking, bmx, etc.

Dar pe lumea asta sunt si fani (nejustificati dar foarte pasionati) de Apple, Intel, Nokia cat se poate de radicali fata de "concurenta" ...

Eu cred ca de fapt in functie de bugetul si necesitatile fiecaruia, intrebarea "aleg brandul sau dotarile?" poate avea raspunsuri diferite. Cine are peste 2000 de euro buget pentru o cursiera s-ar putea sa aleaga brandul, dar aceeasi persoana daca ar avea de investit doar 2000 de lei s-ar putea sa aleaga dotarile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am ales componente din simplul motiv pentru ca prefer sa imi fac ''calul'' singur , in plus de asta chiar si cadrul este luat ca componenta , bicicelete brand fiind doar cele care ies gata echipate din poarta fabrici .

La fel ca piesele marunte (ghidoane lanturi schimbataore etc etc ) cadrele sunt mai bune sau mai slabe .

Tehnologia de care vorbiti este insa destul de perisabila , in plus investitia in ea (ca ciclist ) se merita doar daca se face ceva ''performanta'' adica se participa pe la vreun concurs sau macar se fac 800-1000km pe LUNA cu acea bicicleta .

Nu am vazut niciodata un ciclist care face totusi un efort sa isi i-a o bicicleta de 5000e doar ca se se plimbe cu ea de doua ori pe saptamna prin parcuri .

Edited by ZOLA
Cine mai tine seama de zile ani luni si secole :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am impresia ca pe ale noastre meleaguri pedalatorii se ocupa mai mult cu discutii gen alegerea brandului (ce nume fain si romanesc), a componentelor si a materialului decit cu pedalatul propriu zis; sa va tie Domnul naravul (scuze, n-am putut sa ma abtin) :);)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau macar se fac 800-1000km pe an cu acea bicicleta

800 - 1000 ???? pe astia ii faci intr-o luna fara ceva pretentios

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate firmele cu brandu' mare o mai rateaza uneori. Easton a trinis niste pipe nasoale pentru Cube (EA30 pe LTD-uri) Richardson's Cycles: EASTON EA 30 HANDLEBAR STEM . Au trebuit retrase si inlocuite, Cannondale a ratat un cadru (Scalpel 2008) Cannondale Recalls Scalpel Mountain Bikes; Frame Failure Poses Crash Hazard, Jan 2008

Trek... hmmm... grupa mare... http://www.trekbikes.com/pdf/recalls/08_trek_girls_mt220_recall.pdf http://www.trekbikes.com/pdf/recalls/09_Trek_SPA_Fork_Recall.pdf.

N-are rost sa insir ca toate firmele mari rateaza (Bianchi, Felt, Scott... etc. Scrieti si voi in google "Nu_stiu_care_firma recalls").

Sper sa n-aveti vreunul din modelele astea.

"Succesuri!"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannondale si niste Lefty-uri a retras. Oricum, daca ei isi asuma greseala, si pe cat posibil o repara, ii fapta demna de laudat, indiferent de cine ar fi vorba.

Oricum, mi se pare mie sau topicu asta nu duce nicaieri?

Io unu' ma retrag, credeam ca va fi constructiv...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am impresia ca pe ale noastre meleaguri pedalatorii se ocupa mai mult cu discutii gen alegerea brandului (ce nume fain si romanesc), a componentelor si a materialului decit cu pedalatul propriu zis; sa va tie Domnul naravul (scuze, n-am putut sa ma abtin) :P:D

Cand ma ocupam cu fotografia aveam o vorba:Lumea fotografica se imparte in doua...fotografii si cumparatorii de aparatura.

Cred ca se poate aplica destul de bine si aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ma ocupam cu fotografia aveam o vorba:Lumea fotografica se imparte in doua...fotografii si cumparatorii de aparatura.

Cred ca se poate aplica destul de bine si aici.

Nu ca sa te contrazic, pentru ca nu-s fotograf adevarat, dar eu stiam de impartirea in 7 a lumii fotografice. Evident ca nu puteam sa-mi amintesc .url-ul dar Guglah.ro m-a ajutat nitel. Seven Levels of Photographers © 2005 KenRockwell.com

Daca nu citisei articolul pana in prezent, precis iti va face mare placere acum.

Toate bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brand.Cu siguranta ca imi voi lua tot un GT cand voi avea bani. Din moment ce ma dau prin toate gropile cu un cadru ca asta de 5 ani si n-are nimic, voi tine cont tot de brand.

Cand zic brand nu ma gandesc numai la Cannondale, Scott, etc ci la o firma care are o recunoastere pt. calitate. As da mai multi bani, la aceeasi echipare pt. un Titus, de exemplu. Cine n-ar vrea un cadru On-one?

Zaskar Carbon Team

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie imi pare rau ca am luat Cube-uri.

DHS Eurosport

http://www.dhsbike.ro/print.php?id=418&style=3

Denumire: GT Avalanche 2.0 Disc

Tip produs: GT

Pret: 2,241.00 RON

Descriere:

Manete frana: Pro Max turnate la rece pentru frana disc

Foaie pedaliera: Shimano FC-M311 42/32/22

Spite: Inox 14

Suport ghidon: GT ATB, 31. 8mm bara, 15 grade ridicare cu fata plata aluminiu

Schimbator fata: Shimano M -330

Frane: Tektro Aquila Disc, activate mecanic, cu accesorii compatibile Shimano

Subansamblu furca: sistem Tange Seiki pentru 1 1/8"

Manete schimbator: Shimano 8 viteze rapidfire

Suport sa: Aliaj Micro adjust

Lant: HG 40 Shimano 8 viteze

Subansamblu ax: monobloc Shimano

Cauciucuri: Kenda Nevegal, 26 x 2.1

Furca: Suntour XCR-LO hidraulica cu tije cr-mo 30 mm, reglaj preincarcare, cursa de 100 mm si blocator

Butuc spate: Aluminiu cu cheie sa, mecanism sigilat, pinion 8 viteze pentru disc

Ghidon: Aluminiu 31.8 mm 20 mm ridicare, 6 grade indoire, marime anatomica

Pedale: ATB corp aluminiu, suport otel

Manere: GT Dual Density ATB

Schimbator spate: Deore M-531 top-normal

Sa: WTB Pure V, cu protectie cusuta si colturi protectoare

Pinion: Shimano 8 viteze, ratie 11-32

Cheie sa: GT Aluminiu turnat QR

Jante: Jalco AX-430 Aliaj, pereti dubli ATB

Cadru: GT design Triunghi Triplu 6061 aluminiu cu tubul inferior hidroformat si tubul superior zero stack

Butuc fata: Aliaj si cheie sa, pentru disc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum s'a va spun dar pentru mine cardele performate sau componentele performate (ma refer la cadre de peste o mie de euro ) inseamna doar cadrele manufacuturate nu neaparat cele in serii extrem de mici sau pe comanda . dar atentia unui ''meserias'' intodeauna o sa fie mai importanta decat precizia unui robot .

Deasemenea decat sa cumpar un cadru din categoria extrema pretuiilor , as prefera sa il fac pe comanda , sau chiar impreuna cu '' mesteri romanesti '' chiar daca as ajunge la aporximativ acelasi pret sau chiar mai mult .

Chiar si piese mici cum ar fii deraioare si schimbatoare , mante de frana si etrieri , sunt convins ca la noi in tara sunt ingineri caresa puna la punct in cateva luni un prototip cel putin la fel de bun cu unul de productie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io as opta pentru dotari.

Am o bicicleta cu un cadru no name si dotari din cele mai slabe , dar pana acum am avut probleme doar cu dotariile(in afara de shiftere si cabluri nimic nu a fost bun).

Oricum in pretul cadrelor scumpe se resimte si costul cercetariilor , cei care le scot mai ieftin pur si simplu asteapta sa descopere ceva ceilalti , sa scoata pe piata si apoi copiaza si ei venind pe piata cu ceva asemanator la un pret mai mic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeee , unele carde sunt si exagerat de scumpe , si nici macar nu sunt '' facute pe ciclist '' sunt marimi standard , cat despre minunatele cercetari si studii se fac pe PC ( ma refer la geometria cadrelor, aerodinamica & stuff ) dupa ce trec de stadiul asta se pun spre frabricare cateva cadre pentru a testa piata si pentru a breveta cadrul , se face frumusel un studiu de piata daca ar vrea careva acel cadru si gata .

Daca ar inventa careva vreun material sau mai stiu eu ce altceva , dar pana acum nu am vazut nimic cu adevart NOU pnioanele sunt acelasi , franele sunt acelasi schimbatoarele la fel , butucii cu schimbator integrat exista de zeci de ani , la fel si franele hidraulice si rulmentii ceramici chiar si transmisia prin curea , numai ca nu erau folosite in domeniul asta . O data cu cresterea pietii si a nevoiii de ultra-light si ultra-strong s'au indrodus materiale si tehonologii noi (in ciclism , vechi prin alte parti )

Deci asta cu investitia in tehologie ... nu prea merge atat de bine , au investit poate in utilaje de precizie si asiatici in rest cam aceiasi marie cu alta palarie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

... au investit poate in utilaje de precizie si asiatici in rest cam aceiasi marie cu alta palarie :)

Si in italieni care fac pana la 5 cadre pe zi dupa o experienta de multi pana la zeci de ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer m'a indoiesc . Cine a fost ''crafter '' de cadre cum se faceau o data , acum ori are propiul sau atelier ori lucreaza la un micro atelier in care se fac cateva zevi de cadre pe luna si unde se apreciaza mai mult frumosul decat perforanta .

Cadrele de duzina fie ca (virgula) costa 100 sau 3000se fac automat , munciorii eventual mutand sabloanele de la un stand la altul .

Iar componentele si furcile cu suspensie , sunt asamblate semi-automat sau manual . la banda , sa nu aveti impresia ca sunt facute la precizie extraordinara , au tolerante destul de mari ;)

Daca nu credeti pune-ti un comparator pe orice teava dupa orice cadru , sau pe jante (noi din farbrica ) si o sa vede ti ca variaza , repet dindiferent de firma sau an de fabricatie .

Nu contrazic ca unele piese sunt mai bune decat altele , sau ca unele firme sau mai bune decat altele ( chiar daca material brut din care este fcauta pisea X este acelasi ) ci doar ca unele componente sunt exagerat de scumpe fata de preturile de productie (aici includ si transport si alte cheltuieli )

Ca fapt divers ... motoarele de la masinile F1 de vreo douazeci de ani in coa' nu folosesc absolut nici o garnitura , dece ? pentru ca este atat de precis prelucrat incat este etans , si din cauza ca este atat de etans nu poate fi pornit daca nu este incalzit in prealabil cu niste ''paturi electrice'' si niste suflante de aer cald care intra pe tobele de esapament .... aia este precizie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer m'a indoiesc . Cine a fost ''crafter '' de cadre cum se faceau o data , acum ori are propiul sau atelier ori lucreaza la un micro atelier in care se fac cateva zevi de cadre pe luna si unde se apreciaza mai mult frumosul decat perforanta . ...

Te poti indrepta la loc; nu mai sta indoit ;)

 DE ROSA history

Share this post


Link to post
Share on other sites

N'ai inteles ... m'am referit ca cei care au lucrat la firmele de biciclete in perioada ''aia'' cei care mai traisc si au avut intradevar pasiune pentru biciclete au mici ateliere (ma rog unii din ei ) si baitietii astia fac cadre de o frumusete rara ... ma rog deviez cam mult de la subiect .

P.S. stau asa ca sa fiu aerodinamic , sunt pe velodrom ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.