bitza

Cum va antrenati iarna

Recommended Posts

Citind frustrarile maestrului Popovici, am zis sa deschid un topic de interes in aceasta perioada (cred).

Asa ca, puneti-va oameni si povestiti cum va antrenati in lunile de iarna, pregatindu-va pentru concursurile, drumetiile sau excursiile de la vara.

Indoor sau afara? Sporturi conexe? Alergat, munte, inot? Wattaj? Puls? Cadenta? Rulou, trainer, noroi, zapada? Cat de des? Cat de mult? etc. etc.

Edited by bitza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afara, fac biatlon si ma antrenez in fiecare zi(sau aproape in fiecare) pe zapada, deobicei o ora si 10-30 de minute cu un puls mediu de vreo 170, cand sunt in cantonament fac asta si de doua ori pe zi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte greu sa stai afara la ce frig este acum.Incercam cu trainerul ,si tot felul de chestii care sa nu te plictisesti.Dar vorba lui Ovidiu ''in casa e moartea pasiunii''.

E cam aiurea sa te ridici din caldura unui fotoliu si sa te urci pe trotineta insa trebuie sa scapi de carnatii ingurgitati de craciun.

In general luna februarie ma bag la o sala cu sauna si fac seara o ora de aparate amestecate haotic si fara o alta tinta decat arderea carnatilor si o ora de sauna ca sa mearga o halba de sprit dupa aia.8->

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am decis sa fac chestia asta iarna.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am sa vorbesc despre ce fac eu, ca spre rusinea mea iarna asta am cam hibernat, ci despre ceea ce ar trebui sa faceti.

Fiind iarna, primele sporturi care imi vin in minte sunt patinajul si skiatul. Dar nu toti au posibilitatea sa faca asta. Iti trebuie patinoar (care costa) sau vreo balta bine inghetata. Skiul e si mai costisitor, air cei de la campie pot doar sa viseze la asta. Dar cine poate sa le faca, sa nu ezite.

Alta solutie mult mai la indemana ar fi sporturile de sala. Cred ca in orice oras, chiar si sat mai rasarit este cel putin o sala de culturism. De obicei pe langa "fiare" mai au si benzi de alergat, biciclete stationare, saci de box si alte jucarii.

Daca ar fi sa aleg, as alege culturismul fara ezitare. Am practicat multi ani si cu siguranta voi mai practica. Am avut sala mea proprie, dar am transformat-o in atelier, si acuma sunt in cautarea unei locatii mai potrivite.

Cu ajutorul culturismului poti face cam tot ce vrei - masa musculara, forta, putere, slabire, crestere in greutate, rezistenta si nu in ultimul rand un corp frumos. Se pot face si la domiciliu exercitii fara greutati sau cu unele obiecte casnice - bidoane cu apa, saci cu nisip. Totul e sa vrei.

Top Culturism

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu in timp ce ma holbez la monitor dau niste pedale pe trainer, cam de 2 ori pe saptamana (am ajuns deja la o ora si jumate, aproape 45 de km) si in weekend ies in padure daca e zapada si pe sosea daca e noroi in padure :-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pentru iarna asta mi-am luat cursiera. Cel mai bun antrenament! Daca nu ninge si nu este prea frig, recomand bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu, asteptand iesirea de o saptamana la schi, am hotarat sa ma antrenez mergand la inot.

Daca esti un pic atent sa dai sanatos din picioare, o sedinta de inot iti pune serios la treaba si muschii picioarelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iarna asta a fost cam lipsa de zapada in Predeal asa ca nu am apucat mai mult de vreo 10 zile adunate pe partie (placa de snowboard si putin ski). In rest alerg vreo 45 min pe o panta de vreo 3-4 % si lunga de vreo 3 km ,adica vreo 6 km ,dus -intors. Mi-am luat un ceas cu puls si gps si ma monitorizez la fiecare tura. De 2 ori pe saptamana ma mai duc la cate 1 ora de aerobica (nu credeam ca poate sa fie asa greu).

Acum am racit ,asa ca stau in casa de vreo 5 zile.

PS: Vreau sa incerc si eu ski-ul de tura ,dar inseamna niste investitii destul de serioase si nu stiu daca o sa-mi placa. Cei de pe aici care-l practica ma asigura ca o sa ma indragostesc imediat,dar o sa caut sa imprumut/inchiriez un echipament pentru cateva zile sa vad cum e,inainte sa investesc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu ma pregatesc pentru primul meu sezon competitional ;)) pe trainer. pedalez 2 zile 1-2 ore in functie de intensitate/chef cu o zi repaos dupa. trece timpul cat de cat usor cu un film pus pe laptop. sporturile de iarna sunt in criza de zapada din pacate. aici in bv e zapada serioasa 1-2 zile si pe urma da soarele si se topeste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pus aripi full pe bicicletă și ies așa. Pentru servici e numai bine, nu mă stropesc deloc (la viteză mică-medie) iar pentru ieșirile scurte de seară/weekend aleg în general urcări (măcar într-un sens merg fără limită de viteză... în schimb coborârile sunt plictisitor de moderate). Iar stropirea în cazul ăsta e minimală (și doar pe shoe-cover/partea inferioară a leg-warmers, dar asta când mai scap un 35-40 km/h)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vreo 2 luni nu prea am mai scos bicla la ture lungi ca este mocirla in locurile pe care le frecventam si mi-e o sila sa o spal pe frigul asta...si la spalatorii nu o duc ca acolo ar fi mai rapid.

Bag sala de forta cu exercitii pt tot corpul din cauza carnatilor(cum a zis Maus)si bicicleta stationara sau banda eliptica, dar nu prea ma mai simt in forma de acum cateva luni...asta e.Ne revenim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deabia asteptam iarna si sporturile pe zapada dar dupa cum spunea karyll, la Brasov e criza de zapada. Prin padure e prea mult noroi asa ca afara pot sa ies doar daca se usca soseaua pe drumul de Poiana. In rest in casa pe trainer, 2-3 zile pe saptamana, fara pulsuri si alte nebunii.

P.S. Iarna asta am pus 7 kg pe mine, toti numai carnati si slanina. :((

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 antrenamente pe trainer per saptamana,4 sala de forta , 2 de alergat si daca e vremea buna bag mtb si evident o zi pauza ca na e iarna

Ce-am am invatat din iarna trecuta , numai stau pe trainer intre 3 si 6 ore, pur si simplu am ajuns la nivelul in care eram mai bun pe trainer decat afara.Acuma stau max 1 jumate si fac in fiecare zi antrenamente diferite ,ori cadenta mare ori cadenta mica , ori intervale .

A da si sala chiar ajuta :) dar dezavantajul e ca m-am ingrasat, eh slabesc pana in vara si sper sa-mi mentin forta>:D<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei, nu pot sa le zic antrenamente ci activitati de intretinere. Le fac prin rotatie sa nu ma plictisesc: bicicleta fixa plus ceva aparate de forta ce am prin casa de vreo 3 ori pe saptamana (cam 80 min in total/zi),2 zile alergare in parc ,seara ,cam 4 km,PATINOAR cat pot de des , seara dupa job e super. Vreau sa introduc si o zi,doua pe saptamana de Inot,ar fi perfect.

Pentru deplasari prin oras nu folosesc decat bicicleta indiferent de vreme.

Bitza, ai deschis topicul fara sa ne zici ce faci tu. Sau ai vrut doar sa spionezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... fac biatlon si ma antrenez in fiecare zi ...

Sunt curios, iti iei si arma cu tine? Daca da, unde tragi si cu ce te ajuta pentru ciclism?

Eu ma pregatesc pe bicicleta stationara, alerg, joc fotbal, fac genoflexiuni sau mersul piticului. As vrea sa schiez dar muntele e departe si nici nu prea e zapada si as vrea sa inot dar nu avem un bazin in Constanta (desi e greu de crezut). Noroc ca vremea nu e asa rea si mai putem iesi la cate o miscare cu bicicletele in Mamaia unde, paradoxal, acum e cel mai liber traseu, basca mai e si luminat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitza, ai deschis topicul fara sa ne zici ce faci tu. Sau ai vrut doar sa spionezi.

Pai da, eu vreau sa vad ce face concurenta :D

Eu sunt mai lenes si in afara de trainer si ocazional cate un fotbal nu fac altceva (de ex. forta, alergare, ski)

Cand ma urc pe trainer, fac antrenament la intensitate mica, puls mic si cadenta 92-95 sau chiar mai sus cu un film in fata eventual; din cand in cand ceva pasuri gen Mortirolo, Stelvio sau Ventoux, asta la cadenta mica (60-65) si accentul pe forta, wattaj mai mare (230-250 medie, mai mult nu pot). Uneori intervale, sa mai alung monotonia.

In weekend incerc sa ies afara (deocamdata doar pe sosea), asta daca nu ploua.

Iar dupa 2-3 zile consecutive de pedalat, neaparat una de pauza.

Kiev, cand am citit ca tu stateai pana la 6 ore pe trainer am ramas :) Pai cred ca as ajunge direct la nebuni daca as face asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sunt curios, iti iei si arma cu tine? Daca da, unde tragi si cu ce te ajuta pentru ciclism?"-pai in concurs te ascunzi dupa copaci si de acolo tragi in concurenta,dooh:))

Eu mi-am facut un program pe doua luni in care includ sala(ceva improvizat pe acasa) si trainer-pe langa ar mai trebui alergare si orice alt sport aerob, doar ca mai intervin tot felul de probleme si nu ma tin tot timpul de program. Internetul e plin de programe de antrenament pt toate gusturile, sincer nici nu stii de care sa te apuci.Te ajuta pt antrenamente si un heartrate-monitor si un power meter-sunt curios daca are cineva asa ceva.pe langa astea mai puteti incerca si sa va dopati daca va tine buzunarul. Toate cele bune si sa ne vedem cu bine la concursurile din acest an!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cautat filmuletzul asta pt cu totul altceva...dar cand l-am vazut, mi-am adus aminte de topicul asta. E cu un "puturos" de downhiller, dar merita vizionat fiindca mesajul e bun indiferent ce disciplina pe doua rotzi practici :D

http://www.youtube.com/watch?v=DPGPauMMNMM&feature=PlayList&p=FDFBA50F7446362D&playnext=1&playnext_from=PL&index=39

P.S. Si daca avetzi foc cu lemne nu ezitati sa vi le "crepatzi" singuri. O sa descoperitzi muschi pe care nici nu stiatzi ca-i avetzi :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca avetzi foc cu lemne nu ezitati sa vi le "crepatzi" singuri. O sa descoperitzi muschi pe care nici nu stiatzi ca-i avetzi :))

Eu am sobe cu lemne si stau tocmai la etajul 4, am de urcat 75 de trepte.

Iar magazia cu lemne e la vreo 300m distanta.

Daca aduc acasa vreo 3 saci la rand, si urc cate doua trepte, la sfarsit se cam cunoaste. Si bineinteles ca lemnele le-am incarcat, descarcat, taiat, crapat, aranjat singur. Mi-au mai ramas cateva buturugi mai cioturoase, dar le vine si lor randul.

Si dupa o partida de bulgareala si harjoneala prin zapada, poti face febra musculara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cautat filmuletzul asta pt cu totul altceva...dar cand l-am vazut, mi-am adus aminte de topicul asta. E cu un "puturos" de downhiller, dar merita vizionat fiindca mesajul e bun indiferent ce disciplina pe doua rotzi practici :))

P.S. Si daca avetzi foc cu lemne nu ezitati sa vi le "crepatzi" singuri. O sa descoperitzi muschi pe care nici nu stiatzi ca-i avetzi :))

Offtopic:

Ai uitat un tz @-)

Ontopic:

Si eu inot ocazional...dar m-am convins ca trebuie sa fie deja o activitate fiindca altfel voi avea muschi tare flescaiti pana la primavara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am sobe cu lemne si stau tocmai la etajul 4, am de urcat 75 de trepte.

75 nu e divizibil cu 4 (deși explicația poate fi un gen de prag la intrarea în bloc cu număr impar de trepte). În orice caz eu zic că o verificare nu strică, cu brațul de lemne cu tot... m/

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai vera,nu-ti sare nimic:-J

camarade pacus,datul zapezii sa vezi ce antrenament bun e:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

salve!

foarte buna intrebarea din topic!

nu stiu care cum sta cu ciclismul....dar posibil ma unii sa fii auzit de CTS (Carmichael Training System). Am gasit pe net un "set" de filme, in general fiecare are cate o ora, continand antrenamente specifice pentru: catarare, criterium, fitness, mtb si contratimp.

Daca are cineva....daca poate cineva sa-si dea pararea...va rog!

Pentru cei care nu au acest DVD, il gasiti pe net "CTS Train Right".

Spor la pedalat!

Edited by LucianTheOne
Fara torente

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.