LucianTheOne

Tips & Tricks

Recommended Posts

Am deschis acest topic cu ponturi si sfaturi utile pentru cicloturisti si nu numai.

O bicicleta cu care se merge intr-o tura de 2-3 luni are nevoie de niste accesorii si imbunatatiri mai speciale, la care producatorii nu prea se gandesc.

De asemenea in cazul unor defectiuni prin zone pustii, trebuie multa ingeniozitate pentru a le remedia.

Daca stiti vreun pont, vreo şusta, vreo şmecherie, impartasiti-o aici cu toata lumea.

Daca opresti bicicleta pe o panta, o sprijini pe crick si o lasi, ai sa vezi cum o ia singura la vale. O bicicleta incarcata cu bagaje e cam greu de stapanit.

O solutie foarte simpla este asa numita "Frana de parcare". Puneti un elastic mai rezistent pe ghidon, apoi il trageti peste manerul de frana, care ramane blocat. Iar bicicleta nu mai pleaca nicaieri. Se poate folosi cu succes un inel decupat dintr-o camera de bicicleta. Elasticul se tine pe ghidon in capatul interior al mansonului.

Imagine postată

Alta problema apare la bicicletele cu bagaje pe portbagajul din fata. Cand lasati bicla pe crick, furca se rasuceste din cauza greutatii bagajelor care isi schimba centrul de greutate.

Astfel bicla se dezechilibreaza si poate cadea.

Un elastic prins de cadru si care se agata de janta e foarte util. Eu am folosit o coarda elastica cu carlig la capat. Capatul liber l-am prins sub suportul pentru bidon.

Cand merg agat si carligul de suport pentru a nu atarna.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună inițiativă cu topicul ăsta.

Mi-am pus în iarna asta apărători integrale iar pe față a trebuit să fac o improvizație datorită discului. Cu un colier metalic, un șurub de 4 cu cap compact, piulițe, șaibe și o bandă de cauciuc am realizat suportul.

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Există și alte soluții dar furca trebuie să aibă suport...

Imagine postată

E chiar util pentru commuting toamna-iarna-primăvara atât o frână pe disc (noroiu face praf saboții și jențile, trebuie să tot întinzi cablul de frână) cât și apărători full (în cel mai rău caz - dacă te grăbești - te stropești pe pantofi și eventual un pic mai sus de glezne... ).

Am ales modelul SKS Bluemels Mudguards Trekking MTB 26" - 53mm Black care se potrivește cu niște cauciucuri de 1.9" (dar sunt la limita superioară, nu merg cauciucuri mai mari)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suporturile pentru pompa nu sunt prea sigure. Un prieten si-a pierdut pompa, si nici macar nu a mers pe offroad. Mie nu mi-a cazut niciodata pompa, dar ca sa fiu sigur am ancorat-o cu un inel de cauciuc taiat dintr-o camera. Inelul l-am trecut peste suportul bidonului. Daca imi cade pompa de pe suport ramane agatata de suport.

Imagine postată

Pentru ca nu aveam loc destul pe ghidon pentru toate accesoriile m-am gandit sa-i fac o "dublura". Am folosit colierele de la un ci-deck si o bucata de teava pexal pe care am invelit-o in autocolant portocaliu refelectorizant. Inainte trebuia sa aleg intre far si borseta ca nu incapeau impreuna pe ghidon. Acum pe suport pot pune 2-3 faruri, sonerie, ciclocomputer, GPS...

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pentru prinderea portbagajului se pot folosi niste cleme de tabla. Asa asa mi-am montat portbagajul pe faţă.

Am decupat doua fasii din tabla de inox, le-am rotunjit colturile, le-am facut cate o gaura la capete apoi le-am idoit si gata!

Intre furca si colier am pus si o fasie de cauciuc taiata dintr-o camera.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imagine postată

Un manson de cauciuc facut dintr-o camera de mtb care protejeaza de apa si noroi intrarea gratioasa din spatele tijei de sea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ideea Maus, o s-o folosesc in viitor. Si ma gandesc si la o imbunatatire. Sa-i dau o mica gaura in lateral si sa-i scot afara doar cheita. Asta imi va permita sa cobor/urc saua, fara sa mai umblu la manson. Ii gasesc utilitatea mai ales la maraton.

Edited by Alpinman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot dintr-o fâşie de cauciuc de camera se poate face o aparatoare pentru schimbatorul de foi.

Fâşia se prinde de cadru deasupra schimbatorului, si atarna peste acesta. Astfel e protejat de noroiul si mizeria aruncata de roata din spate.

Asta e valabil doar pentru cei care nu au aripi complete.

Mersi Maus, asta nu o stiam.

Pentru a proteja portiunile de cabluri expuse, care nu sunt in camasi, exista un fel de camai subtiri din plastic.

Daca nu gasiti asa ceva puteti folosi izolatia de la firele electrice. Trebuie sa scoateti firele metalice, apoi sa introduceti cablurile de frana si schimbator in izolatia ramasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O idee pentru gatit - arzator din doze de bere.

Mi-am facut cateva arzatoare dupa modelul din clipul de mai jos si sunt foarte multumit. Greutatea aproape inexistenta, cost chiar inexistent, combustibil ieftin si usor de gasit.

Am testat mai multe tipuri de combustibil si cel mai bine a functionat cu Alcool etilic tehnic. Nu scoate fum deloc, se consuma greu si face flacara puternica.

http://www.minibulldesign.com/vidminiin3

Pe Youtube gasiti si alte modele de arzatoare din doze dar asta e cel mai simplu de realizat.

Se poate face si un scut de vant (windshield) tot din foita de la doze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca veni vorba de arzatoare... Desi momentan ma folosesc si sunt foarte multumit de servicile unui arzator MSR MMSPORT :: ECHIPAMENT OUTDOOR DE INALTA CALITATE SI PERFORMANTA

Mi-as dori o replica de Svea123, un articol foarte fain despre arzatorul acesta puteti gasi aici:

Muntii Carpati - Povesti extraordinare. Astazi – OPTIMUS Svea 123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acu cateva zile mi-am schimbat cauciucurile. Aveam 622x37 si mi-am pus de 47.

Ambele caucicuri se atingeau de aripi. Pe spate am reusit sa distantez aripa, dar pe faţă oricat am incercat tot se atingea de partea de sus. Nu mai aveam loc sa ridic aripa din cauza furcii.

Pentru ca nu vroiam sa renunt la cauciucuri m-am hotarat sa renunt la aripa. Mai precis sa o impart in doua.

Am scos aripa si am taiat-o chiar de la urechea care se prinde de furca. Pe partea din fata a aripii am mai montat o ureche asemanatoare.

Astfel au rezultat doua aripi pe care le-am montat in faţa si in spatele furcii. Gaura dintre bratele furcii am acoperit-o cu banda adeziva, ca roata sa nu arunce mizerie inauntru.

Nici nu se observa, nu-i asa?

Cauciucul se atingea de aripa.

Imagine postată

Cele doua noi aripi pregatite de montare.

Imagine postată

Aripile montate de o parte si de alta a furcii.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luciane, daca ai zis tu ca ti-ai facut, si ca esti multumit de arzatorul tau cu alcool, am prins incredere, si mi-am facut si eu, si la teste a functionat foarte bine , si in casa si afara in frig, insa afara trebuie musai capac la vasul cu apa si aparatoare de vant, chiar daca nu e vant , ca e mai eficient, concentreaza mai bine energia si economisesti combustibilul. De asemenea e foarte usor, are 9 grame, si foloseste cam 50ml de alcool la o folosire, sa fiarba un litru de apa. Mi-am facut din ala simplu, ca in clipul pus de Frank, care se vede pe forum direct, si ca sa fie mai simplu, am folosit in loc de suport pentru vas, doar o sirma indoita de la un umeras, pus sub fundul vasului astfel incat sa nu aiba contact direct, si merge super. Multumesc de idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cei ce vor sa inceapa sa faca trecerea spre cicloturism, sau pasul spre ture mai lungute care necesita un minim de bagaje, pornind de la bicicletele mai frecvente in ziua de azi cu o tenta sportiva fie ca sunt mtb-uri sau cursiere, si se lovesc de faptul ca nu au prinderi de portbagaj, nu va ingrijorati ca ati fi obligati sa va luati si un cadru de cicloturism, aveti si alta solutie la indemana : adaptarea unui portbagaj pe un cadru fara prinderi. Si se poate face si fara cleme de tabla indoita cu garnituri de cauciuc care pot fi ceva mai inestetice, iar daca furcile sunt de carbon , ca in cazul meu pot chiar dauna rezistentei materialului(posibil).

Si pentru prinderea portbagajului se pot folosi niste cleme de tabla. Asa asa mi-am montat portbagajul pe faţă.

Am decupat doua fasii din tabla de inox, le-am rotunjit colturile, le-am facut cate o gaura la capete apoi le-am idoit si gata!

Intre furca si colier am pus si o fasie de cauciuc taiata dintr-o camera.

Imagine postată

iata deci solutia propusa de mine, mai neinvaziva, si mai estetica :

Imagine postată

colierul original, al tevii de sa l-am inlocuit cu cel din imagine, care permite un surub transversal, si are margini drepte ce permit strangerea barelor de prindere ale portbagajului.

Imagine postată

Portbagalul este unul normal si ieftin gasit la magazin la Coltea, reglabil si pentru roti de 26 si de 28 . Iar barele de sus sunt si ele reglabile in inaltime cat si lateral pentru a se adapta la orice cadru, greutatea recomandata e de 25kg.

Imagine postată

In partea de jos, portbagajul sta in strangerea rapida a rotilor , astfel ca fortele si greutatea bagajului se transmite direct in roti, neavand legatura cu cadrul decat abia la urechile de prindere ale rotilor, astfel ca furca mea de carbon este scutita de forte prea mari, singurele forte transmise si prin furca sunt cele laterale transmise prin colierul de la teava de sa, care insa se manifesta in principiu la pedalare din picioare mai viguroasa, care la mine, oricum o pot duce doar pe distante destul de scurte, iar bagajul in general mareste forta de balans, asa ca la cicloturism nu prea se recomanda in general un astfel de pedalat, si mai sunt fortele laterale din loviturile incasate in lateral in roata, de la drum mai accidentat, gropi sau pietre, care insa sunt limitate, in primul rand ca pe astfel de drumuri circuli incet, si oricum aceste forte laterale vin de jos in sus, deci se manifesta intai prin prinderea rapida a rotii si ce ramane, in partea de sus, la colierul de sa, deci iarasi protejaza furcile. Cel putin asa am gandit eu situatiile. Iata si o poza din tura, cu ansamblul respectiv, mie imi place si ca arata curat, ca si cum asa ar fi fost prevazut :

Imagine postată

In functie de cat de lata e prinderea de jos a portbagajului, e posibil sa fie nevoie pe langa colierul de sa, un surub(normal) al colierului mai lung, si o strangere rapida a rotii mai lunga, la mine a fost nevoie de una cu 7mm mai lunga, de oricare ar fi, numai de spate si lunga sa fie, eu am mers cu inchiderea la mine la magazine, si am luat-o pe cea care a fost suficient de lunga, caci nu este mentionata nicaieri lungimea efectiva, ci doar standardul general de roata fata/spate, am gasit una de mtb care a mers. Deci trei chestii in total, si ar mai fi buna o pereche de saibe puse pe strangerea rapida a rotii intre urechea cadrului si prinderea portbagajului . Oricum a fost si mai ieftin si mai simplu decat sa comand pe internet un kit de adaptare, care arata si mai urat si iti tebuie de fapt doua , unul sus la colier si unul jos la strangerea rapida. ...si asa, cu un portbagaj universal si cursiera mea veche, am si bicla de tura. Mi-am luat si aripi de cursiere de la sks, imi ramane sa fac iesiri cat mai dese in natura !

Edited by UrsP2Roti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zilele trecute m-am apucat sa demontez o bicla veche si hârbuită. M-am lovit de cateva probleme carora a trebuit sa le gasesc niste rezolvari mai brutale.

Locasul hexagonal al surubului de la pipa era deformat si nu mai putea baga inbusul in el. Am pilit doua laturi pe surub pana a incaput o cheie fixa de 14mm si am reusit sa-l scot.

Imagine postată

Cuveta din partea dreapta a monoblocului iese de obicei foarte greu. Cand am posibilitate sudez de exteriorul cuvetei o bucata de teava (de obicei axul pedalier) si o ajut sa se invarta cu ciocanul de 3kg sau o teava mai lunga. De data asta am prins marginile cuvetei in menghina si am tras de cadru. Iese usor caci parghia e mare si poti aplica multa forta.

Imagine postată

Nici pipa nu vroia sa iasa. Am dat putin spray antirugina, apoi am prins pipa in menghina si am invartit furca cu ajutorul unei cozi de lemn. In vreo 3 cazuri nici metoda asta nu a functionat si a trebuit sa tai pipa cu bomfaierul si sa arunc si furca la fier vechi.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din categoria "Asa Nu!" am sa va arat cateva reparatii extreme, care se practica cu mult succes pe la ţară.

Cauciuc explodat, uzat sau gaurit? Nici o problema - se coase cu ata groasa, se lipeste cu banda adeziva si se aplica mansoane interioare si exterioare din camere.

Cauciucul din imagine are doua luni vechime, folosit doar pe sosea. Made in China, pret 10 lei. Cu greu am induplecat proprietarul sa-i pun un cauciuc nou, mai bun, de 20 lei.

Imagine postată

Daca se strica pedalele ce faceti? Va luati altele, nu? mare greseala! Pedalele se sudeaza de brat, apoi dintr-o teava groasa de plastic se taie o felie, se gaureste, si se baga pe ax. Unii se jura ca sunt cele mai bune pedale. Nu se mai strica niciodata...

Imagine postată

Sau altii mai talentati le reconstruisc integral, din tabla groasa, bine sudata.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

mortala faza cu anvelopa :)) ... Am auzit si eu de reparatii de genul asta la tara... cand se rup clichetii la DHS-uri (lucru absolut inevitabil), pinioanele sunt legate cu sarma de spite :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

cunosc pe cineva care a pus frana dupa o astfel de operatie la roata de pe fata :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

aveam cauciucul varza pe fata la o cursiera mica de 24 , acum vreo 10 ani buni si am facut explozie in curmatura , inainte de urcarea in paltinis , eram 3 baieti si o fata . vroiam neaparata sa urcam pana sus , neavand cauciuc si camere de reverva , am ales varianta zdrentelor , am gasit pe marginea drumului haine aruncate , am desfacut cauciucul si am indesat zdrente in el cat a incaput . Dupa cativa km am mai bagat o tura de zdrente ca acelea s-au micsorat . Si uite asa ma facut paltinisul cu zdrente in loc de camera pe roata fata .:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

cunosc pe cineva care a pus frana dupa o astfel de operatie la roata de pe fata :)

care au fost urmarile?

on-topic: daca monoblocul nu vrea sa iasa, cheia se prinde cu un surub de monobloc si se foloseste o teava lunga pentru a aplica o forta mai mare. atentie la sensul in care trebuie sa aplicati forta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frana cantilever... a zburat peste ghidon cu viteza luminii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta-i prea de tot. Cata munca si chinuiala pentru angrenajul ala, cand cu 15 lei isi lua unul nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma da îmi place ca are lanțul curat și uns măcar, chiar nu vad rugina pe el :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pedalierul acela exceptional apartine unei cursiere rusesti, pe care am cumparat-o in toamna, mai mult pentru cadru. Sa vedeti ce schimbator spate are, din plastic. Meserie ! Proprietarul l-a schimbat pe cel original cu o panarama chinezeasca.

iata poze mai jos cu vehiculul :

[ATTACH=CONFIG]18075[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]18076[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now