rans

Nu imi mai tine Frana pe Disc

Recommended Posts

Salut,

Am aerisit frana de pe spate (magura louise) iar inainte de asta, am scos placutele si discul de langa etrier.

Dupa ce am aerisit frana, am sters uleiul curs pe etrier dar nu am degresat cu vreo substanta. Practic, era doar o pelicula foarte subtire dar nu exces vizibil. Dupa un timp de mers cu bicicleta, frana nu a mai vrut sa tina astfel ca placutele au destula putere dar nu mai au aderenta pe disc. Nu imi dau seama cum ar fi ajuns ulei pe disc si placute dar am incercat sa degresez cu alcool metilic si nu a mers (nici cu axion nu a mers ~:>). Daca ud discul cu apa, tine pt o perioada apoi iar se strica treaba.

Inainte sa mai incerc alte prostii, stie cineva cu ce ar trebui sa degresez ? e ok degresantul pt discurile de motocicleta sau masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am patit asa ceva, discurile se curata cu Alcool izopropilic, pe urma dai cu un pic de smirghel pe placute dupa care le arzi la flacara si le stergi bine fără sa mai dai cu acool si pe ele, la mine a mers asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am patit asa ceva, discurile se curata cu Alcool izopropilic, pe urma dai cu un pic de smirghel pe placute dupa care le arzi la flacara si le stergi bine fără sa mai dai cu acool si pe ele, la mine a mers asa.

Pardon, cu izopropilic am dat si eu nu cu metilic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este necesară înlocuirea dacă mai au ”carne” acolo.

Trebuie prăjite bine şi e suficient.

Eu mi le-am prăjit de două ori până acum, pe ale mele.

Le-am ţinut cu penseta deasupra unei flăcări la aragaz (Atenţie că fac un fum urât!!!) până au ajuns pe la 400 grade celsius. (înroşite abea vizibil.)

Mi-era frică de degradarea lor dar nu s-au dezlipit sau altceva. 1-2 minute deasupra flăcării şi ţin ca noi.

În mare, trebuie încălzite până nu mai scot fum de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cumparat de la Carrefour un spray special pentru frane pe disc.

Nu este scump deloc, 17 lei si este destul de mare, are 400 sau 500 ml.

Dupa ce dau cu el pe discuri si pe placute, se cunoaste diferenta.

Chiar si pinioanele le curat cu el. Doar pulverizez si toata mizeria curge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degresantii cei mai puternici folositi de mine sunt acetona si nitrodiluantul.

Am folosit si spray special auto, dar tot mai bune mi s-au parut cele de mai sus.

Poti sa le prajesti si daca cobori o panta lunga, tinand putin frana stransa.

Frecarea prelungita va genera suficienta caldura sa arda tot uleiul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa cobori o panta stiind ca nu te tin franele ? :) "Na la vale firai tu sa fii de frana sa te vad ce faci acu" :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi... dacă sunt numa puţin unse şi plăcuţele mai au un pic de aderenţă la disc, atunci merge.

Dar dacă nu mai ţin deloc numai prăjite mai revin la normal.

Discul trebuie degresat oricum şi merge spălat, după demontare, chiar şi cu apă caldă şi detergent de vase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte interesanta ideea cu prajirea...

pozitionarea placutelor deasupra focului se face cu partea care are "carne" sau cealalta?

Edited by andreiurs

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai avand in vedere ca trebuie sa arzi uleiul care - poate fi / conteaza doar daca - e pe partea cu material este destul de clar ... si eu cred ca as da cu alcool si smirghel inainte, si doar daca nu s-a luat le-as arde, personal nu-mi vine sa dau foc la ceva ce mai vreau sa folosesc :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

stiu un amic care a ars definitiv placutele. cred ca cele organice nu merg arse. am dreptate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La o coborăre agresivă, plăcuţele şi discul oricum ajung la temperaturi foarte mari.

Dar cine are suficient de puţină minte să se pună la o coborâre cu 1% din forţa de frânare?

La biciclete, poate că nu trec de 400 de grade celsius, dar la maşini am văzut discuri închinse la peste 700 de grade Celsius. (estimare ochiometrică, după culoarea la care străluceau discurile)

Tehnologia de fabricare a plăcuțelor de frână nu diferă între biciclete, motociclete şi maşini.

Diferă doar dimensiunile.

Iar prăjirea nu presupune arderea plăcuţelor cu o flacără oxiacetilenică.

Doar atât căt e necesar pentru a vaporiza complet uleiul din ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu zic sa faci le dai cu un degresant pternic,a poi cu smirghel fin si apoi sa-ti dai drumul pe ceva penti f abrupte si sa tii frana stransa.Dak nu merge asa, poti incerca sa le arzi la flacara-nu am incercat,nu stiu cat de bine sau rau face.Dar faza cu dealul e incercata si merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In frumoasa ziulica de astazi mi-am deschis pe la amiaza aragazu, am demontat placutele si le-am pus la parlit pe rand exact 2 min fiecare la un foc potrivit pe ochiul mare. M-am gandit sa nu las mai mult de 2 minute ca sa nu ajung ca prietenul lui corrado si sa le parlesc de tot. Orikum intr-un fel imi era indiferent caci deja ma gandeam sa`mi iau altele. Si uite asa cum se parleau ele observ ca nu iese delok fum, si ma gandeam sceptic ca nu o sa mearga nici acuma. Apoi le`am lasat sa se raceasca singurele ca sa nu le dau vreun soc termic punandu`le sub apa rece. L`am sters cu o carpa curata si apoi le`am montat. si acuma observ ca tin ca noi. Multumesc baieti pt solutia poznasa dar buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites




:) Cred ca e de la mers cu frana putin apasata .


DAR NU E INDICAT , poate crapa discul ( cică ) de la apa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-a fost cam frica sa le prajesc serios.

Acetona mea pare ca nu a avut un efect prea sesizabil.

Rezultatul dorit l-a avut un spray de curatat discurile de frana auto.

Am lasat cateva minute placutele la inmuiat in solutie. Acu tine frana dar scartaie la turatii f mici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cu orice diluant. Sunt multe feluri.

Cel mai bun este Nitrodiluant, probat de mine.

Unii diluanti sunt grasi si uleiosi, daca dai pe disc adio frana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inainte sa le prajesc le-am curatat cu diluant... efectul a fost aproape nul in comparatie cu prajeala :).

in cazul in care is foarte putin atinse de ulei atunci merge diluantul... dar in cazul in care intra puternic in placute grasimea din ulei nu prea mai este o solutie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit posturile de aici si am ramas uimit ca nimeni nu a recurs la metode mai necomventionale. De exemplu eu o data am incercat cu cola (Pepsi sau Coka) si a mers de minune, scirtiau finele si aproape ca se lipeau de disc. Daca nu credeti asta inseamna ca nu credeti nici varianta cu putina vaselina pe deget data pe janta (intr-un singur punct) la v-brake-uri si la prima frinare mai brusca sa te arunce in cap. Incercati si o sa vedeti ca functioneaza. Astept comentarii

Share this post


Link to post
Share on other sites

@danbistri:

Ce propui tu este similar cu ideea de a decupa o gaura mare în anvelopa, cu un cuțit de pielărie, pentru a elimina posibilitatea de a mai face pene. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am auzit de varianta cu Cola, dar nu am folosit-o, deci nu pot sa o recomand.

Am mai auzit si de frecarea jantei cu o bucatica de smoala solida pentru a imbunatati franarea, dar nici asta nu am folosit-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.