Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Cika

Cu bicicleta pe trotuar

Recommended Posts

La fel au marcat și trotuarul de pe strada Petricani, paralel cu linia de tramvai, de la intersecția cu bd. Lacul Tei/Doamna Ghica și până la bd. Dimitrie Pompei. O parte din traseu e marcat ca fiind exclusiv pentru biciclete, o altă bucată are marcaj și de pietoni.

Acolo este chiar mai vechi. Cred ca ala a fost primul, eu am trecut pe acolo acum o luna si ceva si nu era proaspat marcajul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, aveau pe o bucată între șoseaua Pipera și bd. Dimitrie Pompeiu niște dungi galbene care începuseră să se dezlipească; marcajul nou e totuși din vara asta.

Ce nu-mi dau seama e dacă picturile astea pe trotuar devin instantaneu obligatorii pentru cicliști, sau trebuie totuși să respecte niște reguli de amenajare pentru a fi „certificate” ca piste pentru biciclete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Situatia de mai sus, o situatie des intilnita in Occident, combinatia bicicleta / pieton pe aceasi pista:

Cea mai prosata combinatie:

http://www.wien.gv.at/verkehr/verkehrszeichen/images/vorschriftszeichen-43a-kl.jpg

O combinatie mai “inteligenta”

http://www.wien.gv.at/verkehr/verkehrszeichen/images/vorschriftszeichen-43b-kl.jpg

http://www.wien.gv.at/verkehr/verkehrszeichen/images/vorschriftszeichen-43c-kl.jpg

Variante mai elegante

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:RTUrn_RYx5VcZM:http://www.duesseldorf.de

http://www.wien.gv.at/verkehr/verkehrszeichen/images/vorschriftszeichen-41-kl.jpg

Interurban nu apreciez nici una dintre aceste solutii (nu sint singurul fiindca dupa parerea mea locul biciclistului e pe carosabil)

exista zone care trebuie impartite.. mari pietonale(zone istoric-turistice) sau zone care nu permit din cauza dimensiunii reduse constructia unei piste.

Pista este o a 5-a componenta a strazii: Carosabil-parcare-zarzavat-pista(sau invers)-pietonal(trotuar). In general are un pavaj de culare diferita si nu este la nivel cu trotuarul.

Cand ajungi in centru istoric sau orice zona ingusta trebuie imparita cu bun simt: D-alde Contador si Steve Peat tre sa se abtina si ma mearga lejer iar pietonii trebuie sa evite si ei la randul bicilistii sau marcajele de pe jos -> chiar daca scrie ca e zona impartita exista niste marcaje (culori prin paviment) - repet: existenta doar marcajelor nu creeaza o pista.

in ce oras german locuiesti?

verifica olanda-belgia-zona rhine-ruhr (ca tot ai dat dussendorf ca exemplu) apoi verifica danemarca si suedia.

nicaieri nu vei gasi solutii get beget...nici in copenhaga. Nu ai ce face uneori.. tre sa impaci pe toata lumea.

m cam supara aroganta biciclistitilor care cred ca li se cuvine strada... este acelasi lucru care il fac si cei cu masinile. Aceleasi apucaturi-alt mijloc de transport. Nu esti biciclist - esti prost.

Unde este dragostea?

eh.. m=am trezit cu draci si nu-mi merge tasta care contine "virgula"...

don'le frank..te-am remarcat de mult si sunt sigur ca vei veni cu o replica cu iz de retaliere.. nu-i problema; dar te rog inainte sa faci asta sa mergi la prima biblioteca munincipala (sunt sigur ca ai unde) si sa cauti "Neufert-manualul arhitectului" si "Manuel des espaces publics bruxellois - marie demanet & jean-pierre majot" (asta e de referinta in proiectarea urbana!).. astea iti vor explica cam cum arata o pista si cum arata un centru istoric care tre sa aibe de toate.

Deci:

1

Zona impartita la comun fara pic de marcaj (paviment monumental-lipsa spatiu-trama haotica-trepte stuff-etc)

2-3

same stuff cu ceva marcaje pe jos (paviment in general de culoare rosie-anumite insertii metalice-"bla bla bla"-uri de care sa nu se impiedice nimeni)...din experienta mea e cam aceeasi branza ca si 1..bunul simt primeaza.

4-5

PISTE IN TOATA REGULA (vezi sus); cu regulamentele lor: 4 e o pista cu sensuri nediferentiate iar/sau "contrasens deschis biciclistilor". Iar 5 e cu sens diferentiat.

LE (ptr thor666): bolarzii prezinta o initiativa buna. Eu as fi mers pe alte variante mai esteticose... dar ..nah ... O sa fie amuzant rau pe Lascar Catargiu :))

zi buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lăsaţi prostiile astea cu marcajele şi circulaţi normal pe străzi, cum este normal, alături de ceilalţi participanţi la trafic !

Share this post


Link to post
Share on other sites

locul nostru este pe carosabil, bicicleta este un mijloc de transport.

dau ca exemplu o strada din Viena:

post-1235-039372800 1284990255_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta e un mijloc de transport pentru cine vrea asta nu pentru toata lumea.Exista si categoria celor ce se dau prin parc si nu numai.Acestia nu vad bicicleta ca un mijloc de transport ci ca o metoda de relaxare/distractie asa ca lasati prostia asta cu mijloc de transport ca nu e universal valabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa impace pe toate lumea, pe cei care sustin mersul pe trotuar si categoria de strada, la IASI se va inaugura miercuri "MAREA" pista de biciclete, care incepe pe TROTUAR si se termina pe SOSEA. Uite ca se poate! doua abordari intr-o singura pista. Problema este insa alta: vor respecta cei implicati in trafic, atat pietoni cat si soferi, marcajul?eu unul nu cred. Oricum 'MAREA" pista, promovata cu mare tam-tam, cu taiat de panglica,cu invitati mondeni, mi se pare un mare CACAT! Eu voi continua sa pedalez ...pe SOSEA!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca mergi pe trotuar , esti doar putin mai rapid decat daca ai merge pe jos , in plus mai strici si bicicleta la fiecare bordura si uzezi sabotii/placutele intens si sa nu uitam , deranjezi si pietonii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heintz tata... cine vrea sa mearga pe tricicleta poate sa o faca. dar sa nu imi puna mie nimeni conditii sa ma dau in parc si pe trotuar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Don’le „tatatura“, raspunsul tau cu iz pedagogic m-a ajutat foarte mult sa inteleg (in sfirsit) acele 5 indicatoare. Daca ma gindesc ca azi se implinesc exact 30 de ani de cind traiesc in Europa occidentala era si timpul sa ma lamureasca cineva in mod competent.

Har domnului Germania este plina cu orase cu un centru istoric si am vazut cum se face imparteala de bun simt (mai mult sau mai putin reusita). Ma intreb insa de ce biciclistul trebuie sa imparte un anumit spatiu cu pietonii si nu cu cei motorizati. Circul aproape zilnic pe o strada unde unul dintre cele doua trotuare are si functia de pista pentru biciclete in doua sensuri (nu e relevant in ce oras german se afla aceasta strada). Incearca sa-ti inchipui situatia haotica dimineata cind hoarde de elevi in drum spre scoala sau gara misuna pe aceasta pista-trotuar, printre ei doamne si domni care-si plimba javrele sau isi incearca talentele in alde jogging sau nordic walking. Nu are absolut nimic de a face cu aroganta daca eu refuz categoric sa ma bag cu bicicleta printre cei enumerati mai sus chiar daca stilul meu de a merge cu bicicleta difera foarte mult de cel al lui Contador si Steve Peat. Am mai scris cindva ca pistele pentru biciclete prin localitati nu sint gindite si concepute pentru a circula cu 45 – 50 km/h. Faptul ca pe acest forum exista astfel de cerinte / dorinte / vise e alta poveste. Existenta unei piste pentru biciclete marcata ca atare nu ma obliga s-o si folosesc daca asta nu este specificat explicit. De la 01.09.1997 codul rutier german (StVO) permite aceasta obligativitate numai in cazuri exceptionale:

http://www.straffrei-mobil.de/index.php/diverse/107-diversediverse/525-keine-generelle-radweg-pflicht-fuer-radler

Manualele lui Neufert, Marie Demanet si Jeane-Pierre Majot cred ca ar trebui recomandate celor care-si cistiga banii cu proiectare urbana si “cam cum arata o pista si cum arata un centru istoric care tre sa aibe de toate” cred ca stiu de mult si nu numai din carti

P.S. Daca in rindurile de mai sus gasesti iz de retaliere incearca sa le recitesti, fara draci … ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heintz tata... cine vrea sa mearga pe tricicleta poate sa o faca. dar sa nu imi puna mie nimeni conditii sa ma dau in parc si pe trotuar.

Ce am zis eu ,ce comentezi tu... :rolleyes:

Iti repet...bicicleta nu e un mijloc de transport decat pentru anumite persoane nu toti posesorii.

Ca sa fiu mai explicit,poate nu se intelege ce vreau sa zic...unul cu troaca de trial sau BMX ,ce sa caute ala pe sosea?Ala abia merge cu 30 constant de la el acasa pana unde tzopaie.Mai stiu persoane carora le e frica de soferii nostrii cu carnete luate pe bani asa ca nu vor sa mearga pe sosea si nici nu gonesc printre pietoni plus ca nu ii intereseaza turele pe bicicleta ci doar sa se plimbe prin parc si sa mai schimbe 2-3 vorbe.Exemplele pot continua.

Acum sper ca e clar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nem tudom ce specifi ca_codul rutier german, dar din nefericire cel rromanesc nu specifica mai nimic. Adica specifica obligativitatea folosirii si atat.

Ceea ce mi se pare (a stai, nu mi se pare .. chiar este ! http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif) o tampenie in privinta pistelor "shared" (fara sa luam in calcul calitatea celor "non-shared", ce le evit pe barba mea, ca am).

Share this post


Link to post
Share on other sites

han estem molipsit de sefu cu "biciclism ultras". poate au si ei rolul lor, intr-o lume dominata de soferii ultras.

Pe de alta parte, dreptatea e la heinz. nu toti vad bicla ca pe un mijloc de transport. Unii o vad ca pe un utilitar sportiv, altii ca pe o jucarie. Nu poti sa ii arunci pe toti la cainii de soferi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Don’le „tatatura“, raspunsul tau cu iz pedagogic m-a ajutat foarte mult sa inteleg (in sfirsit) acele 5 indicatoare. Daca ma gindesc ca azi se implinesc exact 30 de ani de cind traiesc in Europa occidentala era si timpul sa ma lamureasca cineva in mod competent.

felicitari.... intr-un fel va invidiez...

Har domnului Germania este plina cu orase cu un centru istoric si am vazut cum se face imparteala de bun simt (mai mult sau mai putin reusita). Ma intreb insa de ce biciclistul trebuie sa imparte un anumit spatiu cu pietonii si nu cu cei motorizati.

pentru "p-acolo", prin acele centre precum am mentionat mai sus, nu circula masini decat in cazuri exceptionale: pompieri salvare politie si aprovizionare intre orele""!

Apoi mai exista un mare motiv: Autoritatile incearca dupa puterile proprii sa convinga poporul sa mearga cu bicla. Dar poporul este speriat de autotren.

Deci: Un prin pas ar fi sa construiesti pistele pe sau adiacent trotuarului ca sa incurajezi..de deh..acolo este el mai in siguranta - zic ei. In unele locuri a ramas la prim stadiu... de aceea in germania mai gasim acele piste pe trotuar. Dar sunt rare. Eu am vazut destule piste, in vestul tarii dvs, de fel fiind, ca sa ma repet pentru a 10-a oara, intre trotuar si carosabil. O ALTA PARTE COMPONENTA A STRAZII (A SE RECITII PRIMUL POST)

Nu stiu clar cum e in Germania dar pe la olandezi, danezi, francezi, (aci e mai periculos >:) ), belgieni si spanioli cam circuli pe unde vrei si peunde te taie capul.... Atat timp cat nu lovesti vreun pieton....atunci cand nu esti pe pista.

Dar dince reiese din zisele dvs cam tot acelasi situatie aveti si acolo..... Deci unde este problema? Revin: Semnele de mai sus sunt pentru zone pietonale, la fel ca si in poza lui E-1.

In Spania, ca exemplu, in Barcelona, s-a pus in practica ideea de mai sus.

Mai exista o chestie: Nu se prea doreste combinarea bicicletelor cu limite de viteza mai mari de 30-40 Km/h.

Sunt de acord cu dvs in legatura cu cele doua carticele mentionate, cu sugestia ca si oamenii de rand ar trebui sa stie ce si cum se fac ca sa nu ceara cine stie ce filme stintifico-fantastice. De aceea le-am si recomandat. Mai ales ca ROMANUL, din motive oarecum istorice, nu e obisnuit cu un centru istoric protejat, ca cele din orasele vestice.

o sa revin cu mai multe. azi nu am timp....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tastatura - ai facut o greseala cumplita! Te-ai adresat lui Frank cu dumneavoastra! :o

La fosta mea firma era o persoana din coducere care detesta politetea. Am fost de fata cand un angajat i s-a adresat cu "Domnule, dumneavoastra..." Respectivul a explodat -"Ba, mai bine imi spui P##A decat dumneavostra. De acum nainte mai strigi pe nume!"

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tastatura - ai facut o greseala cumplita! Te-ai adresat lui Frank cu dumneavoastra! :o

Dumnealui inca nu stie ca eu de la bun inceput m-am considerat pe acest forum ca "unul dintre multi", un "bade" pe doua roti, fara titluri si grade militare, fara costum si cravata, fara trei aschii de carbon intre buci, nici tu cacaticus pedalicus ... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am gazduit un cicloturist american si l-am dus la un tur al orasului, inclusiv in jurul Casei Poporului. Acolo a intalnit o pista de biciclete in mijlocul careia creste un copac. A tinut neaparat sa-i fac o poza cu "monumentul" :

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa fim fericiti, pista cu obstacole.

Dar nici sa taie copacul ala pentru o pista nu mi-ar conveni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si iarasi ne lovim de " in Bucuresti nu este loc pentru piste adevarate" sau de " pistele actuale sunt doar de forma". Ambele constatari sunt adevarate si consider ca nimeni nu ne va face loc cu adevarat bun de circulat in oras, intotdeauna va trebui sa ne facem singuri loc, pe unde putem si este si accesibil...Dar nu spun nimic nou...Circul pe acolo cel putin o data pe saptamana dar pe strada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar nici sa taie copacul ala pentru o pista nu mi-ar conveni.

Nici eu nu consider ca trebuia taiat copacul (pare mai batran decat Casa Poporului), dar pista putea sa-l ocoleasca prin dreapta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poza asta cu pomul e de revista. cu alte cuvinte noi muncim nu gandim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu consider ca trebuia taiat copacul (pare mai batran decat Casa Poporului), dar pista putea sa-l ocoleasca prin dreapta.

pista, banda sau cum mai vreti voi s ao numiti TREBUIE sa fie pe carosabil. sa presupunem ca nu era copacul acolo: cum trec doi ( ca sa nu spun multi poate doua zeci ) de biciclisti pe acolo? abia daca iti incape o bicicleta si asta cu riscul de a te lovi de garduri. locul biciclistilor este pe sosea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

han, la fel cum m-am luat si de alde "pista pe sosea", care pana mea e dorinta ta?

Vrei pe sosea: du-te maeste pe sosea.

pista trebuie facuta in asa fel incat sa protejeze ciclistii mai putin experimentati. Deci: unde se poate pe sosea, unde nu pe trotuar...etc. Restu e ultras-isme

Share this post


Link to post
Share on other sites