Cika

Cu bicicleta pe trotuar

Recommended Posts

Pai si tie animaloole de ce ti se pare ca pista ii protejeaza pe cei ne-experimentati?

De ce trotuarul vopsit te fereste mai bine de pietoni, caini, copii, masini parcate?

In 3 luni de Germania au intrat doi idioti peste mine pe pista, in ultimii 2 ani in Romania nu am cazut niciodata.

Pista are ca scop doar eliminarea biciclistilor de pe carosabil si cheltuierea unor bani pe proiect.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

trecand peste acest fapt. de aia tot intreb eu: dece pista pe strada? Dece nu eliminarea aberatiei cu obligativitatea aia? Si sa lase pe urma desenele pe trotuar, pentru ca banii aia trebuie sa fie cheltuiti

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

batem apa in piua degeaba: noi ne cacam pe noi si aia deseneaza toate trotuarele din bucarest. mai nou si pe dorobanti. trevizez: ai un metru de bere de la mine. gandesti bine.

animalule: te stiu baiat intelgent...ce naiba? sau ai luat bere spaga de la primar sa ii tii partea? http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/angry.gif aia neexperimentati pot merge pe trotuar si fara marcaje care sa ne oblige pe toti sa folosim trotuarele...ca doar nu suntem fetite.

ok: reformulez: marcaje NU piste. matrcajele trebuiesc facute pe sosea. pe drum. ca noi mergem pe drum cu bicicleta nu pe langa drum. dar intentia autoritatilor este clara: INTERZICEREA MERSULUI CU BICICLETA. si cum asta? simplu: o fac imposibila....sau cat mai greu de realizat: pe trotuare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acolo unde sunt piste de biciclete prost facute, daca le ignori si circuli pe sosea, iti asumi riscul ca in cazul unui accident (daca te loveste unul cu masina) sa-ti fie atribuita o parte din culpa (erai obligat sa fi circulat pe pista de biciclete).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok. atunci succes la mers prin copaci. vezi poza de mai sus.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta vroiam sa scot in evidenta: nu conteaza cat de tembeli au fost cei ce au conceput respectiva pista de biciclete. Legea nu face derogari din acest motiv. In tara in care s-au mutat marcaje rutiere si semne de circulatie pentru a dezvinovati anumite persoane implicate intr-un accident rutier, eu as fi mai precaut in astfel de situatii.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

animalule: te stiu baiat intelgent...ce naiba? sau ai luat bere spaga de la primar sa ii tii partea? http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/angry.gif aia neexperimentati pot merge pe trotuar si fara marcaje care sa ne oblige pe toti sa folosim trotuarele...ca doar nu suntem fetite.

mdea. sexism :D

deci bre. Intelege un concept. Banii tre sa circule. Acei bani trebuie cheltuiti. asa ca sa deseneze ce vor ei, unde vor, dar sa schimbe legea. Pentru asta tre sa pledam, nu pentru marcaje, desene pe pereti si alte porcarii

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@han O pensionară de 80 ani are dreptul la o pistă practică concepută pt România. Dacă nu poate fi concepută o pistă lângă stradă pe care să fie în siguranță, atunci să o facă pe trotuar.

Să iei o bicicletă în spate și să treci peste un obstacol e un compromis acceptabil, să pui viața cuiva în pericol, nu.

Încă ceva, gândiți-vă la cicliștii care nu au habar de regulile de circulație.

Btw, toată discuția asta nu ar trebui să fie în alt topic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am gazduit un cicloturist american si l-am dus la un tur al orasului, inclusiv in jurul Casei Poporului. Acolo a intalnit o pista de biciclete in mijlocul careia creste un copac. A tinut neaparat sa-i fac o poza cu "monumentul" :

Imagine postată

asta e haioasa rau! Si fara pista (marcaj) pietonu n-are cum sa circule...

e stupid rau. Nu e de taiat copac; e.. e ca dracu!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pista, banda sau cum mai vreti voi s ao numiti TREBUIE sa fie pe carosabil. sa presupunem ca nu era copacul acolo: cum trec doi ( ca sa nu spun multi poate doua zeci ) de biciclisti pe acolo? abia daca iti incape o bicicleta si asta cu riscul de a te lovi de garduri. locul biciclistilor este pe sosea.

Pentru toti ultrasii pistelor pe marginea soselei, am strans aici niste contra-argumente despre niste riscuri la care sigur nu v-ati gandit si nu le-ati luat in calcul, in cazul putin probabil in care vreun primar de sector va asculta rugaciunea de seara si face in Bucuresti piste de biciclete pe carosabil. Nu dau copy+paste de acolo ca sunt peste 7000 de semne.

pista trebuie facuta in asa fel incat sa protejeze ciclistii mai putin experimentati. Deci: unde se poate pe sosea, unde nu pe trotuar...etc. Restu e ultras-isme

Si eu cred ca jumate din pistele de biciclete din Bucuresh sunt facute de-an-boulea si aproape impracticabile. Dar fatza de talibanismul de tip "pistele pe trotuar = Satana", pentru prima oara mi se pare ca animaloo exprima o parere de bun simt pe forum. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana acuma HAN a zis cel mai bine, nu ar trebui sa luptam contra pistelor pe trotuar sau semnelor sau orice altceva, ci sa luptam sa schimbe legislatia ca sa nu ne oblige sa iesim de pe drum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niste contra-argumente despre niste riscuri la care sigur nu v-ati gandit si nu le-ati luat in calcul

ocolirea de către biciclist a unei maşini pe trotuar se face în condiţii mai sigure – fără să existe riscul de a fi lovit din spate de o maşină care circulă cu viteză de cel puţin două ori mai mare.

Lol, asta-i pentru biciclisti d'aia care nu se asigura si nu acorda prioritate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricat te-ai asigura este neplacut si enervant sa tot ocolesti masini si altele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu zic ca-i placut, dar neplacerea asta o au toti participantii la traficul din orasele aglomerate in care se parcheaza aiurea.

Ideea e ca cel mai bine iti alegi o trasa care sa nu te oblige sa faci manevre din scurt. Vezi masini parcate la douaj' de metri in fata, te asiguri, mergi usurel spre stanga astfel incat sa ocolesti lin. La fel de lin revii spre bordura sa le faci loc si altora (bine, aici poti sa te grabesti daca e cazul :P ). Daca e un spatiu relativ scurt intre masinile parcate, n-are rost sa te apropii de bordura ca iti va fi greu sa le depasesti ulterior.

Mici strategii d'astea despre care s-a mai vorbit, menite sa te ajute sa te integrezi in trafic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dpmdv ceea ce facem noi aici nu este decat sa discutam despre niste modalitati de a administra o situatie implementata fara cap, precum integrarea biciclistilor intr-o comunitate. Si tocmai ptr ca a fost facuta asa cum a fost facuta, fiecare dintre noi are modalitatea lui de a administra aceasta realitate: d-aia unii prefera sa mearga in continuare pe sosea in timp ce altora le place sa mearga pe trotuar samd. Asta-i un efect. Si unii si altii au dreptate, si unii si altii au strategii.

Si asta ptr ca oamenii au nevoi diferite care nu au fost luate in considerare din mai multe motive (nestiinta, interese secundare etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea e ca cel mai bine iti alegi o trasa care sa nu te oblige sa faci manevre din scurt.

Ti-e usor sa alegi o trasa larga cand o masina incetineste si trage brusc pe dreapta in fatza ta, fara semnal, fara sa se asigure? Sau cand vezi masini parcate la douaj de metri, dar cand in spatele tau depaseste pe banda din dreapta un baiat cu masina tunata, mai poti sa te departezi suficient de bordura ca sa treci in siguranta de masinile oprite?

Sa ocolesti o masina cand esti fix in spatele ei trebuie sa faci o bucla destul de larga in jurul ei, ca sa nu-i atingi coltul stang. Ca sa nu mai spun de cazul in care tolomacul da in marsarier ca a vazut o pisi sau deschide portiera ca doar de-asta are clanta.

Voi sigur mergeti cu bicicleta in tara asta? Ca unii par nedumeriti de chestii ca astea pe care eo le vad zilnic. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, in tara asta. Nah, ce pot spune.. dupa cativa ani m-am "obisnuit", in sensul ca nu ma mai enervez.

Ma consolez cu ideea ca de pe bicicleta tot il depasesc mai usor decat daca as fi intr-o masina :D

(da, e neplacut sa rupi ritmul pedalatului, insa totusi .. e deplasare in oras, nu concurs)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti dai seama ca nici eu nu apucam varsta de 29 de ani daca ma enervam de fiecare data sau daca procedam gresit de prea multe ori la ocolirea masinilor stationate pe marginea carosabilului. Desigur ca si pe pistele de pe trotuar intalnesti masini stationate, dar acolo poti sa le ocolesti in mai multa siguranta. Asta nu inseamna ca mi-e frica sa ies in trafic - cand sunt la ghidon nu-mi fac atatea griji, pur si simplu trec de obstacole ca si cum ar fi normal sa fac lucrul asta.

Ceea ce vreau sa spun este ca faza asta cu "vrem piste pe carosabil" este o idee care nu a fost gandita pana la capat. Din experienta de 23 de ani de biciclist si de vreo 7 ca sofer va spun ca benzile colorate de pe marginea soselei vor fi luate drept "free parking" de catre toti bizonii cu masini (multi la numar in toata tzara) sau chiar zona pe unde cocalarii pot depasi. Iar asta e doar unul dintre chestiile cat se poate de previzibile in legatura cu pistele pe carosabil.

Uneori este o usurare sa merg pe pista de pe un trotuar larg si n-as vrea sa fie mutata pe carosabil. V-ati gandit totusi la un sistem mixt: unde se poate pe trotuar, unde nu pe carosabil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dpmdv problema este cu mult mai profunda si chiar nu vad o solutie pe moment. Spun asta deoarece este vorba de modul in care este perceputa bicicleta vs. masina la nivel mental, respectiv bicicleta este o jucarie, ifose, figuri, ptr saraci, in timp ce o masina inseamna succes, bani, cariera samd. E numai un exemplu! Comportamentul din strada este o oglindire a acestei perceptii.

Eu zic ca acolo este nivelul la care este de lucru si care trebuie schimbat, altfel nu facem decat sa ne f...m in gura unii cu altii (soferi si biciclisti) si sa venim acasa plini de draci. Am mers cu bicicleta si inainte de 2000 si in comparatie cu perioada de atunci lucrurile s-au mai schimbat, dar oricum mai este mult de lucru.

Edited by LucianTheOne
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru cei care merg cu bicicleta am un mesaj: fiti civilizati in trafic. cei de la volan ne percep ca pe niste maimute....de ce oare? pentru ca ne doare in pix de lucruri de elementar bun simt. multi se comporta ca niste descreierati. merg noaptea fara lumini, nu semnalizeaza niciodata pe principiul ( da-i in la la la ) si urla disperati la pietonii care trec pe verde pe trecere:stai ca vin eu! etc.

sa ne comportam civilizat pe strada ar fi un lucru bun?

iar pentru cei care foot in lung si-n lat tastatura in sprijinul cacaturilor pe trotuar: va doresc sa va urcati mai intai pe bicicleta. apoi mai vorbim.

momentan dovediti o lipsa evidenta de experienta in sa. nici macar o zi prin oras pe bicicleta atata vreme cat sustineti ca trotuarul este locul pentru biciclisti. se numeste rea vointa. nu aveti nici o legatura cu mersul pe bicicleta. sau aveti renta dela primarie sa monitorizati forumul?

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Han, depinde destul de mult de situatie si de asteptarile proprii. Daca vrei sa parcurgi intr-un oras aglomerat mai mult de 7-8 km, eficient va fi doar pe sosea, indiscutabil. Cine sustine contrariul il invit oricand sa facem traseul meu spre munca.

Asta vara am avut o colega ce se hotarase sa vina cu bicla la munca, si cum ii era frica sa intre direct pe sosea (nici nu stiu daca avea de gand vreo data sa faca asta), drumul s-a parcurs in intregime pe trotoare. Traseul ei a fost Universitate - Pipera si a facut o ora jumate (!!!!!). Eu pe traseul respectiv cu un an inainte (cand nu aveam mare conditie fizica) faceam cam 30-35 de minute (acum ar fi chiar mai putin), ideea e ca diferenta e imensa. Colega respectiva ar fi facut pana la munca folosind metroul vreo 20 de minute (testat). Diferenta a fost atata de mare ca in cele din urma a si renuntat. Pe drumul meu (Drumul Taberei - Pipera) fac cei 12 km in 40-45 de minute, cam atata fac si cu mijloacele de transport in comun (poate cu 10 minute in plus) si aleg bicicleta pentru ca nu miroase ca vara in tramvai.

Bottom line, cu bicicleta pe trotuar faci cel putin dublu fata de cat faci pe acelasi traseu pe sosea, iar bicicleta iese mai eficienta decat mijloacele de transport in comun doar daca nu exista metrou sau tramvai delimitat bine de zona carosabila sau trebuie facute prea multe legaturi, dar bate in orice moment masina personala (daca trebuie traversate zone aglomerate).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ptr mine un comportament civilizat inseamna un comportament care sa nu-l faca pe cel de langa mine sa se simta neplacut, oriunde ma aflu si interactionez cu alti oameni: pe strada, la munca, la scoala, in autobuz, pe bicicleta, pe un forum de discutii samd.

Punctul meu de vedere legat de pistele de bicicleta de pe trotuar este urmatorul: de acord ca o parte dintre ele este prost facuta/implementata, dar exista si o parte care are o oarecare utilitate si aici iti voi da doua exemple. In cea mai mare parte a timpului cand merg cu bicicleta prin oras merg pe carosabil, dar sunt si portiuni unde merg pe pista de bicicleta ca de pilda dinspre pta Unirii inspre Palatul Parlamentului sau dinspre Nerva Traian inspre pta Unirii. Prefer sa fac asta ptr ca-mi este mai la indemana (shortcut) decat sa stau sa traversez prin intersectie si chiar mi se pare mai safe pe pista, soseaua acolo fiind f aglomerata in timp ce pistele sunt destul de pustii.

Un al doilea exemplu: o fosta colega a cumparat bicicleta ptr ea si fiul ei tocmai ptr ca poate merge pe pista de bicicleta (sta pe undeva pe langa Tineretului). Acum imi spunea ca ar vrea ceva mai mult de atat si o incurajez sa ia masina si sa iasa din Bucuresti inspre Cernica sau Baneasa. E un pas!!! Cum ar fi fost daca i-as fi spus ca pistele alea sunt o mizerie?

Pe scurt, oamenii sunt diferiti si au nevoi diferite, de aici si utilitatea pistelor de bicicleta ptr unii dintre noi sau inutilitatea lor.

De aici si mai multe puncte de vedere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.