nautil

Upgrade la Deore LX

Recommended Posts

Salutare,

Am achizitionat deja un set derailleur fata 44T, derailleur spate, manete cu frane integrate.

Pe bicla, momentan, am foi 42/32/22, brat pedalier 170 FC M341, pinioane CS HG30 8I (11-30) si butuc FH RM30 8S.

Nu prea ma pricep, desi am citit cate ceva pe net si as mai avea cateva intrebari:

1. Foile ar trebui schimbate, avand in vedere ca schimbatorul fata are specificatia pentru 44T?

2. Pot fi schimbate doar foile si pastrandu-se bratul pedalier deja existent?

3. Mai mult ca sigur grupul de pinioane trebuie schimbat cu unul pe 9 pinioane. Intrebare este legata de butuc - presupun ca cel existent nu este compatibil cu unul pe 9?

4. Lantul existent (Shimano HG Narrow) ar trebui fie schimbat, fie lungit?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Nu, nu trebuie schimbate; 44 de dinti este capacitatea maxima recomandata. Asta inseamna sa nu-l pui la foaie de cursiera cu 53.

2. Se poate dar nu e cazul datorita 1.

3. Este compatibil; dai jos cele 8 si pui un grup de 9

4. Lantul trebuie schimbat cu unul de 9 viteze. CN-HG53 sau mai bun (CN-HG7700 si altele intre acestea doua), exista si de la SRAM, BBB sau KMC.

As zice ca la 150 ron scapi te punctele 3, 4 si vei avea 9 viteze pe spate (pinioane si lant).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte bune raspunsurile lui Le_Cube.

As vrea sa adug ca butucii pe care ii ai sunt slabi, si daca ai posibilitate schimba-i. Macar ceva de la Shimano Deore in sus sau Novatec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte bune raspunsurile lui Le_Cube.

:| Multam fain! De fapt multe lucruri le stiu de la tine si mai putin pe oboseala si cheltuiala mea.

In timp ar fi bine sa schimbe in ordinea aceasta de prioritati: butucii, angrenajul si eventual franele. Deore simplu am vazut ca-i foarte bun pentru biciclete de uz cotidian. Are un vecin un KTM din 2000 full Deore si n-a avut niciodata vreo problema. Pentru concurs se mai schimba situatia, mai ales ca acolo nu mergi cu mila pe coclauri, iar bicicleta vrei sa te tina pana la finalul cursei.

nautil deja a upgradat ce era esential si a ales foarte bine. Eu personal n-as fi cumparat schimbator fata LX (cu toate ca am unul), as fi lasat pe cel vechi si luam un butuc spate mai bun de banii aceia, eventual platind ceva in plus, dar foarte putin. Poate vanzand butucii spate+fata mi-as fi luat si unul de fata decent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant topic-ul, upgrade de genul vreau sa fac si eu. configuratia actuala e un pic mai buna decat cea a lui nautil.. doar ca eu vreau sa schimb si franele. De ce as schimba si angrenajul pedalier?

Ce butuc spate (disc) imi recomandati? buget ~150 roni, si ce caseta pinioane 9 viteze? bugetu' cam 100roni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. Foarte de ajutor pentru cineva incepator.

Upgrade-ul e pentru bicla prietenei (un Cube Aim Lady 2008 care are doar furca schimbata momentan), a mea vreau sa vad cum se comporta cu Deore anul asta pe la concursuri si mai apoi vad ce upgrade-uri fac (sper sa nu fiu nevoit sa le schimb in mijlocul sezonului).

Inca o intrebare: toate operatiunile ce tin de demontaj, montaj piese noi, reglari pot fi facute de o persoana care n-a mai facut asta inainte? (sunt destul de "tehnic", am mai umblat pe la biciclete, dar acum multi ani si cu siguranta nu la MTB-uri) Sunt constient ca-mi trebuie scule (pe care inca nu le am), dar as vrea sa fac asta - invat iar la o eventuala reparatie minora, reglaj pe la schimbatoare nu mai pierd timpul pe la service-uri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Inca o intrebare: toate operatiunile ce tin de demontaj, montaj piese noi, reglari pot fi facute de o persoana care n-a mai facut asta inainte? (sunt destul de "tehnic", am mai umblat pe la biciclete, dar acum multi ani si cu siguranta nu la MTB-uri) Sunt constient ca-mi trebuie scule (pe care inca nu le am), dar as vrea sa fac asta - invat iar la o eventuala reparatie minora, reglaj pe la schimbatoare nu mai pierd timpul pe la service-uri.

Daca nu iti e frica de chei si imbusuri, poti. Cel mai bine este totusi sa te asiste cineva care a mai facut operatiunile acestea. Iti trebuie scule destul de specializate pentru anumite operatiuni: cheie pentru caseta de pinioane, cheie cu lant tot pentru pinioane, in rest de descurci cu imbusuri pentru schimbatoare. Daca n-ai "power-link" pe lant - si banuiesc ca n-ai - iti trebuie o presa de lant ca sa-l desfaci pe cel vechi si sa-l montezi pe cel nou. Eventual pe cel nou de 9 viteze iti pui un "power-link gold" de la SRAM ca sa-l intretii mai usor pe viitor.

...

1.De ce as schimba si angrenajul pedalier?

2.Ce butuc spate (disc) imi recomandati? buget ~150 roni,

3. si ce caseta pinioane 9 viteze? bugetu' cam 100roni.

1. Pentru ca M341 e slab in comparatie cu restul componentelor si face nota discordanta, apoi pentru ca un Hollowtech 2, chiar si cel mai ieftin din seria Deore e mai usor de intretinut.

2. Daca e vorba de 6 suruburi nu Centerlock, atunci acesta la 140 Lei http://www.freeridebikes.ro/2009/butuc-spate-novatec-d042sb-ss.html

3. Deore HG50-9 la 70 lei; ieftin si destul de bun http://www.marosbike.ro/preturi_PIESE_-_Pinioane/Pinioane_Shimano_Deore_CS-HG50-9-2132.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Pentru ca M341 e slab in comparatie cu restul componentelor si face nota discordanta, apoi pentru ca un Hollowtech 2, chiar si cel mai ieftin din seria Deore e mai usor de intretinut.

2. Daca e vorba de 6 suruburi nu Centerlock, atunci acesta la 140 Lei http://www.freeridebikes.ro/2009/butuc-spate-novatec-d042sb-ss.html

3. Deore HG50-9 la 70 lei; ieftin si destul de bun http://www.marosbike.ro/preturi_PIESE_-_Pinioane/Pinioane_Shimano_Deore_CS-HG50-9-2132.html

Multumesc frumos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare.

Sper sa nu supar pe nimeni ca ma bag peste threadul vostru dar am zis ca pentru atat nu merita sa deschid un nou thread.

M-am hotarat sa fac un upgrade la Deore XT, si dupa ce am achizitionat un pedalier DeoreXT am cosntatat ca nu se pupa prea bine cu lantul meu SRAM(cica ar avea nevoie de Shimano Super Narrow), asa ca am zis ca daca tot fac upgrade la lant sa imi iau si un set de pinioane de 9(Deore XT), momentan am de 8(tot SRAM) sa fiu sigur ca nu mai am probleme.

Acum vine intrebarea, oare merg pinioanele pe butucul Quando? Toata lumea mi-a zis ca butucii de 8 suporta si 9 dar nu vreau sa am surprize. Stiu ca ar fi indicat sa-l schimb, o sa-l schimb dar mai astept pentru fonduri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut comanda si de restul componentelor, inclusiv chei pentru pinioane si vaselina. Am urmarit un tutorial si pare simplu schimbatul pinioanelor. Vedem.

Multumesc inca o data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am o dilema asemanatoare...vreau sa fac imi schimb manetele schimbatoarelor..am niste alivio pe 8 in prezent, insa as dori sa le schimb ori cu niste deore, deore lx, deore slx, sau poate niste sram-uri x7...si nu prea stiu ce sa aleg. Schimabator fata am Alivio, iar Derailleur am Acera.

Ma intereseaza sa fie fiabile, si sa suporte eventual viitoare upgrade-uri pe partea de pinioane si schimbatoare fata/spate.

As aprecia niste sfaturi.

Merci

PS. Am uitat sa precizez ca ma intereseaza pt XC/Singletrail

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la Deore in sus, totate schimbatoarele sunt pentru 9 viteze.

Deci trebuie sa schimbi si pinioanele si lantul, ca altfel nu se vor potrivi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimbatorul spate de 8 nu? La angrenaj apare foarte rar problema sa fie prea gros pt lant de 9?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai vreau sa le schimb toate oricum, dar pe rand, momentan stau prost cu cash-ul. insa as vrea sa stiu directia in care sa ma duc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uneori scapi mai ieftin daca ai cumpara o bicicleta SH decat un upgrade complet. Mai iei ceva bani pe bicicleta de acum si faci o investitie mai mare. Gandeste-te ca trebuie sa schimbi si angrenaj mai devreme sau mai tarziu, poate si rotile.

O exceptie ar fi doar daca iti place cadrul foarte mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte bune LX Dual Control . Si au si design frumos . Am asa ceva si sunt foarte multumit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca franezi ce mai conteaza ca ai schimbat viteza:D

Te obisnuiesti repede cu manetele, nu am auzit pe nimeni sa se planga de asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua , am si eu o bicicleta de la giant care este destul de veche a fost full deore lx piesele sunt mai vechi de anul 2000 si as vrea sa le schimb ca au inceput sa ma lase:(( , am schimbat manetele de schimbator cu sl-m530 deore , si din pacate m-a lasat schimbatorul de la pinioane si foile de angrenaj:(( si le-am inlocuit cu unele de la RICH de 40 de lei amundoua provizorii bineinteles :D, si am fost cu bicicleta si mi-a spus ca numai pot sa pun modelul nou de deraiator de la deore deoarece cadrul meu nu este compatibil ca e prea vechi .... , si ma gandeam ori sa bag bani in bicicileta asta .... adica sau iau 2 jante noi cu butuci deore lx , 9 pinioane deore lx ,monobloc deore octalink , foi angrenaj deore octalink si cam atata , sau sa imi iau alta bicicleta la mana a doua de la kona cu pise deore , sau alta firma nu ma intereseaza firma vreau sa aiba suspensie pe fata si roti nu prea groase adica de 26 x 2.0 max cauciucul .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce imi dau seama bicicleta ta ar avea nevoie de un upgrade major la aproape toate componentele. Daca nu esti foarte atasat de cadru si bugetul iti permite sa faci o investitie mai mare acum iti recomand calduros sa o vinzi si sa cauti ceva la noi in bazar. De banii investiti in upgrade pastrand eventual cadrul vechi, poti gasi o bicicleta second echipata onest(Deore-DeoreLX ~2005) care mai mult ca sigur va merge mai bine. Plus ca la upgradeuri, mai ales daca nu esti specialist apar tot felul de complicatii si incompatibilitati pe care le descoperi doar pe parcurs...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar sunt curios cum te-au lasat componentele vechi :@) angrenajul si pinioanele se mai uzeaza...

Te intreb pt ca am si eu o bicicleta cu componente bune insa vechi 92-96, sunt curios la ce sa ma astept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deja am strans niste bani si imi iau 2 roti noi cu ultimul tip de butuci deore lx , pinioane deore lx , monobloc pe octalink , foi de angrenaj deore octalink , si sa vedem ce deraiator pentru pinioane gasesc sa se potriveasca sau macar sa gasesc un fel de adaptor un fel de urechiusa de prindere de cadru deoarece deraiatorul de la pinioane i l-am dat cuvia care se pricepe si mi-la reparat , si da sunt cam atasat de bicicleta si nu vreau sa o dau , Drysna eu schimbam foarte repede vitezele adica niciodata nu stateam sa merg doar cu o anumita viteza , si cateodata apasam tare cand schimbam viteza si mai imi dadea in gol si asa s-au tocit zimti , oricum asa cum este ea am prins cu ea 54 de km/h pe drum drept, si daca nu faci ca mine sa apesi tare sa dai demaraje pe asphalt sau sa schimbi vitezele intruna nu se vor strica si sa ai grija , sa le cureti bine , sa ungi lantu si alte chesti de intretinere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.