Recommended Posts

cum ar trebui ales un lant ptr cursiera si mtb?de ce parametri trebuie tinut cont?sunt atitea modele si firme ca nu stiu ce sa aleg?as vrea sa schimb lantul la cursiera dar nu stiu ce sa iau,este modelul merida903 echipata campagnolo?ma poate ajuta cineva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lant Campagnolo.Nivelul lui,in functie de nivelul echiparii celorlalte componente sau de nivelul de "echipare" al buzunarului propriu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere ca la Shimano scrie pe cutia lantului ca se potriveste si la cursiera si la mtb, nu ar trebui sa conteze aspectul asta.

In general lanturile mai scumpe sunt mai usoare, sau vin cu ceva de genul powerlink.

Nu ar trebui sa conteze de la ce firma. Un lant e un lant. Nu au profile speciale sau alte trasnai. Poate fi Shimano, SRAM, BBB, YKK etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa parerea mea conteaza enorm nu neaparat calitatea lantului ,si implicit marca. Enorm conteaza sa constati cu precizie cand lantul tau [scump.ieftin e.t.c] sa UZAT. Degeaba te lauzi ca ai lant de lant si de fapt el deja este uzat si DISTRUGE PLACI SI PINIONE. Cand eram tanar daca luam lant rusesc ,dupa un sezon il schimbam automat. Daca luam un sedis delta mergeam 3 sezoane pana il schimbam. Acuma adevarat conteaza si in ce mediu esti[la munte la ses] dar stabilirea exacta a uzuri lantului inca nu am intalnito. Eu procedez in felul ca trag cu o mana de lant bine de tot pe toata circumferinta lui [pe placa mare ] iar cu cealalta mana trag sa vad daca nu a facut burta. E o chestie aproximativa ,dar nici chestia cu masurarea lantului nu ma lamurit[se masoara lantul daca sa lungit cu nu stiu cat e.t.c.] astept si alte comentari mai convingatoare Si apropo recomandatimi si mie un lant bun ,nu de alta dar am dat 155 de roni pe un grup de 9 campa veloce si prefer sa schimb mai des si sa iau un lant decat sa am probleme cu pinioanele si placile ---------multa sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

UG - Ultraglide, HG - Hiperglide si IG-Interglide.

Numarul indica locul lor in ierarhia de calitate Shimano.

Absolut de acord ...dar latimea lor intre zalele interioare unde se regaseste ?vezi DIN 8187 , ISO 606 ? . Diametrul rolei este batut in cuie...7,75 mm (este si diametrul frezei care dantureaza foile sau pinioanele),indiferent de producator iar pasul 1/2"=12,7 mm.

Sau rezistenta de rupere a lantului in solicitare statica ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi eu sunt curios cu privire la calitatea diverselor modele de lanturi.

Mai puţin conştiincios cu greutatea vreau un lanţ care să se uzeze mai greu, să aibă minimum de rezistenţă mecanică, chiar dacă eu nu am rupt un lanţ niciodată şi mă uit cam chiorâş la cei ce susţin că au rupt lanţuri pedalând şi nu cu vreun cleşte de tăiat lacăte.

Am folosit lanţuti Shimano, în general. UG50 şi UG70. Desigur UG70 mi-a plăcut mai mult pentru că îmi părea mult mai rezistent la rugină. În plus rula mai uşor.

Eu exploatez lanţurile şi in medii foarte agresive.

Iarna e dezastru de la clorura de calciu şi cred că o să încep să fac lanţului şi o baie de deruginol după degresare şi înainte de regresare...

Lanţuri inoxidabile există? Mă bătea găndul să încerc să electroplachez lanţul, poate ceva în genul burghielor placate cu oxid de titan (ceramic)

Dar pe piaţă ce este disponibil?

SRAM sunt lăudaţi şi blamaţi deopotrivă cu Shimano...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite un lanț care nu se corodeaza usor Shimano HG93 Chain 9 Speed | Buy Online | ChainReactionCycles.com recent mi-am pus si eu un unul si chiar nu ruginește, zincul se sacrifica primul când e vorba de corodare, de schimbat schimba ca un vis, cei drept am schimbat toata partea de angrenaj deodată, si cele de la Sram sunt ok dar se intind mult mai repede, un PC971 de 100 de ron m-a ținut sub 2000 de km chiar curat si uns foarde des.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine n-a vazut lanturi rupte in sarcina si nu in schimbare sa aduca la terasa (si sa vina cu unul de schimb). Calitatea lantului este data de tratamentele pe care le suporta, atat chimice cat si termice. Eu nu recomand niciun lant pentru ca am rupt deja 2 DA/XTR-uri (CN-7700) de noi in primii lor 500 km. Niciun lant din 2008 pana in prezent nu mi-a ruginit cu adevarat (pe unul singur folosit in conditii infecte am prins cateva puncte pe niste pelicule minuscule de rugina). Nu am menajat niciodata lanturile nici la sarcina si nici prin intretinere periodica. Le-am folosit cum am avut chef si le-am curatat din an in pasti. Niciunul nu m-a tinut mai putin de 4.000 Km si nu mi-a uzat vreun rand de pinioane (si, evident, nici foi).

Asta este experienta mea recenta cu lanturile Shimano (2xHG53, 2xHG73,3x7700). In copilarie si la liceu nu ma ingrijeam eu de aranjarea bicicletelor, aveam pe cine sa faca treaba asta si cine sa plateasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niciunul nu m-a tinut mai putin de 4.000 Km si nu mi-a uzat vreun rand de pinioane (si, evident, nici foi).

Asta este experienta mea recenta cu lanturile Shimano (2xHG53, 2xHG73,3x7700).

Pe mine HG53 nu m-a ținut decât vreo 1900km (măsurat întinderea, începuse să sară pe pinioanele mici), și HG93 actual pare că o să țină tot cam atât. Nu am cum să le solicit cine știe ce (am 60kg) și le ung cam la 50-100km. Care e "rețeta succesului"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca merge pe sosea, ca pe off road si la urcări sălbatice si cu schimbări in sarcina nu are cum sa tina peste vreo 2000 de km, poate ca tina el fizic dar o sa schimbe aiurea si o sa fie gata cu pinioane cu tot, sunt si uni care merg mai mult pe cadența mare si atunci stresul nu e la fel de mare ca si când ai merge cu cadența mica dar in forța si rapoarte mai mici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niciuna. La mine scula de masurat zice sa s-a uzat unul dintre lanturile 7700 (cel mai nou nerupt) din primii 500 km. Nu am luat in seama si n-am avut probleme. Nu mi-a sarit niciodata lantul de pe pinioane. Vitezele mi le schimba prost doar cand nu aveam reglat bine derailleurul; asta se rezolva in 2 minute dupa ce ma hotaram sa opersc si sa-l reglez. De curatat si uns... numai cand era prea negru si cand dadeam cu mana pe el avea o mazga asemanatoare cu smoala, in rest poate putin ulei din cand in cand. Citind sfaturile de intretinere si documentatia disponibila, ma crucesc la ideea ca m-au tinut asa de mult. Greutatea mea intre 81 si 85 Kg la o inaltime de 186cm, stilul de pedalat - execrabil - in forta. Pedalez cu o cadenta cat de cat mai mare doar la drum lung, altfel foaia mare (48 sau 53) si pinionul mijloc (al 5-lea din 9) sunt combinatia mea cea mai folosita. Dupa 6.000 km pe o caseta HG50-9 si 3.000 pe Ultegra6500-9 inca n-an probleme cu pinionul respectiv.

Pana acum singura problema este ruptul lantului (nu de la pin, nu in timpul schimarii si nu de uzura) la un HG53, un HG73 si la doua DA/XTR. A treilea DA/XTR l-am menajat si n-am pedalat tare pe el asa ca inca nu s-a rupt, dar altul dintre ele s-a rupt de doua ori. Ultima data s-a rupt in trei; s-a rupt, mi-a agatat derailleurul foi, mi-a rupt derailleurul foi (Ultegra) si a mai zburat o bucata din el. Ce mi-e ciuda este ca am pierdut doua power-link gold odata cu cele doua bucati lipsa; nu s-a rupt de la powerlink pentru ca stiu la ce distanta de pin erau, iar partea cu pinul a ramas la mine. Am doua Sram 971 de 9 viteze depre care nu stiu ce sa zic pentru ca le-am folosit prea putin si nu le-am fortat chiar in halul in care rupsesem Shimanourile.

LE: merg mai mult pe sosea, dar cu cadenta mica, cu SPD sau Look si la urcari am surpriza ruperii cand accelerez (fara sa schimb). Prima data am rupt pe Transfagarasan (cu trekkingul), cand dupa coborarea in viteza mare de la Vidraru la urcarea ce a urmat m-am plictisit de 17 Km/h si "i-am dat" in pedala; in secunda urmatoare lantul era desfasurat frumos pe asfalt. L-am nituit la loc si am continuat cu grija. Acasa l-am schimbat cu un XTR care s-a dovedit mai prost la capitolul fortat si mi-a crapat mai repede. Din el mi-am facut chieie cu lant pentru pinioane. Pe cursiera am rupt acelasi model de DA/XTR 7700 de doua ori pe plat, ultima oara, accelerand in raportul 53-12 de la 20 Km/h dupa ce incetinisem ca s-a bagat o masina in fata mea (probabil nu suporta sa stea in spatele meu, dar nici nu-l tinea sa mearga mult mai repede). Cert este ca pe langa lant, am pierdut cele doua power-linkuri (una pusa de la inceput pentru intretinere, iar a doua dupa prima rupere) si am stricat derailleurul.

Cu genunchii n-am probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana acum singura problema este ruptul lantului (nu de la pin, nu in timpul schimarii si nu de uzura) la un HG53, un HG73 si la doua DA/XTR. A treilea DA/XTR l-am menajat si n-am pedalat tare pe el asa ca inca nu s-a rupt, dar altul dintre ele s-a rupt de doua ori. Ultima data s-a rupt in trei; s-a rupt, mi-a agatat derailleurul foi, mi-a rupt derailleurul foi (Ultegra) si a mai zburat o bucata din el. Ce mi-e ciuda este ca am pierdut doua power-link gold odata cu cele doua bucati lipsa; nu s-a rupt de la powerlink pentru ca stiu la ce distanta de pin erau, iar partea cu pinul a ramas la mine. Am doua Sram 971 de 9 viteze depre care nu stiu ce sa zic pentru ca le-am folosit prea putin si nu le-am fortat chiar in halul in care rupsesem Shimanourile.

LE: merg mai mult pe sosea, dar cu cadenta mica, cu SPD sau Look si la urcari am surpriza ruperii cand accelerez (fara sa schimb). Prima data am rupt pe Transfagarasan (cu trekkingul), cand dupa coborarea in viteza mare de la Vidraru la urcarea ce a urmat m-am plictisit de 17 Km/h si "i-am dat" in pedala; in secunda urmatoare lantul era desfasurat frumos pe asfalt. L-am nituit la loc si am continuat cu grija. Acasa l-am schimbat cu un XTR care s-a dovedit mai prost la capitolul fortat si mi-a crapat mai repede. Din el mi-am facut chieie cu lant pentru pinioane. Pe cursiera am rupt acelasi model de DA/XTR 7700 de doua ori pe plat, ultima oara, accelerand in raportul 53-12 de la 20 Km/h dupa ce incetinisem ca s-a bagat o masina in fata mea (probabil nu suporta sa stea in spatele meu, dar nici nu-l tinea sa mearga mult mai repede). Cert este ca pe langa lant, am pierdut cele doua power-linkuri (una pusa de la inceput pentru intretinere, iar a doua dupa prima rupere) si am stricat derailleurul.

Cu genunchii n-am probleme.

Si incet, incetisor, ne intoarcem in 10.07.2007 la thread-ul RECORDURI !!!

Poate esti tu mai ghinionist la alegerea lanturilor ... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singura data când "am rupt lantul " a fost din cauza mea, când l-am montat am băgat pinul prea prea tare după ce l-am scurtat si a agățat în pinioane la schimbare în forța la deal, de atungi sunt foarte atent cât strâng cu presa de lanț asta la un lanț XT HG 93.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rupt un singur lant, la a doua mea bicicleta luata la mana a treia.

Folosesc doar lanturi slabe gen KMC Z51, Shimano HG50. Pe tandem am avut HG50.

Dar nu accelerez brusc niciodata, nu schimb in sarcina si le curat cat de des pot. Eu ma port cu bicicleta cum ma port si cu sotia:D ( fara glume va rog)

Lanturile Z ruginesc greu, pe cand HG50 a ruginit dupa prima iesire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rupt un singur lant, la a doua mea bicicleta luata la mana a treia.

Folosesc doar lanturi slabe gen KMC Z51, Shimano HG50. Pe tandem am avut HG50.

Dar nu accelerez brusc niciodata, nu schimb in sarcina si le curat cat de des pot. Eu ma port cu bicicleta cum ma port si cu sotia:D ( fara glume va rog)

Lanturile Z ruginesc greu, pe cand HG50 a ruginit dupa prima iesire.

UNDE gasesc si eu lant KMC Z51? NU PREA AM DAT DE EL LA BIKEXPERT . SANATATE SI MULTUMESC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu schimbam lantul cand se uzeaza se duc mai repede si pinioanele/foile (mai mult foile) , iar dupa aia cand punem un lant nou pe ele ne miram de ce se duce imediat . Nu va luati ce scrie la producator pe site , cel mai bine bagi scula pe el si il verifici , daca este uzat puneti altu chiar daca are 500km (insemna ca au fost parcursi cu suflet) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rupt un singur lant, la a doua mea bicicleta luata la mana a treia.

Folosesc doar lanturi slabe gen KMC Z51, Shimano HG50. Pe tandem am avut HG50.

Dar nu accelerez brusc niciodata, nu schimb in sarcina si le curat cat de des pot. Eu ma port cu bicicleta cum ma port si cu sotia:D ( fara glume va rog)

Lanturile Z ruginesc greu, pe cand HG50 a ruginit dupa prima iesire.

Intradevar frumos mod de a folosi un lant . e usor sa mergi ca un bezmetic si sa le strici ,mai greu e sa ai putin simt sa sti exact cand treptele trebuie schimbate sa ajuti lantul . ,exact ca la schimbarea treptelor la masina

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neaew :Dacia Sandero 1,6 condusa de fii-mea pleaca fara nici un freamat dintr-a III-a... de pe loc. Ea spune....ca nu prea trage motoru'...

Cam asa si cu plecatu' de la stop pe foaia mare si pinionul mic pe bicicleta....cand ne tin balamalele genunchilor !....dar lantul de bicicleta va ceda mai devreme decat ne ashteptam....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exprimarea lui LFC "cu suflet" e mai frumoasa decat "bezmetic". El inspira un aer mai boem situatiei, nu unul imbecil.

Daca post-ul imi era adresat mie, scrisesem pe pagina anterioara ca la ture lungi respect cadenta de pedalare, iar mie nu-mi lipseste vreun simt, ci doar chef, uneori, sa schimb vitezele pentru un pod sau o urcare la Academia Militara. Daca as merge ca bezmeticul nu as ajunge nicaieri din motive de oboseala, genunchi si, mai ales, siguranta. Nu spun ca e bine ce fac, din contra, am spus si ce se intampla cand faci asta si in ce conditii. Poate unii isi imagineaza ca lantul bicicletei e ca acela din transmisia de la masina, sau macar la motocicleta si au ocazia sa vada ca nu-i asa. Acei pini mici din interiorul fiecarei zale sunt destul de sensibili la abuz. Unele lanturi au niste cavitati mici in capetele niturilor si tocmai floarea lor se rupe destul de usor. Poza din exemplu este de la HG-53.

[ATTACH=CONFIG]16212[/ATTACH]

LE: Placutele SPD, dar mai ales LOOK iti dau un sentiment destul de puternic de forta, mai ales prin faptul ca permit sa pedalezi cu o forta mult peste greutatea ta si nu-i nevoie sa tragi de ghidon "ca bezmeticul". E foate tentant uneori sa o folosesti pentru a accelera, in defavoarea cresterii cadentei. Tocmai atunci il rupi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intradevar, ca om care invarte 100/110 rpm mi-a cedat lantul o singura data si atunci am avut posibilitatea sa-l menajez pana la destinatie, iesise oarecum nitul din za insa nu de tot, lantul avea tendinta sa coboare pe foaia mica.

Spd-urile si rapoartele pe diagonala sunt chainkiller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intradevar, ca om care invarte 100/110 rpm mi-a cedat lantul o singura data si atunci am avut posibilitatea sa-l menajez pana la destinatie, iesise oarecum nitul din za insa nu de tot, lantul avea tendinta sa coboare pe foaia mica.

Spd-urile si rapoartele pe diagonala sunt chainkiller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.