gibonu

Transportul bicicletei cu avionul

Recommended Posts

@EyesOnly

 

Am pus eu pozele, sper ca le-am nimerit si ordinea.

 

Felicitari pentru tura si, cand va fi posibil, asteptam povestea acesteia.

 

Pana atunci, care este concluzia finala? Merita folosirea cutiilor de carton comparativ cu husa de la Vaude?

 

Daca se poate, te rog, da-ne niste detalii despre cum ai obtinut cutiile de la magazinul de biciclete din Beuauvais.

Multumesc.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, gibonu said:

Am pus eu pozele, sper ca le-am nimerit si ordinea.

Multumesc, Sunt putin amestecate dar ideea principala se intelege, asa ca suntem OK. 

 

9 hours ago, gibonu said:

Felicitari pentru tura si, cand va fi posibil, asteptam povestea acesteia.

Dap. Sper sa nu raman dator si cu asta. Incerc cat mai curand sa ma apuc de ea 😉

 

9 hours ago, gibonu said:

Pana atunci, care este concluzia finala? Merita folosirea cutiilor de carton comparativ cu husa de la Vaude?

Am ajuns la concluzia ca, pentru mine cel putin, e o varianta pe care o sa o mai iau in calcul pe viitor. 

 

Am observat multe aspecte care sunt pro/contra husei Vaude, respectiv a cutiilor. 

 

Pro Husa Vaude/contra cutie

- mai usor de transportat prin aeroport,  spre/prin  tren/autocar(daca de ex trebuiie sa pleci din aerport direct cu un autocar, cutiile nu ar fi incaput veci in cala shuttel-ului spre Paris)

- scapi de bataie de cap sa faci rost de cutie, la intoarcere mai ales, acasa avand timp destul la dispozitie sa faci rost de ea

- mi-ar fi fost mult mai usor, cand au zis ca trebuie sa verifice bicicletele, daca ar fi fost in husa, desafaceam doar fermoar si asta era

(sincer nu stiu ce ar fi iesit daca erau impachetate in folie cum a facut @Lucianpim la intoarcere -  si cum eram si noi destul de aproape sa facem - si ne-ar fi pus sa le desfacem)

- utila daca punctul de aterizare e acelasi cu cel de decolare si ai unde sa o depozitezi/poti sa o lasi la o gazda/hotel

- nu depinzi de orarul magazinelor de biciclete si ora de plecare a avionului

- daca ai impachetat toate bagajele in folie si realizezi ca ai uitat ceva pe afara e mult mai usor sa le gasesti un loc in husa/ in cutie nu prea mai poti baga decat chestii mici, care incap prin gaurile de manipulare; chestii mici care vor umbla libere prin cutie

- mai usor de manipulat spre/in zona de bagaje agabaritice

 

Pro cutie carton/contra Husa

- mult mai usor si mai rapid de impachetat bicicleta: daca ai cutie cum am avut noi la plecare(85% ratio), trebuie sa scoti doar roata fata si sa inlocuiesti axul cu tija filetata; daca faci rost de cutie in care bicicleta intra intreaga(100% ratio) ai scapat si de scos roata(la noi a fost o coincidenta, dar o sa tin cont pe viitor de chestia asta)

- noua ne-a luat cam 1.5h sa pregatim ambele cutii in aeroport; asta in conditiile in care "trageam de timp" si ma miscam la ralanti pentru ca aveam prea mult timp de pierdut

- mult mult  mai rapid de asamblat bicicleta la sosire

- nu trebuie sa cari cutia dupa tine, cum ai face cu husa in caz ca nu ai unde sa o lasi

- cu bicicletele in husa, in functie de situatie, e cam dificil sa te deplasezi la aeroportul de plecare. Daca ai masina cu suport de bicicleta la dispozitie, poti duce bicicletele si cutiile direct la aerport si sa le impachetezi acolo. Sau chiar direct pe bicicleta, cum am facut noi la intoarcere, 

- daca ar fi trebuit sa ma intorc de la aeroport pe bicicleta nu as fi avut niciun chef, la ora 2 noaptea, sa stau sa migalesc la asamblare dupa transportul in husa  Cu cutia procesul asta e mult mai lejer

- din punct de vedere al manipularii bagajelor in aeroport parca imi da o senzatie de siguranta mai mare cutia - cand le vad isi pot pune automat intrebarea ce e in ele si, realizand ca sunt biciclete, sa le trateze mult mai cu grija; in plus (cred ca) exista o posibilitate mai mica sa puna tot felul de bagaje peste ele(cum mi-au facut cu husele in Hamburg acum doi ani). Dar s-ar putea ca asta sa fie doar in mintea mea si sa imi zic asta ca sa ma auto-linistesc 😄

 

 

10 hours ago, gibonu said:

Daca se poate, te rog, da-ne niste detalii despre cum ai obtinut cutiile de la magazinul de biciclete din Beuauvais.

La cei de la ProCycle - le-am trimis un mesaj direct pe site inainte sa plecam, intreband daca, de principiu, ar putea sa ne ajute. Nu am primit absolut niciun raspuns. 

La inceputul turei, in cautare de butelii de gaz, am ajuns in Decathlon. I-am intrebat de cutii si, povestea e cam aceeasi la fiecare magazin la care am intrebat direct sau prin telefon: "noi desfacem cutiile dimineata pe la 9-9.30, in fiecare sediu si le compactam. Ar trebui sa veniti in jur de ora respectiva si va dam cutii fara nicio problema" - chestie testata initial in Nantes(la ora 9 am fost la Decathlon), cand ne gandeam ca am putea sa luam cutiile de acolo(mai aveam doar drumul de la camping spre gara si transportul cu trenurile (TGV+TER) spre Beauvais); le-am luat, am incercat sa le impachetam, ne-am speriat (cam aiurea si repede) de dimensiuni si am renuntat la idee(las ca vedem la Beauvais cum facem)

 

La Beauvais - aceeasi poveste, pedalam 5km  pana la Decathlon, sa luam cutii. Surprizaaa - cei de acolo au zis ca ei le primesc abia pe la ora 14, dureaza vreo 2 ore sa descarce camionul si abia apoi se apuca de desfacut. Nu prea mai bate cu povestea ca desfacem dimineata devreme. 

Am inceput sa tindem spre variantele cu 

- doar multa folie

- folie combinata cu niste cutii mai mici din LeroyMerlin(in care sa intre partea de jos a fiecarei roti, si ceva pe partea de sus) in asa fel incat sa improvizam o asa-zisa cutie cat de cat stabila si manevrabila. 

Dupa ce am vazut tot ce era disponibil in magazin am iesit la o pauza de tigara(da, foarte rar ajuta o tigara) sa calculam cel mai bun mod de a preoceda. Am sunat la ProCycle si ne-au raspuns din prima si au zis sa venim fara grija ca au cutii si ne ajuta fara nicio problema.  Astfel, am pedalat inapoi in oras, de unde plecasem de dimineata devreme ca sa prindem momentul potrivit la Decathlon si am luat cutiile. 

 

Cam asta e povestea "scurta" 😄 Stau la dispozitie cu orice alta intrebare sau aspect pe care nu l-am lamurit/acoperit

O pauza de tigara acu 😄 si revin si cu butelia de gaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Butelia de gaz 

- in ultimul camping am donat o butelie mica, plina, la receptie sa o dea celui care o sa aiba nevoie

- aveam una medie, consumata cam pe jumatate, pe care am pastrat-o in caz ca mai avem chef sa facem o cafea ceva. 

In aeroport, stiind ca nu am voie cu ea in bagaje de cala, am intrebat initial soldatii care patrulau la greu pe acolo daca stiu ce sa fac cu ea, ca sa nu o arunc in cos. Apoi am ajuns la un tip de la security, care a fost binevoitor sa o preia impreuna cu WD40-ul pe care il luasem pe parcurs pentru a curata lantul. 

 

Totul bine si frumos pana acasa cand, desfacand bagajele, am avut socul sa gasesc o butelie mica, nefolosita in unul din coburi. Am ramas perplex, pentru ca eram convins ca nu mai aveam niciuna. Nu stiu daca a fost vazuta sau ba. Sacii de rafie, infoliati in prealabil, au trecut pe banda de bagaje agabaritice in Beauvais. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EyesOnly

 

Multumesc pentru comparatia detaliata si argumentata referitor la husa vs cutie de carton.

Personal raman la husa, varianta cutiei de carton imi pare mult prea complicata.

 

On 20.08.2018 at 23:58, EyesOnly said:

cu bicicletele in husa, in functie de situatie, e cam dificil sa te deplasezi la aeroportul de plecare

 

Daca ajuta pe cineva informatia, bicicleta pusa in husa de la Vaude incape pe bancheta spate a unei masini obisnuite. Pana acum a tranportat-o in Mitsubishi Lancer, Skoda Octavia si Mazda 3.

Varianta se mai sus se aplica strict pentru o singura bicicleta, doua biciclete in husa nu mai incap pe bancheta spate.

 

Tare faza cu butelia. Au scanat bicicleta ca sa nu ai vreo bomba atomica ascunsa in cadru insa n-au vazut butelia in bagajul de cala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/16/2018 at 3:53 PM, gibonu said:

 

Daca te mai ajuta.

 

Ma ajuta, multumesc.
Am niste amici care au urcat cu pedalele in avion, aparent e o zona gri si esti probabil la latitudinea agentului de securitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare: Pe avion cum se comporta furca pe aer (sau amortizorul daca a mers cineva cu full)? Scade sau creste presiunea in zbor? Ati scazut din presiune la plecare si la destinatie umflat la loc cu cat era?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nexus

Daca te ajuta cu ceva informatia, tot timpul la formalitatile de imbarcare am fost intrebat daca rotile sunt dezumflate. In 2017 la Beauvais, gagica de acolo chiar m-am rugat sa deschid husele si sa stang cu mana anvelopa ca sa fie sigura ca rotile sunt dezumflate.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că furca/amortizorul nu sunt afectate de diferenta de presiune de la altitudinea de zbor. Cartusele de aer sunt etanșe si rigide.

La anvelope e altceva. Scăzând presiunea exterioară, anvelopa, fiind flexibilă, se destinde mai mult, existând pericolul exploziei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 14 ore, BodoC said:
Cred că furca/amortizorul nu sunt afectate de diferenta de presiune de la altitudinea de zbor. Cartusele de aer sunt etanșe si rigide.
La anvelope e altceva. Scăzând presiunea exterioară, anvelopa, fiind flexibilă, se destinde mai mult, existând pericolul exploziei.

 

Da, dar cu cartușe de co2 nu te lasă în avion. Sau te lasă?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred că te lasă. Dar sunt cazuri când au trecut cu butelii de gaz, poate neobservate.

 

On 21.08.2018 at 10:28, EyesOnly said:

Totul bine si frumos pana acasa cand, desfacand bagajele, am avut socul sa gasesc o butelie mica, nefolosita in unul din coburi. Am ramas perplex, pentru ca eram convins ca nu mai aveam niciuna. Nu stiu daca a fost vazuta sau ba. Sacii de rafie, infoliati in prealabil, au trecut pe banda de bagaje agabaritice in Beauvais. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal nu ar lasa, eu am pus cumva egal între cartușe de co2 și cartușul de amortizor. De aceasta am întrebat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm...
Nu gândi asa. Ei se gândesc întâi la aspectul anti-terorist, apoi la siguranta. Cartusul de CO2 poate fi folosit si in alte scopuri mai necurate. Furca, nu. 

Stiu cum gândesc baietii anti-tero. Vad pericole pretutindeni. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 3 ore, BodoC said:

Nu cred că te lasă. Dar sunt cazuri când au trecut cu butelii de gaz, poate neobservate.

 

Sunt mult mai convins ca nu a observat nimeni butelia aia decat ca au observat-o si au zis ca e OK sa trec cu ea. ;-)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nexus

Sugestia mea este sa nu risti, pentru ca este foarte posibil sa nu poti imbarca o astfel de bicicleta in avion.

Cum s-a spus mai sus, este foarte posibil sa nu treaca de controlul antitero, caz in care nu mai conteaza daca compania aeriana o accepta sa nu la transport.

 

Scuze daca intrebarea este tampita (n-am avut pana acum astfel de bicicleta): exista vreo posibilitate de a goli amortizorul de aer si apoi la destinatie sa-l reumpli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terminati cu prostiile. N-are nicio treaba furca/shokul nici cu antitero, nici cu compania de zbor. Cu anti-tero puneam in discutie cartusul de CO2, crezând ca vrea sa-l ia dupa el in caz de pană.
Caut pe forum si gasesc sigur persoane care au zburat cu furci pe aer.
Hai sa nu o dam in preacuvioase. Pe bune?

  • Upvote 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BodoC

Mai 2016, zbor Berlin [Tegel] - Bucuresti, operat de Air Berlin.

Cand am ajuns acasa am constatat ca din bricheta Zippo, lasata la bagajul de cala, lipseau vata si fitilul.

Dupa ce m-am uitat mai bine in valiza, am gasit o foaie A4 tiparita, in germana si engleza, in care scria ca in baza legii ..., la al doilea control de securitate, au fost confiscate urmatoarele obiecte [vata si fitilul erau scrise cu pixul].

 

Asadar, dupa episodul asta nu ma mai mira absolut nimic legat de controlul de securitare inainte de urcare in avion.

Si, desi ma repet, datorita controalelor si restrictiilor, in curand ne vom urca in curu' gol in avion.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 15 ore, BodoC said:

Terminati cu prostiile. N-are nicio treaba furca/shokul nici cu antitero, nici cu compania de zbor. Cu anti-tero puneam in discutie cartusul de CO2, crezând ca vrea sa-l ia dupa el in caz de pană.
Caut pe forum si gasesc sigur persoane care au zburat cu furci pe aer.
Hai sa nu o dam in preacuvioase. Pe bune?

 

Asa este, nu are legatura cu compania de zbor. Gazele sub presiune sunt considerate DGR si au regim special de transport. NU puneti cartuse de CO2 in husa sau cutia bicicletei, chiar daca sunt folosite pentru pana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da' mergeți în mijlocul deșertului de trebuie să vă cărați cu voi și sticlele de apă, hârtia igienică și cartușele de CO2? Nu e mai simplu să-ți iei 2 cartușe la fața locului și, dacă le-ai ținut nefolosite, chiar să le duci înapoi la magazin?

  • Upvote 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,  

 

Este limita de greutate la echipament sportiv la Wizz Air ? Poate știe cineva ca eu nu am gasit. Eu am facut o improvizație și am pus bicicletele in husa si apoi in cutie pentru ca la intoarcere sa le pun doar in husa. Împreună ajung cam la 22kg .

Mulțumesc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iunie 2019


Zbor Bucuresti - Paris si retur, operat de Blue Air.

Comparativ cu turele din anii trecuti, anul asta am optat pentru varianta transportului bicicletelor in cutii de carton [cele originale, in care vin bicicletele la magazin].


Motivul renuntarii la husa de la Vaude a fost logistica mult mai simpla, deoarece:
- acum Blue Air zboara pe Charles de Gaulle [aeroportul principal al Parisului, terminalul nr. 3];
- un bun prieten sta la Paris de 5 ani, asa ca omu' ne-a luat / dus la aeroport cu masina [Sandero Stepway] si ne-a tinut cutiile [doua bucati] cat timp noi am fost in tura. Cutiile le-am legat pe plafonul masinii cu chingile pe care le folosesc la legarea caiacului pe masina.

 

Revenind la cutii, prim data am asteptat finalizarea inspectiei facute de Pice, pisica luata din Bulgaria in 2014.

 

image.png.f4096efd3b56c723e2aabac32aaa8c66.png


La bicicleta doar am scos roata fata, pedalele si ghidonul. Portbagajul, roata spate, saua si schimbatorul de pinioane au ramas la locul lor.


Bratul pedalier legat de cadru.

 

image.png.42ff39a116f7977e6d1e2542992d471a.png


Axul, pus in partea interioara a rotii.

 

image.png.2d2da711b55e1f3407e55b563f01a048.png


In furca fata am pus un distantier din plastic dur [tot din kit-ul cu care vine bicicleta la magazin]

 

image.png.8187afd5e1f841a46ad8bf9091f2a48c.png


plus niste burete pentru o izolare mai buna si etrierul demontat si legat in interiorul furcii.

 

image.png.bed28a766be9a2d53bbd774c6578794d.png


Odata scos ghidonul este utila legarea furcii de cadru.

 

image.png.15655ea4ae33784cc3f2109991b23b28.png


Asigurarea antifurtului ca sa nu se plimbe prin cutie.

 

image.png.311e1bec89a6d9db79eecd8d430f56a1.png


La legarea ghidonului de cadru trebuie sa mai lucrez putin.


Rezultatul final [lateralele pe interior au mai fost intarite cu cateva straturi de carton subtire dintr-o cutie de sifonier de la Ikea].

 

image.png.f287fe7f4a54919c1b388b0c0f796691.png


In cutie mai ramane ceva loc pe care l-am folosit pentru a pune saltelele autogonflabile [stranse].


La Otopeni am mers cu cutiile legate doar cu sfoara pentru a putea fi deschise usor in cazul unui eventual control. Nu a fost cazul, asa ca le-am legat pe aeroport cu banda adeviza [Power Tape, 20 Lei rola de 25 de metri de la Mathaus].

 

La Paris cutiile au ajuns foarte bine, doar un maner de prindere deteriorat. Le-am luat de pe banda de bagaje voluminoase, lipita de banda pe care au venit restul bagajelor [clasicii saci de rafie].

 

image.png.f3b0ac20b7e828fa64ba071d81ef8e6c.png

 

La intoarcere, cutia cu biciceta mea a ajuns putin deteriorata in zona manerelor de prindere. Habar n-am daca deteriorarea s-a facut la Paris sau la Bucuresti.

 

image.png.5582e02914a5ae6fa2cf2d52201e60e1.png


Inca n-am montat bicicletele.


Pentru data viitoare voi fi generos cu intarirea cu power-tape in zona manerelor de prindere, asa cum se vede in poza de mai jos [sageata rosie].

 

image.png.8e4c88f4a1e29d6c23bc18f8e7084694.png


Una peste alta, folosirea cutiilor a fost o experienta interesanta. Nu mai trebuie sa mentionez faptul ca montarea bicicletei este mult mai rapida comparativ cu cazul transportului in husa de la Vaude.


In concluzie, asa cum spunea si  @Lucianpimmai sus, la turelor viitoare voi folosi cutia de carton la dus si husa Vaude [incape in cutie] la intoarcere.

  • Upvote 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 20.08.2018 at 23:31, gibonu said:

Pana atunci, care este concluzia finala? Merita folosirea cutiilor de carton comparativ cu husa de la Vaude?

 

Si ce raspuns ti-ai da la intrebarea de mai "devreme"? :-D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.