gibonu

Transportul bicicletei cu avionul

Recommended Posts

Scuze, a fost greșeala mea ca nu am citit tot thread-ul. Am făcut-o acum și m-am edificat. Mersi pentru răspunsuri.

E super ideea cu pusul qr-urilor în tija de șa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ rasebo

Cel putin in cazul meu.

Axul de la roata spate (cu tot cu quick-release) l-am bagat in tija de la sa din cadrul bicicletei.

Iar axul fata l-am bagat in tiga propri-zisa a seii.

Daca mai ai nelamuri, nu ezita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am folosit la compania WizzAir cutia de carton. Nu au fost probleme, doar am fost intrebat daca am rotile desumflate. Din pacate nu am facut poza bicicletei stransa.

Bicicleta nu a avut nici o problema, cu siguranta este mai bine aparata decat in plastic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scos pedalele si am legat bratul de cadru ca sa protejeze deraiorul de foi.

Cred ca ar fi mai bine ca bratele pedeliere sa le aliniezi cu bratele inferioare ale furcii spate.

Eu am facut altfel si va recomand si voua: Am desfacut bratul (doar la dus pentru a nu cara presa) si l-am strans usor la 90 de grade. Unul in dreptul schimbatorului celalalt paralel cu furca.

Deraiorul spate l-am legat cu acelasi tip de punga.

Eu recomand sa-l dai jos pentru ca e foarte simplu iar riscul de a-l stramba in timpul transportului e foarte mare.

O tura in care ai probleme cu schimbatoarele iti ia mult din placerea de a pedala (bine, eu am si o "obsesie" cu schimbatoarele)

...lantul l-am legat de foaie sa nu devina cutite dintii de pe foaie.

O idee foarte buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am folosit la compania WizzAir cutia de carton. Nu au fost probleme, doar am fost intrebat daca am rotile desumflate. Din pacate nu am facut poza bicicletei stransa.

Bicicleta nu a avut nici o problema, cu siguranta este mai bine aparata decat in plastic.

si ce-ai facut cu cutia acolo, ai aruncat-o? si la intoarcere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ RaduB

Se pare ca ceva imi scapa.

Cum ai strans bratul pedalier fara presa?

Intr-adevar, deraiorul de pinioane ar trebui dat jos in timpul transportului cu avionul.

Din experienta proprie, este suficient sa fie demontat doar din urechea de prindere de cadru, nu si din cablu.

Iar deraiorul (prins in cablu) si infasurat intr-o folie cu bule se poate prinde (cu niste soricei) in interiorul furcii spate.

Referitor la lant, raman la parerea mea ca cel mai simplu este sa fie dat jos cu totul.

Presa de lant nu ar trebui sa lipseasca din nicio trusa de scule.

Plus ca demontatul/montatul lantului nu este o operatiune foarte complicata.

Iar dintii foii mari se protejeaza foarte bine cu niste burete pentru invelit tevi.

Sau cel putin eu asa am procedat si nu am avut probleme de genul taita husa sau strambat dinti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si ce-ai facut cu cutia acolo, ai aruncat-o? si la intoarcere?

Da, cutia am aruncat-o. La intoarcere am cautat alta cutie la cateva magazine de biciclete.

Deraiorul l-am desfacut din ureche si l-am prins cu scotch in bascula spate (lantul nu l-am scos). A trebuit sa scot portbagajele de fata ca sa poata intra in cutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ai strans bratul pedalier fara presa?

Cu asa ceva:

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si „pe timpuri“ biciclistii si-au pus problema transportului bicicletei (cu trenul).

O solutie a firmei Bruno Apelt:

 

G2UQJnExpFHb132708263656P1774.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

A transportat cineva bicicleta cu blue air recent?

Le-am dat mail sa-i intreb cum trebuie sa o impachetez, si mi-au raspuns ca trebuie infoliata, desumflate rotile, ghidonul intors. Eu ii intrebasem daca trebuie cutie...Voi ce intelegeti din asta, ar trebui sa demontez roata fata sau pur si simplu o infoliez ca lumea ?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sanctus

 

Din ce spui, inteleg ca n-ai voie cu cutie la Blue Air.

Anii trecuti cand am transportat bicicleta cu Blue Air tin minte ca mi-au spus (verbal, la telefon) ca nu ma primesc cu cutie.

Printeaza mail-ul primit de la Blue Air in caz ca ai probleme la imbarcare.

 

Referitor la demontare.

Iti recomand sa demontezi si roata spate (spatiu mai mic ocupat, risc mai scazut de lovire, indoire, etc).

Pentru restul (rigidizare furci, protectie schimbator de pinioane si manete, etc) gasesti informatii si poze in topicul asta.

 

Ca sugestie, fara a avea pretentia ca am dreptate, ti-as recomanda o geanta textila pentru transportul bicicletei (gasesti poze in topicul asta).

Avantajul gentii este ca nu mai stai sa te complici cu folie si role de banda adeziva.

Apoi, dupa ce ai scos bicicleta din ea, geanta se pliaza la dimensiunile unui sac de dormit (greutate este tot pe acolo).

 

Inca ceva.

Avand in vedere faptul ca datorita diverselor restrictii in curand ne vom urca in avion in curu' gol, ai grija sa pui in bagajul de cala tot ce inseamna scule, chei, multi-tool, briceag, surubelnita, etc.

Altfel, ramai fara ele.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi de raspuns!

Pentru ca nu prea ma pricep la montat, fixat frane etc - ma intreb cat de mult as risca daca as infolia bicicleta nedemontata? (daca ma lasa astia de la blue-air). Am si un portbagaj pe furca fata, si daca ii scot roata tre sa-l scot si pe el, aparatoarea de noroi...Ar fi doar la dus, la intors oricum luam trenul..

Sa risc? :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sanctus

 

Fara a avea pretentia ca am dreptate si fara a fi expert in transportul bicicletei cu avionul.

 

Nu cred ca te primeste cu bicicleta nedemontata.

Chiar daca te primeste, nu m-as risca cu bicicleta nedemonata.

Motivele sunt multe si diverse, de la manipularea acesteia (aeroport - avion - aeroport) pana la depozitarea bicicletei in cala avionului.

 

Desi ma repet, gasesti pe topicul asta destule informatii si poze referitor la demontare, securizare, etc pentru bicicleta.

 

In final, e tura ta si faci cum crezi ca e mai bine.

Insa, dupa mintea mea, nu are rost sa compromiti o tura pentru ca ti-a fost lene sa dai roata jos.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma poate ajuta cineva la o intrebare? Se pate trimite o bicicleta prin avion, fara sa calatoresc si eu, doar ca bagaj? A avut cineva un caz recent, prin W..Air?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu, nu ai cum sa trimiti un bagaj neinsotit prin avion. Ar fi o varianta sa gasesti inainte pe cineva dispus sa transporte bagajul ca bagaj propriu.

 

Cu WizzAir am carat eu bicicleta vara trecuta. Ajungi sa platesti 70 de euro pentru transportul ei (30 costul unui bagaj obisnuit + 40 suplimentul de echipament sportiv). Sunt convins ca daca e vorba de o simpla expediere se poate rezolva ceva mai ieftin cu un serviciu de curierat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pate trimite o bicicleta prin avion, fara sa calatoresc si eu, doar ca bagaj?

 

Din cate stiu, nu ai cum sa trimiti un bagaj neinsotit prin avion.

 

Din proprie experienta iti pot spune ca se poate.

 

Cu o firma de transport si curierat situata direct linga aeroportul din Ajaccio am trimis “par avion” pina la aeroportul din München o bicicleta si un trailer pentru suma de 150 €. Bicicleta am bagat-o intr-un carton pentru transportat biciclete (cumparat in aeroport de la Air France pentru 6 €) cu pedalele si tija de sa (inclusiv sa) demontata si ghidonul intors iar la trailer am demontat sistemul de prindere pe care l-am fixat pe cutia trailerului.

 

Puteam sa trimit bicicleta si direct acasa dar presupunind ca va trebui sa mai petrec citva timp la spital am renuntat la ceasta varianta.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu o firma de transport si curierat  

 

Aia e altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Yvone

 

Nici eu nu cred ca vreo companie aeriana (low-cost) sa nu transporta un bagaj neinsotit de pasager.

Ma gandesc in primul rand la masurile de securitate.

 

Ce spunea Frank despre "firma de transport si curierat" este posibil, insa costurile, dupa cum a mentionat, sunt mult mai mari.

 

De ce nu incerci ceva gen Atasib?

 

 

Ajungi sa platesti 70 de euro pentru transportul ei (30 costul unui bagaj obisnuit + 40 suplimentul de echipament sportiv).

 

Probabil ceva imi scapa.

Conform site-ul WizzAir taxa pentru echipament sportiv este 90 lei daca o platesti atunci cand iti iei biletul sau 135 lei daca o platesti la aeroport.

http://wizzair.com/ro-RO/useful_information/service_fees (partea de jos a paginii).

 

N-am zburat cu Wizz, insa am zburat cu BleuAir, ultima data in 2011.

Atunci, tin minte ca bicicleta a fost taxata ca echipament sportiv, nu ca bagaj obisnuti + echipament sportiv.

 

Poti, te rog sa detaliezi?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, acum au redus costurile pentru bagaje (inclusiv echipamentele sportive). Acum un bagaj de cala costa 20 de euro fata de 30 de euro inainte, iar suplimentul pentru echipament sportiv a fost redus si el la 20 de euro de la 40 inainte. Ce trebuie totusi retinut e ca daca vrei sa cari o bicicleta la WizzAir trebuie sa platesti atat pretul unui bagaj normal, cat si pretul suplimentului. E totusi o veste buna ca acum s-a ieftinit distractia, urmand sa platesti 20+20 euro in loc de 30+40 cat m-a costat pe mine vara trecuta.

 

Si pe mine m-a surprins treaba asta, am realizat-o cu cateva zile inainte sa am zborul. Cred ca gasisem informatia asta chiar pe topicul asta sau pe un topic similar de pe un alt forum. Cert e ca pentru un bagaj de cala normal + geanta cu bicicleta a trebuit sa platesc pentru 2 bagaje de cala + un supliment de echipament sportiv.

 

LE: 20 de euro sau 90 de lei.

Iar ceea ce m-a facut sa am dubii e ca pe biletul imprimat initial (cu 1 bagaj de cala + 1 supliment de echipament sportiv) aparea ca numarul meu total de bagaje e 1, nu 2 cum ar fi fost logic.

 

La BlueAir se prea poate sa existe alta politica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cert e ca pentru un bagaj de cala normal + geanta cu bicicleta a trebuit sa platesc pentru 2 bagaje de cala + un supliment de echipament sportiv.

 

Ce jepcari.

Insa ai nevoie de ei, daca nu abia te asteapta cei de la cursele ne-low-cost sa-ti ia banii.

 

 

La BlueAir se prea poate sa existe alta politica.

 

Nu m-ar mira sa fie la fel si la BlueAir.

N-am mai avut ocazia sa zbor cu cele doua companii low-cost in ultimii 2 ani.

Insa, din cate imi aduc aminte, cam mergeau cap la cap.

 

Oricum, multumesc pentru clarificare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce jepcari.

Insa ai nevoie de ei, daca nu abia te asteapta cei de la cursele ne-low-cost sa-ti ia banii.

 

Corect, in final chiar si in perioadele de "sezon" (de exemplu inainte si dupa sarbatori) un bilet la ei ajunge cam la costul unui bilet intr-o perioada normala la TAROM sau Air France. In rest iese considerabil mai ieftin. Plus ca acum de cand au ieftinit tarifele la bagaje e si mai bine. Sper sa nu fie doar o ieftinire temporara (desi nu cred sa fie cazul, anul trecut au fost constante tarifele pentru bagaje).

 

Oricum, multumesc pentru clarificare.

 

Cu placere!

Share this post


Link to post
Share on other sites

la companiile care nu sunt low-cost costa in jur de 50 de euro sa transporti o bicla. Cu ceva efort si timp  poti sa ajungi sa o impachetezi la 158 cm (asta daca nu ai un cadru XL) si 23 de kg si atunci nu platesti nimic in plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu Wizzair am zburat eu anul trecut de 2 ori cu bicicleta dupa mine si am platit de fiecare data 180lei/sens/bicicleta.

Ieri (si alarteieri) a fost o oferta cu 50% reducere la bagajul sportiv si costa 90lei/sens/bicla (oferta de care am profitat adaugand la o rezervare existenta :D)

 

Cu Blueair n-am mai zburat de mult, dar si-a pastrat tariful de 25E/sens/bicla. (am cumparat de curand bilete si am cumparat cu acest pret)

 

Ca o nota, in bagajul de bicicleta poti sa cari cam orice pe langa, in limita a 30-32kg (nu mai retin exact), cel putin la Wizzair cu care am zburat des.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intervin si eu doar cu un singur aspect. Tarom pe langa celelalte compani amintite ofera cu mult mai multa siguranta chiar daca biletele sunt mai ieftine la acele compani. Iar siguranta joaca cel mai important rol in transportul aerian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@buchter emil

 

Cand vorbesti despre siguranta, la ce te referi exact?

- la siguranta zborului, in sensul ca nu se prabuseste avionul?

- la siguranta respectarii orarului de zbor,  in sensul ca nu sunt intarzieri prea mari?

- la siguranta cu care este transportata bicicleta in cala (manipularea bagajelor)?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.