gibonu

Transportul bicicletei cu avionul

Recommended Posts

La wizz air sunt de 4 ori pe an reduceri la transportul echipamentelor sportive. Daca te incadrezi sa iti rezervi un bilet din timp, cu 3 luni inainte, precis vei prinde o oferta pentru bicicleta ta. Sursa este un angajat de la transportator.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La wizz air sunt de 4 ori pe an reduceri la transportul echipamentelor sportive. Daca te incadrezi sa iti rezervi un bilet din timp, cu 3 luni inainte, precis vei prinde o oferta pentru bicicleta ta. Sursa este un angajat de la transportator.

 

Bine de stiut asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@buchter emil

 

Cand vorbesti despre siguranta, la ce te referi exact?

- la siguranta zborului, in sensul ca nu se prabuseste avionul?

- la siguranta respectarii orarului de zbor,  in sensul ca nu sunt intarzieri prea mari?

- la siguranta cu care este transportata bicicleta in cala (manipularea bagajelor)?

 

Multumesc.

 

La siguranta zborului evident celelalte aspecte sunt secundare.

 

Eu lucrez de 39 de ani in domeniu aviatei de la An24 ,Tu154 ,il 62 si actualmente in sistemele hidraulice si mai ales ca am avut de a face cu multe compani enumerate aici,si pot spune cu toata sinceritatea ca Taromul are un mare plus de siguranta deoarece are vechime mare,

utilaje complexe aparatura, dispozitive piese [foarte important in aviatie, hangar si care costa foarte mult, bineinteles personal foarte calificat.

 

Celelalte compani au personal si echipaje foarte bune, dar atentie, nu au celelate lucruri de mare importanta totul se face sub standardul de la Tarom unde companiile mici nu au de unde sa aibe dispozitive, piese [aici ei apeleaza de multe ori la Tarom la reparati si la piese]

Deci se face haiducie si asta se intampla cand bineinteles nu sunt bani.

 

Taromul avand vechime mare de pe vremea comunistilor a avut cele pomenite mai sus. Deci eu nu fac reclama aici departe de mine gandul asta dar aici in aviatie nu e bine sa te uiti numai cat de ieftin este biletul ci in special sa zbori cu compani serioase cu potential in toate domenile .Este vorba de viata omului si aceste mici aspecte intodeauna conteaza.

 

Chiar si la avioane sunt diferente de siguranta cele sovietice aveau un coeficient de 3 ori mai mare, dar ma opresc aici pana la urma vorbim de biciclete nu de avioane dar inca odata folositi compani mari si cu traditie  .

WIZZ este totusi o exceptie deoarece ei au avioane no[iairbus]  si unguri fac treaba buna aici la Baneasa.

 

numai bine 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar cu o bicicleta pliabila a mers cineva pe avion? Blueair/Wizz? 

Pare ca, impachetata bine, n-ai mai plati taxa aia de avion.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te limitezi la cei 158 cm (L+l+h) n-ar trebui sa fie probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate intereseaza pe cineva - ca pe site-ul lor nu apare explicit. E vorba de Austrian Airlines.

Dear Mr xxxxx,

thank you for your Email!

If you transport your sportsequipment instead of your suitcase the transport is free of charge (the bike is considered as your free baggage allowance).

Kindly note that the weight must not exceed 23kg.

Yours sincerely,

AUSTRIAN AIRLINES

Karin Hackl

Special Cases Desk

Fax: +43 (0)5 1766 51043

Email: specialcases@austrian.com

www.austrian.com

Attention: Please always send us your entire correspondence - otherwise important information is missing. Many thank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere conversatia avuta cu @EyesOnly (pe PM) precum si rugamintea acestuia referitor la dimensiunile, in forma stransa, ale gentii textile de la Vaude, voi posta aici, in ideea ca pozele de mai jos vor fi de folos si altora.
 
Asadar, asta este geanta.
 
14.jpg
 
Exista de vanzare pe bike.24, amazon.de si banuiesc ca si pe alte site-uri similare.
Cea din poza: http://www.bike24.com/1.php?product=15095;dbp=85;page=10;content=8;navigation=1;menu=1000,5,73;mid=0;pgc=0
 
Geanta stransa.
 
Lungime aproximativ 50 cm.
 
10.jpg
 
Circumferinta, aproximativ 65 cm.
 
11.jpg
 
Geanta stransa, pusa de portbagaj (Topeak Explorer Disc).
 
12.jpg
 
13.jpg
 

Mai trebuie sa adaug ca nu mi-am batut prea mult capul cu impachetarea gentii textile, doar am tras o sfoara peste ea.

Probabil cu niste chingi de compresie dimensiunea pachetului va fi considerabil mai mica.

 

Daca exista intrebari, cu cea mai mare placere.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are ceva material pentru a proteja bicicleta sau e doar material textil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@tzunoi

Buzunarere interioare in care se pun rotile au putin burete.
In rest, numai material textil.

Se vede ceva in poza de mai jos.

P1110842.jpg

Bicicleta o protejezi cu cartoane (pe ambele parti ale rotilor, in cele doua buzunare), burele de izolat tevi, folie cu bule, etc.

Daca geanta "avea ceva material pentru a proteja bicicleta" atunci nu prea se mai putea rula, fiind aproape rigida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@gibonu 

 

Mersi fain de poze si de toate informatiilr. Dupa cum spuneai, nu este mare si, daca iti mai si bati capul putin cu ea, o sa fie si mai bine. Avand in vedere utilitatea ei se pare ca merita sa o cari dupa tine la tura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu cateva experiente legate de caratul bicicletei pe avion, mai exact cu WizzAir pe ruta Paris - Cluj sau Paris - Targu Mures. Am avut parte de doua surprize neplacute, una implicand o lovitura a rotii spate si descentrarea ei (nimic iremediabil) si alta distrugerea unei furci de carbon (acolo a fost si greseala mea - am lasat clestii de frana montati pe furca). Plus zgarieturi pe furca sau cadru de fiecare data. Rezultatul distrugerii furcii aici:

 

BPKX2cq.jpg

 

Geanta utilizata la transport a fost asta. Destul de incapatoare (am avut loc si pentru echipamente sau scule pe langa bicicleta), dar fara protectie sau intarituri. Dupa prima experienta nefericita i-am adaugat doua panouri de plexiglas pe margini pentru protectie suplimentara. Pe langa asta, imi impachetez bicicleta mereu in cantitati deloc neglijabile de folie cu bule si protejez cadrul si rotile in multiple locuri cu mansoane de spuma folosite pentru izolarea tevilor. Nici una dintre masuri n-a fost suficient ca sa-mi salveze furca de la dezastru. De mentionat ca dezasamblarea am facut-o de fiecare data ca la carte (inclusiv scosul pedalierului din butuc, al deraiorului de pe cadru, al ghidonului de pe pipa, mai nou si a clestilor de frana de pe furca dupa experienta nefericita).

 

Concluzia mea e ca transportatul bicicletei pe avion intr-o husa care nu e rigida sau fara foarte multe elemente de protectie si intarituri e o loterie. Momentan nu am o alternativa mai buna pentru loteria asta, dar recomand calduros oricui sa-si cumpere o geanta de transport solida in cazul in care vrea sa isi transporte bicicleta in mod regulat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@EyesOnly

N-ai pentru ce. M-as bucura daca informatiile vor fi folositoare.
Intr-adevar, genta stransa nu este foarte mare si nici foarte grea, astfel incat nu este o mare problema sa fie carata pe bicicleta.
Cam asa arata (cu mentiunea ca pe langa geanta, in sacul de rafie mai erau niste bureti pentru protejat bicicleta).

IMG_3778.jpg

Insa, daca geanta se poate lasa undeva sau trimite prin curier (la un pret rezonabil) atunci cu atat mai bine.


@@majikstone

Avand in vedere ca ai zburat cu Wizz, a fost vreun motiv anume pentru care nu ai ales cutia de carton (in care vin bicicletele la magazine)?
Te intreb pentru ca cel putin pe site-ul Wizz scrie clar ca:
"c) Bicicletele pot acceptate la bagaje doar dacă sunt strânse și puse în husă sau în saci de nailon, roțile și pedalele fiind demontate și mânerele să fie paralele. De asemenea, pot fi acceptate dacă sunt ambalate în cutii de carton, cu condiţia ca roţile să fie dezumflate"
Sursa: https://wizzair.com/ro-RO/useful_information/baggage

Referitor la loterie, as spune ca este doar o semi-loterie.
Asta avand in vedere diversele metode de protejate ale bicicletei care s-au scris in acest topic.

Ca sa nu mai vorbim despre faptul ca poate fi vorba despre o tura intre aeroportul A si B, situate la cateva sute de km distanta unul de altul, caz in care, geanta total rigida iese din discutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am avut o cutie de carton suficient de mare pentru transportul bicicletei (a mea e facuta pe bucati si nu a avut niciodata cutia ei). Pe langa asta, se punea problema transportului la aeroport impreuna cu alte bagaje folosind metroul si autobuzul, deci aveam nevoie de o geanta care poate fi transportata cumva pe umar. Cat despre protectie, am luat toate masurile posibile - folie cu bule, mansoane de spuma, panouri de plexiglas, demontarea componentelor sensibile.

In cazul meu nu mi-am pus problema compactarii gentii la aterizare deoarece era vorba de deplasarea de la o "resedinta" la alta (acasa, facultate, stagii, etc.). Am facut 4 drumuri cu wizz in conditiile date, doua au fost fara probleme, la unul m-am ales cu janta descentrata si zgarieturi pe cadru iar la ultimul cu furca distrusa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum spuneam, puteam evita incidentul cu furca daca dadeam jos clestii de frana de pe ea la transport. O sa stiu mai bine data viitoare...

Ca remarca suplimentara, am folosit cu succes aceeasi geanta pentru transportul bicicletei pe TGV. Politica lor e ca bicicleta poate fi transportata gratuit in genti sau contra cost in spatiile pentru biciclete din trenurile care au asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@borcan22

Multumesc pentru link.

 

La Tarom stiam de pe site-ul lor ca transportul bicicletei intre Romania si orice destinatie din Europa costa 100 de Euro.

 

Insa tare mi-e teama ca suta de euro se refera la segmentul de zbor si nu la zborul dus-intors.

 

Asadar, poate cineva sa lamureasca problema asta?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geanta stransa aproape la maxim dar fara prea mult efort totusi. Dimensiuni acceptabile dupa cum a precizat si @@gibonu

P.S. Sticla de "apa" (1.5l) e pentru documentarea dimensiunilor - ca orice inginer care se respecta nu am la indemana (in deplasare totusi) o rigla/ruleta

4cdc0006afbc9874125ff2edfa69e6de.jpg

ff5a86ded1e6033a0deab9a5005ec2d7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Insa tare mi-e teama ca suta de euro se refera la segmentul de zbor si nu la zborul dus-intors.

 

De ce ar fi per zbor dus-intors? Mie mi se pare evident ca tarifele respective sunt per segment de zbor, deci pentru un zbor dus-intors costul e dublu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am avut o cutie de carton suficient de mare pentru transportul bicicletei (a mea e facuta pe bucati si nu a avut niciodata cutia ei). Pe langa asta, se punea problema transportului la aeroport impreuna cu alte bagaje folosind metroul si autobuzul, deci aveam nevoie de o geanta care poate fi transportata cumva pe umar.

 

Un carton pentru ambalat si transportat o bicicleta se poate cumpara in unele aeropoarte ( xxx )

 

Fetele si baietii care calatoresc mai des s-au obosit sa adune (pe linga altele) citeva informatii utile referitoare la transportul bicicletelor cu avionul si diverse "obiceiuri aeriene" intr-un "wiki a cicloturistului" *-:). O idee interesanta cind se gasesc prosti care s-o transpuna in realitate X_X.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un carton pentru ambalat si transportat o bicicleta se poate cumpara in unele aeropoarte ( xxx )

 

Pe aeroportul din Paris Beauvais, unde opereaza in mare parte doar companii low cost, nu se gaseste asa ceva din pacate si nici nu mi-ar facilita in absolut nici un fel transportul bicicletei pana la / de la aeroport impreuna cu alte bagaje. Cu toate astea, sunt convins ca sunt multe situatii in care cumpararea cutiilor de carton de pe aeroport sa fie o solutie excelenta (in situatiile cand, de exemplu, se porneste in tura direct dupa sosirea la destinatie si nu ai avea ce altceva sa faci cu geanta de transport decat sa o cari dupa tine).

 

Mie personal, tinand cont de propriile nevoi, mi-ar face cu ochiul o geanta de transport cu cadru rigid si roti, dar alea costa cam cat o bicicleta decenta (300-400 de euro), asa ca ramane la stadiul de vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au cei de la Canyon o geanta rigida https://www.canyon.com/en/accessories/#category=Z07&id=30375

dar care nu poate fi luata in tura, insa din cate se prezinta cred ca isi indeplineste cu succes scopul de a transporta in siguranta bicicleta.

Din cate spun ei se pare ca in ea ar incapea numai cateva dintre tipurile lor de biciclete de sosea cu cadre de marime maxima M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EyesOnly

Felicitari si pentru acesta achizitie.

Sa o stapanesti sanatos si sa o folosesti la cat mai multe ture (pe care sa ni le povestesti si noua).

 

Ca sugestie, cred ca impachetarea in varianta rulata (sul) sta mai bine pe portbagajul bicicletei decat varinata pachet prezenta in pozele de mai sus.

Oricum, vei vedea la prima tura care este varianta optima de impachetare a gentii.

 

 

Mie mi se pare evident ca tarifele respective sunt per segment de zbor, deci pentru un zbor dus-intors costul e dublu
 

 

D-asta imi era si mie frica.

In cazul asta, sa fie iubiti cei de la Tarom. 2-300 de euro biletul de avion + 200 de euro bicicleta (dus-intors) = aproximativ 500 de euro.

Pur si simplu nu merita, mai bine low-cost + tren local.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pur si simplu nu merita, mai bine low-cost + tren local.

 

Clar! Si in contextul in care avem companii low cost care acopera destul de multe destinatii din Europa (Franta, Anglia, Italia, Elvetia, Spania, etc.) e chiar bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu toate astea, sunt convins ca sunt multe situatii in care cumpararea cutiilor de carton de pe aeroport sa fie o solutie excelenta (in situatiile cand, de exemplu, se porneste in tura direct dupa sosirea la destinatie si nu ai avea ce altceva sa faci cu geanta de transport decat sa o cari dupa tine).

 

Cum ai specificat – depinde de situatie:

 

  • Un carton pentru ambalat o bicicleta il gasesc pe gratis la fiecare „dealer“ de bicicleta din imprejurime (se bucura ca scapa de ambalaje. Cu bicicleta perfect ambalata pot lua drumul spre aeroport cu un „maxi-taxi“ (foarte scump) sau s-o trimit cu un curier in aeroport (mai ieftin dar necesita mai multa logistica – in aeroport nu mai am treba cu ea; isi gaseste singur drumul spre zborul specificat). Pentru mine cea mai ieftina si convenabila solutie – merg pina-n gara cu bicicleta si toate bagajele pentru 3 -4 saptamini, ma urc in S-Bahn (respectind orarul pentru transport biciclete) si cobor in subsolul aeroportului. In aeroport imi cumpar un carton, prepar bicicleta, o ambalez si o predau. Sosit la destinatie despachtez bicicleta, o asamblez si in functie de aeroportul de la care ma intorc arunc cartonul sau incerc sa-l depozitez sau sa-l ascund prin imprejurime (toate variantele functioneaza – mai mult sau mai putin mult de bine – presupus ca cunosti mai multe limbi, esti capabil si dispus sa intri in contact cu populatia autohtona si nu te dai drept nenea bogat din Elvetia sau Jermania sau profesor de educatia fizica „fitzicos“ din  nu stiu ce metropola prafuita)
  • Nu-mi pot inchipui sa car o geanta pliabila de bicicleta (de calitate si folos indoielnic) 4 -4 saptamini cu mine
  • O geanta de transport cu cadru rigid se preteaza in cazul in care ma reintorc de la acelasi aeroport si am posibilitatea s-o depozitez (usor de realizat daca ma cazez in localitatea “x” la pensiunea “y” si sint dispus sa fac “circuite” pina ma iau “ametelurile”)
  • In tren cu o astfel de geanta cari “cioacla” (pentru forumistii mai dezghetati - baicul) gratuit. Devine “interesant” cind te urci intr-un TGV sau EuroCity unde spatiul pentru bagaje mai voluminose e relativ redus si clientala care porneste in concediu cu cite trei valize uriase de persoana a fost mai devreme ca tine pe peron.   
  • Astia “mai saraci care nu traiesc in Germania” (expresie imprumutata de la un profesor ;) ) incearca sa faca economie – bicicleta putin dezmembrata si indesata intr-un sac de “n-ai lon” nu costa nimic dar incurca extrem …

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@gibonu

Da, 100 E/segment.

Anul trecut, un bun prieten si coleg de ture a platit 100E pentru a isi duce bicicleta pana in Amsterdam, cu TAROM.

 

M-am interesat si eu pentru Bruxelles si e acelasi tarif peste tot in Europa.

Jepcari. Din pacate, pentru anumite destinatii, doar TAROM are zboruri (directe).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.