gibonu

Transportul bicicletei cu avionul

Recommended Posts

 

Cum ai specificat – depinde de situatie

 

Tot ce spui e perfect adevarat in contextul in care folosesti avionul sau alte mijloace de transport pentru a te deplasa catre locul de unde vrei sa iti incepi tura cicloturistica sau concediul pe biciclete sau alte activitati de genul, iar caratul unei genti/cutii dupa tine e ultimul lucru pe care-l vrei.

 

In cazul meu scenariul e cu totul altul: ma "mut cu totul" dintr-un loc in altul (de exemplu, vine vara si ma intorc de la facultate acasa, cu bicicleta dupa mine pe avion). Si student fiind prefer sa nu arunc cu banii nici pe maxi-taxi (care oricat de mini-taxi ar fi costa in Paris mai mult decat biletul de avion) nici pe curier (care de altfel e ultima persoana dupa care vreau sa stau cand am un avion de prins si el habar nu are pe ce planeta traieste - pe testate, si in Romania si in Franta serviciile de curierat private m-au f***t in aproape 100% din cazuri in timp ce posta niciodata).

Pe langa asta, am de luat un autobuz si doua metrouri (in cel mai bun caz) pana la marginea Parisului, de unde am de luat alt bus pe o distanta de 80 km pana la aeroport. Si nu am nici masina, nici permis. Si pe langa geanta (sau ipotetica cutie cu bicicleta) mai am aproape intotdeauna de carat si o valiza de 90 de litri plina cu "alte acareturi" si un rucsac. Pe cuvant ca mi-e foarte greu sa fac asta chiar si cu o geanta pe care o pot cara pe umar, nu vad cum as putea face asta cu o cutie de carton. Ah, am uitat sa zic de cazul cand trebuie sa plec in mijlocul noptii catre aeroport si am de coborat 300 de trepte si de mers pe jos 40 de minute ca sa iau un bus de noapte. In general prin ploaie, ca astea sunt conditiile.

 

In concluzie, pentru mine aspectele importante sunt ergonomia gentii si protectia pe care o ofera bicicletei (pentru ca m-am ales deja cu o furca rupta si cu alte daune minore, indiferent cat am protejat eu bicicleta cu spuma si hartie cu bule si panouri de plexiglas). De aia m-ar tenta sa cumpar o geanta rigida de transport, cu roti. Atat doar ca pana si cele mai ieftine costa in jur de 250 de euro, ceea ce mi se pare putin cam mult pentru buzunarul meu.

 

Pentru altii... depinde de nevoi. Dar topicul nu discuta despre "transportul bicicletei cu avionul inainte de o tura de cicloturism in care nu stii ce sa faci cu geanta/cutia cu care ti-ai transportat bicicleta". E doar "transportul bicicletei cu avionul". Si cati oameni, atatea nevoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neaprobat.

Găseşti expllicaţia dincolo.

Edited by MLADEN

Share this post


Link to post
Share on other sites
Din pacate, pentru anumite destinatii, doar TAROM are zboruri (directe)

 

Eu as spune ca din fericire companiile low-cost (BlueAir si Wizz) acopera destule destinatii din Europa.

Iar unde nu au zbor direct, cred ca se poate compensa cu trenul.

 

In plus, companiile low-cost acopera destinatii in care Tarom nu ajunge.

Exemplu concret: Cuneo in Piemont, ideal ca punct de plecare pentru o tura in Alpi.

Exista riscul ca curselor low-cost sa fie anulate, insa asta e alta discutie.

 

Dar topicul nu discuta despre "transportul bicicletei cu avionul inainte de o tura de cicloturism in care nu stii ce sa faci cu geanta/cutia cu care ti-ai transportat bicicleta"

 

Transportul bicicletei de acasa la aeroport face parte din "Transportul bicicletei cu avionul"

La fel si dezmembrarea bicicletei pentru transportul cu avionul sau tipul de geanta folosit.

 

Pentru ca nu are niciun rost sa facem topicuri separate, de genul:

- dezmembrare biciclete;

- geanta de trasnport;

- trasnport de acasa la aeroport;

- etc.

 

Ideea acestui topic este aceea de a fi expuse cat mai multe solutii si experiente proprii, pentru a fi utile celor care citesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, acolo voiam sa spun ca nu discuta doar despre subiectul respectiv. Mea culpa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa rezum posturile anterioare, eu sunt mai degraba interesat de cum se poate proteja cat mai bine o bicicleta la transport fara limitari de greutate/materiale/portabilitate, in lipsa unei genti rigide. Eu ce am incercat a fost, cum spuneam deja:

 

- panouri de plexiglas valonat pe lateralele gentii

- mansoane de spuma pe majoritatea tevilor cadrului si furcii si chiar si pe roti

- folie cu bule mici si mari din belsug

- demontarea ghidonului, a pedalierului, a tijei de sa

- utilizarea unor piese de aluminiu puse intre bratele furcilor cu ajutorul manetelor QR pentru a evita compresia bratelor

 

Rezultatul a fost ca protectia a fost tot insuficienta.

 

@@ionut-daniel Multumesc pentru recomandare, pare o geanta foarte buna dar din pacate e cam mica, altfel ca pret ar fi sa zicem la limita maxima a bugetului. Oricum nu vreau sa cumpar una noua in viitorul apropiat, eventual prin luna iulie-august o sa-mi pun problema asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone

Este clar pentru toata lumea ca geanta rigida ofera o protectia mult mai buna decat husa textila, oricate "tiganii" am face noi.

Problema se pune ca exista situatii in care nu prea se poate folosi geanta rigida (tura de o saptamana de la aeroportul A la aeroportul B, intre doua zboruri low-cost cu bilet non-refundable).

 

Nu stiu cum o fi cu cutia de carton (cea in care vin bicicletele la magazine).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate imi scapa ceva

 

- utilizarea unor piese de aluminiu puse intre bratele furcilor cu ajutorul manetelor QR pentru a evita compresia bratelor

Sa inteleg ca nu ai folosit varianta tija filetata si 8 piulite pentru rigidizarea si evitatea compresiei bratelor furcii?

Adica asta:

IMG_2977.jpg

Sa inteleg ca ai lasat axul cu tot cu OR pe furca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, am taiat 2 tevi de aluminiu de 8mm diametru interior si 130 respectiv 110 mm lungime, in capatul carora am pus 2 saibe foarte late cu diametru interior mai mic decat al tevilor si prin care am trecut axul QR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone

Ca sugestie si fara pretentia ca am dreptate, cred ca tija filetata din poza de mai sus este mai solida si mai eficienta decat varianta ta cu teava de alumininiu.

In plus, axurile, cu tot cu QR, pe poti pune in tija de la sa si in cadru, acolo unde intra tija de la sa.

 

In felul asta, ambela axuri, cu tot cu QR sunt protejate si nu au ce sa li se intample.

 

Repet, solutia de mai sus este doar o sugestie si a fost testata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare foarte buna si solutia de mai sus. Ce-am facut eu am facut asa din cauza ca voiam sa se poata monta/demonta foarte rapid si fara scule. O sa fac si eu o poza cu prima ocazie, sistemul e suficient de rigid incat sa impiedice comprimarea furcilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone

Nu ramane urechea de la QR (chiar lipita de bratul furcii) oarecum expusa la un eventual soc / lovitura din exterior?

Temerea asta a fost in cazul meu principalul motiv pentru care am optat pentru tija filetata.

 

Daca poti pune niste poze, ar fi foarte bine.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu pozele voi reveni ulterior, dar da, maneta QR este expusa unor socuri din exterior. Observ niste julituri pe marginea exterioara a manetelor aproape de ax, dar nu mi-e clar daca sunt din cauza transportului sau din cauza micilor incidente avute in decursul timpului (rezemat bicicleta de diverse, scapat bicicleta pe o parte, o cazatura minora avuta la un moment dat). Oricum sunt superficiale si nu afecteaza in nici un fel functionalitatea sistemului.

 

O varianta de compromis ar fi utilizarea doar la transport a unor manete QR vechi/uzate, care sa incaseze eventualele socuri. Varianta cu ax filetat + piulite e indiscutabil mult mai solida, dar si necesita ceva mai mult timp si unelte pentru montat/demontat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone

Ca timp, varianta tija filetata necesita cel mult 1 minut pentru fiecare roata.

Concret, este nevoie de strans / slabit niste piulite.

 

Ca unelte, necesita doua chei de "10" sau o cheie de "10" si un patent.

 

Asadar, referitor la timp, nu cred ca este nimeni atat de conta-cronometru in momentul in care coboara din avion, incat sa nu poata pierde 2 minute.

Referitor la unelte, cel putin doua chei de "10" incap in orice bagaj, oricat de minimalist ar fi acesta.

 

@ionut-daniel

Chiar nu inteleg de ce este mai buna bucata de lemn fata de tija filetata. Mai ales daca husa bicicletei si elementele folosite la rigidizare trebuie sa le cari dupa tine in tura (aeroporturi diferite intre cele doua capete alte turei)

 

In final, ca sa nu fiu inteles gresit, nu am pretentia ca sunt io destept si ca tija filetata este cea mai buna solutie pentru a rigidiza furcile bicicletei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@gibonu N-am zis ca e mai buna, ci ca la nevoie se poate improviza si cu asa ceva, iar acele bucati de lemn sau pal se pot folosi atunci cand transporti bicicleta intr-o cutie de carton sau geanta rigida. Intr-o geanta sau husa pliabila ar fi un pic anevoioase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am folosit varianta cu doua distantiere facute dintr-un bat rupt de schi sau trekking. Sistemul quick release + distantier teava de dural este la fel de rezistent ca sistemul tija filetata+patru piulite si patru saibe, avantajul fiind greutatea suplimentara redusa. imho! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@xemax

Desi ma repet, in varianta propusa de tine, urechea / maneta de la QR ramane expusa unui eventuale lovituri din exeterior.

Riscul este mic, insa exista. 

 

Astfel, prefer sa iau eu toate masurile de siguranta pentru a preintampina eventualele evenimente neplacute care pot sa apara in timpul transportului bicicletei cu avionul.

Din acelasi motiv dau si discurile jos de pe roata. Riscul de lovire si strambare a discului este mic, insa exista.

Mai bine strang cateva suruburi decat sa stau si sa caut alt disc de frana.

 

Oricum, fiecare face cum crede ca este mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasol.

Nasol rău de tot.

Tocmai am dat peste asta pe FB.

Avea geantă de transport.

 

pQ9d897.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai exista si alte detalii pe Facebook?

Pentru ca nu inteleg cum se poate rupe o bucata din cadru la o bicicleta aflata intr-o geanta rigida? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ma uit daca au mai aparut comentarii/detalii.

Daca nu, pot afla mai multe. De la unul din cei care au comentat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MaC®

Daca se poate, chiar te rog sa ne spui si noua mai multe detalii.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie-mi pare a fi o ruptura la oboseala, adica o fisura care a avansat nedetectata pana s-a rupt de tot. Daca am dreptate e perfect ca s-a rupt in timpul transportului si nu in timpul turei! :D Oricum eu doar speculez aici, astept si eu informatii suplimentare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off-topic, dar oarecum in aceiasi idee.

 

Acum 3 ani, mi-am comandat o cutie de tabla la un intreprinzator maghiar din Baia Mare.

Cand a venit cutia (pe langa 2 luni de intarziere), doua coltare exterioare era rupte, la imbinari erau niste lufturi destul de mari, iar capacul nu prea cadea pe gura cutiei..

Explicatia celui care mi-a vandut cutia: au troznit-o cei de la firma de curierat in timpul transportului.

 

Doar ca cutia de carton (in care a venit cutia de tabla) era intacta, fata nicio urma de trozneala pe ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.