gibonu

Transportul bicicletei cu avionul

Recommended Posts

O sa am ceva mai multe detalii cand se va intoarce din vacanta pagubitul.

Intre timp am aflat ca a folosit o buna perioada cutii de carton (de ex ca cele cu care vin impachetate cele de la Canyon) dupa care a trecut la geanta.
Omu' n-a stiut sa-mi spuna daca era rigida su nu. Asa ca asteptam detalii direct de la sursa.
Dar pagubitul face deplasari foarte dese cu avionul si carevrazica are experienta impachetarii. Probabil astia din Cipru au fost mai zelosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dupa care a trecut la geanta. Omu' n-a stiut sa-mi spuna daca era rigida su nu.

 

Din cate stiu, daca vorbim de geanta, asta este doar rigida (seamana cu un geamantan).

Daca nu este rigida, atunci e vorba de husa.

 

Asteptam detaliile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu va faceti iluzii – bicicletele sin tratate la fel:

 

Nu tot timpul.

Stiu ca tu ai avut niste probleme la trasportul bicicletei cu avionul, insa nu cred ca e bine sa generalizam.

 

Atat altii care au scris in acest topic, cat si eu am transportat bicicleta cu avionul fara absolut nicio problema.

 

Desi ma repet, transportul bicicletei cu avionul este un risc asumat. Faci tot ceea ce depinde de tine incat sa reduci eventualele pagube si asta e.

In plus, gandeste-te ca exista cazuri in care ai doar o saptamana de concediu in care vrei sa faci o tura, astfel incat trenul/masina/autobuzul ies din discutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am spus „tot timpul“ si nici n-am generalizat – depinde cum interpretezi sau vrei sa interpretezi „vorbele“.

 

Pentru mine folosirea avionului pentru o saptamina de concediu pe bicicleta nu e nici ecologic si nici economic (nu intotdeauna – ca sa evit generalizarea ;) ).

 

P.S. 1 Tin sa mentionez ca:

- asta este o parere personala

- asta este o parere si mentalitate impartasita de foarte multi cicloturisti (din occident si nu din auzite)

- aspectul economic e de regula secundar (nu intotdeauna – ca sa evit generalizarea ;))

- nu trebuie sa apartii unui partid ecologic pentru a gindi astfel  

P.S. 2 Cei care pornesc la drum lung cu bicicleta o fac pe cit posibil cu un cadru de otel (carbonul si tubulatura de tip “doza de cola” nu prea se poarta – motivele sint bine cunoscute / nu de toti :-SS)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Frank

Ca sa intelegi rostul acestui topic.

 

Gandeste-te ca pentru noi, cei care stam in Romania, pentru o tura in jumatatea vestica a Europei, avionul este cea mai utila solutie.

Pe langa distanta propriu-zisa dintre Romania si o tara precum Germania, Italia, Franta, Elvetia, Spania, etc, nici nu exista o legatura feroviara asa cum trebuie, ca sa nu mai vorbesc de TGV sau ICE.

Fara a mai aminti de sicanele pe care le fac nasii unguri referitor la bicicleta in tren.

Asadar, trenul iese din discutie.

 

Ar mai fi varianta autobuzului, insa si asta face destul de mult pe drum si nu cred ca e vreo placere sa stai in cur pe scaun vreo 2 zile.

 

Varianta masina proprie, pe langa timpul pierdut pe drum, oboseala si costuri suplimentare (taxa de autostada, cazare, parcare, etc) se poate folosi pentru ture in jurul unui punct fix, si mai greu in ture cu plecare de la punctul A si final la punctul B.

Ar exista varianta lasat masina la punctul de plecare, facut tura cu bicicleta si intoarcerea la masina cu bicicleta in tren/autobuz. Insa asta poate uneori fi destul de complicat.

 

Asadar, cam astea ar fi argumentele, cel putin din punctul meu de vedere, pentru folosirea avionului.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa intelegi rostul acestui topic.

 

Cred ca acum l-am inteles – la mine dureaza mai mult #:-S. Multumesc pentru ajutor si explicatii.

 

Fara a mai aminti de sicanele pe care le fac nasii unguri referitor la bicicleta in tren.

 

As putea sa-ti scriu un jumatate de roman despre “personalul feroviar” desinteresat, neiformat, nepasator si habarnist  sau pus pe sicane (a se intelege partial drept ”servici cu regulamentul in mina”) din Germania, Austria, Franta, Italia, Spania, Olanda dar si despre obiceiurile din unele tari, obiceiuri greu de inteles pentru oameni care sint obisnuiti cu altceva. Toate astea sint “parte integrala” a unei calatorii mai lungi cu bicicleta si inca nu m-au determinat sa renunt la ele sau sa apelez la avion cind nu e neaparat nevoie.

 

O exceptie laudabila din toate punctele de vedere o constituie Elvetia – dar acolo “e scumpe” (spun unii si din cele enumerate de tine deduc ca iese din discutie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 cutii de bicicleta pe bicicleta:

 

IMG_4611.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasol.

Nasol rău de tot.

Tocmai am dat peste asta pe FB.

Avea geantă de transport.

 

pQ9d897.jpg

 

Georg este prieten foarte bun cu mine asa ca stiu detaliile. Are o husa Scicon, dar nu cea complet rigida.

A mai patit-o mai de mult, cu o maneta Campagnolo Centaur de carbon, la care s-a rupt levierul.

ACum problema e un pic mai complicata dupa cum a zis si Xemax. Cadrul era sigur deja fisurat iar acum a crapat :)

Lui i se tot auzea un tacanit pe care nu il depista :) Din punctul meu de vedere, a avut noroc.

 

Dar riscul exista, iar eu nu as cara o asemenea bicicleta intr-o husa semi-rigida.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Are o husa Scicon, dar nu cea complet rigida

 

Din ceea ce spui si avand in vedere bicicleta, inteleg ca este vorba fie despre  Aerocomfort 2.0 http://sciconbags.com/en/bike-bags/aerocomfort-2-0.html#media

 

01.jpg

 

fie despre Aerocomfort Triatlon http://sciconbags.com/en/bike-bags/aerocomfort-triathlon.html

 

02.jpg

 

Interesante aceste huse semi-rigide, mai ales bara metalica din interior pe capetele careia se prind cele doua furci ale bicicletei.

Insa cand am cazut pretul m-a intepat putin la inima.

 

Desi nu conteaza prea multe, ne poti spune despre ce companie aeriana este vorba?

 

P.S. A crescut pipota in mine cand am vazut ca si cei de la Scicon folosesc burete pentru izolat tevi (se vede in filmul cu instructiuni de impachetat bicicleta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@xemax

Desi ma repet, in varianta propusa de tine, urechea / maneta de la QR ramane expusa unui eventuale lovituri din exeterior.

Riscul este mic, insa exista. 

 

Astfel, prefer sa iau eu toate masurile de siguranta pentru a preintampina eventualele evenimente neplacute care pot sa apara in timpul transportului bicicletei cu avionul.

Din acelasi motiv dau si discurile jos de pe roata. Riscul de lovire si strambare a discului este mic, insa exista.

Mai bine strang cateva suruburi decat sa stau si sa caut alt disc de frana.

 

Oricum, fiecare face cum crede ca este mai bine.

 

In timp ce imi impachetam bicicleta pentru transport (Atlassib) am facut si o poza sistemului, o postez si aici, nu din spirit de Gica Contra ci doar pt. diversitate:

 

IMG_6132.JPG

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joi, 25 Iunie voi zbura si eu cu WizzAir, pentru prima oara insotit de bicicleta. Am cautat tot felul de variante, mergand destul de mult pe ideea unei cutii de bicicleta de carton. Pana la urma, din motive logistice (transport de la Sibiu la Aeroport Targu Mures+transport pe trenuri in Germania), am ales sa merg cu husa Vaude de pe bike24(aceelasi model ca si cea folosita de gibonu)

 

Am hotarat sa

 

- scot rotile

- folosesc tija filetata pentru protejarea furcilor

- folosesc cat mai mult posibil folie cu bule si izolatie pentru tevi pentru protejarea  pieselor/cadrului

- ceva bucati de carton la baza husei pe care sa stea cadrul

- pe husa vor fi puse mesaje in romana si germana avertizand despre continut si apeland la cat mai multa grija

- cat mai multe ganduri bune pentru cei de la handling pe aeroporturi

 

- nu am dat niciodata discurile jos si, la acest punct, nu prea am reusit sa ma decid daca ar fi mai bine sau nu le scot.

 

Daca, pe langa informatiile deja impartasite pe acest topic, mai aveti sugestii sunt bineprimite. 

 

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EyesOnly

In plus, fata de ce ai enumerat pana acum:

- scoate lantul;

- scoate schimbatorul de pinioane din surub (nu si din cablu), protejeaza-l cu burele sau folie cu bule si leaga-l cu soricei (colier de plastic) de tija filetata din furca spate;

- pune niste burele (mai multe straturi) la baza foilor, pentru ca astea vin in contract direct cu husa;

- da jos discurile. Nu este mare lucru si te scuteste de o eventuala neplacere de a pleca in tura cu un disc stramb.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva detalii dupa zborul de Joi, cu Wizz: a ajuns in stare perfecta. La tg mures am pus-o eu pe banda cu cel de la check în. La Memmingen i-am vazut cum au pus-o separat în cărucior. Apoi am gasit-o intr-un colț în zona de bagaje.

Pe lângă tijele filetate, bule și protecții pentru tevi :

Nu am dat lanțul și șaua jos.

La baza și intre cadru și roti au fost puse cartoane.

De asemenea, la furca spate, după ambalarea deraioru-lui am mai pus niște carton suplimentar

6e827a4e8d4efc346724f65d77978c2d.jpg

3eda1264a12543161213027ffb4cf6df.jpg

fed2858182a474be05147d474979befa.jpg

b4e68520551a5df43a2836da63d2a45c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EyesOnly

Foarte tare.

Chiar daca se prabusea avionul, bicicleta si cutia neagra cred ca ramaneau intacte.

 

Multumesc pentu poze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zburat cineva cu FLYTAP ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu TAP, nu flytap, ala e site-ul.

 

Si am luat si bicicleta pe doua segmente Otopeni - Lisboa - Madeira, ca sa anticipez urmatoarea intrebare.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa, cu TAP.

 

Si ai platit bicicleta sau a fost inclusa in bagajul de cala gratis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am platit-o separat. Gentile de bicicleta au un volum anume care nu poate fi considerat bagaj de cala. Pretul a fost decent: 35 EUR, parca. Dus-intors, evident dublu.

 

La anul in primavara vreau sa merg in Algarve, asa ca ma intereseaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am doua bagaje de cala gratuite si ma intrebam daca pot baga bicicleta in unul din ele, dar se pare ca au o restrictie de marime. Cam aiurea. Problema este ca voi zbura peste ocean si au alte tarife la biciclete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiecare companie de transport are propria politică pentru bajage, atât din punctul de vedere al greutății cât și al dimensiunilor - fie limite absolute, fie combinație (suma lungimii + lățimii + înălțimii unui bagaj să fie sub o anumită limită). Grijă și la penalități - dacă la dimensiuni nu s-au stresat cu standardizarea, la greutăți repede-repede s-au aliniat toți să pună 50-75-100€ taxă pentru depășirea greutății de 23 de kile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au limita de 158cm L+l+h. Dacă poți face să între bicicleta în mărimea asta, este gratis.

Mai este gratis(inclus în bagajul de cală) pentru zborurile care pleacă din Brazilia.

Așa ca pentru București Brazilia dus întors se plătește pentru bicicletă 200€ :(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu o pliabila poti "pacali" sistemul, poate ocupa un bagaj mai redus ca volum si nu o declari material sportiv. Dar nici eu nu am incercat vreodata ca nu aveam cum si probabil nu e ceea ce te intereseaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clar nu am ce face cu o pliabila :). Voi incerca saptamanile ce urmeaza sa ambalez bicicleta in limita a 158 cm. Sa vad daca reusesc, oricum biletele sunt cumparate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zburat cineva cu Ryanair? Cu bicicleta dupa el, bineinteles :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.