Daniel14

Butuci cu BILE sau RULMENTI ?

Recommended Posts

Poate întretimp şi ăia înapoiaţi de la CK (nu, nu Calvin Klein) o să treacă şi ei pe conuri şi bile... şi atunci am speranţa (Hope) că o să fie urmaţi şi de restul de diletanţii... i9, Hadley, Phil Wood, White Industries, American Classic... etc...

;))

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebare total ne-retorica: In afara de sosea mai apar butuci shimano pe undeva pe vreun podium?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiam ca la BMC doar butucii sunt XTR cu jante din carbon sau alte alea, ideea e ca rotile de fabrica nu sunt tocmai punctul forte al lui Shimano dar cam aici se si termina "slabiciunea", aveti in vedere ca nici nu vand jante aftermarket.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acolo pe site zice butuci XTR M9010. 

Fourstroke in varianta comerciala nu are Shimano, are intr-adevar DT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ar fi prima oară când componentele folosite la concursuri sunt rebranduite să corespundă cu sponsorii... ;))

 

 

Dacă tot s-a pus problema forţelor, la motociclete se folosesc conuri cu bile sau rulmenţi?

(nu de alta, dar dacă la motociclete fac faţă rulmenţii, şi pentru biciclete sunt "suficienţi") ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acolo pe site zice butuci XTR M9010. 

Fourstroke in varianta comerciala nu are Shimano, are intr-adevar DT.

 

Pe ce site zice xtr? Intr-adevar Absalon merge pe Di2 dar cam atat...

 

Aici nu arata rotile cand filmeaza bicicleta de aproape, desi cand vorbeste absalon e completa... oare de ce? http://www.weraceshimano.com/xcr/teams/bmc-mountain-bike-racing/julien-absalon/

 

Si in pozele astea clar nu-s rotile WH-M9000, uita-te la profilul jantei: http://www.cyclingnews.com/news/photos/absalon-back-in-rainbow-stripes-after-seven-years/322286

 

Si nici butucul fata nu pare sa aiba forma asta de clepsidra, mai degraba hubshellul pare drept: http://www.starbike.com/en/shimano-xtr-hb-m9010/

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebare total ne-retorica: In afara de sosea mai apar butuci shimano pe undeva pe vreun podium?

 

Uite ca si uitasem pe care forum ma aflu - podium, podium, podium - vrem butuci pe podium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact! Un Rohloff de ce nu-i bun?

...

...

...

...

... în afară că-i pe rulmenţi şi nu conuri cu bile... ;))

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciripitul mai intensiv a unei vrabii nu face primavara - croncanitul unui corb nu aduce ...

Mai zi cu bilele ca te stiiiii ... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe sfarsit de an, m-am trezit cu un mic joc la butucul spate Novatec D362SB.

Am facut o mica prospectiune locala si m-am repezit ca bizonu' de luai 4 rulmenti SKF, cica made in Japan. Super fain, exact ce mi-am dorit.

I-am schimbat cum am stiut mai bine (de fapt foarte bine) si totul e perfect.

Comentarii:

- cost 4 rulmenti: 172 RON (aveam si alternativa de ceva unguresti la 7 RON bucata dar cu riscul de a-i cumpara cu jocul gata facut)

- demontarea nu este foarte complicata pentru ca in realitate nu sunt foarte presati in lagarele butucului

- montarea este putin dificila dar din fericire am reusit sa gasesc o combinatie de saibe late, bara filetata si suruburi care sa poata fi folosite ca presa.

- butucii cu rulmenti sunt foarte fiabili, necesita foarte putina intretinere sau de loc 10.000-16.000 de km

- sunt scumpi.

In final, decat sa stau pe curatat lagare cu bile dupa orice ploaie si mizerie de drum parcursa, mai bine pun cate un pol deoparte si cand vine vremea, schimb rulmentii.

Era o vreme cand curatam lagare cu bile. M-am cam saturat. Poate la pensie.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt butucii Novatec 771/772 "urmasii" celor 711/712 sau sunt din alta clasa ? Intreb pentru ca nu prea mai gasesc popularii 711/712 si am tot dat peste ceilalti. Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt butucii Novatec 771/772 "urmasii" celor 711/712 sau sunt din alta clasa ?

 

Salut!

Da,  sunt "urmasii" lor mai versatili la aproximativ aceeasi greutate. Se pot converti prin schimbarea axului la mai multe tipuri de prindere existente si fata de 712/711 sunt si in versiunea CL (Center Lock) pentru prinderea discurilor de frana.

Eu am comandat o pereche 772/771 CL QR de aici si astept sa-mi ajunga saptamana viitoare.

 

Mai multe detalii despre dimensiuni, greutati, etc poti gasi in catalogul Novatec 20015 sau in ghidul Novatec pentru 2015

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut timp de 3 ani un butuc de la Joytech D142 SE (dacă memoria mai funcționează). După mai multe ploi pe care le-a îndurat, curățat rar, și-a cam dat duhul. Am curățat transmisia și din interior auzeam ceva frecând. L-am deschis, am observat că biluțele cam muriseră și conurile mâncate. La ultima revizie nu mai avea viață lungă, dar am mai mers vreo 1000 km.

 

Nu mă plâng, mulțumit de calitatea pe care a oferit-o la banii aceia. 

 

Acum urmăresc un sfat. Caut ceva care să fie etanșat. Vreau sa nu mai am probleme cu intrarea apei. Probabil cei perfect etanș costă, nu mă uit la ei.  

Nu mă interesează dacă sunt bile sau rulmenți.

Prețul să fie acceptabil. Acceptabilul meu poate diferi de al vostru, dar ca idee, nu sunt interesat de o bicicleta ușoară. Am nevoie de ceva pe 36 găuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pandy, ia ceva pe rulmenti (etansarea tine de calitatea rulmentului) pe care ii poti schimba cand vrei cu ce calitate vrei in functie de buget! Sau daca vrei pe bile si etans, Shimano XT, uns odata pe an te va tine mult si bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

XT cu conditia sa nu aiba indicativul A in denumire, indiferent ca sunt pt fata sau spate.

 

original_ShimanoFH-M756A.jpg?0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Am schimbat rotile de la MTB, cele vechi aveau jante mavic si butuci Shimano Deore M615 cele noi sunt full Mavic Crossride cu rulmenti.

La butucii vechi pe bile si conuri dupa curatare, gresare si reglare cand dadeai de roata se invartea de te plictiseai asteptand sa se opreasca, astia noi pe rulmenti se invart greu, parca in loc de vaselina ar avea melasa sau miere, am rulat cu ele vreo 1000 km si tot asa se prezinta. Ce pot sa fac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ai cam trei alternative:

 

1. schimbi vaselina si pui una mai putin vascoasa

2. pui foarte putina vaselina de orice fel - nu recomand

3. ungi rulmentii cu ulei - nu recomand

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Ce pot sa fac?

Mai contemplezi puţin şi îţi dai seama că în sarcină situaţia s-ar putea să fie pe dos faţă de cum îi în gol.

Sau îţi imaginezi cum îi construit butucul şi că de fapt frecarea suplimentară este dată de simeringurile rulemnţilor, aşadar butucul este mai bine protejat.

 

;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai contemplezi puţin şi îţi dai seama că în sarcină situaţia s-ar putea să fie pe dos faţă de cum îi în gol.

Sau îţi imaginezi cum îi construit butucul şi că de fapt frecarea suplimentară este dată de simeringurile rulemnţilor, aşadar butucul este mai bine protejat.

 

;))

Daca ar fi numai in gol asa nu ar fi bai, dar se simte si in sarcina si asta ma enerveaza.

Pai ai cam trei alternative:

 

1. schimbi vaselina si pui una mai putin vascoasa

2. pui foarte putina vaselina de orice fel - nu recomand

3. ungi rulmentii cu ulei - nu recomand

Am desfacut butucii,am scos protectia de la rulmenti,  vaselina este in cantitate normala, curata , incolora dar mi-a fost mila sa bag wd40 in ei sa-i curat si sa schimb vaselina asa ca am pus cate 2picaturi de ulei de masina de cusut poate mai fluidizeaza vaselina. Am scos-o un pic la plimbare dar nu s-a imbunatatit cu nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Am schimbat rotile de la MTB, cele vechi aveau jante mavic si butuci Shimano Deore M615 cele noi sunt full Mavic Crossride cu rulmenti.

La butucii vechi pe bile si conuri dupa curatare, gresare si reglare cand dadeai de roata se invartea de te plictiseai asteptand sa se opreasca, astia noi pe rulmenti se invart greu, parca in loc de vaselina ar avea melasa sau miere, am rulat cu ele vreo 1000 km si tot asa se prezinta. Ce pot sa fac?

sa fluieri a paguba :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.