Daniel14

Butuci cu BILE sau RULMENTI ?

Recommended Posts

Eu am un set de RM5 cu care am mers si iarna si le-am spalat de multe ori insa fara presiune si am zero probleme, de doi ani deja. Primul lucru cum au venit, m-am dat cu ele, logic :), dar la scurt timp le-am bagat vaselina cat a intrat si cred ca asta este un pas esential. De atunci le-am desfacut o singura data de curiozitate, si totul este curat. Urmeaza sa fac acelasi lucru la XL, preuspun ca etansarea si rulmentii sunt la fel, poate chiar identici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Părerea mea este că butucii cu rulmenți stau mai prost la etanșare decât cei pe conuri. Producătorii ce cred că dacă rulment are sistem de etanșare, nu-l mai afectează apa și alte impurități? Voi ce părere aveți de sistemul de etanșare la butucii cu rulment?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Părerea mea este că butucii cu rulmenți stau mai prost la etanșare decât cei pe conuri. Producătorii ce cred că dacă rulment are sistem de etanșare, nu-l mai afectează apa și alte impurități? 

Ne impartasesti si noua cum ai ajuns la concluzia asta? :-?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut eu sunt nou in acest domeniu exceptand pegasul din copilarie si o " semicursiera"  facuta din bucati pe la 14 ani. Dupa indelungate ore de lectura m-am decis sa spun si povestea mea.

Vara trecuta am primit cadou de la cumnat o bicicleta Rich hunter full suspension. dupa ce am facut butucul spate varza in 2 ore si mai apoi dupa service roata 8 pe un drum forestier din greseala :D. vreau sa ii fac un upgrade incepand cu rotile ca mai apoi restu cand mai prind la bani. imi place padurea si ma intrebam daca aceste roti complete se potrivesc pt padure mers pe drumuri forestiere

http://www.marosbike.ro/roti/roata-spate-mtb-26-inch-janta-remerx-grand-rock-argintie-butuc-joytech-cu-filet.html

http://www.marosbike.ro/roti/roata-fata-mtb-26-inch-janta-remerx-grad-rock-argintie-butuc-joytech.html

Momentan dispun de 200 de lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În afară de faptul că sunt foarte grele, cred că sunt foarte ţapene. 36 de spiţe şi nişte jante destul de solide ar trebui să se traducă în nişte roţi relativ indestructibile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. greutatea nu prea ma intereseaza. pt ca nu am trasee foarte dificile, stau la podis deci urcusul e relative usor. Drumul in deosebi de pamant si piatra. mai mult ma interesa parearea despre butucul Joytech JY734. Ms mult de raspuns nu ma asteptam sa vina atat de repede

Share this post


Link to post
Share on other sites

... mai mult ma interesa parearea despre butucul Joytech JY734. ...

 

Nici cea mai vagă idee. E un butuc (foarte) ieftin, cu bile şi conuri. Probabil că dacă ai grijă de el, te va ţine mai mult decât restul bicicletei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru o plimbare duminica in padure cred ca o sa mearga. De bicicleta nu abuzez cel mult coborari in viteza cateva santuri facute de apa, fara rampe sarituri si alte chestii de genul acesta ca imi este frica sa nu se rupa in doua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iar am stat iar am citit butucurile cu filet au o problema: se indoaie foarte usor axul, (si la tzoacla mea e indoit) si m am decis sa mai pun niste bani peste si sa comand aceasta roata http://www.marosbike.ro/roti/roata-spate-remerx-grand-rock-36h-butuc-caseta-jy-d342-argintie.html.

Dar este o intrebare o sa imi intre pe furca spate? butucul vechi e pe filet grupul are 6 pinioane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de intrat intra, dar nu ti se vor potrivi pinioanele actuale pe noua roata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta stiu imi trebuie pinioane casetate. Dar actualul angrenaj are 6 pinioane, viitorul 8 9 10. pana in primavara cumparam si pinioane. apoi usor usor vreau sa o schimb toata. Viata de student scurta si fara bani:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ai bani, cea mai proasta idee e sa upgradezi piesa cu piesa. E ca si cum iti construiesti noua bicicleta din bucati.

 

Nu baga in bicicleta actuala decat minimul necesar ca sa o mentii in functiune, schimba axul ala stramb si gata.

 

Strange bani pentru alta bicicleta si o cumperi cand ai toti banii. Cu 300 eur ar trebui sa gasesti ceva decent pe piata second.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Strange bani" suna bine dar nu se poate. Cand ii am ii cheltui, bugetul a fost mai mare dar am intrat in el ca na, masina trebuie intretinuta prietena la fel etc etc si e greu cand nu ai o sursa de venit sigura. De asta vreau sa iau piese bune sa ma folosesc de cadrul asta ca mai tarziu sa fie o tzoacla noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina, prietena...pai asta nu mai e studentie. Ce s-a intamplat cu petrecerile in camin si restantele? :angry:

Ontopic: indiferent cat de mult te-ai gandi cum sa faci, alegerea cea mai buna este cea din postul lui pink pentru ca e bazata pe experienta! Schimba axul iar de restul banilor da o petrecere!

Share this post


Link to post
Share on other sites

... si mai incearca niste "prietene", studentia-i  scurta!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata am dat comanda de roti. Sosesc marti,butuc pe caseta spate sa nu mai schimb axul dupa fiecare deal urcat , jante duble sa nu mai merg 4 km cu haramul in spate dupa ce s-a facut roata 8. Si tot am citit sfaturile voastre nu dhs nu rich nu first nu nu nu. Nu toti mergem in fiecare zi pe bicicleta, si sincer nu as  ingropa 300 de E deodata intr-o bicicleta pe care merg 30 de zile pe an, daca le merg si pe alea. La 13 ani cand mergeam toata ziua pe un pegas cu cauciucurile "slick" de la frana nu mai interesa pe nimeni ca are sau nu butuc frane cadru  suspensii chestii nebunii de firma, nici nu stiam ce e ala dh xc si alte chestii pro. Era pura placere de a calari o bicicleta de a pedala prin cele mai adanci si pline santuri  de dimineata pana seara. O servisare pe saptamana de obicei duminica dimineata si dai bataie. Si sa nu imi spuneti ca nu ati distrus n'spe mii de papuci pt ca nu aveati frane shimano pe disc.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pe pegasul practic aveam coarnele intoarse si in jos, sa fiu aerodinamic, nu aveam frana fata, din simplul motiv ca era ineficienta, si am dat-o jos, nu aveam cric, nu aveam aripi, frana de picior tinea dupa minim 3 pedalari invers si bracat usor o pedala catre interior, aveam slickuri(tocite in N ani) si fara nici macar un service in 6-7 ani faceam concurs pe strazile laturalnice cu o inclinatie minima care merge mai mult fara sa pedaleze, am mers circa 2 km, in fine, coborari pe Dobrogeanu Gherea(cine e din Bv stie strada)  si intradevar nu ne pasa de nimic, eram invidios doar ca colegu mai mare avea bicicleta rosie ca focul, si a mea era verde... si cea mai mare invidie era cand vedeam ca unii aveau jantele cromate(erau din fier, grele) iar eu aveam din aluminiu, mate...  Singurul regret era cand trebuia sa o urc in casa, noroc ca stateam doar la etajul unu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si al meu era verde:D jante nichelate, balamaua era sudata, aparatorile albe cu dungi verzi, care se rupeau tot timpul dar nichelul din jante suporti aripi foaie si ghidon te facea sa treci peste butucul spate care scapa din cand in cand la solicitari si torpedul inexistent. si acum o am in pod:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am renuntat la butucii pe bile, trec pe rulmenti. Vreau sa iau novatec D881 4 in 1. Vine cu ax de 9mm si mai cumpar adaptoare pentru 20mm. Prefer asa in caz ca pe viitor se schimba orientarea sau disciplina la care va fi folosita roata fata. Are cineva roti construite cu ei? Prezinta slabiciuni, se slabesc/deformeaza/isi fac joc adaptoarele? Un butuc mai bun ce suporta doar ax de 20 de la novatec e cam pe la 165-180 ron(DH61). Sunt astia 4 in 1 mult mai slabi si nu merita sa investesc? Il iau la 200 ron fara adaptoare care mai costa vre-o 15 ron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut modelul ala de fata, si avea joc indiferent de adaptor... de nou... dar nu mi-am batut capu' prea tare, poate tine de noroc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am si eu o dilema legata de butucii cu bile si conuri. Am un astfel de butuc pe spate si dupa vreo 5000km are ceva joc de la uzura. Intrebarea ar fi daca mai poate fi folosit din momentul in care a aparut jocul ( fara a afecta siguranta mersului )  sau trebuie schimbat imediat?

Cam cat de mare ar trebui sa fie jocul ca sa decid ca trebuie schimbat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am si eu o dilema legata de butucii cu bile si conuri. Am un astfel de butuc pe spate si dupa vreo 5000km are ceva joc de la uzura. Intrebarea ar fi daca mai poate fi folosit din momentul in care a aparut jocul ( fara a afecta siguranta mersului )  sau trebuie schimbat imediat?

Cam cat de mare ar trebui sa fie jocul ca sa decid ca trebuie schimbat?

 

Butucii pe bile nu trebuie sa aiba joc, desfa butucul, verifica calea de rulare, conuri si bile, daca sunt uzate schimba-le sau schimba butucul cu totul, daca nu sunt roase sau nu au o uzura foarte mare (putin probabil) unge-le si pune-le la loc, s-a mai discutat despre cum trebuie strans corect jocul din butucii cu bile, scrie inclusiv in manualele Shimano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti idee unde pot gasi in Bucuresti bile de calitate pentru butucul de pe spate? Pana acum am cumparat de la 3 magazine de biciclete bile (si varsate si in coroana) si nu au rezistat mai mult de 3-4 zile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.