LucianTheOne

Reconditionare sei din Piele

Recommended Posts

Are cineva experienta in domeniul acesta? Prelucrare, vopsire, reconditionare obiecte din piele?

Ma intereseaza cum pot readuce la viata o şa din piele veche, aspra si crapata.

Am cautat pe forumuri straine, dar sfaturile de acolo nu se potrivesc in Romania. Substantele recomandate nu se gasesc pe la noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabe informatii despre subiectul asta. Google nu stie mai nimic.

Cel mai recomandat produs ar fi Neatsfoot Oil, un ulei facut din picioare de vaca.

Dar cum se cheama in Romania nu stie nimeni.

Stie cineva ceva cumva???

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite aici Produse Casite Quick Works .: Performance S.R.L. Romania :.

CASITE QUICK WORKS – Leather Luster

Soluţie Crypton® - redă luciul, recondiţionează şi protejează cu ingrediente naturale pielea şi vinilul. Redă imediat uleiurile naturale din piele, care sunt necesare după o curăţare cu produse pe bază de citrice. Aromă de piele naturală.

Mod de întrebuinţare:

Întotdeauna încercaţi mai întâi pe o suprafaţă ascunsă. Pulverizaţi produsul pe un prosop moale, alb. Lăsaţi produsul să acţioneze asupra suprafeţelor tratate. Întoarceţi prosopul din când în când pentru a şterge suprafaţa cu o porţiune uscată a acestuia. Lăsaţi să se usuce la aer. Folosiţi doar conform instrucţiunilor de pe etichetă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asa arata saua mea. Majoritatea ar arunca-o fara ezitare dar ar face o mare greseasa.

E vorba de o sa Brooks, cred B17. Am testat-o si e cea mai confortabila sa pe care mi-am pus fundul. E cu totul diferita de celelalte chestii ce le-am folosit pana acum, indiferent de cat de multe arcuri sau geluri aveau.

Aspectul nu prea ma deranjeaza, ma ingrijoreaza crapaturile si ma tem sa nu cedeze din cauza lor.

In rest nu e ruginita su nu are nici un alt defect.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa n-o lungesc, trebuie cautat un meserias la o firma de pielarie, saua trebuie retratata in baile speciale. Vaselinele, spray-iurile si alte chestii sunt pentru intretinere.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am asta, din poze. O folosesc pe şei Ucraina din 1982. E un lapte alb, extraordinar de eficace. Americană de-adevăratelea. Valabilă 10 ani (a mea până în 2014; îmi dă oarecare semne că o cumpărasem prin 2004 sau pe acolo.) Distribuitorul nostru e Grirom International SRL - 021 3238350; 021 3238320. Poţi să-i întrebi.

[ATTACH=CONFIG]16535[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]16536[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]16534[/ATTACH]Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luciane, daca te straduiesti putin m/ o scoti ca pe bucata asta a mea (cea mai veche din dotare):

Model Brooks Competition din 1980 (o folosesc din 1981)

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu că ne-am bate în vechituri, dar trebuie să-ţi spun, Frank, şeile mele Ucraina 1982, arată ca noi, mult mai bine decât a ta. Scriu asta numai gândindu-mă la ce capacitate tehnică au putut avea ruşii. Nu mă mai duc să pozez şaua, credeţi-mă pe cuvânt. E drept că am avut întotdeauna pe şa o bască, un fetru foarte special şi rezistent, care absoarbe transpiraţia şi protejează pielea. Dar, să vezi cum arată arcurile de dedesubt, după 28 de ani !

Later edit:

Am avut nişte treabă prin garaj şi am zis să vă arăt şaua comunistă de 28 de ani. Poate prind vreun Guinness.

[ATTACH=CONFIG]16651[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]16652[/ATTACH]Imagine postată

Edited by LucianTheOne

Share this post


Link to post
Share on other sites

In parcarea de la servici si la drumuri lungi, in timpul nopti,i am o husa care o trag peste sea. Din cind in cind am mai pierdut husa sau a gasit alt stapin; o punga ordinara de nylon ajuta. Din pacate seaua asta a fost folosita un timp pe rabla de mers in gara. Acolo nu parcam bicicleta in locurile special amenajate si cu acoperis ci legata de o balustrada cit mai aproape de peron. In aceste situatii de multe ori vintul ducea punga si seaua era expusa zile intregi intemperiilor (eram plecat cu saptaminile pe la clienti, la cursuri etc.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roller, in pozele tale apare si o parte din suportul pentru centrat roti facut de tine, nu-i asa?;)

Misto şaua ta, eu nu i-as mai pune invelitoarea. In timpul mersului te freci de ea si capata si mai mult luciu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce memorie, d-le !

Dar, chiar m-ai impresionat să ţii minte aşa un amănunt. Ai dreptate cu basca, dar aşa m-am obişnuit.

Frank are dreptate: câte a suferit şaua aia, e normal să arate aşa. Dar tot rămâi impresionat ce lucruri se făceau odată. Când China era sub Mao, care nu admitea „dublul sistem” politic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tocmai am trecut mai devreme pe la un atelier de facut pantofi de piele. am intrat putin sa-i intreb pe domni cu ce s-ar inmuia/intretine o astfel de sa. omu mi-a dat cateva variante, pe care le intuiam: clei de oase(folosit pt gecile de piele, cand erau la moda:D ), lustruit mai multe straturi cu insistenta, crema doina, tot asa mai multe, pt inmuiat+hidratat, sau citeam pe un forum britanic de ceara de albine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Din cind in cind am mai pierdut husa sau a gasit alt stapin...

:( M-am mai linistit, daca si acolo lucrurile isi gasesc stapani noi asa, ocazional. Deci nu doar la noi se practica sportul asta. Sau, poate erau de-ai nostri :)

Revenind la subiect, in Bucuresti am gasit o curatatorie profesionala care reconditioneaza volane din piele crapate, scaune uzate din piele, banchete etc. Sincer am ramas uimit cand am vazut volanul super-uzat al unui coleg de servici aratand ca nou. Pretul pentru un volan a fost piperat totusi, 100 lei.

Pe langa toate astea, cand eram copil bunicul meu avea la motocicleta lui socialista Java saua din piele, si o trata in felul urmator: avea un aparat care facea aburi (mare lucru la vremea aia, ceva cam ca un fier de calcat din prezent ), si dupa ce o hidrata, o dadea cu lapte de bivolita, apoi o impacheta in locurile mai uzate cu propolis. Ce-i drept, aveam stupi si propolisul era la discretie. Cam atat imi amintesc din procesul tehnologic, nu mai stiu daca mai erau si alti pasi... Pot sa-ti spun ca saua lui arata intotdeauna ca si cum inca nu ar fi taiat pielea de pe vita, moale si catifelata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luciane, am vazut in topicul dedicat seilor Brooks ca ai reusit sa o aduci pe a ta intr-o forma destul de buna, m-ar interesa ce ai folosit pana la urma pentru ca am si eu una intr-o forma asemanatoare si as vrea sa o aduc intr-o stare mai buna. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am folosit creme cosmetice de galbenele si unt de shea. MUltumesc sotiei pentru donatii :D

Stateam in pat uitandu-ma la filme si frecam saua cu creme pana imi amorteau mainile. Asta timp de cateva zile la rand.

Merge sa o dai si cu crema de ghete de cateva ori, dar trebuie sa o calaresti cu niste pantaloni de sacrificiu pana se absoarbe complet crema si nu se mai ia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai deschid alt topic, asa ca va rog sa ma ajutati sa curat o sa Turbo maro care prezinta urme de folosire, nu e rupta, a devit mai lucioasa si are mici pete.

Asta e poza pe care o am acum, mai tarziu poate reusesc sa fac si altele.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pe la raftul cu creme de pantofi am vazut niste produse de curatat pielea.

Am incercat astazi cu un produs de curatat pielea intoarsa, din pacate nu a functionat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca nu e murdara, ci doar uzata. Are, adica, "patina"! Ceea ce e ok la o bicicleta atat de veche.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In legatura cu "baia de ulei" la care in mod voluntar mi-am supus saua Brooks B17, iata cateva detalii.

Am procedat conform celor scrise de Sheldon Brown - "soaking technique" : am asezat saua cu fundul in sus, intr-o folie de aluminiu cu marginile ridicate; am turnat cam 150 ml ulei motor SAE 30 (ulei pt motor diesel, 15 lei bidonul, de la benzinarie); partea de piele a fost acoperita pana aproape de marginea seii; am lasat-o ceva mai mult de o ora.

Apoi am sters-o si am luat-o la purtat. Inca nu am ajuns nici macar la 500 km cu ea, deci procesul de "breaking-in" nu e complet. Asta pentru merg mai mult prin oras, pe distante scurte, de 15-20 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am aproape 2000 km cu B17 Imperial. A trebuit sa o intind putin dupa concursul Marvin,unde au curs apele pe mine (si la un punct de alimentare mi-am turnat apa in cap si,inevitabil,si pe sa).Cu ea imbibata de apa am continuat cursa si am constatat la final ca se lasase destul de mult. Partea buna e ca s-a rezolvat usor si a devenit mult mai confortabila saua.Partea proasta e ca,probabil,i-am scurtat viata cu cateva mii de km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.