gufha

SFAT: raport prea mare la angrenaj ???

Recommended Posts

Foaia de 48 hmmm senzati tari ce sa zic prima mea semicursiera.. am uracat paduchiosul cu 48/24 dupa am trecut la 48/27 cu care am urcat transul la inalnirea de anul asta si cota 1400 tot pe 48/27 am urcat-o.Acum merg pe 42/27 alta viata:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Am un angrenaj Truvativ X-Flow power spline 48/38/28 montat pe un hibrid pe care il folosesc 90 % din timp in Bucuresti. In restul timpului, am facut si ture de sosea (campie sau zone colinare gen Apuseni) de aproximativ 150 - 200 km.

Precizez ca, pana la o eventuala "intalnire" cu o portiera, obisnuiesc sa merg in Bucuresti pe carosabil destul de repede, cu aproximativ 30 - 35 km/h.

Deocamdata, intentionez sa uzez transmisia respectiva in mod natural si sa nu o schimb numai de dragul de a o schimba.

In perspectiva, imi puteti recomanda un raport de transmisie prin care sa-mi optimizez bicicleta pentru regimul acesta de folosire?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai precizat ce grup de pinioane folosesti.

Nu ti-ai facut singur o parere bazata pe experienta acumulata? Ai folosit ambele combinatii extreme (foaie mare-pinion mic si foaie mica-pinion mare)? Ai simtit nevoia de inca o treapta (sau mai multe) intr-o directie sau in cealalta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

- pinioanele sunt Sram PG 830 11-34;

- combinatia foaie mica - pinionul cel mai mare nu am avut de ce sa o folosesc. Nu cred ca am de ce sa insist in directia asta;

- folosesc constant combinatia foia mare - pinionul cel mai mic;

- deocamdata, nu pot sa spun ca simt nevoia unui pinion si mai mic. Totusi, ca autoevaluare, cred ca tendinta pentru sezonul viitor este sa fiu solicitat fizic intr-o masura mai mica de actuala combinatie foaie mare - pinionul cel mai mic;

- ideea ar fi ca imi cam place viteza...

Insa, nu stiu daca schimbarea actualului raport de transmisie m-ar avantaja in oras, cu toate opririle la stopuri si plecarile de pe loc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.raidextrem.ro/biciclete/biciclete-commencal-babylon-2

- practic, incep sa ma confrunt cu limitele hibridului: un compromis intre avantajele si dezavantajele bicicletelor specializate pentru munte sau sosea;

- deoarece nu intentionez sa achizitionez inca doua biciclete, un MTB si o cursiera (cu toate ca mi-ar placea sa le exploatez in cele doua directii pentru care sunt dedicate), trebuie sa fac in asa fel incat sa optimizez produsul pe care il detin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate o caseta "road" ti s-ar potrivi mai bine. De exemplu 11-26. Investitia ar fi minima. Pierzi la gama de rapoarte (dar ai spus ca nu ai folosit deloc combinatia foaie mica-pinion mare), dar castigi la etajarea mai apropiata a treptelor.

Modificarile la angrenaj ar fi mai costisitoare. Derailleur-ul fata s-ar putea sa nu mai fie potrivit pentru niste foi mai mari.

Edit:

Verificasem aici inainte sa postez, dar s-ar parea ca e o greseala pe site-ul SRAM. Nu exista caseta PG-850 11-26.

11-26 s-ar parea ca nu face nimeni pentru 8-speed. Ai doar optiuni gen 11-28 sau 12-26, 12-23.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricat de tare ai fi in " bulan", tot nu cred ca e indicat sa urci Cota 1400 si Transul cu 48/27. Dupa parerea mea, e crima pentru genunchi un asemenea raport. Diferenta fata de 39/27 sau 34/27 este uriasa.Cu 48/27 sau 48/24 nu se mai numeste urcare, se numeste " sfortare"... ("sforta" fie cu toti cei care folosesc astfel de rapoarte pe catarare !)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricat de tare ai fi in " bulan", tot nu cred ca e indicat sa urci Cota 1400 si Transul cu 48/27. Dupa parerea mea, e crima pentru genunchi un asemenea raport. Diferenta fata de 39/27 sau 34/27 este uriasa.Cu 48/27 sau 48/24 nu se mai numeste urcare, se numeste " sfortare"... ("sforta" fie cu toti cei care folosesc astfel de rapoarte pe catarare !)

Ai dreptate am cam tras de ea tocmai deasta am schimbat si bicla cea veche avea foile fixate pe pana cam greu sa mai gasesti acum un asfel de angrenaj cu o combinatie 52/42 sau mai mica.Astept vara pt a urca din nou Transul bineinteles cu un 38/27.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presupunand ca ai ceva km pe urcari, da este ok raportul, eu am urcat partea sudica de la cabana Piscul negru pana la cabana Balea pe MTB cu 32 x 17 si 32 x 21 in pantele mai mari si a mers foarte usor, acum recunosc ca mergea si un 42 x 24 dar pentru prima data nu stiam cu ce se mananca asa ca......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine a urcat transfagarasanul poate sa-mi spuna si mie daca se poate urca si cu un 34 - 21 sau e prea mare ?

Sunt baieti care urca si cu 34x 17 insa au maxim 62-67 kg si cateva mii de km de antrenamente...ori depinde de greutatea si antrenamentul tau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai am urcat transfagaras cu bicicleta romanului ( a se citi fb/dhs ) de 18 kg + 8 kg in spinare. Aveam 28/38/48 cu 27/30. Primii 5-6 km i-am facut 38/30 si dupaia am trecut la alternat 28/27-30 cu 28/... nu mai stiu ce pinioane foloseam la pedalatul din picioare.

Vreau sa dau o tura la primavara cu un aluminiu de 10 kg si tot cu 7-8 kg in spinare si rap de mai sus. Nu stiu de ce am senzatia ca la cursiera sunt mult mai agresive rapoartele.

Am 76 kg momentan daca are vre-o importanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-ai confirmat parerea Marius. Dar nu, 3 foi la mtb 2 la cursiera. Vad cat ma tin picioarele daca merg asa, poate o sa am vreo zi buna :)) si mosu poate aduce ceva papuci cu spd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am 74 de kile, 54 ani, am urcat binisor anu' asta Cota 1400 cu o cursiera de 8,2 kile raportul 39/ 26. In schimb m-a dat gata urcarea de la Slanic Prahova de la Muntele (Piatra) Verde cu acelasi raport placa/pinion, am luat-o si putin pe jos. Daca aveam o placa cu 30 de dinti nu aveam probleme.

Recomand la fel cum spune si Marius. BV un angrenaj cu trei placi 30/39/52. Practic se pot aborda in acest fel catarari dure fara mari probleme !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ne credem mai tari ca muntele si-l urcam in forta cu un rapost neadegvat si cu un efort dus la limita maxima riscam sa nu mai mergem pe munte decat pe jos. Spun asta din experienta mea si a altora. Daca nu avem o pregatire inainte de a urca un munte deja peste 1 ora de mers cu bicleta duce la extrem efortul nostru si asta inseamna dureri de spate si nu numai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie tinut cont In primul rand de o frecventa a pedalatului cat mai corecta,undeva la 90rpm pe plat si 70 rpm pe deal.De aici Iti faci o idee,poti sa Invarti pe plat un angrenaj de 52 sau 53 In frecventa corecta ? Sau pe deal poti sa urci cu placa de 39 fara sa cobori sub 70 rpm ?

Dupa parerea mea angrenajele 53/39 sunt mult mai utile In curse.Pt un ciclist amator as recomanda angrenajele compacte [50/34] sau daca nu se tine prea mult la aspect/greutate iar pedalatorul e mai solid,angrenajul triplu,genunchii vor fi mult mai fericiti,Insa de obicei genunchii dor din cauza pozitiei de pedalare neadecvate,pozitionarea seii prea In fata si/sau prea jos

Nu trebuie uitat nici grupul de pinioane,Insa In functie de cerinte sau stilul de pedalat,frecventa redusa/marita,e mult mai mai usor de Inlocuit .

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Ma puteti ajuta si pe mine putin?

1.Cu ce se mananca raportul asta la angrenaj?

2.Pentru ce e important?

3.Cum pot sa aflu ce raport la angrenaj are cursiera care vreau sa o cumpar?

Multumesc anticipat!!! Astept un raspuns ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Raportul este raportul (împărțeala) dintre foaia cea mai mică și pinionul cel mai mare.

2. în general pentru cățărări. Dacă ai avea picioarele lui Jay Cutler (dacă am recunoscut bine avatarul) și o greutate mult mai mică, atunci nu vei avea probleme la cățărări cu un raport mare. Cu cât raportul este mai mic, cu atât o să fie mai ușor. Bineînțeles, pentru amatori, dacă aspiri să ajungi mare ciclist, atunci intra în calcul și alte variabile.

3. Numeri dinții celor doua piese și împarți. Spre exemplu, foaia are 42 dinți iar pinionul are 32 = un raport de 1.31.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Raportul este raportul (împărțeala) dintre foaia cea mai mică și pinionul cel mai mare.

2. în general pentru cățărări. Dacă ai avea picioarele lui Jay Cutler (dacă am recunoscut bine avatarul) și o greutate mult mai mică, atunci nu vei avea probleme la cățărări cu un raport mare. Cu cât raportul este mai mic, cu atât o să fie mai ușor. Bineînțeles, pentru amatori, dacă aspiri să ajungi mare ciclist, atunci intra în calcul și alte variabile.

3. Numeri dinții celor doua piese și împarți. Spre exemplu, foaia are 42 dinți iar pinionul are 32 = un raport de 1.31.

Multumesc mult!-am inteles , ai recunoscut bine avatarul ;)

mai am o intrebare :Eu vreau sa-mi cumpar un B'TWIn Triban 3 (ceva mai ieftin la inceput) , nu stiu ce raport de angrenaj are.

Nu am mai avut niciodata cursiera , pot sa fac cu ea si catarari gen mers pana la Paltinis , Balea lac dar sa mearga bine si pe sosele plate ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Întradevăr, nu este notat pe site grupul de pinioane și foile. Cel mai bine, faci o vizită (dar dezavantajul tău este că nu ai magazin În oraș) și să vezi despre ce e vorba.

Pe plat ai foaia mare (de obicei 50-52-54 dinți) și pinioanele mici (13-12-11 - depinde de grupul de pinioane de unde pleacă). Bâlea este o cățărare grea (nu am Încercat, spun din auzite) mulți recomandând MTB-ul (datorita foii mici). Avantajul tău este, dacă alegi bicicleta de mai sus, ca ai 3 foi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

B'Twin triban 3-ul as putea sa-l cumpar de la un om din sb ...el zice ca nu a folosit-o deloc (intradevar arata f bine)

O sa il intreb pe el ce angrenaj are bicicleta :D

O sa revin cu o intrebare dupa ce aflu angrenajul, dar totusi ar putea sa mearga bine cursiera pe plat ,si in acelasi timp pe catarari?(anul trecut aveam o bicicleta mai veche si stiu ca urcam pana aproape de Paltinis , stiu ca ultima data mai aveam 5 km pana acolo dar nu mai puteam pedala :D , nu stiam eu ce e ala angrenaj )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, poate fi bună și pe cățărări și pe plat. Tocmai ce am zis, dacă are foaia mică cu un număr redus de dinți nu vei avea probleme. Iar pe plat nu-ți face probleme, ai foaia mare. Până atunci, fă rost de detaliile angrenajului și pinioanelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.