gufha

SFAT: raport prea mare la angrenaj ???

Recommended Posts

Am mai zis-o si in alt topic, dupa ceva vreme de utilizare si dupa ce muschii "noi" au inceput sa se formeze, am resimtit o imbunatatire majora a confortului la ture lungi (datorate faptului ca am putut mentine o cadenta mai mare si ca am putut alterna grupele de muschi) si o imbunatatire minora a performantelor. Adica m-am resimtit muscular mult mai putin dupa ture de 80-100 km cu urcari consistente decat ma resimteam fara SPD-uri.

Dar, intr-adevar, dr_psht are dreptate dintr-un punct de vedere: pedalarea cu mai multe grupe de muschi pe care ti-o permit pedalele cu prinderi te solicita ceva mai mult cardiorespirator. Sau cel putin asta am resimtit eu. Si e oarecum logic, avand in vedere ca cu SPD-uri alimentezi un motor "cu mai multi cilindri" care are nevoie de mai mult combustibil si de mai mult aer. Dar evident, cu antrenament se rezolva toate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone - ai folosit cuvantul magic - Antrenament. Mie imi aminteste de inot, cand ramaneam fara gaz dupa 100-200 de metri. Cu timpul am ajuns sa bag kilometri fara sa fiu foarte foarte obosit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cursiera as vrea un grup de 9 pinioane 11-12-13-14-16-18-21-24-28 cu foi 52-39 si as putea urca orice pe asfalt

Dar nu am gasit , eventual daca as combina un grup Deore cu Tiagra .

Diferenta prea mica al numarului de dinti intre ultimele face ca rapoartele sa fie foarte apropiate cand folosesti foaia mica si nu te ajuta

La MTB am foaie 42-34-24 si 11-32 dar nu am avut nevoie de 32 niciodata chiar daca am urcat dealuri fara o poteca macar .

La cursiera veche pe catarari de 7-9% foloseam 48 cu pinion de 22 si nu aveam nevoie de rapot mai mic . Dar mie imi place sa pedalez mai rar / raport mare .

Acum am ceva burta (2-3 kg )nu stiu daca mai pot dar inainte aveam configuratia lui Contador :D

Cu trasul de pedale nu sunt de acord mai ales daca nu ai un antrenament serios in asa ceva .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite aici combinatia de care vorbesti. La primele 2 am vazut 11-28. Sa ai grija ca si schimbatorul de pinioane trebuie sa fie capabil sa urce pe pinionul de 28. Daca e de sosea(9 speed) nu cred ca va urca pe 28. S-ar putea sa ai nevoie de un schimbator de MTB sau de noul Tiagra RD 4600, care e singurul(deocamdata) schimbator de sosea care poate sa urce lantul pe pinion de pana la 30 dinti. Doar ca e 10 speed dar cred ca merge si pe 9 speed. Acum ca-ti place tie sa urci dealuri in rapoarte mari, nu stiu ce sa zic, fiecare pedaleaza cum ii place dar sa ai in vedere ca genunchii sunt solicitati mult mai tare asa si "te vor tine" mai putin. Ai grija, nu e de glumit cu genunchii. Incearca, treptat sa te obisnuiesti si cu cadenta mai mare. Cauta un angrenaj compact(50-34/36). Sa stii ca nu ajungi mai tarziu in varful dealului decat cel cu 52-39 dar ajungi mai odihnit;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urca deraioarele de sosea si pe 32, daca sunt cu medium cage. Am vazut destule 105 cu pinioane de 32. Specificatiile de la Shimano sunt date pentru 28 doar pentru ca e cel mai mare pinion pentru sosea de la ei, iar la Tiagra au dat 30 pentru ca au scos un grup 12-30 Tiagra. Bine, inainte de orice haiducii si achizitii trebuie incercata combinatia, dar daca deraiorul e medium cage, cum ziceam, sunt 99% sanse sa mearga pe pinion de 32.

Interesanta discutia de mai sus cu trasul din pedale si durerile laterale de genunchi. De cand m-am apucat de ciclism de sosea si am inceput sa pedalez mai in cadenta si mai rotund ca la MTB, mai ales de cand ma dau pe roller in casa, unde pedalez chiar rotund ca ma pot concentra la asta, simt si eu o jena laterala a genunchiului. Mai mult ca sigur piciorul are nevoie de o adaptare la noul tip de miscare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urca deraioarele de sosea si pe 32, daca sunt cu medium cage. Am vazut destule 105 cu pinioane de 32. Specificatiile de la Shimano sunt date pentru 28 doar pentru ca e cel mai mare pinion pentru sosea de la ei, iar la Tiagra au dat 30 pentru ca au scos un grup 12-30 Tiagra. Bine, inainte de orice haiducii si achizitii trebuie incercata combinatia, dar daca deraiorul e medium cage, cum ziceam, sunt 99% sanse sa mearga pe pinion de 32. Interesanta discutia de mai sus cu trasul din pedale si durerile laterale de genunchi. De cand m-am apucat de ciclism de sosea si am inceput sa pedalez mai in cadenta si mai rotund ca la MTB, mai ales de cand ma dau pe roller in casa, unde pedalez chiar rotund ca ma pot concentra la asta, simt si eu o jena laterala a genunchiului. Mai mult ca sigur piciorul are nevoie de o adaptare la noul tip de miscare.

Cand am fost cu cic-urile la munte am folosit caseta ta 12-32 cu schimbatorul meu 105 short cage. Este drept ca rotita de la patina facea corp compact cu pinionul de 32 insa am reusit sa o folosesc in regim normal pe urcare cu foaia de 34. Cred ca se putea rupe schimbatorul daca il fortam dar i-am vb frumos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt. informatii . Schimbatorul este lung pentru ca bicileta are 3 foi , se aseamana cu cel de MTB si la design .O sa-mi iau si pinioanele Deore recomandate , sper ca le gasesc si in Ro .

Am vazut pe cineva care a avut probleme cu genunchii ; atunci ma amuzam dar acum incep sa inteleg - o sa tin cont mai ales ca nu prea mai alerg acum .

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut eugen,chiar interesanta remarca cu lungimea bratelor la angrenaj,eu am un cadru de 58 cm masurati de la axul pedalier pana la cheita rapida cu o lungime a bratelor pedalierului 172,5 ,cum se alege corect distanta bratelor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am 52/42 la foi,si raportul dintre foaia mica si pinionul mare este 1,68 (42/25).O sa incep turele in curand,sa vad cum ma descurc cu acest raport

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut eugen,chiar interesanta remarca cu lungimea bratelor la angrenaj,eu am un cadru de 58 cm masurati de la axul pedalier pana la cheita rapida cu o lungime a bratelor pedalierului 172,5 ,cum se alege corect distanta bratelor?

In functie de lungimea picioarelor tale in primul rand dar uite mai intai ce zice nenea asta http://sheldonbrown.com/cranks.html si daca ai rabdare joaca-te si aici http://bicyclecranklength.blogspot.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte interesante link-urile kimosabe,mi-au fost de ajutor si m-am lamurit cum sta treaba....multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte interesante link-urile kimosabe,mi-au fost de ajutor si m-am lamurit cum sta treaba....multumesc.

Ma bucur, cu placere!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu in ce masura ati observat asta, insa eu ma intrebam intr-o zi, cam ce viteze ar trebui sa avem pentru diferite combinatii intre foaie si pinioane, de asa maniera incat sa avem si o cadenta normala.

Citeam aici cum ca sub 60 rpm nu e bine sa mergem. Cat trebuie sa fie cadenta? Un minim si un maxim...

As vrea sa-mi dau seama cam ce viteza optima ar fi pentru fiecare raport in parte...dar numai cu foaia mare.

Din cate stiu am 52 cu 12 cel mai mic pinion, insa nu stiu cat e cel mare. Mai stiu ca are 7 pinioane.

Foaia mica nu ma intereseaza, nu am folosit-o decat o singura data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca idee (foarte) generala, un interval rezonabil de cadente ar fi 70 - 90 RPM.

Daca reusesti sa tii 80-90 (sau peste) un timp cat mai indelungat, inseamna ca ai inima si plamanii pregatiti sa sustina efortul sportiv.

Daca nu reusesti, inseamna ca ai nevoie de ceva antrenamente "cardio". Aparatele cardio-vascular si respirator sunt principala limitanta e efortului depus de un ciclist (ma refer aici la un amator sanatos).

In momentul in care un idivid nu mai poate sustine o cadenta peste 70 RPM, avem asa :

- unii au forta necesara pentru a compensa - pedaleaza la cadenta mica, in forta - nerecomandat pe termen mediu-lung pentru genunchi

- unii nu au forta necesara pentru a compensa si se opresc (pauzele lungi si dese ... nu sunt cheia marilor succese in bicicleala :P)

PS : un link util, care iti indica viteza obtinute pe plaja de rapoarte a bicicletei tale, la o anumita frecventa de pedalare, fiind date diametrul rotii si lungimea bratului pedalier) : http://sheldonbrown.com/gears/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut dureri de genunchi atunci cand fortam pe catarari cu rapoarte prea mari. In timp m-am obisnuit sa pedalez la cadente mai mari si... supriza... durerile au disparut si ca onus ajung in varf mai fresh si fara senzatia de "plumb" in picioare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, pun și eu o întrebare de novice aici ca să nu mai deschid un alt topic. Problema mea e următoarea:

Pe bicicleta mea echipată Veloce model 2005, am o casetă de pinioane 11-25 și un angrenaj 53/39. Am făcut vreo două ture pe la munte (Râșnov-Poiana Bv) și m-a cam rupt la urcare. Știu că soluția cea mai bună este angrenajul compact, dar din lipsă de fonduri, nu am cum să-mi achiziționez momentan. În schimb, am comandat de afară o casetă de pinioane Veloce 13-29. Întrebarea e dacă caseta asta e compatibilă cu deraiorul de pe spate, care e short cage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact cu aceiasi problema ma confrunt si eu, dar invers. Daca ai angrenaj pe 135 BDC poti lua un set de foi TA Specialities, Stronglight, etc 49-50 dinti de ex. http://www.bike24.co...22;mid=81;pgc=0

nu cred ca va fi o problema cu schimbatorul fata ca va avea o cursa mai mica( doar pozitionat 2-3 mm mai jos) , evantual schimbi si foaia de 39 cu una 36 sau 34. Trebuie si micsorat lantul in acest caz cu 2-3 zale. Eu am comandat un set de foi Stronglight CT2 (Ceramic top layer impregnated with Teflon), am citit ca ar fi cam cele mai bune, revin cu impresii dupa ce imi vin. Din caseta nu faci mare lucru. 13-29 ma indoiesc sa fie compatibila cu un deraior short-cage.

Asa rezolvi 2 probleme, ai pe plat 39/53 si la munte 50/34 cu 5 min. de munca la schimbat foile si lantul , cu o investitie minima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur sa gasesc in sfarsit pe topicul asta relatia dintre viteza si cadenta. Cadenta este poate cea mai importanta in dezvoltarea vitezei si a fortei. Au facut nemtii niste teste pe la sfarsitul anilor 90 pentru Jan Ullrich de unde a rezultat ca o cadenta ideala, unde piciorul are cel mai bun randament bio-mecanic ar fi ~92 rpm. Ullrich avea un wattaj mult peste media colegilor de pluton, picioare destul de lungi si-si permitea o cadenta putin mai mica, in jur de 80 rpm. Picioarele mai lungi ajuta, la fel si un angrenaj mai lung, de 175mm de exemplu si pot scuza o cadenta mica, dar cand nu te incadrezi in conditiile astea, cel mai sanatos e sa schimbi viteza, prieteneste. Cei care fac ciclism cunosc foarte bine ca cea mai frecventa greseala a unui incepator este calcatura mare (placa mare - ax). Se vede de la o posta si este semn de lipsa de antrenament si de experienta. Culmea e ca asta vine la pachet cu multa, dar muulta infatuare si priviri de demi-zeu ale profanului. De ce isi pun angrenaje compacte si pinioane mari cand tot pe placa mare si pinioane mici ruleaza, nu-mi explic. Si 90% (nu exagerez) din biciclistii pe cursiera pe care ii intalnesc in trafic stau pe placa mare. E ca si cum ai merge cu a 5-a prin oras cu masina, chiar si plecand de pe loc. Motorul suntem noi insa, picioarele ne sunt biele si au de suferit. Dar nu se simte acum, ci un pic mai tarziu, cand ne-ntrebam.. oare de ce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie cu schimbatul foilor: angrenajele duble normale de sosea au BCD 130mm (Shimano) sau 135mm (Campagnolo), cea mai mica foaie disponibila fiind de 38 de dinti pentru BCD 130 si 39 de dinti pentru 135. Compactele au BCD de 110mm si acolo se poate merge pana la minim 33 de dinti. Deci slabe sanse de pus foi mai mici de 38 pe angrenaj normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, pun și eu o întrebare de novice aici ca să nu mai deschid un alt topic. Problema mea e următoarea:

Pe bicicleta mea echipată Veloce model 2005, am o casetă de pinioane 11-25 și un angrenaj 53/39. Am făcut vreo două ture pe la munte (Râșnov-Poiana Bv) și m-a cam rupt la urcare. Știu că soluția cea mai bună este angrenajul compact, dar din lipsă de fonduri, nu am cum să-mi achiziționez momentan. În schimb, am comandat de afară o casetă de pinioane Veloce 13-29. Întrebarea e dacă caseta asta e compatibilă cu deraiorul de pe spate, care e short cage.

Până la urmă mi-am schimbat azi caseta de pinioane pe care o aveam, cu cea de 13-29 și văd că urcă fără probleme deraiorul spate short cage pe pinionul de 29. Acum aștept să văd cum e cu noua configurație pe o urcare mai sănătoasă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost si eu de mai multe ori pe Transfagarasan si acolo niste straini aveau niste blocuri de pinioane interesante.Primele   de sosea  [4 buc] si celelalte 5 erau mult mai mari si un schimbator mai lung care probabil facea fata cu brio la cele doua feluri de pinioane

Foarte interesant mi sa parut .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cu siguranta raport prea mare la angrenaj....

In lipsa de altceva am cumparat un grup de 6 pinioane pe filet Shimano 600 de contratimp, 13-18. De aceea anul asta n-am avut curajul sa plec nicaieri la deal sau munte cu a mea batranica, cu raport minim 42/18.

Deraiorul spate este tot Shimano 600, urca maximum 26 de dinti conform specificatiilor, altfel luam un grup Tourney cu 35 de lei si rezolvam problema.

Asadar, daca va prisoseste pe-acasa vreun grup de 5-6-7 pinioane pe filet, m-ar cam interesa...

Stiu, pot sa-i pun un deraior de MTB, dar e pacat, are toata linia Shimano 600.

 

An Nou cu bucurii, tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.