gufha

SFAT: raport prea mare la angrenaj ???

Recommended Posts

Salutare, eu am pastrat un set de pinioane Ultegra 6700, cu raport 11-28 special pentru catarari si la sfatul colegilor de pe ciclism.ro trebuie sa imi caut un angrenaj compact. Din cate am inteles, pentru catarari ideal e sa ai angrenaj compact si ultimul pinion cat mai mare (in cazul pinioanelor de cursiera ar fi 28). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as merge pe un deraior long-cage pentru posibilitatea de a monta pinioane de 32 sau 34. Nu stii niciodata cand dai de niste catarari pentru care un 34/28 e insuficient. Bine, daca ai fizicul lui Contador nu se pune problema, dar eu am dat de catarari pe sosea unde am avut nevoie de un raport de transmisie apropiat de 1:1 (un 34/32 sau 34/34).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca 34/28 e totusi deajuns! Ca sa nu ajunga ar trebui sa dai de o catarare care sa fie si f.abrupta (peste 15%) si lunga, ceea ce intilnesti mai rar, cel putin la noi.

Eu am raportul minim (pe un anumit set de pinioane, il montez numai cind chiar am nevoie de el) 34/29 si pot sa spun ca s-a dovedit arhisuficient pt.toate catararile pe care le-am parcurs.

Si culmea, merge fara probleme cu "short cage", chiar dac ase recomanda "long".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din posturile anterioare vad ca un pionion de 28-29 ar fi de folos pe catarari(in cazul meu e vorba de cursiera).

Cate sanse imi dati sa pot urca Transfagarasanul si/sau Transalpina fara sa ma rupa noua cursiera, ea avand urmatoarea configuratie: 53/39 si 14/25?

 

Detalii care poate o sa ma ajute sa obtin o parere:

-2012 a fost primul meu an de pedalat serios si am avut ~2500km parcursi

-pe Paltinis am scos 1h:05min in 2012 cu MTB-ul de 14kg

 

O seara buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Transfagarasanul fara probleme, Transalpina (mai ales dinspre Novaci) chinuit.

Am urcat TF (acum vreo 20+ ani) cu 42/21 si n-am crapat, desi e muult mai bine cu compact (cel mai adesea 34/23, 34/25).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns! O sa vad la vara exact cum va sta treaba. Tipul angrenajului meu are vreo denumire(de exemplu angrenaj compact)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@giginic: depinde mult de fizicul fiecaruia si de stilul de pedalat. Io la cele 85+ kg ale mele si un stil de pedalat cu cadenta destul de ridicata, ma descurc cam la limita pe Transfagarasan cu un echivalent de 34/28 (1.214). De fapt vara trecuta am urcat cu 22/17 (1.294) pana la cascada si cu 22/19 (1.157) si 22/21 (1.047) pe final, tragand cam la limita la care puteam duce fizic. Ca sa nu mai zic ca am dat prin Roșia Montană de niste pante, scurte ce-i drept, de vreo 1-2 km, pe care le-am abordat cu mare greu cu 22/21. Pentru cine are fizic de catarator e ok 34/28 sau 34/29 cam pe oriunde, pentru astia mai grasuti ca mine e nevoie de-un 34/32 din cand in cand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LE: mai sus lipsesc niste virgule ("pentru astia mai grasuti, ca mine, e nevoie de un 34/32 din cand in cand").

Share this post


Link to post
Share on other sites

In afara de virgule, mai lipseste contextul.

Eu nu am dat o "hotarire definitiva si irevocabila, universal valabila", pur si simplu i-am raspuns omului care ma intreba. Am incercat o estimare pe baza datelor care mi le-a furnizat (Paltinisul).

Asa, fara legatura cu cazul in speta, bineinteles ca se pot gasi usor oameni care nu vor urca niciodata TF, cu atit mai putin TA, nici macar cu triplu si pinion de 34, "pt.ca e prea greu" sau oricare alte motive.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@giginic: Pai intr-adevar, contextul e discutabil, plus ca s-au format doua discutii paralele. Eu ma adresasem initial lui vior_rel, care vrea sa cumpere un groupset nou si scump (din ce-am dedus pe un alt topic) si care e posibil sa simta mai tarziu nevoia unei casete cu pinioane mai mari, deci si a unui deraior medium/long-cage. Nu-l cunosc personal ca sa-mi dau seama ce nivel de antrenament, ce preferinte legate de trasee sau ce asteptari are, deci nu era decat o sugestie, sa se gandeasca putin la ideea ca nu toata lumea poate sa urce cu rapoarte cu care urca cineva cu fizic si antrenament veritabil de catarator. Poate ca el poate, iar atunci sugestia mea devine inutila. Tu i-ai raspuns mai mult lui MisTeR BiG, care pare destul de antrenat pe munte, deci n-ar avea nevoie de rapoarte mai blege. S-a produs o mica neintelegere, atata tot.

 

Ca o mica introspectie, tot respectul ca ai urcat pe Transfagarasan cu 42/21. Io cu greutatea de-acuma ar trebui sa produc vreo 500W putere medie (estimare grosiera) ca sa urc cu raportul ala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@giginic: Pai intr-adevar, contextul e discutabil, plus ca s-au format doua discutii paralele. Eu ma adresasem initial lui vior_rel, care vrea sa cumpere un groupset nou si scump (din ce-am dedus pe un alt topic) si care e posibil sa simta mai tarziu nevoia unei casete cu pinioane mai mari, deci si a unui deraior medium/long-cage. Nu-l cunosc personal ca sa-mi dau seama ce nivel de antrenament, ce preferinte legate de trasee sau ce asteptari are, deci nu era decat o sugestie, sa se gandeasca putin la ideea ca nu toata lumea poate sa urce cu rapoarte cu care urca cineva cu fizic si antrenament veritabil de catarator. Poate ca el poate, iar atunci sugestia mea devine inutila. Tu i-ai raspuns mai mult lui MisTeR BiG, care pare destul de antrenat pe munte, deci n-ar avea nevoie de rapoarte mai blege. S-a produs o mica neintelegere, atata tot.

 

Ca o mica introspectie, tot respectul ca ai urcat pe Transfagarasan cu 42/21. Io cu greutatea de-acuma ar trebui sa produc vreo 500W putere medie (estimare grosiera) ca sa urc cu raportul ala.

Salutare, am achizitionat o caseta de pinioane Ultegra 6700 cu raportul 11T-28T si cu un pedalier pe compact sper sa-mi fie bine. Nu am prea mult antrenament (ies cu mare placere la o tura cand am timp, si cand vine vorba de catarari....e putin mai greu pentru ca am o munca statica (de birou), nu prea fac miscare. 

Mi-am propus sa fac mai multi km pe acest an in comparatie cu 2012.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cate sanse imi dati sa pot urca Transfagarasanul si/sau Transalpina fara sa ma rupa noua cursiera, ea avand urmatoarea configuratie: 53/39 si 14/25?

Revin cu primele impresii. Astazi am facut prima tura mai serioasa de anul asta(~60km

-pe plat sau coborare merge super

-pe urcari m-am chinuit cum nu am facut-o nici pe Paltinis sau Transfagarasan, dar spre uimirea mea am reusit sa nu ma dau jos deloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru "dealurile" din Danemarca intrebi? Cred ca mai degraba ar trebui sa-ti intrebi genunchii daca li se pare acceptabil. Mai ales ca ai pedalat ceva pe acolo si deja stii mai bine ca noi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu 53/39 si caseta cu 11-23.

Este acceptabil ptr dealuri cu pante de uneori de 12%?

si eu urc dealul de la gradina botanica in placa mare, dar asta nu inseamna ca e un deal, in adevaratul sens al cuvantului.

alea sunt niste rapoarte strict pentru plat si mici "dealuri" si poduri in oras, in afara esti mancat de viu cu ele si cand spun afara ma refer la dealurile alea de le invatam la geografie, sa nu mai zic de munti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conteaza lungimea in primul rand. Un 7% pe 5 km s-ar putea sa nu iti ajunga 53-39: 12-23. Pe cand un 20% pe 30 de metri iti ajunge.
Sincer nu stiu cum sunt dealurile in Danemarca, dar avand in vedere alt max de 160 de m, banuiesc ca ajunge caseta 11-23(desi eu as pune un 12-23 sa am si pinionul de 18).

Pentru Romania, la majoritatea dealurilor ajunge un 12-27 sau 12-28. Daca e nenorocire de deal atunci vorbim de un compact cu un pinion mare de 28-30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca iei in piept o Valea Fiarelor, care e un delisor scurt (vorbind chiar si doar de prima parte pana la prima portiune de plat), sa-l vad eu atunci cu rapoartele lui suficiente.

sa fim seriosi totusi, 12% inseamna foarte mult. daca sunt mai putin de 200 de metri ii faci si din inertie, restul e can-can si nu vreau sa lungesc discutia, mai ales ca omu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu vb de romania.Pe langa galati sunt dealuri din acestea pacatoase si lungi.Sunt dealuri cu panta  de 12% si cred ca are 3 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia-ti cadentzometru sau pur si simpu numara-ti pasii si, daca ai cel putin 90 de pasi pe minut pe urcarile de care spui, inseamna ca ai foile si pinioanele ideale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum nici sa nu exageram cu o cadenta de 90, ar inseamna sa am pinion de 34 cu foaie de 34 pe o catarare gen Valea Fiarelor(2 km cu medie peste 10%, maxima de 25%). Si de fapt mie imi ajunge si un pinion de 25 cand sunt in forma. Acum daca as merge probabil as merge cu un 34 cu pinion de 28.

Merge si in picioare cu o cadenta de 60 pe distante scurte. Un pinion prea mare te "puturoseste".

Dar pentru Romania, eu zic ca 53-39 cu un pinion de 27-28 e suficient pentru o persoana antrenata. Altfel angrenaj compact :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.