LucianTheOne

Genti si Portbagaje.

Recommended Posts

Desi s-a discutat mult pana acum despre aceste subiecte, discutiile sunt imprastiate pe o gramada de topicuri, si cand cauti ceva informatii, nu prea le gasesti.

De aceea vom posta aici tot ce stim despre genti si portbagaje, ca indata vine primavara si incep excursiile. Tot mai multa lume e interesata de cicloturism, si sper ca aici vor gasi toate informatiile de care au nevoie.

Am sa incep prin a prezenta un site numai despre portbagaje. E impartit in doua sectiuni, portbagaje de spate si de faţă. De asemenea ofera si alte informatii interesante.

Bicycle Luggage Racks

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No foarte fain Luciane ca si io am o obsesie de ceva vreme si anume EpicDesign, o firma de garaj din Alaska care produce un set de bagaje de bicicleta foarte tari in opinia mea, e drept sunt un pic mai extremi oameni. :-

Epic Designs

Nu ratati si galeria de produse:

Picasa Web Albums - Eric - Epic Designs ...

Multumirile mele lui Mihai (Mountain Bike Brasov) prin intermediul caruia am ajuns pe blogul unei ziareste din Alaska unde am vazut o echipare de la ED:

Up in Alaska: Bikepacking gear

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fete si baieti interesati in cicloturism

Va recomand sa va orientati inspre producatori seriosi cu produse testaea pe sute de mii de km (bine-nteles nu neaparat ieftine la prima vedere). Criteriile dupa care un astfel de produs trebuie ales au fost discutate de n-ori : impermeabilitate, centru de greutate, handling, durabilitate, etc. "Giucariile" de spinzurat si innodat de tija de sea or fi bune pentru ilustrat cataloage si scos bani de la clientela habarnista; in practica valoarea si utilitatea lor tinde spre ZERO .

P.S. Ca de obicei, un sfat bine intentionat si absolut subiectiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesante produsele prezentate de Xemax. Am mai vazut pe ici-colo, dar nu stiam cine si unde le produce.

Borsetele astea pentru cadru imi plac si mie. Am de gand sa-mi fac si eu una, dupa ce gasesc material potrivit. Sunt incapatoare, ocupa un loc neutilizat, nu incurca cu nimic, nu trebuie montate-demontate des, nu afecteaza aerodinamicitatea.

In schimb gentile alea ce atarna de tija nu ma incanta deloc. E o solutie acceptabila pentru cursiere si MTB-uri cu suspensie, dar incarcate cu greutate mica.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

chiar si mie-mi face cu ochiul o asemenea borseta de cadru, desi parca strica aspectul, adica unde mai pui dom'le bidonul cu apa? sau te pomenesti ca in borseta aia uriasa e un bidon adaptat care se umple cu bere :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am punga cu apa in rucsac. Bidonul se poate pune si in alta parte - pe tija de sa, pe ghidon, pe furca.

Oricum in borseta aia incap lejer cateva bidoane, pe langa alte maruntisuri.

Imagine postată

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de marimea cadrului, pentru ca "borseta aia" aka frame bag se face functie de dimensiunile cadrului. Ma gandesc acuma cu ciuda... La tandem poti pune doua! :)

Intr-adevar se pare ca si ei au probleme cu seat bag-ul acela motiv pentru care este construit in asa fel incat sa descarece greutatea cat mai axial fara sa supuna tija seii la o prea mare incovoiere (virusul parca a postat o poza cu o tija indoita, nu? ). Oricum acolo vor fi puse chesti usoare si voluminoase, si dupa cum se observa in cazul de fata lipseste portbagajul metalic.

Handlebar bag nu este ceva nemaivazut, insa ingenios mi se pare si gas tank bag-ul acela.

Dupa cum spuneam si in primul post bagajele astea sunt destinate unor ture mai extreme cu bagaj minimal unde bagajele clasice ar fi usor incomode, spre exemplu:

Extreme Nature Biking - Wrangell Mountains Traverse!

Da si eu ma orientez in general spre producatori mari si respectati, insa povestea lui David si Goliat este, cred, scrisa undeva in genele noastre si ne face ca uneori sa tinem cu cel slab si mic! :)

Nu am experienta in cicloturism si probabil ca majoritatea turelor pe care le voi face vor fi "expediti" de sfarsit de saptamana, deci imi propun un deplasament maxim de ~ 30 de kile, greutate pe care experienta mea de drumet montan mi-a aratat ca o pot duce-n spate.

PS: Cu ce era pavat drumul spre iad? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu pot sa nu remarc si cauciucurile lui Lucian. Pai ala-i spatiu irosit acolo, ca la ce volum au, incapeau toate bagajele in anvelope. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un portbagaj de la topeak un model cu prindere de tija de sea deoarece am un full. Poate duce 7kg ceea ce e rezonabil pentru o tura. Modelu e asta Imagine postată

Si pe el vreau sa pun o geanta tot de la topeak, din experienta am ajuns la concluzia ca prinderea cu chingi elastice nu e prea buna si merita cumparata o geanta. Modelu pe care il vreau e cam asa:

Imagine postată

Asta e mai mica geanta, eu vreau una de 22l. Daca mai are cineva asa ceva si are niste sfaturi sunt doritor sa le citesc. Eu fac in principal ture pe munte care includ si niste coborari destul de grele si lungi, avand full nu prea pot pune altceva. Pana acum caram totu in spate, oricum nu-i asa greu, dar anul trecut m-am intalnit cu niste elvetieni, tip si tipa, care amandoi aveau fulluri cu portbagaje de genu si m-am gandit e ok sa imi cumpar si eu. Spor la pedalat si ture cat mai faine

Share this post


Link to post
Share on other sites

virusul a zis ca a indoit tija de sa cu un portbagaj ca cel postat de tine drew.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un portbagaj de la topeak un model cu prindere de tija de sea deoarece am un full. Poate duce 7kg ceea ce e rezonabil pentru o tura.

Si eu ma gandesc daca sa iau portbagaj cu prindere pe tija de sa (asta), sau unul normal. La cel cu prindere pe tija de sa oare nu se poate rupe tija daca pun 10 kile pe portbagaj ? In cele normale care se gasesc in Cluj iar nu prea am incredere, anul trecut m-i s-a rupt unul in a doua zi de utilizare, cu mai putin de 10 kile pe el (pe coborarea asta cu vreo 10 km/h). Tija cu care se putea regla inaltimea era o tabla de aluminiu care se tot stramba in stanga si in dreapta pana s-a rupt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine o tija de 27.2 mi s-a îndoit oribil după o singura tura, cam 170 de km pe asfalt nu off road si cu un rucsac de maxim 6 kg, am pus o tija Truvativ XR dupa aia dar nu l-am mai încercat, poate o fi mai rezistenta decat cea originala de la Merida, trebuie sa testez din nou când pot, dar oricum pendulează aiurea si se mișca orice ai face, cel mai bine de ancorat ceva pe el ar fi cu chingi fixe, acum mi-am făcut rost de niște benzi velcro(scai) late și lungi pentru asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am dat cateva ture cu el, inclusiv una in care am carat doua sticle de vin(aprox 4kg) si n-am avut probleme.Ma gandeam mai degraba sa nu-mi zgarie tija de sea...dar nu au fost probleme pana acum.De mentionat e ca tija mea are diametru de 31.6.Cred ca depinde si unde pozitionezi prinderea pe tija, eu chiar pe prinderea de la tija, asa sta aproape unit de cadru. Am un prieten care a avut si el un suport de genu si i s-a rupt dupa ani buni de dat, dar el avea hardtail si mi se parea explicabil de ce a patit-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e si mai bun, pentru ca mai are o bara orizontala ceva mai jos de care sa agati gentile.

Cu cat gentile sunt mai jos, cu atat echilibrul e mai bun. Si in plus platforma portbagajului ramane libera sa mai pui ceva.

Iar bara de jos e orizontala, nu inclinata. Asta pentru a agata si partea inferioara a gentilor.

Imagine postată

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiti cumva daca pot gasi de cumparat doar tijele care se prind de cadru (cele argintii din ultimele 2 poze)?

Am tot incercat cu mai multe feluri de tije de tamplarie, le-am indoit si rasucit dar tot nu ies cum trebuie. Aveti alta idee din ce as putea sa mi fac prinderile astea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt foarte usor de facut, eu am facut pentru multe portbagaje care nu se potriveau pe cadru.

In Romania nu am vazut de cumparat, doar in afara.

Eu le fac din tabla zincata sau de inox sau de aluminiu, depinde de plata;)

Tai tabla cu foarfeca la dimensiunile dorite, ii rotunjesc colturile si marginile cu pila si le fac gauri cu burghiul.

daca e nevoie sa fie rasucite sau indoite, le prind in menghina si ma ajut de ciocan si patent.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite aici: Blackburn Hardwear Kit Only £11.69

Dar dupa cum vezi, se pot face relativ simplu dintr-o bucata de tabla mai groasa. Aceste prinderi nu sunt foarte solicitate, deci merge improvizat fara probleme.

Later edit: In alta ordine de idei, da o comanda la mesterul sef de pe ciclism.ro: Lucian :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Only 11.69 lire !!!

Cu banii astia eu iti fac tot portbagajul de la zero :))

Ca sa fac niste tablite din alea, ar trebui sa am bicla si portbagajul in faţă, ca sa fac masuratorile exact si sa fiu sigur ca se potrivesc.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am facut din coada unui polonic care era rupt in privinta porbagajului el este bun dar eu am rupt vre-o 2 ca sunt din aluminiu eu folosesc ceva facute de mine sunt grele dar le am din 1988 si cite au carat ele si vor cara .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mult de raspunsuri. Ma gandeam ca e usor de improvizat dar se pare ca nu prea am stiut cu ce sa incep :)) . La tabla nu m-am gandit si cred ca e cea mai buna varianta, eu am cautat mereu ceva gata taiat de dimensiunea necesara, pe care sa indoi dar sa aiba totusi un aspect cat de cat ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ORTLIEB nu mai are nevoie de nici o prezentare. Sunt lideri incontestabili in domeniul gentilor pentru biciclete.

Tocmai am studiat noutatile din catalogul pe 2010 - Ortlieb 2010

Trebuie sa-mi iau neaparat macar un set de genti. Ezit intre Back Roller si Back Packer.

Stiu ca Frank prefera Back Roller, dar as vrea sa-mi motiveze alegerea sa.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Motivarea" mea va fi ca de obicei una (partial) subiectiva. Tin sa mentionez ca aceasta subiectivitate se bazeaza pe rationament si practica; raspunsul urmeaza miine ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte interesant catalog, lucian. poate comandam impreuna, insa trebuie sa gasesc un portbagaj potrivit ptr. cadrul meu care, nu e facut sa se monteze asa ceva pe el.

daca imi poti recomanda ceva, ptr. un HT-560 ALPINA,univega.

problema cea mai mare, la mine, e un trepied foto care cintareste singur,5kg. si nu am cum sa ma despart de el, daca vreau fotografie de calitate.

tu si Frank, sinteti experimentati si aproape de gusturile mele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.