LucianTheOne

Genti si Portbagaje.

Recommended Posts

Salut,

Eu mi-am luat asta. Poza de pe evans nu e foarte concludenta. Portabagajul este mai exact asta . Iesi mai ieftin daca il iei de pe evans pentru ca transportul este aprox. 6 euro fata de 18 euro pe chain. Asta daca nu te 'lipesti" la o comanda cu altcineva. Pe chainreactioncycles nu e in stoc (dadusem initial comanda la ei dar venea prea tarziu si am anulat-o. La evans acum 2 saptamani era pe stoc si intr-o saptamana l-am avut acasa).

Nu am apucat inca sa il testez, doar l-am montat pe bicicleta (mi-a luat 5-10 minute). Pare foarte solid, greutatea maxima recomandata este de 25 kg. Mie mi se pare o alegere buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oameni buni am nevoie de un sfat.

La vara o sa fac o tura de o saptamana pe cursiera, impreuna cu o parte din trupa de la Bucuresti, cu punctul terminus Cartisoara. Anul trecut am facut ceva similar si am folosit pentru caratul bagajelor un rucsac. In ce ma priveste am oricum o problema cu spatele, asa ca experienta cu rucsacul a fost tragica. Pentru anul asta ma gandesc sa folosesc o alta abordare si am citit topicul in cautarea unei idei.

Stiu ca ideea folosirii unui portbagaj poate fi hilara cand vorbim de o cursiera, mai ales din carbon. Totusi poate este cineva care e incercat si imi poate da niste date.

Pentru inceput m-am gandit sa echilibrez un pic greutatile si sa le distribui de la un capat la altul al cadrului. Astfel probabil ca o sa folosesc o geanta de ghidon in care o sa bag batoanele si in general toata "farmacia", cu prafurile hidratante si gelurile. Eventual o sa cumpar o geanta care are deasupra un buzunar transparent pentru o harta.

Pe cadru o sa pun un "triunghi", care sa contina chitul de pana cu chei, camere, petice si pompa. Asta ca sa nu ma apuc de cotrobait prin bagaje daca eventual am nevoie pe drum.

In spate o sa folosesc un rucsacel usor pentru chestii curente ale turei. Manecute, un imermeabil, cracii, ori o bluza cu maneca lunga.

Problema principala o constituie insa portbagajul pe spate, intrucat bicicleta nu are nici un fel de prinderi. Incerc sa evit portbahajul cu prindere de tija de sa, intrucat este foarte greu si oricum cele doar 7-9kg recomandate nu imi inspira incredere. E drept ca probabil nu o sa depasesc cantitatea asta de haine, dar ma gandeam la o solutie mai stabila.

Ce sanse am sa gasesc un portbagaj decent de usor si sa poata fi montat pe o cursiera ?

PS. Nu o sa car dupa mine cort sau chestii din astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca nevoile tale te imping cam inspre stilul lui Igor Kovse, uite aici o solutie ingenioasa: un sac de compresie folosit ca bagaj pt haine:

Imagine postată

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut la decathlon niste coburi foarte bunutze, erau separate stanga-dreapta, material bun, prinderi bune dar nu am retinut pretul, poate ma ajuta cineva cu tinere de minte mai buna !?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Eu mi-am luat asta. Poza de pe evans nu e foarte concludenta. Portabagajul este mai exact asta . Iesi mai ieftin daca il iei de pe evans pentru ca transportul este aprox. 6 euro fata de 18 euro pe chain. Asta daca nu te 'lipesti" la o comanda cu altcineva. Pe chainreactioncycles nu e in stoc (dadusem initial comanda la ei dar venea prea tarziu si am anulat-o. La evans acum 2 saptamani era pe stoc si intr-o saptamana l-am avut acasa).

Nu am apucat inca sa il testez, doar l-am montat pe bicicleta (mi-a luat 5-10 minute). Pare foarte solid, greutatea maxima recomandata este de 25 kg. Mie mi se pare o alegere buna.

Arata foarte ok as putea spune. Zici ca l-ai montat fara probleme pe bicicleta, ceea ce ma bucura. Oricum, vad ca are multe feedback-uri favorabile pt MTB-uri..cum planuiesc sa o iau din loc in 2 saptamani, cred ca o sa il comand pe acesta. La noi banuiesc ca nu se gaseste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oameni buni am nevoie de un sfat.

La vara o sa fac o tura de o saptamana pe cursiera, impreuna cu o parte din trupa de la Bucuresti, cu punctul terminus Cartisoara. Anul trecut am facut ceva similar si am folosit pentru caratul bagajelor un rucsac. In ce ma priveste am oricum o problema cu spatele, asa ca experienta cu rucsacul a fost tragica. Pentru anul asta ma gandesc sa folosesc o alta abordare si am citit topicul in cautarea unei idei.

Stiu ca ideea folosirii unui portbagaj poate fi hilara cand vorbim de o cursiera, mai ales din carbon. Totusi poate este cineva care e incercat si imi poate da niste date.

Uite, cu asta am facut 1000km anul trecut, nu ofroad, insa nici cu cursiera nu prea cred ca o sa bagi offroad.

Bicla e de carbon, inclusiv tija de sa.

Am folosit pentru prindere un manson facut dintr-o camera veche, sa nu zgarai tija. Tija e de 31.6. Daca ai mai subtire, ar putea fi totusi o problema...

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

In legatura cu http://www.evanscycles.com/products/topeak/super-tourist-dx-f-disc-rack-ec008130 , tot vad pe acolo prin review-uri ca trebuie sa ma asigur ca am urechi de prindere pentru portbagaj pe cadrul bicicletei....care sunt acelea? As vrea sa ma asigur ca il pot monta inainte de a-l comanda totusi.

Bicicleta mea ar fi asta.

Multumesc pentru raspunsuri :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La bicicleta ta 'urechile' sunt integrate in cadru. E vorba de gaurile filetate de langa axul rotii. Se vad 2 pe fiecare parte - una pt aripi si una pt portbagaj. Pt portbagaj se fol cea mai departata de ax sau oricare din ele daca n-ai aripi. Mai e vorba si de surubul de pe seat stay de sus de tot (in poza e partial obturat de camasa cablului).

Ai ce-ti trebuie, poti pune orice porbagaj (pt disc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imagine postată

Una din alea doua de jos, plus cele de sus (care-s acoperite de cabluri in imagine, dar par sa fie acolo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult CipM si E-1 pt indicatiile "pentru noobi" (cum ar spune unii) :D

Chiar acum il comand pe cel recomandat de tasee.

Voi reveni cu impresii.

Stima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia-le linistit pe alea pereche mai ieftine, nici asta nu-i 100% impermeabila. Sau economiseste de Ortlieb :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

diorgulescu, cu placere.

Iaca si review video (doar ca respectivul a pus varianta 'disc' pe o bicla cu frana pe janta si d-aia "... installation was a bit of a pain ...", ca a trebuit sa se strecoare prin v-brake):

Axe, nu bag mana-n foc dar mi se pare ca le-am luat din raft si mi-a cazut mana cu ele de grele ce sunt. Verifica sa nu fie pe post de balast, nu de alta dar tu n-ai nevoie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc xemax si VladG.

Ma gandeam totusi la ceva de genul asta http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=9668;page=1;menu=1000,5,79;mid=0;pgc=0;orderby=3

Cu sistemul de prindere am nelamuriri. Pentru prinderile de jos o sa fac niste coliere cu un cauciuc pe interior sa nu zgarii carbonul. Nu prea ma dumiresc cu prinderea de sus. E posibil sa se agate de surubul cheitei de sa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia-le linistit pe alea pereche mai ieftine, nici asta nu-i 100% impermeabila. Sau economiseste de Ortlieb :P

As putea spune cam acelasi lucru. Si eu tot cautam niste genti (de fapt, prospectam) si cum nu vreau sa dau foarte multi bani pe ele (o sa tin in pungi/saci de gunoi chestiile din ele sau ceva in prima faza), am dat o raita si pe la Decathlon. Si sincer, ma bate gandul la cele mai ieftine. Comparandu-le pe acelea cu cea de care spunea Axe, la prima vedere si atingere, materialul e cam acelasi, doar nitel mai gros si are acel sistem de prindere mai ok. Dar, cam atat sincer :D.

Au o oaresce greutate,dar sincer nu mi-as face griji (acum depinde si de ce doreste fiecare)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sistemul de prindere este esential daca nu vrei sa fuga in toate directiile.

posibil greutatea extra sa fie de la spatele din placa de plastic, alta chestie buna !

Share this post


Link to post
Share on other sites

thor66six, eu n-as alege solutia de prindere cu coliere pe seat stay de carbon.

Tubus vinde si adaptor daca n-ai urechi de prindere, cauta dupa 'Tubus QR adapter' - iti poti face ceva in genul asta.

Nu stiu daca tija ajunge la cheita, verifica dimensiunile sa vezi daca se pupa cu cadrul tau: http://www.bikesale.com/images/TubusFlyRackspecs.jpg . Mai degraba e facut sa se prinde asa (nu te ajuta la cadrul tau): Tubus Fly Rack Te descurci tu, se poate inventa ceva.

Parerea mea e ca te complici cu porbagajul. Daca nici n-ai echipament de camping chiar nu vad de ce ti-ar trebui. Porbagajul adauga o greutate nesuspendata a carui amortizare (in afara de pneuri, care la cursiera oricum sunt ca si cum n-ar fi) ramane doar in seama spitelor (si jantei intr-o mica masura). La o roata de cursiera cu 24 de spite si gropile patriei s-ar putea sa-ti bagi singur bete-n roate. N-ai citit in ultima vreme cati au crapat janta pe spate pe drum?

Fa un calcul si vezi care-i raportul intre greutatea utila (ciorapi, tricouri, etc) vs greutatea portbagajului si diverselor gentute pe care vrei sa le iei. Sa nu cumva sa ajungi ca o sa cari 3 kile de genti si dispozitive ca sa duci 3 kile de haine si de prafuri :D

Mai degraba asa ceva: https://www.revelatedesigns.com/index.cfm?fuseaction=store.catalog&CategoryID=4

Vezi la ei si alte idei de genti de cadru, de ghidon ....

Nu trebuie sa cumperi neaparat, iti poti face dintr-un sac de compresie pt sac de dormit, eventual configurezi 2 curele sa se poata folosi si ca rucsac pe distante scurte.

Aaa, si la ce-ti trebuie geanta de scule pe cadru? :D Pt drum lung eu le am pe toate, cu pompa cu tot (intra in tija de la sa), in seat tube, in afara de un imbus pt cheita ca sa ajung la ele (nu folosesc QR la sa).

Daca vrei neaparat portbagaj pt o sarcina asa mica, eu ti-as recomanda ceva cu o singura tija, in genul http://salsacycles.com/components/minimalist_rack/ - nu asta pt ca e prea greu si complicat.

Ideea ar fi sa indoi un pic tija verticala ca sa aiba de unde sa cedeze putin in caz de soc violent ("ce se-ndoiae nu se rupe").

Vad eu ca p-aici, daca nu cari cel putin 40 de kile in afara de remorca, nu te baga nimeni in seama :P dar poate mai convertesc pe careva catre ultralight touring.

Nu-s eu chiar atat de pornit pe ultrausor incat sa tai coada periutei de dinti sau sa pun toate alea pe cantar dar am o oarecare grija pt solutia tehnica ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sistemul de prindere este esential daca nu vrei sa fuga in toate directiile.

posibil greutatea extra sa fie de la spatele din placa de plastic, alta chestie buna !

Daca au sistemu' ala de prindere cu doua chingi velcro sus pentru platforma portbagajului, si inca doua jos de-o parte si de alta, apai poti sa dormi linistit ca nu-ti pleaca.

Atata doar ca mai pierzi vreo 10-15 secunde in plus si tre' sa folosesti ambele maini, in comparatie cu carligele de la Ortlieb :P

Eu am un model de anu' trecut (vad ca de curand nu mai e pe stoc, era mai ieftin, tot 2x15L) si in privinta asta nu ma ingrijorez deloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate Cip in tot ce spui. M-am gandit si eu la faptul ca toate gentile alea plus portbagajul adauga o greutate in plus. Este totusi un compromis pe care trebuie sa il fac, pentru ca stiu ce am patit anul trecut cu durerile de spate.

Nu o sa pun un portbagaj din cel care se prinde doar de tija de sa, este riscant. Totusi ma gandesc ca Tubus poate sa fie montat in parte de sus cu o adaptare si prins de axul franei. Din poza data de tine se vede ca se poate. Am vazut si adaptoarele pentru QR, probabi ca o sa folosesc asa ceva.

Oricum pe portbagajul spate nu pun decat o geanta cu haine care nu-s asa de grele. Celelalte vor fi distribuite spre fata pana pe ghidon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am comandat (si achitat) portbagajul mentionat ceva mai devreme in topicul asta.

Astazi vad ca a plecat prin UPS, acum cateva ore. Sunt curios in cat timp ajunge in Bucuresti.

Ultima oara cand am comandat ceva (o placuta cu cateva integrate, un LCD si un cablu serial), comanda plecase din Norvegia prin DHL si in 16 ore ajunsese in vama (conform foilor de parcurs atasate coletului). Dupa aceea, m-au sunat cei din vama pe un ton plictisit sa ma intrebe daca e un telefon sau vreun alt dispozitiv periculos. Le-am spus ce este si au zis ca "se mai gandesc, o sa fiu anuntat in cateva zile ce si cum". Dupa inca vreo 5 zile de asteptari, coletul a plecat mai departe spre mine..deci nu stiu la ce sa ma astept :D

Sper doar sa ajunga inainte de plecarea ce o am in plan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marfurile din UE nu mai trec prin vama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este, Norvegia nu e in UE :D. Uitasem si eram convins ca sunt exact ca si Suedia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi ma gandesc ca Tubus poate sa fie montat in parte de sus cu o adaptare si prins de axul franei. Din poza data de tine se vede ca se poate. Am vazut si adaptoarele pentru QR, probabi ca o sa folosesc asa ceva.

Solutia asta nu-ti suride?

http://www.mr-ride.de/fahrrad-zubehoer/fahrrad-sattelklemmen/sattelklemme-gepaecktraegerbefestigung-318mm.html

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.