LucianTheOne

Genti si Portbagaje.

Recommended Posts

Sa inteleg ca un astfel de portbagaj poate fi dus mai in fata sau mai in spate cu ajutorul unor distantiere? Adica tija care vine in jos, spre butuc, nu trebuie sa pice exact in locul unde se afla gaurile de pe cadru? Nu stiu la alte biciclete cum e, dar la mine sunt cate doua gauri libere, ambele cu filet. Etrierul este iesit destul de mult in afara, nu se pot prinde direct bratele portbagajului.

[ATTACH=CONFIG]19530[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideal ar fi sa pice acolo, daca asa ar fi fost n-as fi avut mica problema relatata mai sus.

Dar daca nu se poate .... rezolvam altfel pana la urmatorul cadru :))

L.E: Etrieru' ala de frana mecanica e chiar mare, eu cu hidraulica n-a trebuit sa mut prinderea decat cu vreo 15mm in spatele axului. Cu cat mai mare parghia, cu atat mai nasol.

Nu imi dau seama cat de mult iese in afara etrierul din unghiul asta, ca sa-ti zic daca ar fi mai sanatos un distantier pe surub - un segment de teava cu diametrul interior cat mai apropiat de cel al surubului si cu oarecare grosime "in carne", astfel incat prinderea sa se faca pe gaura, doar cu portagajul mai cracanat (surubul va fi supus la tensiuni de forfecare mai mari in cazul asta, dar in limite rezonabile se poate).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ele poate-ar pica, dar nu pot fi apropiate de cadru din cauza etrierului care este iesit in exterior. Oricum, am de gand sa ma duc la un magazin sa vad cum arata un portbagaj de la Point si care sunt variantele de prindere. Dar ma pot folosi de oricare din gaurile de pe cadru? Sau de amandoua, in cazul in care este nevoie de distantier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic gaurile sunt o pereche pentru aparatori, una pentru portbagaj. Portbagajul are cate-o singura gaura de fixare pe fiecare brat. De gaurile alea poti sa te folosesti cum vrei, in functie de ce adaptor iti iei sau confectionezi (varianta cu confectionatul fiind preferabila, avand in vedere ca nu prea am observat multe treburi de genul asta in comert).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum am vazut ca ai mai scris ceva....Inteleg ce vrei sa spui, dar pentru asta exista o solutie mai simpla.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=32816

Cel de aici este cu aproape 10 cm mai lat decat varianta pentru bicicleta fara disc. In acest topic, mai sus, am citit ca n-ar fi prea indicat sistemul asta, dar n-am inteles foarte bine de ce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici se vede „principiul“

http://www.jejamescycles.co.uk/product-images-large/topeak-super-tourist-dx-pannier-rack-for-disc-brakes-34890.jpg

Solutia cu distantier (pe care asa n-o recomand)

http://thelazyrando.files.wordpress.com/2009/06/fil2.jpg

Avind in vedere ca ai doua gauri filetate ai putea confectiona un “bloc” distantier ca cel din imaginea stinga; dupa parerea mea cea mai solida solutie. Dezavantajos e faptul ca unele suruburi de la etrier vor fi mai greu accesibile.

http://www.portkennedycycles.com.au/images/102363.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri si informatii. M-au ajutat baietii de la DKBike si au improvizat o prindere ok. Camino de Santiago ma asteapta :-)

Salutari

Andrei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, Frank! Cred ca ar fi foarte ok acel distantier, numai sa gasesc pe cineva sa mi-l faca...

In ceea ce priveste accesibilitatea la suruburile etrierului, n-ar fi absolut nicio problema deoarece placutele se regleaza dinspre interiorul rotii.

@Andrei: fa si tu o poza sistemului de prindere improvizat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saptamana viitore dau comanda de un set de Ortlieb Back Roller. Vrea sa le folosesc pe portbagajul din faţă. Problema e ca nu gasesc in Romania un portbagaj compatibil si nu stiu ce sa fac. Ori cumpar unul si il modific, ori imi construiesc unul asa cum vreau. Si trebuie sa fie compatibil si cu frana pe disc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

As prefera asa ceva, dar la nevoie ma voi multumi si cu un lowrider. O mica platforma se poate face separat.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci cea mai buna solutie de adaptare este intr-adevar la Topeak Super Tourist DX.

Daca se poate face/gasi un adaptor de genul ala e ideal, transfera solicitarile astfel incat sunt foarte asemanatoare cu cele a unei prinderi "obisnuite".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spre Topeak Super Tourist DX ma orientasem si eu dar aveam dubii in ceea ce priveste transferul de forta, tensiunea si alte aspecte ce tin de siguranta sistemului de prindere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte solid portbagajul (max. load: 40 kg) dar dupa cate vad nu se poate pune cu discuri sau ma insel? (eventual ceva adaptari?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca as avea un astfel de portbagaj cred ca mai degraba as renunta la frana pe disc de pe spate decat la portbagaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci daca imi comand accesoriile astea: http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Tubus_Rear_Rack_Extension/5360032080/#more o sa pot pune un portbagaj Tubus cu prindere clasica pe cadrul meu (de ciclocros) fara gauri si prinderi pt portbagaj?

Pe mine asta ma intereseaza, prinderea unui portbagaj clasic, pe o bicla (semicursiera, ciclocros) care nu are prinderi speciale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai de ce vrei sa prinzi accesoriile alea, daca nu ai "prinderi speciale"? Accesoriile de care zici sunt niste prelungiri care ajuta in cazul in care ai frane pe disc SI prinderi pe cadru.

Din cate inteleg eu, tie iti trebui niste accesorii cu care sa prinzi portbagajul fie pe quick-release, fie pe seat stay.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, as vrea ceva cu prindere pe seat stay. Pacat ca din ce mi-ai trimis la linkul cu seat stay nu are poza.

O sa incerc sa comand imediat ce ma lamuresc despre ce e vorba, sa nu comand altceva. De asemenea vreau sa achizitionez si un portbagaj spate usurel, pe care sa-l demontez din cand in cand (pt ture mai "sportive"). Nu trebuie sa tina mai mult de 20 de kg, nu o sa-mi iau prea multe la mine, sunt obisnuit cu un bagaj minimalist, din calatoriile la munte.

Ce-mi recomandati? Eventual de la Tubus, daca accesoriile sunt tot de la ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au accesorii de prindere si pentru seat-stay (la prinderea superioara) si pentru quick-release.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.