Melchiades

Velodromul Dinamo

Recommended Posts

Bicicletele de la clubul Dinamo au mai mult de 30 de ani de utilizare, sunt cele mai urate biciclete de pe planeta asta:). DIn punctul meu de vedere acel velodrom este imaginea clara a ciclismului din tara noastra.

Fals ! Sportivii de la Dinamo sunt sponzorizati cu ultima generatie de cursiere, marca G I A N T ! http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/cool.gif Ca Velodromul e praf si pulbere este o alta poveste, pacat ca toti cei care au bani se uita ca vitele cum alearga niste berbeci dupa o minge...in loc sa investeasca intr-un sport cu adevarat mult mai frumos si mai dur decat atat de plictisitorul fotbal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la sosea, da, au giant. pt velodrom au.....altceva, mai retro (cam toti).

oricum, la starea in care e velodromul dinamo mai indicat e un mtb, din pacate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toti sunt sponsorizati cu ultima generatie de cursiere ale anilor 60 http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif . Toate bicicletele moderne de pista(vreo 7 la numar) sunt proprietatea sportivilor. In rest doar Mazicon am vazut ca aveau 3 biciclete moderne, dintre care 2 adaptate din cadre de contratimp de sosea. Saracie maxima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toti sunt sponsorizati cu ultima generatie de cursiere ale anilor 60 http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif . Toate bicicletele moderne de pista(vreo 7 la numar) sunt proprietatea sportivilor. In rest doar Mazicon am vazut ca aveau 3 biciclete moderne, dintre care 2 adaptate din cadre de contratimp de sosea. Saracie maxima

alex, ce ati facut la nationale?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alex, ce ati facut la nationale?

Alex a castigat medalia de argint la viteza si la sprint olimpic a iesit campion national cu echipa Vointa (Alex,Traian,Constantin Ciulei). Antrenor Neagoe Gheorghe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex a castigat medalia de argint la viteza si la sprint olimpic a iesit campion national cu echipa Vointa (Alex,Traian,Constantin Ciulei). Antrenor Neagoe Gheorghe.

multam fain cris 93' promisesem ca ajung si eu dar nu am putut din cauza ca am lucrat pana tarziu pe la ora 20 :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urmărirea individuală pe distanţa de 4.000 metri a fost, practic, un duel între Sipos Zoltan, Florin Saveliu, ambii de la Ma­zi­con Bucureşti şi Eduard Grosu, de la Tor­pedo Zărneşti, clasaţi pe primele locuri, în această ordine.

Grosu s-a re­van­şat la 200 metri lansat, întrecându-i pe Alexandru Galetschi – Voinţa Bucu­reşti şi Dumitru Necula – Olimpia Bucureşti.

Dintre cei 21 de concurenţi înscrişi la 500 metri lansat, patru s-au luptat pentru medalii, cucerite, în ordine, de George Grigore – Olimpia, Alexandru Poenaru – Petrolul Ploieşti şi Robert Posică – Bilal 2000 Constanţa.

Noii campioni la juniori în primele două probe sunt Valentin Pleşea – Petrolul, şi Alexandru Buduroi (fiul lui Valentin Buduroi in trecut la Stirom antrenat de nea TITI VOICU) – Olimpia, iar la cadeţi Cătălin Iorga – Bilal 2000 Constanţa şi George Grigore – Olimpia.

Voinţa Bucureşti şi Petrolul Ploieşti au devenit campioane pe echipe la viteză olimpică şi urmărire. Trio-ul Alexandru Ga­letschi – Constantin Ciulei (ruda cu marele Costel Ciulei stelistul lui nea Vasile ?)– Traian Goga s-a impus cu 1,29 secunde în finala seniorilor cu petroliştii Marian Frunzeanu – Nicolae Ţintea – Ovidiu Mitran(alearga si acum ?,alergam cu el in anii 80,mare om mare caracter) .

Pe locul al treilea a fost Olimpia, cu Alexandru Bu­duroi – Dumitru Necula – Mihai Mariciuc.

Cei trei ploieşteni, împreună cu Lucian Oprea, au câştigat cursa de urmărire 4.000 metri, cu 3,43 secunde înaintea cvartetului de la Mazicon, compus din Bogdan Co­man – Sipos Zoltan – Florin Saveliu – Şte­fan Morcov. Bronzul a revenit cvartetului dinamovist Alexandru Ciocan – Răzvan Ju­gănaru – Mihail Rusu – Tamas Csicsa­ky. Medaliile de aur la juniori şi cadeţi au fost câştigate de Petrolul Ploieşti şi CSS Olimpia 1, respectiv de Bilal 2000 Con­stan­ţa şi CSM Brăila.

S-au întocmit şi clasamente cu adiţiune de puncte, avându-i ca lideri pe Ale­xandru Ciocan – Dinamo, 64, la seniori, Bogdan Vlad – Bilal 2000 Constanţa, 30, la juniori şi pe Cătălin Iorga – Bilal 2000 Constanţa, la cadeţi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare frumoase performante faine poze .Prima data in viata am vazut velodromul acum vreo 27 ani era ;BETON;...acuma este frumos , la vara daca o sa fie tot asa aduc eu din ardeal 2 cosasi si vreo 3 suporteri ,macar pt fin si culoare

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velodromul e tare ascuns acolo, nu stiam de el daca nu ma ducea un prieten. Am intrat ca in parc acolo, pacat ca nu are un poster sau un banner pentru reclama pe langa magazinul suporterilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitandu-ma pe un ghid frantuzesc al Romaniei din perioada interbelica am gasit niste informatii foarte interesante despre velodromul de la dinamo dar si despre ciclismul romanesc din acea perioada.

Imagine postată

Si s-ar traduce cam asa:

"Ciclismul, una din cele mai vechi ramuri sportive bucurestene, a fost practicat inca din 1891 de elita sociala a capitalei. In 1900 si 1901 au fost construite doua velodromuri. Actualmente in Romania exista 50 de cluburi de ciclism cu 1500 de membrii, avand velodromuri la Bucuresti, Arad, Galati si Braila.

Si in acelasi ghid am gasit o harta a Bucurestiului, unde apare pe Sos. Stefan cel Mare velodromul de la acea vreme si ghiciti unde se afla...

Imagine postată

Era pe locul actualului stadion Dinamo care din ce am inteles a fost transformat in 1948 in stadion de fotbal. Iar in spatele velodromului era hipodromul Floreasca actualul velodrom fiind in acea zona.

De remarcat si informatia cum ca existau velodromuri si in Arad, Galati si Braila. Interesant ar fi de vazut poze cu vechiul velodrom si cu cele din aceste orase.

Si din acel paragraf se intelege cum ca ar fi fost un al doilea velodrom in Bucuresti, stie cineva unde ar fi putut sa fie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din câte știu mai era un velodrom la șosea (Kiseleff)

Conform adevarul.ro:

"

Născut la Ploiești, în 1863, mecanicul austriac Alois Pucher îşi deschide un atelier de reparat biciclete în Bucureşti. Pasionat de ceea ce făcea, participant la curse, el înființează o şcoală de ciclism, iar apoi amenajează şi primul velodrom. Acesta era destul de rudimentar, pistă ce măsura 250 de metri fiind amenajată din pământ bătătorit. Ceea ce îl făcea impracticabil pe ploaie și prăfuit, la propriu, pe vreme uscată. Inaugurat în august 1895, velodromul "Victoria" (ulterior s-a numit "Kiseleff", după numele șoselei unde se afla) atrăgea un număr mare de spectatori deşi preţul biletelor era destul de mare. Cum nu beneficia de condiţii adecvate, acesta avea să fie desfiinţat un an mai târziu."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și pentru că mi-ai ridicat mingea la fileu, fiind pasionat de Bucureștii de altădată, am căutat prin ziare vechi și tocmai am găsit un articol din EPOCA din data de 20 aprilie 1896 care confirmă existența unui velodrom la Șosea.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte interesante informatiile, sunt foarte curios cum arata acest velodrom. Sigur exista niste poze imposibil sa fi trecut asa neobservat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte interesante informatiile, sunt foarte curios cum arata acest velodrom. Sigur exista niste poze imposibil sa fi trecut asa neobservat.

Interesant subiect :) Eu n-am gasit foto, ci doar :

În timp ce era director al ziarului Universul, dar și reprezentant În România al fabricii italiene de biciclete „Bianchi”, Luigi Cazzavillan a amenajat din banii săi un velodrom nou, pe șoseaua Kiseleff, lângă Arcul de Triumf. Velodromul, cu o pistă de lemn În lungime de 333,33 metri și o lățime de 6 metri, a fost inaugurat În 14 septembrie 1896. În 1898, velodromul a fost demontat și pista a fost vândută ca lemn de foc pentru a se acoperi datoriile la fisc, rămase neachitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant subiect :) Eu n-am gasit foto, ci doar :

În timp ce era director al ziarului Universul, dar și reprezentant În România al fabricii italiene de biciclete „Bianchi”, Luigi Cazzavillan a amenajat din banii săi un velodrom nou, pe șoseaua Kiseleff, lângă Arcul de Triumf. Velodromul, cu o pistă de lemn În lungime de 333,33 metri și o lățime de 6 metri, a fost inaugurat În 14 septembrie 1896. În 1898, velodromul a fost demontat și pista a fost vândută ca lemn de foc pentru a se acoperi datoriile la fisc, rămase neachitate.

Cred că este o greșeală. Nu avea cum să fie inaugurat În sept 1896 atâta timp cât apar informații despre el În ziarul din aprilie 1896. Cam greu de făcut rost de fotografii din epoca respectivă. O să mai sap prin arhive să văd ce mai găsesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ciclul la bulgari e mai ieftin, impozite auto mai mici, taxa de pod mai ieftina, autostrazi mai lungi, am o veste buna pentru cei care plangeau pe forum ca nu avem un velodrom decent pe langa Bucuresti. La doar 140km de Bucuresti exista un velodrom de dimensiuni olimpice moderne (250m, 42 grade) in stare excelenta...tot la bulgari, la Razgrad.

Ma asteptam sa gasesc o paragina plina de sparturi si gropi a la Romania, si surpriza. cand m-am suit pe pista nu imi venea sa cred ca pot folosi toata suprafata velodromului, fara sa fiu nevoit sa ocolesc gropi, santuri, joggeri, mingi de rugby si alte obstacole. Nu mai vorbim de viteza.

O tribuna in interiorul careia isi desfasoara activitatea clubul local cu atelier si sala de haltere(pentru ciclisti)

http://imageshack.us/f/694/dsc05983z.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/820/dsc05997m.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/543/dsc05998o.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/717/dsc05990u.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/198/dsc05993g.jpg/

Una din sculele bulgarilor, agatata printre cateva fiare vechi (ca si romanii, nu se pot despartii nici ei de fiare)

http://imageshack.us/photo/my-images/694/dsc05999m.jpg/

Daca vi se pare Dinamo abrupt la inclinatie maxima de 37 de grade, la Razgrad la intrarea in viraj deabia puteam sta in picioare iar maximul era la 42 de grade. Nu prea merge cu bicicleta de sosea. Mergand incet am lovit cu pedala avand bicicleta de pista cu brate de 165mm.

http://imageshack.us/photo/my-images/217/dsc05987f.jpg/

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu stiu ca velodromul de la dinamo e singurul velodrom mai mre din tara... nu stiam ca avem si unul de parchet :o

In fiecare marti si joi am si eu antrenament acolo :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu stiu ca velodromul de la dinamo e singurul velodrom mai mre din tara... nu stiam ca avem si unul de parchet :o

In fiecare marti si joi am si eu antrenament acolo :P

pai in Romania nu exista velodrom pe parchet, era vorba de velodromul de la bulgari

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu stiu ca velodromul de la dinamo e singurul velodrom mai mre din tara... nu stiam ca avem si unul de parchet :o

In fiecare marti si joi am si eu antrenament acolo :P

Daca te oboseai sa citesti 2-3 postari mai sus te prindeai ca nu e vorba de Romania. Dar ne place sa scriem nu sa citim. Sa vorbim nu sa ascultam.

Am zis sa nu poluez deschizand inca un thread cum fac astia care care deschid cate unul pentru fiecare bicicleta sau pentru orice intrebare simplista. Asta fiind un thread despre velodrom am decis sa postez aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.