xemax

Majorare diametru gaura de trecere valva

Recommended Posts

Se da un set de roti Fulcrum Red Metall 5 (Fulcrum Red Metal 5 Disc Wheelset 2010 | Buy Online | ChainReactionCycles.com) cu gaura de trecere prentru valva Presta, ce credeti despre majorarea diametrului pentru a face loc unei valve Schrader - phi 8 cred, pe mine ma ingrijoreaza doua aspecte:

- scaderea sectiuni transversale a jenti in dreptul gauri;

- daca operatia se face cu un burghiu simplu exista riscul ca pe suprafata rezultata sa apara niste microfisuri (concentratori de tensiune) care sa genereze ulterior fisuri la oboseala.

Al doilea ar putea fi rezolvat prin folosirea unui alezor, insa primul aspect reprezinta o problema reala sau influenta este neglijabila?

PS: evident ca se gasesc si camere cu valva Presta, adaptoare, etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este pacat sa strici jentile doar pentru simplul motiv ca nu ai momentan camere cu Presta ! Vei regreta mai tarziu ! Strici rotile definitiv pentru ca nu ai momentan doua amarate de camere, nu se face !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut tigania asta, a tinut mult si bine, deci go go go ;) Si eu sunt adeptul valvei auto la mtb. Cel mai bine cu pila rotunda din aproape in aproape.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut tigania asta, a tinut mult si bine, deci go go go ;)

Cu putin noroc, poate mai tine. :) Deci, go go go ! La un moment m-am gandit sa fac si eu asta, dar am renuntat. Hai, poate esti si tu norocos. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am aceleasi roti si le folosesc foarte bine cu valva presta si am gasit fara probleme camere.Eu nu as face,ala nu e prost ca le-a facut asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pe mine ma bate gandul sa largesc o janta care are gaura pentru valva presta, sa pot pune valva de masina.

Ma enerveaza la culme aceste valve pentru ca le rup motzul cand scot pompa. Indiferent de pompa sau de camera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu desi am pompa presta, prefer sa folosesc intotdeauna auto + adaptor de alama de la presta la shrader. Niciodata nu scapa aer can scoti pompa si nu atinge pompa valva. Mai mult, e prinderea mai buna si e foarte usor de folosit; infiletezi, umfli, desfiletezi adaptorul. N-am rupt niciun surub de valva, pentru ca nu l-am atins decat cu mana la infiletat si desfiletat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am majorat multe gauri pentru valva, cu burghiul. Nu suport valva Presta.

Totusi nu as face-o la o janta prea ingusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am largit gaura respectiva cu o pila rotunda/conica si la jenti Bontrager si la jenti Remerx si nu s-a intamplat absolut nimic, iar acestea erau de trekking. Asadar o pila, nu un burghiu.

Cred ca la jenti de MTB pericolul e si mai mic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu le-as gauri. Dupa cum a zis si LeCube cel mai bine folosesti asa ceva (eu mi-am luat 2 bucati,in caz ca pierd una,dar sunt de aluminiu nu de alama).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atata timp cat nu intri in canalele alea laterale, toate bune si frumoase. La pila rotunda vei fi surprins sa vezi ca putin ai de pilit, cred ca-i vorba de 1mm pe raza(nu am masurat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte cand nu se gaseau tot felul de camere ,inteleg ca era o optiune.Insa acum cand gasesti si picior de porumbel mi se mai pare putin deplasat sa gauresti janta ca sa poti pune camera care o ai mostenire de la tataie.Plus ca valvele la camere sunt de diferite lungimi,asa incat cand dai comanda de 3-4 camere le alegi pe cele cu dimensiunea buna ptr tine.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu faci operatia pentru ca ai deja camere mostenite de la bunica ci pentru ca mie mi se par mai potrivite si mai practice valvele auto pentru mtb. Nu pot spune acelasi lucru la cursiera sau ciclocros =))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se da un set de roti Fulcrum Red Metall 5 cu gaura de trecere prentru valva Presta, ce credeti despre majorarea diametrului pentru a face loc unei valve Schrader

Ai facut operatia? Cum ai marit diametrul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu faci operatia pentru ca ai deja camere mostenite de la bunica ci pentru ca mie mi se par mai potrivite si mai practice valvele auto pentru mtb. Nu pot spune acelasi lucru la cursiera sau ciclocros =))

daca vrei sa umfli la benzinarie nu strici jantele, iti cumperi adaptor, ... dar ma rog, poate sunt eu prea elegant http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

No! Inca ma mai chinui cu Presta, desi stiu cel putin un set de roti (tot RedMetal 5) a caror gaura de trecere pentru valva a fost majorata fara sa aibe nici o problema, iar stapanul lor le alearga mult mai agresiv fata de mine! :) Am si adaptor da' tot nesuferite imi sunt valvele astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema e ca nu prea se gasesc camere cu valva presta la 10 lei , astea cu presta deobicei sunt ultra light .

Am gasit in decathlon mai ieftine , dar s-a dovedit zicala "cat dai , atata face" .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si de la mine un set de Concept SL, majorate cu burghiu' si calarite agresiv de un gras :D

E drept ca dupa majorare am finisat atent marginea gaurilor - in primul rand din dorinta de a elimina shpanu' si alte muchii contondente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi eu am mers pe un set de Fulcrum RM 5 (se pare că sunt nişte roţi super populare la noi :P) la care le-am lărgit gaura de valvă. Le-am călărit mai bine de un an jumate, am făcut câteva maratoane cu ele, şi nu au nicio problemă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da! Sunt niste roti de nadejde, poate nu tocmai usoare, insa n-am avut nici o problema cu ele - incaseaza tot fara sa scrasneasca atata doar ca le cam zboara autocolantele alea! http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif Dar ma e suntetul crichetilor genial! Spre disperarea tovarasilor de tura! :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai elegant faci mărirea diametrului găurii din jantă cu o freză conică sau în trepte, dar asta cât timp nu e spițată. Altfel, poți să încerci direct cu un burghiu; cu puțină atenție și turație mică, n-o s-o dai strâmbă. ;)

Pentru camere mai bune și mai ieftine, fă ca mine: pune mână de la mână cu câțiva prieteni și ia un pachet de 25 de camere, gen Continental MTB Big Pack (26x1,75-2,5), 60€ cu valve Schrader și 70€ cu valve Presta, adică vreo 11-12 lei bucata. Sunt și variantele Race și Supersonic, dar și Schwalbe nr. 13 și nr. 14 Ultralight, însă mai scumpe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu altii cum sunt, dar eu cand am citit topicul am innebunit! :blink:

trec peste evident, direct la ironie: de ce un fulcrum 5? ia niste roti de carbon in 4 spite si pune-te pe gaurit, macar daca strici, nu te incurca. burghie? alezoare? ce zici de un strung?

in loc sa cumperi un adaptor de 2 ron sau o camera de 20 ron ai decis sa gauresti rotile? ai mai deschis si un topic pentru a primi comfirmare morala ca decizia de a economisi 2 ron este inteleapta? daca vrei iti trimit eu 2 adaptoare, dar ma costa posta cat un set de roti.

acu fara mistouri, rotile alea au presta tocmai pentru ca sunt inguste si o valva cu diametru mic era necesara. ideea nu e daca ai sa-ti rupi sau nu gatu' dupa ce le gauresti, ci despre integritatea pe care or sa o piarda: se descentreaza repede si usor, punct slab in aliajul jentii, etc, iar in final tot ai sa-ti rupi ceva cand aliajul de aluminiu va ceda din stim-noi-ce considerente. Pe scurt, nu are rost. Schwalbe are camere 26" SV la 22ron.

p.s. cum spunea puterfixer: daca dai gaura stramba, vin special sa-ti dau o bere.

rad si acum de cand am citit primul post :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preamarite intelept :P se da un set de roti construit sa functioneze folosind camere cu o valva nesuferita, stiam ca uni oameni au majorat diametrul gauri de trecere si am deschis o discutie interesat fiind de a aduma cat mai multe date de la oameni care au facut asta. Se pare ca sunt cativa care au facut asta si nu au nici o problema ca teorie stim cu totii ca deh suntem roamani.

Cat despre oferta de adaptoare accept cu mare placere si sunt dispus sa fac si cinste cu o bere doua cu o singura conditie: sa mi le aduci atunci cand mi le voi fi uitat pe ale mele acasa io fiind undeva pe munte si neavand la indemana decat o pompa pentru valve auto. :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.