jitarasu

As dori sa usurez bicicleta mea de XC

Recommended Posts

Salut pentru toata lumea!

Rugamintea mea, fata de voi ar fi ca sa ma ajutati cu parerile voastre privind bicicleta mea de xc, adica cum so usurez mai mult. Puteti sa-mi spuneti parerea voastra si despre piesele pe care le am pe bicicleta daca sunt bune sau ce ar trebuii schimbate. Bugetul meu ar fi undeva la 2000 lei.

Bicicleta are urmatoarele componente:

CADRU: Kona Blast

FURCA: Rock Shox 302 u-turn

GHIDON: Bontrager Crowbar

PIPA: Truvativ XR

ROTI: Mavic Crossride

ANGRENAJE: Truvativ Blaze

SHIMBATOARE fata / spate: Shimano Deore XT

MANETE: Shimano Deore

FRANE: Hayes Stoker Trail 180/160

SA: Bike Positive

TIJA DE SA: GT 6061 (27.2)

Mersi frumos pentru pareri, raspunsuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti castiga in jur de 700 de grame inlocuind furca Tora 302 U-Turn cu o furca Reba de exemplu. Ar fi si o imbunatatire a performantei furcii.

Altceva eu nu as schimba decat dupa ce se defecteaza/uzeaza. De exemplu, la angrenaj ai mai putea castiga 250-300 de grame schimbandu-l cu un angrenaj Shimano SLX sau Deore XT, dar cata vreme e utilizabil angrenajul actual, eu zic ca nu se justifica aceasta cheltuiala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi nu sunt un "weight-weenie", cred ca piesele care te incgreuneaza sunt furca, pedalierul si saua. Daca iti ajung banii, ia-ti o furca gen Rock Shox Reba Race, un pedalier DeoreXT Hollowtech si o sa mai usoara. Oricum, personal, nu cred ca ti-ar imbunatati in mod semnificativ performantele.

Ca sa te inspiri la usurarea biclei: Weight Weenies - Articles

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt parerile voastre!

Cam la asa ceva m-am gandit si eu. Furca oricum tb schimbata dar inca nu stiu pe care sa aleg dintre Rockshox reba team sau Rockshox reba race?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O furca mai usoara te-ar ajuta cel mai mult, dar in principiu ai putea schimba orice. Pipa, tija sa, ghidon (as folosi Syntace)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt cauciucuri de 450 de grame si camere de 95 de grame, pedale spd ușoare saua B+ sigur sare de 350 de grame, pune si tu o poza ceva reala si de calitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai castiga semnificativ daca schimbi cum s-a zis

1) furca, apoi

2) tija de sa si saua (castigi cel putin 300 gr)

3) angrenajul o sa castigi si in performanta semnificativ

4) din manerele de pe ghidon schimbant cu ceva ritchey wcs sau extralite castigi 200gr

5) din roti dar aici e de investit (cel mai important) vei castiga in performanta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piesele care sunt in miscare trebuie sa fie cat mai usoare (angrenaj , roti , pinioane , lant , gume - cu camera ori tubeless , chiar si un deraior cu rulmenti la rotite ajuta) . Acolo se simte diferenta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa furca la roti castigi cel mai mult man!!!Crossride sunt f grele au in jur de 1900-2000 gr.Niste roti bune se invart in jur de 1500-1700 cu tot cu cheite.Poate gasesti second hand, ca daca nu o sa dai pe roti vreo 1500 ron.Tija de sea cu seaua iara sunt grele.Construieste-ti tu niste roti daca nu,poate gasesti crcuri sau butuci la oferta pe site-uri sau gasesti de cumparat de la cineva.Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt pareri bune si chiar m-am gandit la unele shimbari datorita voua. Multumesc si mai astept si alte sugesti. Am vrut sa schimb ghidonul si papa, am si gasit la un pret/gramaj accesibil de la marca Koryak Pro. Daca cunoasteti marca sa-mi scrieti k eu nule cunosc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro este marca de componente detinuta de Shimano.

Koryak este gama all-mountain (XCR este gama Xc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca nu stie nimeni varianta ieftina...

Taiat gidonul si tija, scurtat lantul, belit saua, scos spite, gaurit pipa franele si foile, pilit cativa dinti la foi si pinioane, scurtat cabluri si camasi...

Daca am uitat ceva, completati voi lista de "tuning".

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm... single speed? :)

-sa nu uitati capacelele la ventil puse

-manusi cu material care adera bine pe metal care sa poata inlocui mansoanele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca am uitat ceva, completati voi lista de "tuning".

- Data jos vopseaua de pe toate componentele vopsite.

- Scoase cateva bile de la fiecare cuveta.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

componentele pro sunt foarte bune;) asa ca linistit iti poti lua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca am uitat ceva, completati voi lista de "tuning".

Antrenamentul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai am dat si io 151.5 grame jos de pe fiecare roata, cauciucuri si camere noi mai ușoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuma daca a mai venit vorba si de piese de calitate, as vrea sa va mai intreb, ce parere aveti si pe care vati alege dintre ele si de ce? Ar fi vorba despre Mavic Crossride VS Shimano WH-MT65.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum spuneau si altii pe thread, partile in miscare (rotile) ar fi bine sa le usurezi mai intai (treci si pe tubeless, cauciucuri usoare):

- 1530g/399Euro -

- 1653g/345Euro -

(mai sunt si alte exemple... doar trebuie sa cauti)

Si daca reusesti sa-ti vinzi piesele inlocuite, poti incerca si un angrenaj cu brate de carbon la 180 Lire, 770g inclusiv bottom bracket, FSA K-Force ATB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce parere aveti despre Rock Shox Reba ?? Este rezistenta ???

Depinde unde si cum o folosesti...

Eu am o Reba Team Dual Air si la cursele la care am participat prin tara, s-a prezentat excelent.

La partea de greutate am lucrat si eu foarte mult.

In bugetul tau nu poti acoperi toate componentele dar iti recomand sa ai in vedere urmatoarele:

-FSA K-Force Carbon Flat MTB Handle Bar 2008 (120g - 60E)

-Ritchey WCS 4Axis MTB 25.4 Stem (125g la 110mm - 60E)

-Ritchey WCS True Grip Handle Bar Grips (50g - 10E)

-Schwalbe Racing Ralph MTB-Tire (460g la 2.1 - 30E bucata) daca gasesti mai inguste, este si mai bine, la XC nu ai nevoie de balonaj prea mare.

-Schwalbe MTB-Tube 14A XX-light (95g - 10 E bucata)

-Selle Italia SLR TT Saddle (135g - 95E )

-Crankbrothers EggBeater SL Pedal (266g - 75E)

- KCNC Ti Pro Lite Seat Post ( 145g for 27,2mm diameter, 350mm length - 78E)

-SRAM X.9 ESP Shorty Twist Shifting Lever (195g - 40E perechea)

-SRAM X.9 Front Derailleur Low Mount (154g - 33E)

-SRAM X.9 ESP Rear Derailleur medium 2010 (215g - 80E)

-DT Swiss 240s Disc / DT Swiss XR 4.2 (1550g - 399E)

-Rock Shox Reba SL 2010 - (1625g - 299E)

-KCNC K-Type MTB XC1 Compact Crankset (705g incl BB - 276E)

-Hope Seat Clamp Allen key (20g - 19 E)

-Ritchey WCS Short Bar Ends (65g - 21E)

Cadru iti recomand Merida HFS 3000 D sau 4000 D, au preturi bune si se comporta foarte bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am schimbat furca , aveam una RST GILA PRO 100mm cantarea 2.5kg acum am pus o Reba Race 120mm ( 1.6kg ) la cum se comporta e ceva de vis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am usurat mtb cu 600 grame, am schimbat cauciucurile :)) aveam ceva entry level pt DH :)) , am optat pentru maxxis 2.1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.