radu_bike

probleme aparute la bicicletele cu cadru de carbon

Recommended Posts

salut.folosesc de 2 ani o bicicleta cu cadru de carbon si mi-au aparut o multime de mici probleme.prima constatare a fost rigiditatea sporita a cadrului,comparativ cu alte cadre(otel,duraluminiu,scandium,titan).dupa 2 ani de folosire,(in regim de uzura intensa)cadrul nu prezinta vreo fisura dar s-au carapat altele:tija de ghidon(crapata in locul care se prinde de teava furci),colier stringere sea rupt.alta nemultumire ar fi ca se cam desfac suruburile(de la bidoanele cu apa,lock ring-ul de la pinioane,suruburile de la angrenaj si cele de la foi),lucru care nu mi s-au intimplat la alte biciclete(cadre de otel sau duraluminiu).As vrea sa cunosc si alte pareri de la membri ai forumului care au folosit biciclete cu cadre de carbon,legate de defectiunile aparute.multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am constatat ca dimpotriva, e forte flexibil cadrul. Poate tine de geometria cadrului respectiv. Are doar un an si a fost folosit cam 1000km, dar a vazut coborari pe forestiere, etc. Nicio fisura. Nu am nici problemele de suruburi.

Am luat acum pasta speciala ptr a prinde piesele carbon pe carbon (frane, tija sa, ghidon, bar-ends, etc), ca sa nu alunece.

Deci nicio problema pana acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu un cadru de carbon, lasat mostenire de la multe generatii, deci destul de vechi.

ce am putut observa fata de cadrele de aluminiu ca absoarbe socurile mult mai bine, in rest nu am avut nici o problema pana acum!

ca ti s-a rupt pipa e cu totul alta chestie si cheita de sa, iar problemele cu desfacutul suruburilor, nu inteleg ce legetura au cu cadrul de carbon, chiar nu vad nici una, la strangi bine si gata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

am uitat sa specific ca este vorba de un cadru de cursiera.e stiut faptul ca o teava de carbon are tendinta de a absorbi un soc si nu al transmite cum face o teava de metal,dar pe ansamblu cadrul de carbon e mai rigid decit unul metalic.cel putin asa am simtit eu.problema cu suruburile e ca le string bine dar tot se desfac.am sa incerc sa folosesc o pasta de fixare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am patit sa se desfaca suruburile.E adevarat ca vibreaza mai mult ca cele metalice ,si de aceea cred ca se slabesc suruburile.Poate le strangi mai cu mila sa nu crape carbonul...

Si intradevar este foarte rigid ,si paradoxal ...flexibil .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai mai bine rezolvi cu o cheie dinamometrica,strangi exact la specificatiile suruburiilor de ex. la pipa de alu pe ghidon de carbon ai 6 Nm,iar surubul de la pipa pe tija de furca ai tot 5 max 6.La tija mea de sea,carbon pe carbon imi scrie 10Nm.In rest nu stiu ce mai poate fi...

Lockring-ul de pinioane???pai asta chiar nu are treaba cu carbonul,acolo este metal pe metal,asa a fost si asa va fi si strangi ca lumea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am cadru de carbon, doar furca. Dar din tot ce am citit si din cunostintele de rezistenta materialelor si mecanica, un cadru de carbon are toate motivele sa fie mai rigid decit unul de aluminiu, care la rindul sau e mai rigid decit unul de otel. Cele mai flexibile ramin cele de titan (atentie! rigiditatea e una, rezistenta e alta, rezilienta si fiabilitatea altceva!).

Pe de alta parte, carbonul are tendinta de a amortiza cel mai bine vibratiile (cel mai tare vibreaza otelul).

Rigiditatea, in sine, nu e un defect, ci dimpotriva, o calitate: ajuta ciclistul sa transmita miscarea fara nici o intirziere, raspunsul e mai prompt, acceleratia mai puternica, pierderile mai mici.

Pe de alta parte, ca efecte secundare datorate rigiditatii crescute, ar putea fi o usoara suprasolicitare a celorlalte componente si o oarecare senzatie de disconfort, dar asta din urma e discutabila, pt.ca amortizarea rapida a vibratiilor e benefica.

Oricum, rigiditatea pe care o resimte ciclistul depinde si de celelalte componente (indeosebi de roti), dar e adevarat ca cel mai important e cadrul.

In ceea ce priveste suruburile, in unele locuri se pot folosi niste paste speciale (se folosesc si in industria auto si in aviatie) care capata o consistenta de cauciuc si fac imposibila autodessurubarea (bineinteles, daca pui cheia pe el, il desfaci!)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc pt participare, dar ne cam abatem de la subiect.am solicitat utilizatorilor de biciclete cu cadru de carbon sa spuna ce defectiuni au avut in urma folosirii si nu sfaturi legate de remedierea problemelor aparute.multumesc inca o data pt intelegere.P.S.coane maus,ne-ai putea "impartasi" din vasta ta cariera de "ucigas de cadre de carbon" cate ceva?! X_X

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ceea ce priveste suruburile, in unele locuri se pot folosi niste paste speciale (se folosesc si in industria auto si in aviatie) care capata o consistenta de cauciuc si fac imposibila autodessurubarea (bineinteles, daca pui cheia pe el, il desfaci!)

Ceva de genul...

http://www.bike-components.de/products/info/p15720_LOCTITE-Mittelfeste-Schraubensicherung-243.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu rulez un cadru de carbon Vortrieb(propulsie in germana). Lucru bun nemtesc,1300g, nu foarte usor dar nici nu-l vroiam la 1000g dc trebuia sa sacrific din robustete.

Problema cu suruburile o am si eu.Am folosit pasta pt montarea pieselor de carbon dar nu ajuta foarte tare.Cred ca-mi trebuie o pasta cauciucata albastra pt suruburi.

In rest, il simt foarte bine ca acceleratii si amortizare. N-as putea compara cu un cadru de Al usor decat amortizarea superioara.La cadrul de carbon senzatia de propulsie la mine e data si de lungimea de 21" corecta pt mine si distributia corecta centrului de greutate mai jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce-a de pe spate arata ca si cum ar fi un parbriz fisurat, nu am reusit sa scot in poza prea multe detalii. Sper sa fie doar zgarieturi. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat cadru on-one whippet ,  de vre-o doua ture a inceput sa scartiate/trozneasca  in dreptul BB-ului , sincer nu prea reusesc sa identific zgomotul ,este destul de stresant pentru ca ma gandesc sa nu se rupa ceva cand cobor, am tot auzit tot felul de povesti pe unul si altul si am cam prins frica un pic 

Ar putea fi si de la faptul ca BB ul este press fit ?

 

Aceeasi problema cu tija de sa, se scurge in cadru , este de aluminiu , am sa pun pasta de carbon sa vad dc rezolv problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea e ca, cadrele de carbon sunt doar pt rideri de max 85kg. Si acolo in limita de sus, seat tube sa nu fie de 27.5.....

Eu am luat si 26er mai greu ca sa nu am frica pe coborari sau la eventualele accidente mai usoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

krazyeone: E cumva normal, trebuie desfăcut, curățat și uns.

 

h3x0r: E părerea ta, ai dreptul la ea, dar nu are nici o legătură cu realitatea. Da, _unele_ cadre, indiferent de materialul folosit, sunt fabricate cu scopul de a fi cât mai ușoare/aerodinamice/younameit și au o limită de greutate (specificată sau nu). On-one-urile nu intră în categoria asta.

 

DT6oWdA.jpg

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butucul este pressfit BB92 :

http://www.on-one.co.uk/i/q/BBTOKBB92/token_pressfit_bottom_bracket

Mai am unul de schimb de la Shimano 

 

Mersi mult, este posibil , parca zgomotul a aparut dupa Chindia challenge unde mi-a intrat noroi si in dos (scuzati expresia) 

Dc ma las cu greutatea pe ambele pedale si flexez nu se aude nimic, doar la pedalat mai in forta , de asta o las si mai moale, dar nu imi dau seama dc e zgomot de BB sau de cadru

Sper sa nu fie de la cadru, am luat si cateva pietre sub cadru (cu toate ca am folie de protectie ) pe la coborari, sa auzi destul de rau, 

 

 

Seatpost este de 31,6 , tija nu am luat-o de carbon 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deja regretam cadrul de aluminiu , ma rog era double butted si era cam greu dar nu am avut niciodata probleme cu el , incepusem sa ma uit la cadre sh din scandium 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scandiulmul e mai fragil ca si carbonul. Ia si desfa monobloc si curata tot dupa rahatul Chindiei, nu mai merge la maratoane cu noroi, si noroc bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ScandiuLmul e mai fragil ca si carbonul.

 

Saraca profa de romana iesita la pensie pe caz de boala... Du-i flori, poate-i vine inima la loc ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scandiulmul e mai fragil ca si carbonul. Ia si desfa monobloc si curata tot dupa rahatul Chindiei, nu mai merge la maratoane cu noroi, si noroc bun.

 

Cum asa? eu stiam ca e usor si rezistent, dupa el ar veni titanium 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ScandiuLmul e mai fragil ca si carbonul.

 

Saraca profa de romana iesita la pensie pe caz de boala... Du-i flori, poate-i vine inima la loc ;))

Cu scandium-ul și titanium-ul m-am lamurit, însa sunt curios aluminiului cum îi zic!? Aluminium sau aluminum? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca scartaie e bine, inseamna ca problema nu e la carbon, ala nu prea trozneste cand se crapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.