ovidiu

19.06.2010 - Maraton Medieval Medias - Recomandat Ciclism.ro

Recommended Posts

am intrat azi pe traseu,2 cuvinte : e groasa tati. in primii 20m s-a umplut bike-ul de lut. :) mai sunt cateva zile,daca e full soare o sa fie ok,deocamdata ploaie tare.

De fapt sunt 3 cuvinte!!! :D

Sper sa gustati gluma, si sa nu aveti impresia ca sunt mare expert in gramatica, dar parca merita putin destinsa situatia de dinainte de concurs. AMR 3 zile

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cine nu a mai fost, nu uitati ca sunt bucati destul de lungi si de asfalt sau drum pietruit, care nu sunt innfluentate de ploaie, mai ales la tura lunga, asa ca ganditi-va daca e noroi la un compromis, nu doar la bucatile scarboase. Si nu uitati sa evitati sa pedalati cu foaia mica pe bucatile cu noroi lipicios. Prognoza incepe sa se stabilizeze: 11 ore de ploaie vineri, si 3 ore sambata in timpul zilei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu uitati sa evitati sa pedalati cu foaia mica pe bucatile cu noroi lipicios.

De ce ? Nu m-am prins. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru că lanțul s-ar umple mai repede de noroi, fiind mai jos ca nivel decat pe foaia mijlocie. Greșesc :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este calea cea mai scurta spre blocarea transmisiei si ruperea schimbatorului/urechii de schimbator. Pe foaia mica, in general combinata cu un pinion mare, lantul este aproape lipit de cauciucul din spate si prin rotire tot noroiul de pe cauciuc se depune pe lant. Acesta il transporta apoi in rotitele de la schimbator, acestea incep sa se blocheze si, la un moment dat, se blocheaza de tot si schimbatorul se da peste cap. Aici, el fie se deformeaza, fie se rupe sau deformeaza urechea de la cadru, fie, si nu rar, intra cu totul la spite si e gata. Efectul 2, si el destul de des, al noroiului pe lant este griparea acestuia si aparitia efectului de "chain-suck" (cand lantul se agata de foaia de la angrenaj si il trage dupa ea) - zgarieturile de pe cadru din dreptul foilor apar exact de la acest fenomen. Oricum, cel mai rau lucru la chain-suck este ca el intinde transmisia, trage deraiorul spate in fata si, daca se forteaza in continuare, o sa apara acelasi efect ca mai sus dar in sens invers: indoirea sau ruperea deraiorului/urechii de schimbator.

Au fost concursuri noroioase, cum a fost cel de la Iasi de acum vreo 3-4 ani, cand mai mult de jumatate din concurenti au abandonat si au avut pagube grele la bicicleta din cauza acestor efecte. Maus mai tine minte ca a rupt atunci doua urechi de schimbator (aia de pe bicicleta si una de rezerva).

Evident, efectele sunt cu atat mai rapide si mai grave cu cat cauciucul este mai lat si, evident, distanta dintre acesta si lant este mai mica. O rulare pe foaia mijlocie, din proprie experienta, reduce mult acest efect, chiar daca efortul depus la urcari este ceva mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha... pare logic.

Prima explicatie am inteles-o imediat... La a doua inca mai lucrez... :D

LE - Cu ajutorul unui inginer, am "compilat" si "efectul 2"... Mare minune bicicleta asta ! :)

Edited by ombun

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare baieti....spuneti-mi si mie ...in caz de ploaie...cu ce echipament va imbracati (pantaloni lungi/scurti..etc)..? va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, astea chiar sunt chestiuni invatate in practica, adica lucruri care intai s-au intamplat si apoi s-a cautat cauza. Eu personal n-am inteles prima data de ce se intampla, asa ca m-am dat jos de pe bicicleta, am rotit de pedale si am urmarit fenomenul. Vezi frumos, cu incetinitorul, cum se da schimbatorul peste cap. Am rupt la prima bicicleta vreo 2 urechi si un deraior X9 prin noroaie pana m-am prins despre ce e vorba.

Si daca tot e vorba de mers prin noroi, am uitat o chestie. Indiferent pe ce pinioane/foi rulezi, pe noroi trebuie sa ai un stil de pedalat preventiv, usor, nu stiu cum sa explic exact, dar trebuie la cea mai mica "blocare" a transmisiei sa te poti opri din pedalat, sa dai un pic inapoi. Daca pedalezi infipt, cu forta maxima, eventual in picioare, si transmisia se blocheaza, nu o sa mai ai timp sa te opresti si vei rupe tot. Adica si daca se intampla sa se blocheze deraiorul sau lantul in foi, daca iti dai seama la timp (chestiune de zecimi de secunda) si te opresti, ai sanse sa scapi. Daca continui sa impingi in pedale, se intampla nenorocirea.

Are rost sa mai zic ca la o cursa de genul asta e absolut necesara in trusa de scule o cheie de lant si cunostintele necesare pentru folosirea ei? Pentru ca lantul se rupe repede la o solicitare aiurea, iar daca ramai fara deraior, singura sansa e sa scurtezi lantul si sa iti faci bicicleta Single Speed, undeva pe foaia mijlocie si un pinion mijlociu spre mare, sa poti termina cursa. Un power-link SRAM in plus face manevra mai rapida si mai usoara in conditii nasoale (noroi, ploaie, degete inghetate/incleite de noroi) pentru ca inchizi lantul cu ea, nu te chinui sa-l mai inchizi cu cheia de lant.

Cu imbracamintea, depinde si de temperatura. Daca nu e frig, merge si la maneci scurte/pantaloni scurti. Dar la o tura lunga sau pe munte ar fi prudent sa ai la tine si ceva mai gros (pantalon + bluza de corp) si ceva de ploaie. Exista acum haine tehnice care fac ca bluza+pantaloni+haina de ploaie sa incapa lejer intr-o borseta mica. In loc de bluza si pantaloni poti sa iei incalzitoare. Chiar daca esti foarte meserias si te astepti sa te misti repede si sa termini repede, se poate intampla oricand un accident, cu tine sau cu bicicleta, care sa te imobilizeze in ploaie si in frig poate chiar ore, pana vine cineva sa te ajute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim de sfaturi... Sunt utile. In general nu pedalez in forta si ma opresc instant cand simt ca ceva e in neregula. O faceam din instinct... nu ca as fi stiut despre ce e vorba. Acum inteleg ce s-a intamplat la Prima Evadare.

n_bike... e vara, deci pantaloni scurti. Cei lungi ii pastrez pentru la finish. Nu stiu daca te ajuta cu ceva aceasta informatie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hcampian

Eu sunt inscris la tura lunga, si nu am fost la niciuna din editiile anterioare de la Medias.

Am si eu o intrebare legata de anvelope.

Momentan pe bicicleta am montate anvelope Kenda Small Block Eight 2.1, care am inteles ca sunt pentru teren uscat, nerecomandate pentru noroi.

Singura anvelopa pe care o mai am pentru spate este un Continental Slash 2.3.

Intrebarea mea este: Oare reusesc sa fac fata pe portiunile cu noroi cu anvelopa Kenda pentru a fi avantajat pe portiunile cu asfalt si drum pietruit, sau sa montez anvelopa Continental, pentru siguranta?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri noapte se anunta ploaie, deci a doua zi probabil va fi noroi.

Acuma am montat WTB MotoRaptor 2.1 pe fata si pe spate Wolverine 2.2.

Probabil ca o sa trec si pe spate la MotoRaptor 2.1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi de raspuns Cornelia.

Eu o sa aleg cauciucuri de 1.95, ca sa aiba loc noroiul sa treaca.

Mersi ptr sfaturile legate de noroiul si lantul, n-o sa fortez si o sa merg cu viteza medie:P.

Sa ne vedem cu bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@scavenger

Nu lua Kenda Small Block 8. Am fost la PE cu ele si s-au transformat rapid de tot in slick-uri de 3.5, atat de tare se incarca. Nu mai incapeau in cadru - mi-a ras noroiul vopseaua de pe cadru si de pe furca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@scavenger: Alegere grea, unul e mai ingust, unul e mai de noroi. Eu zic ca sunt cam egale ca raport avantaje/dezavantaje. Eu m-as risca cu Kenda, totusi. Dar se vor incarca clar cu noroi... Totusi, 2.3 e foarte mare. E pana la urma si foarte mult rulaj, printre cele mai de rulaj concursuri de MTB...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri, chiar daca recomandarile sunt opuse.

Si eu ma gandeam sa risc cu Kenda. Va deveni slick, dar cel putin nu se va bloca in cadru/furca, ceea ce este mai rau.

Si in plus, este mai putina munca, el fiind deja instalat pe bicicleta, avand si sloutie antipana in camera(o alta problema in cazul in care voiam sa schimb anvelopa).;)

Am mai mers cu Kenda pe noroi la ASR in aprilie, dar ma gandesc ca aici nu va fi la fel de rau, la Medias avand foarte mult rulaj, din cate am vazut in clipurile de pe net.

Acum, speram la ce e mai bun si ne asteptam la ce e mai rau.:-H

Poate vom avea noroc si nu va mai ploua asa de tare pana sambata, inclusiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Daca este cineva care nu a rezolvat transportul spre Medias , am un loc liber maine dimineata din Bucuresti, eu plec in jur de 7 a.m. prin Pitesti - Rm.Valcea - Sibiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am Kenda si nu sunt bune pe noroi, am pus Schwalbe Jimmy 2.1

pt cine stie, la maratonul de la tg secuiesc anul acesta nu a fost foarte simplu, mult, mult noroi si ploaie...eu am avut kenda de noroi de 2.0, foarte bune, fara probleme...am fost multumit

se pare ca la medias se va repeta povestea de la tg secuiesc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca am exagerat putin cu Black Shark Mud la Targu Secuiesc. Pe asfalt nu am avut probleme ( in afara faptului ca abia am putut sa absolv prima virare la stanga dupa start), dar la final, dupa sat, parca m-a tinut pe loc pe platul acela plin de noroi si apa.

Da' cine stie....

Edit: de impins bicicleta in noroi de 10-15 cm, nu este nici o diferenta intre un slick si guma de noroi :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut la toti !vin cu un ultim rezumat despre vremea de aici de la medias si despre traseu.

Am ajuns de ieri si de la inceput am observat ca vremea este forate scimbatoare , ploaia alternand cu soarele ! Desi , ieri a plouat torential , astazi am reusit sa parcurgem traseul in felul urmator:

Azi inainte de ploaie :Bazna -Medias , urcare prin padure , a fost practicabila 99% la bike , cu Racing Ralph si cu Larsen Mimo si coborarea de asemenea , viteza de 55 -60 la ora , fara probleme.

Am continuat pe traseul normal : Medias - Romanesti - Bazna. Deja au cam inceput sa apara problemele desi afara era foarte cald 30 de grade, dar ploaia de ieri a facut ravagii : Prima urcare se poate pe bike , dar cu Racing Ralph foarte greu...., urmeaza apoi iarba , padure , unde nu exista nicio problema cu noroi , exista , dar nu e lipicios si se poate fara probleme trece peste orice fie coborare , fie urcare! Problemele au inceput sa apara de cand a inceput PLOAIA! Aproape tot traseu s-a transformat in dezastru.... trecand de romanesti , ne-am confruntat cu un noroi lipicios , lut astfel ca rotile nu se mai invarteau , RR a devenit din 2.25 un 3.5 , roata din spate s-a blocat si trebuia curata frecvent ! Imi amintesc cu drag ca anu trecut , pe acolo se mergea cu 40-50 la ora si noi am facut cam 3 km in jumatate de ora!

Am ajuns la asfalt( unde era al 2-lea pct de alimentare la traseul scurt) si nu ne-am mai continuat traseul de maraton , intorcandu-ne pe asfalt cu niste bike cu 10 kg mai grele , pline de noroi!

Nu am dramatizat nicio secunda situatia , dar asta e adevarul din teren ! Nu vreau sa sperii pe nimeni, doar vreau sa va ajut sa va pregatiti cat mai bine pentru concurs!

Va sugerez sa va luati niste cauciucuri mai inguste de 1.95-2 , pentru ca sunt mai usor de curatat de noroi si se incarca mai greu , fiind cel mai bun compromis intre pietris , namol , sosea si iarba!

Azi , a mai ploaut vreo jumatate de ora torential , dar nu cred ca va influenta foarte mult starea traseului! Conteaza foarte mult ce se va intampla maine si mai ales sambata dimineata!

Sa ne vedem sanatosi si numai bine la toti ! Gil si George!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.