Axe

Ciclocomputer - Calculati corect lungimea cercului !!!

Recommended Posts

Rezultatele oferite de producatorii de ciclocomputere in tabelele cu diverse tipuri de anvelope si marimi de roti SUNT ERONATE !!!

Dupa ce am testat numeroase vitezometre pe roti de 26 sau 28 am ajuns la concluzia ca daca setezi computerul conform prospectului ai toate sansele sa nu masori corect viteza de deplasare, distanta parcursa sau restul functiilor. In concluzie daca citesti specificatiile de pe cauciuc si iei valoarea din tabel e o gresala. Nimeni nu ia de exemplu in considerare latimea jantei care poate influenta balonul, sau presiunea.

Cel mai bine calculati manual, masurati raza cu ruleta, eventual tineti cont si de 5-10mm cat se turteste cauciucul cand sunteti pe bicicleta si folosind formula L=2 π R veti constata ca rezultatul nu este cel din tabelul cu care a venit computerul ! Da, veti spune, dar de unde stim care este rezultatul corect ?! Buna intrebare, mi-am pus-o si eu. Corect este cel masurat manual fata de situatia concreta : janta, cauciuc, presiune roata. Daca tot nu v-am convins, mergeti in paralel cu cineva care are gps si adevarul va iesi la suprafata ca uleiul. ;) Bafta si atentie, acum sa nu gresiti la masuratori ! Masurati raza cu bicicleta la verticala si eventual incarcata, e bine sa va ajute cineva.

Edited by Axe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai simplu:

Pui roata fata cu valva jos, faci un semn pe asfalt, te urci pe bicla (sa iei in calcul si deformarea cauciucului) si mergi in linie dreapta pana ajunge iar valva jos, faci semn si apoi masori distanta.

E cel mai exact mod de a afla circumferinta rotii.

Am constatat si eu cat de anapoda sunt tabelele respective.

Daca ai computer cu GPS, scapi de grija, iti face el singur calculele ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat si eu varinta descrisa de tine, ar fi doua probleme :

1. nu poti merge perfect drept

2. valva jos e o chestie destul de relativa, nu poti spune cu precizie unde-i exact punctul in care valva e perpendiculara pe asfalt, poti avea iar erori de cativa mm insa metoda merita luata in calcul. Oricum rezultatul e mult mai aproape de adevar decat daca dai crezare tabelelor producatorilor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt ciclocomputere la care nu se poate introduce circumferinta rotii (in mm), numai valoarea standard 28'' de ex.

28'' asta e destul de relativ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La peste 40 km/h o diferenta de 5mm vei avea o diferenta de 70 de m intr-o ora. De aceea nu prea ma omor cu masuratul .2100mm la cursiera si 2050mm la mtb imi ajunge indiferent ca latimea e de 1,8 sau 2,1.

E foarte adevarat ca e important sa setezi corect ciclocomputerul,insa o eroare de cativa mm nu va fi nici o tragedie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa fim mai aproape de realitate... Se masoara vreo 10 rotatii de roata si apoi se face media.

Totusi... cred ca exageram. :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru o roata de cursiera cu anvelopa de 20*700c, circumferinta este de 2100mm. Eu nu pot seta in ciclocomputerul meu valoarea de 2100 mm, ci doar valoarea standard de 28''. 28'' = 2240mm in tabelul prezentat de firma care a produs ciclocomputerul. Deci am o eroare de 140 mm, la o rotatie completa de roata. Cea ce e foarte mult, la o tura de 150km, imi reiese 10-12 km in plus. In concluzie nu cumparati ciclocomputere la care nu se poate seta circumferinta rotii in mm, si mai ales ciclocomputere no-name.

[ATTACH=CONFIG]18044[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va deconteaza cineva kilometri astia? Care e miza acestor calcule pe care le vreti cat mai exacte? "Depasiti diagrama" precum soferii profesionisti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe principiul "sa tindem spre perfectiune" valabil in orice domeniu si pentru orice masinarie/componenta, aici avem o jucarie pe care o dorim cat mai precisa. In plus daca tot trebuie setat cu o valoare anume, de ce sa o iau dintr-un tabel gresit cand o pot introduce corect ?!!! Ulterior poti de exemplu daca iti cumperi cateva hectare de teren sa afli daca vanzatorul te tepuieste cu masuratorile ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Marius - Ciclocomputerul meu nu e No Name, e Ventura, firma Germana. E adevarat ca pot baga doar 26'' sau 28'', dar cativa km in plus sau minus nu ma deranjeaza.

Poate daca ar fi fost setat corect ar fi aratat o viteza si mai mare, insa nimeni nu stie cu cat am mers in realitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...la o tura de 150km, imi reiese 10-12 km in plus. In concluzie nu cumparati ciclocomputere la care nu se poate seta circumferinta rotii in mm, si mai ales ciclocomputere no-name.

[ATTACH=CONFIG]18044[/ATTACH]

Nu cred ca se justifica diferenta de pret. Eu pe al meu am dat 4 euro si are vreo 20 de functii din care folosesc vreo 4-5. Prefer sa adaug cu pixul cei 12km. Iar daca chiar vrea cineva exactitate folositi gps desi si acolo veti constata ca sunt mici dereglari. Nimeni nu e perfect!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca se justifica diferenta de pret. Eu pe al meu am dat 4 euro si are vreo 20 de functii din care folosesc vreo 4-5. Prefer sa adaug cu pixul cei 12km. Iar daca chiar vrea cineva exactitate folositi gps desi si acolo veti constata ca sunt mici dereglari. Nimeni nu e perfect!

Stai sa inteleg, deci tu ai luat ciclocomputer de 4E in loc de 15E(unul bunicel) iar daca cineva vrea exactitate ar trebui sa-si ia gps de 250E in loc sa masoare o amarata de raza !?!?!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2 luni am si eu unCiclocomputer Jingyi cu 10 functii. L-am luat cu 6 euro, nu-mi dau seama la clasificare daca este no-name sau neutral. Pe anvelope Schwalbe Lugano 23x 622 daca este setat ciclocomputerul la 2100 mm cum zice maus (nu ca in instructiunile producatorului !) abaterea masurata cu un sistem GPS Nav N Go iGO 8 instalat pe un HTC este de 1-2 % atat la viteza instantanee cat si la distanta parcursa .

Am facut aceiasi proba cu GPS Nav N Go iGO 8 instalat pe acelasi HTC mai demult cu :

1. auto Dacia Sandero ... arata vit. instantanee (vitezometrul masinii) cu 10 % mai mult.

2. Renault Megane II ... arata vit. instantanee (vitezometrul masinii) cu 5 % mai mult.

@ Axe : Si eu sunt un fan al lui Euclid (circumferinta cercului=2xPIxR) dar cand te opreste BR pentru depasirea limitei de viteza conteaza ce scrie agentul in procesul verbal nu ce ti-a aratat tie computerul de bord sau sistemul de navigatie.

Edited by moromete
add. post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu d-ala Jingyi setat la 2080 (atat cat scrie la 26). Nu am cu ce compara :-S dar sunt multumit de el, am termometru :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucian eu am unul exact ca al tau, dar e produs in Taiwan. Poate e o copie proasta dupa Ventura.

Arheo cand dai niste bani pe un ciclocomputer te astepti sa iti arate datele cat mai exacte, nu sa adaugi km cu pixul , sa-i setezi ceasul in fiecare saptamana pentru ca producatorul la dotat cu un oscilator cu cuarţ, care in mod normal era rebut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca se justifica diferenta de pret. Eu pe al meu am dat 4 euro si are vreo 20 de functii din care folosesc vreo 4-5. Prefer sa adaug cu pixul cei 12km. Iar daca chiar vrea cineva exactitate folositi gps desi si acolo veti constata ca sunt mici dereglari. Nimeni nu e perfect!

Stai sa inteleg, deci tu ai luat ciclocomputer de 4E in loc de 15E(unul bunicel) iar daca cineva vrea exactitate ar trebui sa-si ia gps de 250E in loc sa masoare o amarata de raza !?!?!?!

EU am Garmin de 350 Euro. Sa ma simt prost?:-S:):D

On topic: Eu am folosit intotdeauna varianta "babeasca". Am tras o linie, am invartit roata si am masurat distanta. Nu am avut niciodata problme majore (nici nu sunt maniac cu distantele sau cu media orara)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Metoda ruletei minte grosolan. Daca mi-o infasor in jurul taliei, rezultatul nu coincide cu masuratul beteliei unor pantaloni care-mi vin fix. Daca m-as lua dupa ruleta si chiar daca sunt gras, tot mi-as cumpara niste pantaloni care cad de pe mine :-S

Cea mai corecta metoda (asta e de pe timpul cand imi masuram bratul dupa ce veneam de la sala Imagine postată ) este metoda sforii.

Se ia o papiota cu ata mai groasa si se infasoara in jurul rotii exact pe centru. Se petrece ata peste capat si se tine cu doua degete in dreptul lui cu mentiunea ca trebuie tinut intins. Se masoara portiunea de ata pana la degete.

Daca e sa fim scrupulosi pana la capat, roata din fata parcurge intotdeauna o distanta mai mare (probabil cativa metri la un kilometru) fata de tot ansamblul bicicleta-biciclist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treaba cu computerul pana la urma: fiecare cu stilul lui. Oricum eu nu cred sa obtina cineva date extrem de exacte, cateva procente abateri vor fi mereu. La urma urmei important e sa pedalam :-S

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ovidiu, asa suntem noi astia mai copti, folosim metode babesti ! Eu sper sa vina unul mai tinerel sa ne invete ceva ce n-am mai vazut sau auzit :D. 350E zici, asa mai da, nu cred ca-ti mai trebuie masuratori !?

@Visule, normal, ruleta rece, nu-ti vine s-o strangi prea tare pe pielea-ti fina si d'aia da erori ! :-S

@Arheo, sa pedalam dar sa nu fim indusi in eroare. Unii vor fi extrem de dezamagiti cand vor constata ca 40-ul cu care credeau ca ruleaza este de fapt 34 ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi amintesc de zilele cand faceam culturism... Un prieten se antrena la alta sala si imi povestea cum impinge el cu usurinta 80kg, si ca ar vrea sa se antreneze cu mine.

Zic bine, e puternic, hai sa-l iau, imi va fi de ajutor. Cand a venit la mine si i-am pus haltera de 65kg, cica pentru incalzire, era sa moara cu ea pe piept. Abia pe cea de 50 a reusit sa o ridice.

Nu i-a venit sa creada cand i-am spus ca la cealalta sala, discurile de la haltera erau "umflate". Un disc de 15 avea scris pe el 20... Am cantarit greutatile mele sa vada ca am dreptate.

A fost foarte dezamagit cand si-a dat seama cat de slab e in realitate.

Am avut un kilometraj care afisa erori si l-am dat unui pustan. Dupa cateva zile a venit sa-mi arate ca a prins vreo 80km/h:)) Nu i-am zis nimic, n-am vrut sa-i stric bucuria. Plus ca poate mi-ar fi cerut banii inapoi. Altii isi pun doi magneti pe spite ca sa doboare recordul si dupa aia sa se laude la ceilalti.

Edited by LucianTheOne

Share this post


Link to post
Share on other sites

.. pana la urma ciclocomputerul atat timp cat nu o ia razna (cum o lua Ventura mea, acum e in cosul de gunoi) te ajuta sa ai o referinta la care sa te raportezi, oricum nu va fi exact niciodata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi... cred ca exageram. ;)

Atita timp cit nu ne apropiem de un "doctoral dissertation" pe tema setarea unui ciclocomputer discutia ramine suportabila [-O<.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana acum s-au pus in evidenta as spune doua metode care vor face masuratoarea suficient de buna pentru muritorul de rand care plateste in jur de 15-20E pe un computer. Acestea ar fi:

1. calculul matematic introducand raza in formula.

2. masurarea a zece rotatii pe asfalt si apoi calculul mediei.

Threadul de fata nu vrea sa adune sute de pagini de vorbarie, am vrut sa fie doar o atentionare si o rezolvare a problemei. In concluzie, cred ca este suficient ce s-a scris si propun inchiderea lui in forma actuala. Daca apare ceva nou se va redeschide la cerere, multumesc ! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Metoda mea e cea mai buna, chiar daca n-apare-n lista :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze că dezgrop tema de o săptămână.

Problematica este destul de simplă. Ciclocomputerul este extrem de exact la lungime (oricât de ieftin ar fi) pentru că măsoară impulsuri. Trebuie să ai un talent special să nu poți programa așa ceva.

La viteză instantanee se poate discuta, aici deja intervine ceasul. Procesul deplasarării nu este suficient de uniform ca să permită măsurarea exactă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now