Genubike

Articole culese din mass-media

Recommended Posts

Amenda aia de 22 euro din Paris e simbolică, e făcută special pentru măsura asta cu par şi impar.

Parcă era un articol tot din Franţa, în care era o pistă de biciclete cu limitare de 10 km/h şi radarul la capăt pentru bicicliştii care depăşeau viteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astia din ziua de azi (adica ultimii 25 de ani) traiesc de pe urma a ce s-a realizat pe vremea impuscatului in multe privinte.

S-au distrus cu buna stiinta o gramada de lucruri de top care s-au realizat atunci.

DAR

Atentie. Ceausescu nu avea nevoie de cetateni cu libertate de miscare. Casa da, serviciu da, scoala da, spital da ... totul pina la sosele si autostrazi. UNDE sa te duci pe autostrada rapid? La unguri? La sarbi? Ce sa cauti acolo? Daca ar fi vrut umplea tara de autostrazi dar nu l-au interesat. Daca le-ar fi facut acum astia traiau dupa  urma lui si in privinta asta.

Uitati-va la filmele vechi cum era pe sosele in bucuresti. Goale! La citeva secunde aparea cite o masina. Iar transportul ITB ... pfff; omor pe ele, oamenii stateau ca sardelele. Benzina la ratie desi productia de titei era de 3 ori mai mare ca acum.

Era liniste si pace deci, dar ideologic vorbind, omul trebuia sa stea cam pe acasa, nu sa umble teleleu. Te aranja sistemul unde sa te muti sa-ti faci viata prin repartitii.

Asa ca in Bucuresti, daca va umple de nervi infrastructura injurati-l intai pe Ceausescu. Apoi vin aia dupa 1989 care nu au facut nimic. Ala putea sa faca dar n-a vrut, astia nu stiu decat sa fure, cred ca si daca ar vrea, n-ar fi in stare decat de mai rau. Au prins insa ceva de la impuscatu: orasul - un etern santier !

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plăcerea pedalatului pe digul Begăi stricată la graniţa cu Serbia. Amenzi între 100 şi 1.000 de lei dacă ajungeţi pe fâşia de protecţie a frontierei
 

Pedalarea pe pista de biciclete de pe digul canalului Bega, care leagă Timişoara de Serbia, se poate termina prost dacă cicliştii nu sunt atenţi în zona graniţei. Mai mulţi biciclişti s-au plâns că au fost amendaţi de poliţiştii de frontieră pentru că au pătruns în zona interzisă, deşi ei nu au făcut decât să îşi continue pedalarea pe pistă. La un moment dat, pe marginea pistei apare un indicator, însă acesta nu sare în ochii cicliştilor.

 


http://adevarul.ro/locale/timisoara/placerea-pedalatului-digul-begai-stricata-granita-serbia-amenzi-100-1000-lei-ajungeti-fasia-protectie-frontierei-1_555b2e4dcfbe376e355dc55a/index.html

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plăcerea pedalatului pe digul Begăi stricată la graniţa cu Serbia. Amenzi între 100 şi 1.000 de lei dacă ajungeţi pe fâşia de protecţie a frontierei

 

http://adevarul.ro/locale/timisoara/placerea-pedalatului-digul-begai-stricata-granita-serbia-amenzi-100-1000-lei-ajungeti-fasia-protectie-frontierei-1_555b2e4dcfbe376e355dc55a/index.html

 

E normal sa-ti iei amenda cand intri in asemenea zone indiferent ca mergi cu bicicleta, masina, piciorul. Daca nu este semnalizata corect atunci e cazul sa fie dati in judecata cei responsabili de asta, altfel, daca nu belesti ochii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia asta s-ar putea rezolva frumos si relativ usor. In ultima localitate, sa ai voie sa te declari la evidenta granicerilor.

In jud. Botosani asa se procedeaza in zona granitei. Te poti declara acolo (nr si serie buletin + scopul vizitei - turism) si nu-ti zice nimeni nimic cata vreme nu faci in mod vizibil ceva dubios.

 

Vad ca scrie si-n articol ceva:

"În zonă, accesul se poate face doar pe baza aprobării scrise de şeful Poliţiei de Frontieră din zona respectivă. "

Sigur, asta denota o proasta organizare birocratica. Ar fi fost normal ca pe acel panou sa fie trecut ce trebuie sa faci ca sa fii luat in evidenta de catre Politia de Frontiera. Ba mai mult, chiar cand incepe pista inspre Timisoara, sa fie amplasate indicatoare MARI, evidente, fosforescente, etc. Sa nu pleci la drum degeaba.

 

E ceva normal. Avem un cod vamal care este in conformitate cu altele din UE/NATO, iar Serbia nu este membra UE. 

Mai dureaza pana trecem pe bicicleta dintr-o tara-n alta, cum faci intre Austria si Cehia, sau intre Slovacia si Ungaria...etc. (bine, acolo exista si Schengen :) ).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate merge la Sărbi doar cu buletinu', problema îi că pe pista respectivă nu există punct de trecere a frontierei... şi probabil nici nu va exista în curând deoarece dincolo îi făcută pista doar de la Zrenjanin la Klek... pentru restul se aşteaptă fonduri, deci să nu ne ţinem respiraţia... :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate. Probabil daca ar fi un mic punct de frontiera, problema ar fi automat eliminata. 

 

Ar fi frumos sa se mobilizeze si vecinii totusi. Ma gandesc ca-i usor sa "legi" rutele astea de Eurovelo 6, nu de alta. Si turisti s-ar gasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toată treaba asta cu declaratul la miliţie pentru accesul în localităţile de frontieră e o tâmpenie, moştenită de pe vremea Tovarăşului. Şi Vama Veche e localitate de frontieră... dar nu cred că s-a înregistrat cineva vreodată la poliţie când a mers acolo.
Codul Rutier are nişte prevederi, acolo trebuia un indicator care să interzică circulaţia în ambele sensuri (cerc alb cu marginea roşie), pentru că poezia aia de pe indicator e greu lizibilă.

Ţinând cont că relieful nu e accidentat, se putea trage un gard peste linia frontierei şi ăla era, n-aveai cum să îl treci.
Apropo de frontiere, am mers prin Bulgaria de la Silistra la Kainargea... şoseaua e fix pe lângă frontiera cu România, e un gard plin de găuri între drumul bulgăresc şi plantaţia de viţă-de-vie a Ostrovitului. N-am văzut picior de poliţie de frontieră pe lângă gardul ăla. E drept, aia e o frontieră ,,internă" a UE, se trece doar cu buletinul şi fără vamă între cele 2 ţări, deci nu prea ar avea nimeni interes să sară gardul. Tot prin Cadrilater s-a dorit construirea unui nou punct de trecere a frontierei. Şi după ce s-a făcut drumul, MAE român nu a mai vrut. Chestia e că unii au trecut bine mersi pe drumul respectiv şi s-au trezit în România, fără să îi întrebe nimeni nimic.

Revenind la punctele de trecere a frontierei, sunt foarte multe cereri de la statele vecine pentru mai multe treceri, în mare parte pe traseele drumurilor judeţene întrerupte de tratatul de la Trianon. De fiecare dată, Ministerul Afacerilor Externe s-a opus, chiar dacă autorităţile judeţene (atât româneşti, cât şi ungureşti, sârbeşti, bulgăreşti şi ucrainene; numai spre Ungaria sunt vreo 10 astfel de posibile treceri) au construit toată infrastructura de acces. Cu Ungaria şi Bulgaria au spus că nu are rost, pentru că intrăm în Schengen ,,în curând" (exprimare oficială), iar cu Serbia şi Ucraina nu au fost de acord pe motiv că îi costă prea mult să construiască un PTF conform Catalogului Schengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parcă era un articol tot din Franţa, în care era o pistă de biciclete cu limitare de 10 km/h şi radarul la capăt pentru bicicliştii care depăşeau viteza.

 

Se intilneste relativ des pe Promenade des Anglais in Nizza

IMG_1305.JPG

Poate mai gasesc o poza cu limitare - radar n-am vazut dar intr-o tara unde “nu se stie cu ce se maninca” ;) nu m-ar mira  

 

Si de asa ceva poti da

IMG_1603.JPG

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate. Probabil daca ar fi un mic punct de frontiera, problema ar fi automat eliminata. 

 

Ar fi frumos sa se mobilizeze si vecinii totusi. Ma gandesc ca-i usor sa "legi" rutele astea de Eurovelo 6, nu de alta. Si turisti s-ar gasi.

Vecinii nu-s în UE aşa că nu ştiu cine finanţează la ei... posibil să fie în "regie proprie" şi atunci se găsesc fonduri mai greu...

Deîndată ce vor fi fonduri, o să se găsească rapid cineva să le încaseze. Şi dacă ar fi să ghicesc, lucrătura va fi la fel de "calitativă" ca la noi. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Poseidon

Comparatia e fortata. potecile facute de ADEPT sunt pt biciclete in primul rand si pt mers pe jos in al doilea rand. Drumurile din Bucuresti sunt facute pt masini din cate mi-am dat eu seama cand am mai fost la capitala.

@@diorgulescu

Eu sunt in principiu impotriva oricarei limitari a libertatii de miscare, si pt mine, ca bici'list e foarte importanta masina. O sa-mi sara toti puristii in cap, da masina e piesa de la bicicleta ce duce bicicleta la munte. fara ea, mai greu cu datu pe munte in Romanica. Numa daca esti din Brasov sau din Sinaia sau de te miri unde si ai muntele in spaele casei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Poseidon

Comparatia e fortata. potecile facute de ADEPT sunt pt biciclete in primul rand si pt mers pe jos in al doilea rand. (...)

Toate comparatiile au hibe, mai mari sau mai mici. :) Orasele sunt facute doar pt oameni iar automobilele sunt ceva auxiliar, cu unica functie de a ajuta la ceva. Insa, cand sunt prea multe, masinile devin o problema sociala iar asta e peste tot in lume. Cu siguranta, toate automobilele din B sunt utile unora (soferului, familiei sale si catorva pretini) dar luate in ansamblu avem sute de mii de masini ce aduc o utilitate individuala, ce poate fi suplinita cu succes prin variante alternative: mersul pe trotuar, folosirea transportului in comun, bicicleta. Aaaa, ca te duci la tata la tara, la munte cu bicla sau in conced, da, inteleg si e justificat, insa, in postarea mea, m-am referit strict la deplasarea cu masina in Bucuresti in ziua de duminica. Tot ce am vrut sa scot in evidenta este ca in Bucuresti (pt ca de aici a plecat discutia) masa de automobile este mult prea mare pt infrastructura acestui oras iar multi semeni folosesc masina pt lucruri banale: merg 1,5km pana in buza parcului in ziua de duminica!

 

@@Poseidon

Drumurile din Bucuresti sunt facute pt masini din cate mi-am dat eu seama cand am mai fost la capitala. (...)

Drumurile da dar trotuarele nu! :)) Tare as vrea sa fie mutata capitala in Ardeal, ca o fi Sibiu, Alba Iulia, nu conteaza! :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Tare as vrea sa fie mutata capitala in Ardeal, ca o fi Sibiu, Alba Iulia, nu conteaza! :D

 

Cu sau fara locuitorii ei? ;)  

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Măcar pe albanezii mei să-i mai pună o dată să facă școala de șoferi  :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solutia e in transportul public. Din scopuri electorale acesta insa a fost acaparat din anii '90si s-au inventat tot felul de gratuitati pentru pensionari sau studenti. Daca n-ai ce face, te plimbi prin piete si mall-uri sa fii la curent cu preturile la ridichi. Asta a omorat sistemul de transport: politicul. Asa cum am scris in alt topic despre viziunea lui Ceausescu in privinta "libertatii de miscare si a mijloacelor pentru aceasta", urmasii acestuia (de toate orientarile) au transformat sistemul intr-o mizerie asistata social, incepand cu furnizorul de servicii si clientii (calatorii). Pentru aia care au chef de populisme si chiar au in vedere grija reala pentru pensionari ... sa le dea contravaloarea in bani, poate nu toti pensionarii au nevoie sa se plimbe, poate au si alte prioritati.

 

De unde stau eu ar trebui sa schimb 2 mijloace de transport dar plecand in sens opus locului de munca, apoi sa iau metroul. As face o ora.

Ar mai fi doua mijloace de transport care ajung chiar acolo, dar fiecare vine la jumatate de ora, motiv pentru care, cu adevarat sunt cam goale. Din pacate nu stiu ce orar ar avea, greu insa si de respectat in lumea reala. Deci alta ora pierduta.

 

Cu taxi: 9 minute. Doar insa la o ora si jumatate dupa ce trece momentul de varf in trafic.

 

Cu bicicleta: maxim 20 minute.

 

Cand va fi asa-zisul metrou gata ... ar trebui sa-l iau in sens invers pina la Eroilor, ce folos, alta ora pierduta.

 

Pina cand cineva nu-si propune obiectivul indraznet si neverosimil sa aduca spre serviciu cat mai multi oameni cu transportul public si sa mai lase gratuitatile astea depasite la o parte, se vor gasi mereu bugete pentru lucrari: poduri, pasaje, parcari, ii tot vor incuraja pe oameni sa cumpere masini.

 

Si bineinteles sa se plateasca pretul real: 5 lei calatoria, nu 1.30. Sa se mai faca selectia calatorilor si pe partea financiara, nicaieri nu e transportul public chiar pomana astfel incat toata lumea sa se plimbe aiurea, sub 1.20 euro eu nu prea am vazut nicaieri.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

... sa le dea contravaloarea in bani, poate nu toti pensionarii au nevoie sa se plimbe, poate au si alte prioritati.

 

O solutie ar fi ca "abonamentele" ieftinite pentru pensionari sa fie valabile numai dupa orele de virf (cel putin dimineata) - cam asa "se maninca" prin unele tari. 

 

De unde stau eu ar trebui sa schimb 2 mijloace de transport dar plecand in sens opus locului de munca, apoi sa iau metroul. As face o ora.

...

Cu bicicleta: maxim 20 minute.

 

Pretentiile mele sint mai "reduse":

Pe jos pina in statia de autobuz - doua staii cu autobuzul - cu trenul (S-Bahn) spre centrul orasului - cu trenul (S-Bahn) spre nordul orasului - o statie cu autobuzul = fac 75 de minute 

Cu masina (in functie de ora la care pornesc) = fac in conditii ideale 25 de minute

Cu bicicleta (in functie de chef) = fac 60 - 70 de minute

 

Prefer bicicleta atita timp cit mi-o permite anotimpul (iarna o parte din "drumurile" pe care le folosesc nu le curata nimeni).

Cel tirziu cind orasul se va inneca complet in gaze de esapament si ambuteiaje se vor lua masuri in ceea ce priveste un transport public modern, eficient si finantabil.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-o tara in care voturile se cumpara cu sacosa cu zahar, ulei, geci e imposibil sa iei ceva inapoi "ceea ce s-a dat nu s-a luat" (gratuitatile pe transport). Populatia, inclusiv cea "educata" cu pretentii e la fel de anesteziata ca sa faca diferenta intre "ce e in mana nu-i minciuna" si un proiect pe termen lung. Confortul individual este o notiune in contradictie cu "binele public". Las' sa am eu masina, ca sa-i injur pe altii si sa claxonez nu ma doare gura, zice in sinea sa, locuitorul patriei. Prostii sa mearga cu catelusul ala legat cu sarme! (troleibuz).

Apoi cand se intampla sa se lucreze la o groapa in sosea, si se mira de ce face 30 de minute cu masina intre doua statii de tramvai (800 metri) da interviuri la TV: "In ce tara putem sa traim! Asa ceva intr-o capitala in secolul 21 ... e bataie de joc!" 

 

Desi injurate pe drept de unii, corporatiile strainele (evident unele) chiar sunt singurele entitati care fac intr-o oarecare masura educatie civica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu sau fara locuitorii ei? ;)  

Odata cu branza, se va muta automat si o parte a soriceilor! Sincer, as muta bucati mari din branza, prin diverse locuri prin tara! :D Daca din '90 se puneau "baetii" pe construit autostrazi, aeroporturi, "drumuri de fier" si alte branze ce atrag capital si "nouhau" strainez, aveam o tara cu mult mai putine dezechilibre economice si implicit fara aglomeratiile din B, Cluj, Timisoara si inca doua-trei orase in care se bulucesc tineri din toata tara. Dar, "noi nu ne vindem tara... ci vrem sa o furam"! :)>-

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred că gratuităţile pentru pensionari omoară transportul public... nu mai vorbesc de cele pentru studenţi, care sunt doar teoretice, pentru că puţine facultăţi decontează abonamentele, ba chiar sunt oraşe unde nici măcar reducerea de 50% decontată de Ministerul Educaţiei nu e aplicată, pe motiv că societatea de transport refuză să încheie o convenţie cu M. Educaţiei (că aşa e la noi, ca să respecţi o lege îţi trebuie convenţii, hotărâri, aprobări şi alte alea).

 

Transportul în comun a fost făcut neatractiv în primul rând prin traseele pe care le foloseşte şi prin modul cum e făcută împărţirea între diverse tipuri de transport (tramvai, troleibuz, autobuz, eventual metrou şi tren, după caz). Până acum câţiva ani, la toate propunerile de modificat trasee, RATB răspundea că sunt ,,tradiţionale", de parcă oraşul nu s-ar fi dezvoltat deloc în ultimii 30 de ani. Prin 2006 m-am bucurat că am tramvai în Ghencea... 11 venea chiar bine, avea clienţi, nu mai făceam 40 minute cu autobuzul de la Ghencea la Trafic Greu. Dar după ce s-a făcut Podul Basarab s-a scos, că nu era tradiţional. Aşa că linia de tramvai - separată complet de trafic - rugineşte în voie, fiind străbătută de 2 ori pe oră de un 47 rătăcit, asta când are vatmanul chef. Aşa că grosul călătorilor e tot pe autobuz. Cum autobuzul stă blocat în trafic, lumea merge cu maşina, că mai bine stă juma' de oră la volan decât să stea juma' de oră înghesuit în autobuz.

Nici preţul călătoriei nu acoperă integral serviciul... 1,30 lei pentru Bucureşti poate părea puţin comparat cu restul Europei. Dar şi 800 RON în mână sunt mai puţin decât 1200 euro pe lună. Un preţ prea mare o să aducă blatişti mai mulţi sau, pur şi simplu, transportul o să rămână doar pentru pensionari, cum e la Sibiu.

Şi în privinţa parcului de vehicule se fac numeroase greşeli. Regiile cumpără zeci, sute, chiar 1000 de autobuze noi (Bucureşti), eventual toate odată. Evident, toate vor crăpa cam în acelaşi timp, deci următoarea achiziţie va trebui să fie la fel de consistentă... numai că mai târziu s-ar putea să nu mai fie bani. În plus, unii cumpără autobuze noi doar de dragul de a le cumpăra... prostimea merge după aia şi votează, că le vede noi, de firmă, cu podea joasă şi aer condiţionat. Dar ele vin cu costuri de mentenanţă şi consumuri de motorină imense (argumentul cu ,,uzura morală" şi lipsa de piese pentru maşinile mai vechi nu stă niciodată în picioare, da' prostimea crede) Nu se gândeşte nimeni că Citaro consumă vreo 42 litri/100 km şi costă 5000 lei un geam pentru el. Păi la UDM aveai norma de 32 litri/100 km. La Ikarus aveai 31! Şi asta în regim urban, prin Bucureşti! Orice autobuz, chiar şi non-euro, poluează mai puţin decât 50 de turisme euro-5. Mama ei de societate de consum, tre' să mănânce şi gura lu' OMV ceva, nu?

Nu în ultimul rând, infrastructura de transport în comun e... sublimă şi lipseşte cu desăvârşire. Nu sunt benzi pentru autobuze, nu sunt alveole pentru staţii, nu sunt linii de tramvai separate de trafic. Sau, unde sunt linii separate de trafic, vine tramvaiul la juma' de oră.

Practic, transportul public se sabotează singur. Şi cât s-o merge pe principiul ,,timpu' trece, leafa merge", tot neatractiv o să rămână, indiferent câte mii de Mercedes Citaro şi Solaris Urbino se cumpără.

Şi mai avem şi o legislaţie care e doar pe hârtie. Orarele trebuie afişate în staţii, în vehicule trebuie să ai datele de contact ale societăţii, numele şoferului, lista staţiilor de pe traseu. Unde aţi văzut voi asta în Bucureşti?

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum autobuzul stă blocat în trafic, lumea merge cu maşina, că mai bine stă juma' de oră la volan decât să stea juma' de oră înghesuit în autobuz.

 

Se poate evita - nimic deosebit prin diverse metropole ale lumii:

 

busspur-busse.jpg

 

800px-Busspur_und_Haltestelle_in_Mannhei

 

Eu stiam de un consum de 38,7 l / Mercedes Citaro is the Future of European Urban Bus Services – poate ne mint.

Am niste cunostinte (si originari din Romania) care lucreaza ca soferi de autobuz pe linii urbane – cind am ocazia o sa-i intreb care e treaba cu consumul, diferenta intre modelel diversilor produca tori, …

 

Orarele trebuie afişate în staţii, în vehicule trebuie să ai datele de contact ale societăţii, numele şoferului, lista staţiilor de pe traseu.

 

Exista “dynamic passanger information” – dar costa bani

DSCF7576.jpg

 

real_time_en_part6_large.jpg

(pe la noi sint afisate si ultimele stiri)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Romania, pina si reclamele acrediteaza ideea ca transportul public este pentru cei "saraci" cu venituri mici, samd

 

Mai tineti minte reclama cu tinara draguta care urca intr-un autobuz si era pusa intr-o situatie de disconfort de tot felul de figuri de oameni ai muncii, iar vecinul de scaun cara o gaina in brate, altul avea nu stiu cite valize, altii transpirau de la caldura ... ce mai ... parca era si un purcel pe acolo?

La final ce se spunea: prin nu stiu cine, in leasing poti sa-ti iei masina si sa scapi de toate astea.

 

Reclama ar fi trebuit amendata pentru rasism social dar cam asta se vrea: orice "pui de om" cu studii superioare, aflat la primul job, dar cu un salariu frumusel 2000-2500 trebuie sa-si faca un credit sa-si ia masina. Transportul public e degradant. Presiunea sociala e mare in mentalitatea de azi. Masina e necesara si vai de capul aluia care nu si-o permite, e genul de om care se umple de mirosuri venind la lucru cu orice altceva decat masina.

 

Astazi reclamele pentru masini prezinta intotdeauna o masina care se deplaseaza intr-un trafic pustiu prin oras, trecatorii intorc capul dupa ea, apoi masina ajunge undeva pe un drum de coasta, liber si acesta, in final soferul si pasagerii se opresc undeva pe o plaja pustie, libertate, relaxare, zambete si soare ... Deci, cum sa fii liber daca nu ai masina? Esti prost, nu pricepi?

In realitate, "libertatea" promisa se transforma in stat la coada la semafor.

 

Pina nu se va schimba acest mindset, ca transportul public inseamna civilizatie si dezvoltare si nu e doar o facilitate pentru pensionari si cetateni cu venituri mici, e clar ca nu are ce sa se intample altceva decat vanzarea de masini.

 

Folosirea masinii trebuie descurajata, oferindu-se evident la schimb altceva. Acum daca si le-au cumparat asta e, le vor mai freca actualii proprietari 10 ani. Dar daca se intampla ceva, atunci poate dupa 10 ani, actualii proprietari si noua generatie nu va mai fi motivata sa cumpere alta masina noua.

 

Se spunea mai sus ca studentii azi nu prea mai deconteaza gratuitatile. E posibil pentru ca acum o mare parte din ei vin cu masina. Cand a dar drumul Ciorbea la transport gratis pentru studenti in 1995/6 ca una din primele idei de dupa alegerea sa ca primar, erau cozi infernale la Drept la subsol, se statea si cu orele. Atunci nu erau atitea banci, firme de leasing si nu atitea masini in trafic evident.

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciorbea nu a dat gratuit pentru studenţi, ci pentru pensionari...

 

Despre studenţi, vreo 3/4 din colegii mei nu au fost în viaţa lor mai departe de Carrefour Orhideea şi nici nu şi-au solicitat decont pe abonamente (doar eu şi vreo 2 colegi mai ceream, pentru că noi eram din Bucureşti; şi mai era un coleg, care venea tot timpul cu bicla... prin anul 3 a reuşit să mă convingă şi pe mine).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trec aproape zilnic prin Poli(Institutul Politehnic) si trebuie sa fiu mereu atent la studentii care se cred la raliu p-acolo. Toata Politehnica a devenit o mare parcare, se urca si pe spatiul verde, iar din 10 masini, cele cu nr de Buc. sunt sub jumatate, pe numarate. Asta se poate observa oricum si in restul orasului, care e plin de masini inmatriculate in alte judete.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciorbea nu a dat gratuit pentru studenţi, ci pentru pensionari...

 

Ei, nu! Contractul de 100 de zile, bla-bla ... n-am cum sa nu-mi amintesc de ce am beneficiat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trec aproape zilnic prin Poli(Institutul Politehnic) si trebuie sa fiu mereu atent la studentii care se cred la raliu p-acolo. Toata Politehnica a devenit o mare parcare, se urca si pe spatiul verde, (...)

Cel mai probabil, testeaza noi solutii ingineresti si de frica spionajului industrial o fac incognito! :P Daca rectorul nu pune piciorul in prag, "viitorul" tarii se distreaza dupa cum dicteaza societatea de consum. E ca la tara: daca vacarul n-are grija de vite, "doamnele" respective intra pe peluza cu flori! :))

 

(...) iar din 10 masini, cele cu nr de Buc. sunt sub jumatate, pe numarate. Asta se poate observa oricum si in restul orasului, care e plin de masini inmatriculate in alte judete.

Dupa 1990, Bucurestiul a devenit orasul migrantilor, probabil 60-70% din locuitorii sai provin din alte judete. Din cate stiu, pana rezolva formele legale, cine vine cu masina inmatriculata in alt judet va circula asa pana obtine buletin sau mutatie de B. Insa, cum anual se stabilesc in Bucuresti zeci de mii de romani (unii legal, altii nu), o sa tot vezi masini din alte judete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.