Genubike

Articole culese din mass-media

Recommended Posts

Pai colectia de la Northwave nu e adresata ciclistilor profesionisti, eu n-am auzit pina acum de concursuri desfasurate la lumina lunii si nici cele de ziua nu se desfasoara printre masini.

E aceeasi idee de a fi cat mai securizat in trafic.

 

Eu daca as simti o astfel de chemare, sa aduc produse care ajuta ciclistul la vizibilitate in trafic, o idee generoasa si nu doar comerciala, m-as gandi sa aduc de la cei mai buni. Probabil ca as falimenta imediat. Aici merg bine chilipirurile ("sh", ciordelile) pentru un anumit gen de client si probabil merge bine si hipstareala adica satisfacerea acelui gen de client care si-a luat "bicla" pentru ca e la moda iar acum se accesorizeaza odata cu ea.

 

Problema mea nu e viata fiecaruia, ci cu minciunile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promit că este ultima postare în ziua de azi pe topicul acesta :))

 

Astăzi este zi mare!

 

patent.jpg

 

De fapt, nu bicicleta a fost patentată ci "aparatul de alergat" care a dus la inventarea bicicletei (sursa aici: http://www.ziuaconstanta.ro/divertisment/stiati-ca/stiati-ca-pe-26-iunie-karl-drais-a-patentat-masina-de-alergat-care-a-stat-la-baza-realizarii-499863.html )

 

 

Născut în anul 1785, în oraşul german Karlsruhe, baronul Karl Drais von Sauerbronn a fost unul dintre cei mai creativi inventatori germani ai secolului XIX.

Karl Drais este cunoscut pentru invenţia unei maşinării din lemn, cu două roţi şi fără pedale, numită „Laufmaschine“, respectiv „maşina de alergat“, patentată în urmă cu 197 de ani, pe 26 iunie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca print-screenul pozei e trunchiat. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici nici, au fost prinsi cu mata in sac

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și totuși puteau să nu reacționeze. Să lase problema să treacă. Dar au ales să răspundă, într-un fel s-ar părea că începem să fim băgați în seamă. Cu siguranță filmarea respectivă a ajutat, dacă era doar o știre scrisă probabil nu s-ar fi ajuns la scuze publice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De când are voie poliția locală să oprească participanții la trafic ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primăria și-a cerut scuze fiindcă poliția locală este în subordinea primăriei și nu are autoritatea de a controla traficul rutier; această activitate este rezervată exclusiv biroului de poliție rutieră.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De când are voie poliția locală să oprească participanții la trafic ?

Daca nu ma insel, au dreptul, dar in cazuri limitate. Gen parcare in locuri nepermise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi acolo e un autovehicul ce ocupă domeniul public, care este în sarcina lor, nu este un vehicul aflat în trafic rutier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primăria Sectorului 1 București își cere scuze că polițiștii locali nu cunosc legea! Bicicliștii amendați aiurea au fost chemați să li se anuleze procesele verbale de contravenție
 

Primăria Sectorului 1 și-a cerut scuze publice pentru incidentul din data de 1 iulie 2015, în care două persoane care mergeau cu bicicleta, au fost amendate de către polițiști locali ai Sectorului 1 pentru faptul că circulau fără cască de protecție, deși acest lucru nu este sancționat de lege. Cele două persoane vor fi invitate la sediul Poliției Locale Sector 1 pentru a li se anula procesele verbale de contravenție.

“Conform unor prevederi mai vechi ale legislației rutiere, bicicliștii erau obligați să fie dotați cu echipament de protecție. Noua legislație rutieră nu obligă, doar recomandă bicicliștilor să poarte pe drumurile publice echipamente de protecție.Din cauza unei erori materiale Poliția Locală Sector 1 nu a actualizat formularele de contravenție și nu a instruit personalul în vederea aplicării noii legislații rutiere, agenții Poliției Locale aplicând eronat prevederi ale legislației rutiere învechite”, se arată într-un comunicat al instituţiei.

 


http://www.romaniacurata.ro/primaria-sectorului-1-bucuresti-isi-cere-scuze-ca-politistii-locali-nu-cunosc-legea-biciclistii-amendati-aiurea-au-fost-chemate-sa-li-se-anuleze-procesele-verbale-de-contraventie/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aventuri pe bicicletă la 84 de ani: o bătrânică din Alba pedalează zilnic peste 2 kilometri pentru a-şi îngriji grădina

http://adevarul.ro/locale/alba-iulia/foto-aventuri-bicicleta-84-ani-batranica-alba-pedaleaza-zilnic-2-kilometri-a-si-ingriji-gradina-1_55a2288bf5eaafab2c7dac06/index.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouă din zece bicicletele furate nu sunt recuperate niciodată. STUDIU

Aproximativ 92% dintre bicicletele furate nu sunt recuperate niciodată, deşi majoritatea păgubiţilor au raportat furtul la Poliţie, pe Facebook şi pe forumuri specializate, potrivit unui studiu realizat de o companie de brokeraj în asigurări.

 

http://www.gandul.info/magazin/noua-din-zece-bicicletele-furate-nu-sunt-recuperate-niciodata-studiu-14616063

Share this post


Link to post
Share on other sites
La început a fost amendat de Poliție. Sancțiune pe care, evident, a contestat-o în justiție. Iar modul în care a fost tratat de autorități nu doar că nu l-a descurajat. Dimpotrivă, l-a convins să meargă mai departe și să transforme acțiunea lui într-o campanie națională, intitulată România Fără Gropi (RFG). După primele luni de la lansare, Alex Vîlvoi, cel care a inițiat campania, cu Codul Rutier în mână, spune că a reușit să determine CNADR să asfalteze și să semnalizeze Centura de Sud a Capitalei, iar Administrația Străzilor să marcheze și să repare șoseaua Fabrica de Glucoză.

 

http://www.romaniacurata.ro/tanarul-care-s-a-luat-de-gat-cu-politia-rutiera-si-cnadnr-am-devenit-o-comunitate-care-transmite-un-mesaj-foarte-clar-si-puternic-autoritatilor-asa-nu-mai-merge/

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru oricine e interesat...

 

 

Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității, din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, realizează anual Buletinul Siguranței Rutiere.

 

Raportul anului 2014 va cuprinde și o secțiune referitoare la prezența bicicliștilor în trafic, aceștia fiind una dintre categoriile vulnerabile.

 

Pentru a putea raporta o situație cât mai realistă, Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității dorește să susțină niște focus-grup-uri împreună cu cei care folosesc bicicleta pe drumurile publice din România.

 

Un grup ar urma să fie compus din 6-8 bicicliști și va fi moderat de către un ofițer sociolog din cadrul Institutului.

 

Raportul final nu va cuprinde referiri la identitatea persoanelor participante. Locul de desfășurare va urma să fie stabilit în funcție de dorințele participanților sau poate fi chiar în cadrul Institutului.

 

Sursa aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Băieți, treaba de mai sus e serioasă, ca să citez persoana la care se fac înscrierile "Este prima oară când IGPR face așa ceva, din câte știu". Deci dacă informația asta este corectă cred că ar trebui să contribuie cât mai mulți bicicliști la acest studiu! Din păcate eu nu bicicleam prin 2014 deci nu prea am cu ce să ajut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@bogdanch

O fi, da' e cam vag textul acela de prezentare.

 

  • Ce vor face acele "focus-groups"? (suna atat de pompos in cat iar ma gandesc la initiative OPTAR/MOPBAR/PSD...)
  • Care-i scopul? Sa concluzionam ceva? Facem naveta zilnica impreuna cu un ofiter?
  • Ce vizibilitate are acest studiu? Conteaza? Suntem trecuti de jumatatea lui 2015 dar ne batem capul cu 2014. Problemele sunt identice ;)
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

FG sunt lucruri destepte cu adevarat. Nu ai participat niciodata la vreunul?

 

Mai bine sa incurajam pe cei care vor sa participe, este un mail acolo unde se pot inscrie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O să încerc să-ți răspund la întrebări, cu ce am dedus din informațiile găsite pe internet când am verificat anunțul:

*din text rezultă că vor folosi acele focus grupuri pentru a obține date pentru "buletinul siguranței rutiere".

*scopul consider că este identic cu cel al buletinului siguranței rutiere, citez un articol aici:

 

Este de reţinut că majoritatea demersurilor concrete pentru sporirea siguranţei rutiere din ţara noastră aparţin Poliţiei Rutiere. Pentru prima oară conceptul de “Siguranţă Rutieră” a fost definit ca fiind totalitatea acţiunilor  şi măsurilor destinate îmbunătăţirii comportamentului la volan, vehiculelor şi onfrastructurii rutiere care să conducă la circulaţia în condiţii de securitate deplină.

Siguranţa rutieră presupune interacţiunea factorilor de bază care sunt: omul, autovehiculul, infrastructura rutieră, sistemul de reglementare şi control rutier, tehnologoia informaţiei şi condiţiile meteo.

SURSA: http://www.amosnews.ro/buletinul-sigurantei-rutiere-2012-12-31

 

*legat de vizibilitate, citez alt articol:

 

Documentul este de un real sprijin pentru toti cercetatorii si analistii fenomenului rutier din Romania, iar prin datele continute, acesta are o  valoare deosebita inclusiv pentru elaborarea unei strategii rutiere in perspectiva urmatorilor ani, precum si in domeniul educatiei rutiere a participantilor la trafic.

SURSA: http://www.acr.ro/buletinul-sigurantei-rutiere-%E2%80%93-raport-anual-2011.html

 

Dacă tot ai zis că sunt aceleași probleme ca și anul trecut, m-am înscris și eu. Cred că textul este vag deoarece nu e un comunicat oficial... ci din partea cuiva care vrea să facă ceva... până la urmă, rămâne de văzut la fața locului.

 

Ca idee, am ales să postez această acțiune aici deoarece distribuția inițială a fost făcută pe un grup de facebook unde eu consider că nu sunt persoane care reprezintă "navetistul" ce utilizează bicicleta în scop utilitar, ci mai degrabă sunt niște puști/jmekerași care se dau cum îi taie capul, acum nu generalizez (nu toți de pe grupul respectiv sunt așa), dar acesta este trendul general, dedus pe baza postărilor, a reacțiilor la postări și like-urile primite la diverse filmulețe de aggressive riding prin oraș. Și sincer, nu aș vrea ca siguranța rutieră să fie dedusă/dictată în viitor pe baza feedback-ului lor... Părerea mea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Focus grupul este o cercetare calitativa, nu cantitativa. Am inteles ca exista 30 de persoane inscrise, deja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.