Genubike

Articole culese din mass-media

Recommended Posts

Hmm, momentul ala in care Chris Froome insusi scoate in evidenta toate defectele franelor disc despre care vorbesc de ani buni "haterii":

 

Quote

The downside to disc brakes: the constant rubbing, the potential for mechanicals, the overheating, the discs becoming a bit warped when on descents longer than five or 10 minutes of constant braking.

 

Quote

The distance between the disc and the rotors is still too narrow, so you're going to get that rubbing, you're going to get one piston that fires more than another, you're going to get these little issues. I don’t think the pistons quite retract the way they're meant to all the time. Quite often it’ll work on the stand and when the mechanic sorts it out, but once you get onto the road, it’s a different story.

 

Sa fie mecanicii de vina, sa fie componentele high-end la care au acces de vina, sa fie cadrele si furcile celor de la Factor de vina... :-?:-?:-?

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să fie frânele de vină când nu o să mai câștige mare lucru din lipsă de ”locotenenți” și salbutamol? Nu știm, noi doar punem întrebări!

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ne amintim totusi ca in 2020 toate marile tururi au fost castigate pe biciclete italiene cu frane pe janta. #numazic

 

Si sa ne amintim totusi si ca nici unul din dezavantajele franelor disc despre care vorbeste inclusiv Cristișor mai sus nu au legatura cu castigatul vreunei competitii, ci mai degraba cu traiul de zi cu zi cu bicicleta aia si micile lucruri care te pot calca pe nervi in mod sistematic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, majikstone said:

toate marile tururi au fost castigate pe biciclete italiene cu frane pe janta

Poi io ce am zis? Din cauza frânelor pe disc pierde lumea :( Cred că de aia nu pot nici io urca Pasul Gutin în mai puțin de 60min fără să-mi ducă cineva trena 🤔🥺

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, majikstone said:

Hmm, momentul ala in care Chris Froome insusi scoate in evidenta toate defectele franelor disc despre care vorbesc de ani buni "haterii":

 

 

 

Sa fie mecanicii de vina, sa fie componentele high-end la care au acces de vina, sa fie cadrele si furcile celor de la Factor de vina... :-?:-?:-?

 

 

Cred ca ciclismul de sosea ar trebui sa preia din enduro chestia aia ca n-ai voie sa schimbi cadrul si rotile in timpul competitiei.
De fapt, ar trebui incluse aici si cauciucurile.
(Si brusc ar disparea orice inconvenienta a franelor pe disc ;)) )
Daca s-ar adopta asta, masinile de asistenta vor deveni inutile. Iar toate asta in comun vor avea efectul ca sportul devine mai raportabil pentru orice ciclist (amator).


 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cei care participa in competitii de genul Race Across America sau Race Across Europe nu sunt foarte departe de scenariul asta, dar nu prea vad cum ar face asta sa devina mai mature si lipsite de probleme tehnologiile pe care ni le baga pe gat producatorii de biciclete in disperarea de a ne face sa ne schimbam cat mai des bicicletele si de a crea cat mai multe standarde noi incompatibile cu cele vechi. Bonus, Froome a lasat mai sus de inteles (si pe buna dreptate) ca industria promoveaza ce considera ea ca ii aranjeaza cel mai bine interesele, iar ca pana si ei, ciclistii profesionisti, trebuie sa se multumeasca cu ce li se ofera. Nu ar fi nici primul, nici ultimul care a strambat din nas ca e constrans de sponsori sa foloseasca echipament de care nu e satisfacut.

 

Dar imi place mentalitatea asta a businessului modern conform careia clientul nu are dreptate decat cand umple buzunarul vanzatorului. Dupa modelul lansat cu succes de Apple, acum industria bicicletelor o ia treptat pe acelasi drum, iar de curand au declarat cei de la BMW ca "pe ei nu ii intereseaza daca clientilor nu le place designul noilor lor masini". Arogante peste arogante. Traim vremuri interesante, domnilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, majikstone said:

iar de curand au declarat cei de la BMW ca "pe ei nu ii intereseaza daca clientilor nu le place designul noilor lor masini"

BMW a scos e65 prin 2001 si e60/e61 prin 2003-2004... eu n-as numi asta "de curand".

Problema lor ii ca dupa 20 de ani s-au trezit ca nu mai au imagine, asa ca acuma incearca sa atraga atentia prin orice metode.

In anii '90 au reusit sa se impuna ca masina pe care ti-o cumperi daca doresti ceva sportiv dar in acelasi timp sa fie si bine finisata.
(in perioada aia Mercedesurile erau vazute ca masini luxoase, comode, plictisitoare... iar Audi erau destul de in spate)

Teoretic au dreptate, in capitalism scopul unei firme nu-i sa satisfaca clientii ci actionarii.

Asta a functionat bine pentru BMW pe termen scurt, dar pe termen lung au ramas fara clienti.
Au fost printre primii care au studiat alimentarea cu hidrogen, si tot printre primii care au scos masini electrice, dar la ora actuala is in pom si la capitolul asta.
Singurul lucru pe care mai stiu sa-l faca ii sa tranteasca grile tot mai mari si sa se lamenteze pe net. ;))
La ora actuala BMW nu mai iese cu nimic in evidenta, sunt mediocrii.

 

Lu' Apple le (inca) merge deoarece produsele lor se conformeaza imaginii. In momentul cand asta n-o sa mai fie valabil o sa-si piarda imaginea vor decadea ca si BMW-ul.

 

4 hours ago, majikstone said:

Pai cei care participa in competitii de genul Race Across America sau Race Across Europe nu sunt foarte departe de scenariul asta, dar nu prea vad cum ar face asta sa devina mai mature si lipsite de probleme tehnologiile pe care ni le baga pe gat producatorii de biciclete in disperarea de a ne face sa ne schimbam cat mai des bicicletele si de a crea cat mai multe standarde noi incompatibile cu cele vechi.

... ar trebui ca lumea sa inceapa sa le urmareasca pe astea in locul tururilor, si in scurt timp se vor schimba si tururile (stiu, n-o sa se intample deoarece obisnuintele oamenilor e schimba greu)

Franele pe disc nu-s o tehnologie noua la biciclete si ii deja matura. Problema ii ca oamenii sunt obsedati de 100g. N-ar fi deloc greu sa faca discuri putin mai groase si etriere ceva mai mari, astfel incat s-ar elimina acele "probleme" ale franelor pe disc.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, MLADEN said:

Problema ii ca oamenii sunt obsedati de 100g. 

Sa nu exageram, ca intre o bicicleta de sosea cu frane disc si una cu frane pe janta cu pret identic (± 100€), diferenta de greutate e de minim jumatate de kg. La alea entry-level e si mai crunt, ca daca comparam un Canyon de 1000€ de acum 3-4 ani cu frane pe janta cu bicicletele cu frane disc de 1000€ de acum, diferenta e de aproape 1 kg. Si asta fara ca cele cu frane disc sa vina cu jante semnificativ mai usoare, ca discutam de roti entry-level facute din topor. Deci hai sa nu chiar ignoram diferentele de greutate, ca la bugete similare si de sub 2000-3000€, diferentele sunt chiar grosolane.

 

In rest, ar fi cazul sa accepte si the yaysayers ca da, dincolo de avantajele pe care nu le contesta nimeni, franele disc au si dezavantaje. Ca pentru un individ X avantajele alea sunt net superioare dezavantajelor din motive care tin pur de preferinte personale si prioritati personale e una. Gen e mai important sa am putere maxima de franare pe ud decat sa nu imi frece discurile niciodata. Dar asta nu face nici discurile sa nu mai frece, si nu il incalzeste cu nimic nici pe individul Y care e deja satisfacut de capacitatea de franare a franelor lui pe janta pe ud, in timp ce nu suporta sa auda zgomote parazite in timpul utilizarii sau nu suporta sa trebuiasca sa regleze din nou etrierii dupa ce a dat jos si pus la loc roata (sau mai rau, dupa ce a inlocuit o roata cu alta). 

 

Dar sigur, clientii latra, business planul companiilor trece.

 

PS: comentariul despre BMW era despre o declaratie de acum cateva zile a sefului departamentului lor de design cu privire la criticile aduse noului lor SUV electric, n-are legatura cu epoca Bangle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa fiu hater, dar exista un topic dedicat frânelor pe disc pentru cursiere. 🙄

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aéro dynamik

Perfection mékanik
Aéro dynamik
Materiel et technik
Aéro dynamik

Aéro dynamik

Condition et physik
Aéro dynamik
Position et taktik
Aéro dynamik

Aéro dynamik

Perfection mékanik
Aéro dynamik
Materiel et technik
Aéro dynamik
Condition et physik
Aéro dynamik
Position et taktik
Aéro dynamik

Precum și:
 

Kalium Kalzium
Eisen Magnesium
Carbo-Hydrat Protein
A-B-C-D Vitamin

Adrenalin Endorphin
Elektrolyt Co-Enzym
Carbo-Hydrat Protein
A-B-C-D Vitamin



Kraftwerk.

  • Upvote 2
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex Ciocan este noul presedinte la FRC.

Ca om am numai cuvinte de lauda pentru el, sa vedem si ca responsabil in functie de conducere cum se descurca.

  • Upvote 2
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.