LucianTheOne 5,187 Posted April 20, 2010 Desi cunosc de mult biciclete gen Xtracycle, Kona Ute, Big Dummy, Yuba Mundo si altele asemenea, nu m-am gandit ca as putea avea una. Asta iarna am gasit pe un forum strain un topic despre cum poti sa-ti faci propria ta Extra Bicicleta. Metoda e destul de simpla si dupa ce am analizat-o pe toate partile am decis sa o pun in practica. Chiar acum lucrez din greu al acest proiect, schimb si probez diferite piese si variante. Sper ca pana la sfarsitul saptamanii sa fie gata 100%. Am pus-o pe roti intr-o varianta mai limitata si am facut o tura la deal si vale si offroad cu incarcatura mare. Am ramas atat de impresionat incat nu mi-a parut rau deloc ca a trebuit sa-mi vand bicla mea de cicloturim pentru a o putea face pe asta. Am sa va prezin in continuare pas cu pas toate etapele construirii acestui monstru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
raindog 8 Posted April 20, 2010 Solutia cea mai eleganta ( dar probabil mai dificila din punct de vedere tehnic ) pare cea de la Xtracycle - nu presupune nici o interventie asupra cadrului , e doar o componenta pe care o atasezi la bicicleta preferata ( din manualul modelului freeRadical rezulta ca extensia poate fi folosita si pentru transportul unui pasager => taxi ecologic :D ). Quote Share this post Link to post Share on other sites
iulian 2 Posted April 20, 2010 salut, sa ai asa o bicicleta e ceva interesant ... dar ca raport avantaje/munca,finante etc , se merita ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fuji 19 Posted April 20, 2010 Scuze pt off topic dar Lucian dar cand am vazut thread-ul puteam sa jur ca vb de Hitler care s-a nascut pe data de 20 Aprilie 1889 (tot un monstru a fost si ala). Quote Share this post Link to post Share on other sites
decanu 0 Posted April 20, 2010 Oare era si biciclist sau numai dictator? Oricum Lucian bafta cu proiectul, bicicleta utilitara sau cum se numeste e ceva interesant si sincer sa fiu inca nu am vazut una decat prin poze. Quote Share this post Link to post Share on other sites
robinson 1 Posted April 20, 2010 Asta iarna am gasit pe un forum strain un topic despre cum poti sa-ti faci propria ta Extra Bicicleta. Nu ne dai si noua link-ul? :-H Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted April 20, 2010 Scuze pt off topic dar Lucian dar cand am vazut thread-ul puteam sa jur ca vb de Hitler care s-a nascut pe data de 20 Aprilie 1889 (tot un monstru a fost si ala).Daca Hitler nu a cucerit Romania, poate "Monstrul" meu o va face. Versiunea preliminara o puteti admira deja. mai trebuie sa-i fac ceva schimbari dar sunt cam nehotarat. Sa-i pun disc pe fata sau sa o las asa? Rotile sunt deja construite, dar nu am etrier de frana. Ca sa o las cu frana V, trebuie sa-i fac alta roata. Decizii grele si costisitoare, ca sa nu mai spun de timpul limitat. Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted April 30, 2010 Solutia cea mai eleganta ( dar probabil mai dificila din punct de vedere tehnic ) pare cea de la Xtracycle - nu presupune nici o interventie asupra cadrului , e doar o componenta pe care o atasezi la bicicleta preferata ( din manualul modelului freeRadical rezulta ca extensia poate fi folosita si pentru transportul unui pasager => taxi ecologic :) ). Exact asa am facut si eu. De un cadru rigid am atasat bascula unui cadru cu suspensie. Am folosit o teava suplimentara care preia toata greutatea, taiata tot dintr-un cadru. Ansamblul e rigid si rezistent. Asta e prima varianta, in final am modificat-o putin. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marc 1 Posted April 30, 2010 Oau Lucian...u chiar te pricepi la mesterit bite!Felicitari!Scuze pt offtopic insa si eu vreau sa invat mecanica(la biciclete clar).Ceva sfaturi!?Mult succes cu MONSTRUL!Te sustin si sunt curios sa vad varianta finala! Quote Share this post Link to post Share on other sites
raindog 8 Posted April 30, 2010 @LucianTheOne, felicitari, e o chestie bine gandita si executata ( si mie i-mi place sa mesteresc - deocamndata ma limitez la aparatura audio - pentru biciclete nu posed toate sculele necesare , am doar cateva pentru mici reparatii si intretinere ). Daca i-mi permiti inca o sugestie: in locul tevii rosii ( aia pe care scrie ,,pegas") nu ar merge un telescop mai dur ( eventual de motocicleta ) care sa preia socurile? Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted April 30, 2010 (edited) As putea cu usurinta sa-i montez acolo unu sau doua amortizoare. Dar eu fac bicla asta pentru transport nu pentru offroad. In plus n-as mai putea monta portbagajul dorit si am si alergie la suspensii. M-am chinuit sa uploadez niste poze, nu stiu ce are DropShots, am reusit doar partial. Asta e bascula sau triunghiul spate. Gaurile prin care trecea pivotul suspensiei au exact 10mm. Am avut mare noroc si am putut sa folosesc fara alte modificari un ax de butuc de spate. Am bagat niste distantiere intre cele doua urechi, iar pe exterior am strans bine cu doua piulite pentru ca axul sa nu se mai miste. Am mai adaugat niste distantiere ca sa umplu exact spatiul pana la dropout-urile cadrului. In partea dreapta am pus mai multe distantiere, astfel ca bascula sa stea putin spre stanga. Asta deoarece cand schimbam pe foaia mica si pinionul mare, lantul se atingea de cauciuc. Nu e cea mai buna solutie, dar pentru altele nu aveam nici timp, nici chef. Pentru teava de legatura am taiat doua cadre. Am probat mai multe tevi de diferite lungimi si diferite sisteme de prindere. Ideal ar fi daca cadrul principal ar avea intre chainstay-uri acel suport cu gaura pentru crick. Se face o gaura in teava de legatura si se introduce un surub prin teava si gaura pentru crick, apoi se strange bine cu o piulita. Eu nu am acel suport, am acolo doar o mica teava pentru prinderea aripii. Asa ca am decupat capatul tevii de legatura ca sa se potriveasca acolo. Celalalt capat l-am decupat si gaurit ca sa potriveasca intre urechile de care se fixa amortizorul. Teava o prind de cadru cu acelasi surub cu care a fost prins amortizorul. Edited May 5, 2010 by LucianTheOne Quote Share this post Link to post Share on other sites
raindog 8 Posted April 30, 2010 la cat e de lunga e nu cred ca vei putea face offroad indiferent cate amortizoare i-i pui :) . Ma gandeam la un amortizor cu cursa scurta si mai rigid care sa preia socurile ( solicitarile mai intense ) in locul cadrului - cu rol mai mult de protectie , fiind totusi o bicicleta foarte lunga si care va duce o greutate mai mare . Toate astea fiind spuse , in final tu stii mai bine ce i-ti place si in ce conditii va ,,lucra" bicilcleta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted April 30, 2010 La cat e de lunga si grea, nici nu baga in seama terenul accidentat. Cu prima varianta am facut niste teste serioase si s-a comportat admirabil. Am sa fac si niste filme cand e gata. Sper ca maine sa se intample asta. Pe 1 Mai imi voi inaugura bicicleta! Eu am facut-o sa lucreze in ORICE conditii, mai ales conditii grele - zapada, noroi, nisip, pietris, gropi si alte delicatese. Am aflat de ce nu mai puteam uploada poze pe DropShots - am ajuns la limita de 500. Si eu care credeam ca pot pune oricate... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marc 1 Posted May 1, 2010 Cu bicicleta asta esti gata sa faci inconjurul lumii.Nu ti-ai propus?:D Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted May 1, 2010 (edited) Deocamdata nu am bani pentru asa ceva si nici parteneri. Am terminat de vopsit si asamblat cadrul. Am plecat sa il echipez. Vin dupa amiaza cu poze. 100% steel & real! Furca noua pentru frana pe disc, bascula pentru frana V, ghidon BMX, cadru CR-Mo pe 1.1/8" Edited May 5, 2010 by LucianTheOne Quote Share this post Link to post Share on other sites
tsisak 71 Posted May 1, 2010 Bravo din nou! Eu zic că se vede nivelul din ce în ce mai ridicat al execuţiei de fiecare dată când te apuci de un proiect nou. Cadrul arată foarte bine, felicitări! Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted May 1, 2010 (edited) Am lucrat mult la portbagaj. De fapt la portbagaje, ca am unit doua ca sa fac unul pe masura bicicletei. Nu am gasit doua identice si cum voiam eu, asa ca m-am chinuit sa le imperechez pe astea. In final le-am aliniat si le-am adus la acelasi nivel. Inspirat de modelul Xtracycle, am decis sa-i pun deasupra o scandura de lemn. Am folosit o bucata de parchet ramas de la renovarea unei camere. Am taiat-o la dimensiunile potrivite, am gaurit-o si am prinso pe portbagaj cu 5 suruburi torbant de 6mm. Astfel cele doua portbagaje au devenit unul, greutatea este suportata de ambele si sunt foarte fixe si rigide. O greutate de 50kg nici nu se simte pe portbagajul asta. Edited May 5, 2010 by LucianTheOne Quote Share this post Link to post Share on other sites
dan82 6 Posted May 10, 2010 Felicitari Lucian. Sa intelegem ca renunti la varianta tandem+trailer? Asta ar insemna ca mai trebuie sa faci un "monstru". Sa ne asteptam la "operatiunea monstrul II" :) Oricum mi se pare mai eleganta ideea cu Xtracycle. Numai bine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Drysna 272 Posted May 10, 2010 Are ceva un comun cu monstrul tau: big butt 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
hegoat 72 Posted May 10, 2010 Portiunea atasata cadrului vechi oscileaza sau e fixa? Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted May 10, 2010 Am terminat monstrul 100% si l-am supus unor teste serioase. Abia acum pot sa il prezint in toata splendoarea lui. Piesele folosite sunt de o mare diversitate - Angrenaj si monobloc Truvativ, pedale VP, pinioane Ventura, lant KMC, manete si schimbatoare Shimano, butuc fata Promax, butuc spate Point, si tot asa... Desi portbagajul de pe spate e suficient pentru orice, nu i-ar fi stat bine fara portbagaj pe faţă. Am modificat unul de spate si rezultatul e foarte multumitor. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
robinson 1 Posted May 10, 2010 Uimitor, felicitari. De curiozitate: ai cantarit "monstrul"? Quote Share this post Link to post Share on other sites
vis-a-vis 1,215 Posted May 10, 2010 Tare ideea cu ghidonul... Acum gratare, pescuit, cort :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted May 10, 2010 @ Dan82 - varianta cu tandem+trailer va ramane valabila atat timp cat voi ramane insurat, probabil pentru totdeauna. Xtracycle e pentru mine, tandemul e pentru amandoi. @ Drysna - imi place varianta cu big butt, dar nu cum zici tu ci mai degraba ASA. @ Hegoat - tot cadrul este fix si rigid, nimic nu se misca, nimic nu oscileaza. @ Robinson - imi este cam frica sa-l cantaresc. Am un cantar gradat pana la 22kg dar ma tem sa-l folosesc, nu cred ca va rezista. Quote Share this post Link to post Share on other sites
virusul 219 Posted May 10, 2010 Super faina, dar sar putea sa nu iți ajungă o singura pereche de picioare la urcat gigantul asta cu bagaje pe o panta mai mare de 7-8 % =)) Quote Share this post Link to post Share on other sites