gunnar

Galeria cursierelor

Recommended Posts

21 minutes ago, Traveller said:

cadru aero + fork expander + 3 cm spacere sună bizar... :P

 

Fork expander e chestia asta, echivalentul "stelei" cuvetariei, dar pentru gatul firav al furcilor de carbon, nu e prelungitor de furca :P 

51UWjN19GRL._SY355_.jpg

Altfel, cu spacerele si pipa n-am ce sa fac, asta mi-e corpul: am picioare foarte lungi raportate la trunchi (inseam 89 la 183 cm inaltime) si flexibilitate destul de precara a coloanei (desi de cand fac yoga e pe drumul cel bun). Asta inseamna ca am nevoie de un stack peste medie raportat la reach. Cadrul asta e destul de average la capitolul "agresivitate a geometriei", cu un raport stack/reach de 1.5, iar daca il luam in marimea 58 avea stackul potrivit dar era simtitor mai lung decat cel vechi, care deja avea o pipa de 80 mm. Cum spuneam, am luat hartia si stiloul si am facut niste calcule din care a reiesit ca in locul vechii configuratii (pipa de 80 mm si -7 grade cu 1 spacer de 20 mm sub ea) voi avea nevoie de o pipa de 100 mm si +6 grade cu 30 mm de spacere sub ea. Astfel, voi avea un stack/reach al ghidonului de 672 mm / 467 mm fata de 670 mm / 465 mm anterior. Asta pe hartie, in practica voi vedea cand e gata, poate vor fi suficienti si 20-25 mm de spacere sub pipa cum aveam inainte.

 

Altfel, intr-o lume perfecta mi-as fi luat un cadru cu o geometrie endurance, care sa aiba un head tube cu macar 2 cm mai inalt, doar ca nu (prea) exista cadre endurance full carbon cu frane pe janta (deja stiu ce o sa spuna unii), si cu siguranta nu la 580€ pentru tot ce am primit eu in pachet. Ca e aero sau nu, putin imi pasa, ma intereseaza mai mult sa fie confortabil pana una-alta. Ar mai fi fost varianta PlanetX Pro Carbon Evo, dar iesea simtitor mai scump, iar geometria era destul de similara. Si, subiectiv, imi place mai mult designul cadrului meu si paintjobul destul de minimalist, plus faptul ca chiar e fabricat in Italia de o companie cu oareșice tradiție.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Stuparul said:

@majikstone si eu care credeam ca urmatoarea (si ultima (ce gluma)) ta bicicleta va fi Planet X Spitfire...

Nu pot sa spun ca nu m-am gandit si la ea :)) dar am decis ca titanul va mai astepta multi ani, pana imi permit ceva custom built, ca sa nu mai am nevoie sa pun 3 cm de spacere sub pipa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am citit ca o sa intri in ton cu vremurile, am crezut ca-ti pui frane pe disc. ;))

 

Daca ai mobilitatea mai limitata, nu era mai potrivita o pipa mai scurta decat sa ridici ghidonul mai sus?

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, MLADEN said:

Daca ai mobilitatea mai limitata, nu era mai potrivita o pipa mai scurta decat sa ridici ghidonul mai sus?

 

Problema majora aici e stackul, care e semnificativ mai mic decat la vechiul cadru, si aveam de ales intre o marime de cadru cu reachul potrivit dar stackul prea mic (56) si o marime de cadru cu stackul potrivit dar reachul prea mare (58). In varianta a doua, asta insemna sa folosesc o pipa scurta, cum spui si tu, dar asta ar face directia mult prea rapida si reactiva si nu vreau sub nici o forma asa ceva. Am avut in trecut o pipa de 65 mm pe cadrul actual si nu puteam nici sa ma sterg la nas fara sa-mi fuga ghidonul in toate partile. Never again.

 

Altfel, cum spuneam mai sus, obiectivul meu a fost sa obtin un stack si un reach ale ghidonului cat mai apropiate de cele actuale, chiar daca cadrul are o geometrie usor diferita, iar matematic asta e solutia. Puteam sa apelez si la o pipa cu unghi mare (10-17 grade) ca sa renunt la o parte dintre spacere, dar ar fi aratat hidos. Aia 3 cm de spacere ar fi cam limita bunului simt din punct de vedere estetic. Ideal, mi-ar fi trebuit un cadru cu stack de 625 mm si reach de 375 mm, ca sa pot folosi o pipa de 100 mm orientata in jos, cum e frumoa, si sub 10 mm de spacere, pentru a obtine o pozitie similara cu cea actuala, dar iti garantez ca asa ceva nu exista decat custom built. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, majikstone said:

Teaser: dupa mai bine de 16.000 km facuti cu englezoaica, am decis sa trec la o italianca mai in ton cu vremurile :P 

 

87JxdRQ.jpg

 

CBT Italia Necer, fabricat in Cuneo, Italia - full carbon, aero, internal cable routing, dar tot cu frane cinstite, pe janta, si bottom bracket pe filet englezesc.

1240g cadrul gol in marime 56, 380g furca cu gatul netaiat, 1750g pentru tot pachetul (cu tot cu cuvetaria, expanderul pentru gatul furcii si colierul pentru tija de sa livrate in pachet).

 

Fiind un cadru de sosea mai agresiv decat cel vechi, are stackul mai mic cu 30 mm decat cel vechi (585 mm fata de 615 mm), dar si reachul cu 5 mm mai mic (390 mm fata de 395 mm).

 

Va primi cam toate piesele aflate initial pe The British Shorthair, cu exceptia franei spate (care era long reach si nu mai e compatibila cu noul cadru) si a pipei (care dupa niste calcule am decis ca va fi de 100 mm si 6 grade, montata in sus, cu 3 cm de spacere sub ea, pentru a obtine o pozitie foarte apropiata de cea de dinainte). Pe vechiul cadru voi monta piesele de pe bicicleta de oras, impreuna cu furca Surly Cross Check care statea nefolosita de ceva vreme, si il voi transforma intr-o bicicleta de cicloturism veritabila cu flatbar (cel putin pentru moment).

 

Mai multe poze cand e gata.

Proiectul e gresit din fasa. Cum vine aia, cadru aero cu pedalier 46/30?

Se accepta doar daca pui una din trei ture si nu ne mai imblonavesti cu Alpii aia.

  • Haha 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, ShutUpLegs said:

Un italiano vero îi va scrie moșului pentru o transmisie Campagnolo potenza argintie.

 

M-a mancat in fund tare de tot sa trec pe Campagnolo anul trecut, dar dupa ce-am pus mana pe niste manete Potenza si Record de ultima generatie la un salon de biciclete, am decis ca voi uri cu pasiune sistemul ala de thumb shifter, care ma obliga sa-mi contorsionez palma pentru a schimba vitezele indiferent de pozitie. Altfel... stiu, se vor rasuci multi in mormant cand vor vedea un cadru italian cu roti Campagnolo si groupset Shimano, dar asta-i viata...

 

26 minutes ago, Stuparul said:

Proiectul e gresit din fasa. Cum vine aia, cadru aero cu pedalier 46/30?

 

=)) Lasand gluma la o parte, sa stii ca am emotii din cauza prinderii braze-on a deraiorului fata. Teoretic, exista sanse sa nu pot monta deraiorul fata suficient de jos pentru foile 46/30, desi la o prima masuratoare n-ar trebui sa am probleme. Si pana nu sosesc si pipa si frana spate, nu ma apuc sa mut nimic de pe vechiul cadru, sa nu cumva sa ma prinda weekendul fara bicicleta. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

V5cVpS5.jpg

 

Frameset: CBT Italia Necer Standard, marime 56, stack 585 mm, reach 390 mm

Manete STI + schimbatoare + frane: Shimano Ultegra R8000

Pedalier: Shimano 105 FC-5703 + foi 46/30 de la Spa Cycles + power meter Stages G3

Pinioane: Shimano 105 R7000 11-30

Pedale: Shimano 105 R7000

Roti / cauciucuri: Campagnolo Scirocco C17 / Panaracer Race 3 Evo Type A

Sa / tija sa / pipa / ghidon: Selle SMP Extra / Ritchey WCS 1-bolt 27.2 mm / Ritchey Comp 100 mm @ 6° / Ritchey WCS Logic Curve 420 mm

Masa: 8.4 kg cu pedale si accesorii / 7.9 kg "in fundul gol"

  • Upvote 5
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, upgrade la power meter :D Destul de race geometria la prima vedere, desi HT pare destul de maricel. Pret final cu toate cele? Sa o folosesti sanatos! ;;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, Mookyama said:

Oh, upgrade la power meter :D Destul de race geometria la prima vedere, desi HT pare destul de maricel. Pret final cu toate cele? Sa o folosesti sanatos! ;;)

 

Majoritatea pieselor au fost luate de pe cadrul vechi (inclusiv power meterul, pe care il am de prin primavara), cu exceptia franei spate (cea veche era long-reach), a tijei de sa (cea veche era cu setback de 20 mm si trebuia neaparat sa aduc saua mai in fata), a pipei si a spacerelor pipei (am vrut neaparat spacer conic la baza pipei). Framesetul a fost 580€ (cadrul, furca, cuvetaria, expanderul pentru gatul furcii si colierul tijei de sa).

 

Geometria cadrului e destul de average daca ne luam dupa stack si reach (stack/reach ratio de exact 1.5, care e considerat "limita" intre cadrele race si cele endurance). HT e de 170 mm, nu stiu daca e mult sau putin pentru marimea asta de cadru, cert e ca la cadrul vechi aveam un HT de 185 mm (care real era de 200 mm, daca luam in calcul si inaltimea cupelor cuvetariei externe). In rest nu ma bag / nu ma pricep. Ce conteaza din perspectiva bike fitului e stackul si reachul centrului ghidonului, iar la capitolul asta am reusit sa o aduc la un stack identic cu cel vechi (670 mm) si un reach cu doar 5 mm mai mare (470 mm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un prim review al noului cadru dupa cam 400 km cu el:

 

The good: e ceva mai rigid, reactiv si stabil la accelerari bruste si cand pedalez ridicat din sa (nu ca as face asta in mod uzual), si in acelasi timp e comparabil de confortabil, ba chiar as zice ca in anumite situatii (pavate si asfalt de extrem de proasta calitate) e chiar mai confortabil decat cel de otel pe care l-a inlocuit. E destul de ciudata senzatia, dar desi la trecerea peste denivelari nu se simte neaparat elastic, cum se simtea cel de otel, ci mai degraba rigid, vibratiile si socurile percepute la nivelul seii si al ghidonului sunt puternic amortizate, iar pe pavate diferenta e de-a dreptul socanta. Iar la finalul turelor de pana in 4 ore (ca mai lungi n-am avut ocazia sa fac) ma simt excelent, fara nici un disconfort. Bonus, n-am avut nici cea mai mica problema sa reglez schimbatorul fata braze-on la inaltimea potrivita pentru foile 46/30, desi multe cadre de sosea cu braze-on au problema asta.

 

Altfel, e mult prea devreme sa discut de orice beneficii de performanta. Cine sustine dupa 2-3 ture cu un cadru nou ca "e mai rapid cu x km/h" vorbeste prostii, sunt mult prea multe variabile in joc. Mai discutam dupa vreo 5.000 km si dupa ce fac un script in R care sa compare statistic datele de putere, viteza si heart rate adunate cu vechiul cadru cu cele adunate cu noul cadru si care sa spuna daca si realmente cu cat e mai rapid sau eficient energetic "in viata reala". Altfel, 1 kg in minus e 1 kg in minus, iar asta o sa faca cu siguranta bicicleta mai usor de carat pe scarile blocului :D Matematic si fizic, evident ca greutatea mai scazuta si profilul mai aerodinamic inseamna ca voi fi ceva mai rapid. Cu cat si in ce masura e relevant statistic... mai vorbim peste cateva luni. Daca am castigat 10W sau 0.5 km/h in regimul in care ma dau eu e mare, mare lucru.

 

The bad: sincer... cam nimic momentan. Nu pot sa spun ca ii gasesc vreun defect major, dar ar fi cateva minore, initial foarte agasante, dar in mare masura rezolvate la momentul de fata.

 

The ugly: tot ce tine de internal cable routing, care e din punctul meu de vedere o mizerie inutila, cauzatoare de nenumarate probleme, pentru niste beneficii infime:

- cablul si camasa franei spate fac un unghi prea mare cu planul cadrului cand ies din top tube aproape de seat-tube, iar rezultatul e ca ma lovesc ocazional cu coapsa stanga de ele

- prima instalare a cablurilor de schimbator a fost un calvar, mai ales trecerea cablului de schimbator spate prin chainstay (cu care am pierdut lejer mai bine de o ora)

- cablul franei spate se lovea si bazaia in interiorul top tube-ului (in parte din cauza ca profilul top tube-ului e foarte plat) - am adaugat niste liner pe lungimea lui in interiorul cadrului, ceea ce a redus foarte semnificativ (dar nu chiar complet) intensitatea si frecventa bazaitului

- cablurile de schimbator si cel al franei spate sufera de o frecare semnificativ mai puternica decat in cazul fostului cadru, la care erau routate extern, ceea ce creste (perceptibil la inceput, irelevant acum) efortul la schimbarea vitezelor; de bine, de rau, folosesc niste cabluri de foarte buna calitate (Jagwire Pro Slick, fara teflon sau alte bazaconii, dar foarte puternic polishate si marginal mai subtiri decat cele uzuale), iar Ultegra R8000 ramane in continuare o bijuterie cand vine vorba de precizia schimbarii vitezelor, dar cu alte groupseturi si cabluri e posibil sa apara probleme semnificative la schimbarea vitezelor

 

Daca pana acum banuiam ca principalul motiv pentru care plebea se arunca pe Di2/eTap ca lupii în stână (dincolo de faptul ca au bani de aruncat pe geam sau ca i-a lovit criza varstei mijlocii) e faptul ca sunt incapabili sa instaleze sau regleze corect un groupset mecanic pe un cadru cu internal cable routing, acum m-am lamurit definitiv. Intr-adevar, asta cere multa rabdare, oarece studii de specialitate, si eventual si 2-3 beri, si e doar una dintre multele directii de dezvoltare ale tehnologiei bicicletelor de sosea care ofera beneficii marginale acelor 5% ciclisti de performanta cu pretul multor batai de cap (si/sau bani cheltuiti inutil) in contul de 95% de ciclisti care pedaleaza de placere si care, in mare parte, nu prea au cunostinte nici teoretice nici practice de inginerie sau mecanica. Asta aparent se numeste progres.

  • Like 3
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

The old one: folosta ~2ani pana cand a fost vanduta in septembrie:-H

Cannondale Synapse 2016 model, marime cadru 56 (am1.81m)

Groupset: Shimano 105

Frane: Shimano 105

Angrenaj: Cannondale Si, 50/34

Caseta: Shimano 105, 11-30

Ghidon: Cannondale C3

Pipa: Cannondale C3

Roti: Mavic Aksion

Sa: Cannondale Stage Ergo

Tija de sa: Aliexpress carbon

Suporturi bidon: Aliexpress carbon

Pedale: Look Keo 2 Max

 

kq16dai.jpg

aSMqmTa.jpg

yvvvRaq.jpg

 

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

The new one: achizitionata in 18 septembrie, ~600km pana acumO:-)

Canyon Ultimate CF SF Disc 7.0

Cadru: Canyon Ultimate CF SL Disc, marime M (1.78-1.84m)

Grupset: Shimano 105 7020

Angrenaj: 52/36

Pinioane: 11-30

Frane hidraulice cu discuri de 160mm

Cockpit integrat: Canyon H36 Aerocockpit CF, 100mm stem, 410mm ghidonul

Roti: DT Swiss P1850 Spline DB, 1755 grame, 23mm deep

Anvelope: Continantal GP5000, 25mm

Sa: Fizik Antares R7

Pedale: Look Keo 2 Max

Greutate: 7.9 fara pedale, 8.3 cu pedale si bidoane

 

Puncte pozitive vs Cannondale:

- saua Fizik extrem de confortabila desi cred ca as incerca un model putin mai ingust

- aerodinamica buna, mentine o viteza superioara la acceasi putere

- Geometria mi se preteaza mai bine: Desi Cannondale-ul are cadru endurance, Canyon mi se pare mai confortabil pe distante mari, pot tine mai mult timp pozitia in drops. I-am scos cateva distantiere si i-am taiat tija furcii

- franare: nothing to say:o

 

Puncte negative: trozneste ceva cand merg asezat in sa pe drum mai denivelat. Posibil sa fie de la tija de sa sau de la sa. Ramane sa mai investighez

 

pgrRR1F.jpg

tQzUKoI.jpg

bPOfTIF.jpg

Kv0am8L.jpg

7Z5TrJQ.jpg

 

  • Upvote 4
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai putea oferi mai multe detalii de feeling între Synapse și Ultimate? Stack reach ratio duce Synapse spre ceva a Endurace decât a Ultimate. Întreb in ideea ca vreau sa trec de pe Supersix rim la unul din aceste 2 modele pe disc, Synapse sau Ultimate. Inițial doream Canyon Endurace, însă după un test in Koblenz m-ar tenta ceva ușor mai agresiv. Eventual Synapse fără distanțiere, e de testat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dintre Synapse si Ultimate, ciudat dar pe ultimul ma simt mai confortabil desi are o geometrie mai agresiva. Pe Synapse oricat am reglat la ea (pipa mai scurta sau mai lunga, scos distantierele la furca, mutat saua mai in fata sau in spate) niciodata n-am gasit o pozitie in care sa ma simt 100% bine. Dar asta depinde de fiecare persoana.

Diferenta in bine mi s-a parut clar vizibila la Ultimate, e mai precisa in viraje si mai rigida. Mi-am gasit relativ repede o pozitie comfortabila in care pot pedala destul de mult in drops.

Trecerea de la Supersix mi se pare logica catre Ultimate, nu catre Synapse

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

tJlvqXM.jpg

 

Mici schimbari: ghidon PRO PLT Compact Ergo, pipa PRO PLT 90 mm/10° si ghidolina asortata cu cadrul. Plus revenirea la fosta tija de sa (PlanetX Black Head Carbon).

  • Upvote 2
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îmi place așa mult noua jucărie încât ăsta e și primul meu post pe forum:

Cadru: Canyon Ultimate CF SLX marime S
Grupset: Shimano Ultegra 8050 Di2
Angrenaj: 50/34 cu brațe de 170
Pinioane: 11-32
Frane Shimano R8000
Cockpit integrat: Canyon H36 Aerocockpit CF, 90mm stem, 390mm ghidonul
Roti: DT Swiss PR1400 Oxic Diicut, 1450 grame
Anvelope: Continantal GP5000, 25mm
Sa: Fizik Arione R1 Versus Evo
Pedale: Favero Assioma Duo (power metere)
Greutate: 6.8 fara pedale, 7.1 cu pedale

Vin de pe un Bulls Nighthawk Di2 care totuși îmi era foarte mare (56). Chiar dacă am reușit să mă obișnuiesc și cu el și să fac mii de km[emoji28]20200102_104320.jpg20191231_095045.jpg20191219_103542.jpg

  • Upvote 5
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ramanem tot pe brand-ul Canyon:D/

Mic update: upgrade de roti. Hunt 50 Carbon Aero Disc. Intra in trend-ul actual de jante wide U shape. Au latimea de 27mm. Am montat pe ele tot GP 5000 de 25mm si s-au mulat excelent incat vin perfect in linie cu peretele jantei.

Au 1530g (cantarite de mine). Castig de 275g fata de rotile DT Swiss stock.

E primul meu set de roti carbon aero. Parca e alta bicicleta acum, mai rigida, raspunde mai rapid la accelerari, mentine viteza mai bine. Mi se pare cel mai bun upgrade pe care-l poti face la bicicleta.

A implinit 2000km + 1000km de trainer

 

mzvvgUM.jpg

obh0uUO.jpg

KwLYlzd.jpg

jsCKW0O.jpg

 

  • Upvote 2
  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la tura de zilele trecute... nu e din carbon, dar merge bine - nu bate, nu troncane. :D

49356737568_6a42a5f6ce_b.jpg

 

49356736868_c27ea1ec00_b.jpg

  • Upvote 4
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumosă, de coleție.

Acesta este de plimbat duminica până în centru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.