gunnar

Galeria cursierelor

Recommended Posts

16 minutes ago, paulrad said:

în 2022 🙄

 

O sa fii surprins sa afli ca modelul cu frane disc al fostului meu cadru de carbon avea fix aceleasi tolerante la cadru/furca ca ala pentru frane pe janta. Un 28c real nu incapea nicaieri. Pentru ca ambele au fost construite sa fie aerodinamice si reactive (chainstayuri foarte scurte, de 397 mm) si nu confortabile sau versatile.

 

Asta in timp ce in furca aia Columbus Minimal incape lejer un 30c, iar clestele de frana tot are mai mult spatiu decat furca in partea de sus. Dar sigur, e mult mai usor sa ii crezi pe baietii de la GCN sau road.cc cand iti spun ca franele pe janta sunt Satana :O)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai că mai zic o dată, probabil n-ai auzit cum trebuie din cauza scârțâitului discurilor de frână. 😔

 

Într-adevăr, după cum ai zis și tu, limitarea balonajului gumelor se datorează mai mult modului de construcție a cadrelor (în mod voit aș zice eu, nu din vreun motiv pur ingineresc), cleștii de frână ne mai fiind o limitare în anul 2022.

 

P.S. Nu consum nici GCN nici road.cc nici alte pagini cu impresii. 🥴 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punct de vedere ingineresc nu a fost niciodata. Din punct de vedere comercial, bafta in a gasi vreun cadru nou de sosea cu frane pe janta in care sa incapa cauciucuri de 28-30 mm reali. Clesti de frana se gasesc destui ;) si se gaseau chiar mai multi in 1980, cand reachul "standard" era de 47-57 mm si nu 37-47 mm.

 

Singurul pe care l-am gasit cu garantii in acest sens, cu clesti standard reach moderni si spatiu pentru 30c e Ritchey Road Logic V2. Si ala de otel 8-| 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/13/2022 at 11:03 PM, majikstone said:

Dupa mai bine de 14.600 km si binisor peste 160.000 m de diferenta de nivel urcati cu "italianca", am decis sa revin la cadrul de otel pe care am avut ocazia sa-l folosesc pret de cativa ani inainte sa fie pus pe tusa si transformat in bicicleta de oras. In linii mari, am adaugat la loc aproape un kilogram, dar am castigat mai mult spatiu pentru cauciucuri, un pic mai mult confort si stabilitate, semnificativ mai putin cross-chaining si o ureche de deraior pe care nu trebuie sa o realiniez aproape lunar. Bonus, pe home trainer cadrul de otel e mult mai stabil si flexeaza mult mai putin decat o facea cel de carbon.

 

Din pacate, din fericire, greu de spus, dar un cadru e definit de mult mai multe lucruri decat materialul din care e facut - ca de exemplu geometria, versatilitatea, spatiul pentru cauciucuri (ironic, limitat de cele mai multe ori de constructia cadrului, si nu de clestii de frana) si de ce nu, chiar si designul. In retrospectiva, nu pot sa zic ca am avut vreun beneficiu perceptibil de pe urma cadrului de carbon, si nici intors la cel de otel - echipat cu aceleasi componente - nu am simtit vreun handicap. Dar na, dupa diverse cadre de aluminiu si otel, trebuia sa incerc si unul de carbon.

 

TzPJZ2n.jpg

 

Cum inainte de tranzitia asta tocmai trecusem la Campagnolo si mai facusem cateva upgradeuri, echiparea actuala e urmatoarea:

Cadru: Holdsworth Brevet

Furca: Columbus Minimal

Roti: Campagnolo Zonda

Cauciucuri: Michelin Pro4 Endurance (spate) / Service Course (fata) 25c (27 mm reali)

Manete, deraioare, frana fata: Campagnolo Centaur 2x11
Frana spate: Shimano BR-R451 (cadrul e pentru frane long reach, n-am avut incotro)

Pedalier: Rotor Vegast 46/30

Pinioane: Shimano R7000 11-30 sau 11-32, dupa necesitati

Ghidon: Deda Zero100 RHM 42 cm

Pipa: Deda Zero 2 7° 90 mm

Tija de sa: Massi, de carbon, foarte "flexibila"

Sa: Selle SMP VT20C

Pedale: Favero Assioma Duo cu power meter

 

Greutate? 9.0 kg cu tot ce se vede in poza, mai putin pompa. Iar greutatea aia de "showroom", cu care se lauda toti prin brosuri, e de 8.4 kg pentru un cadru mare, cu stack de 615 mm si reach de 395 mm.

 

 

Frumoasa bicicleta. Sa te poarte sanatos multi km. Imi place furca de la Columbus. Pe aproape toate bicicletele mele folosesc Campagnolo si sunt foarte multumit.

 

Toate cele bune,

Peter

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, petker said:

Frumoasa bicicleta. Sa te poarte sanatos multi km. 

Multumesc!

 

Dupa aproape 1000 km facuti dupa tranzitia la Campagnolo (sigur, mai bine de jumatate pe trainer, dar m-am folosit si acolo de transmisie) ma declar si eu foarte fericit cu ea. Cat timp vor continua sa fabrice groupseturi mecanice macar la nivelul actual de calitate si greutate, voi ramane foarte probabil fidel lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/19/2019 at 10:25 AM, Stuparul said:

si eu care credeam ca urmatoarea (si ultima (ce gluma)) ta bicicleta va fi Planet X Spitfire...

 

Desi ma gandeam ca vor mai trece cativa ani pana voi ajunge sa fac asta, cei de la PlanetX mi-au facut o oferta de nerefuzat, asa ca am intrat in posesia unui cadru PlanetX Spitfire de titan in marime XL. Nu stiu daca sa-mi doresc sa fie ultima mea bicicleta, dar cu siguranta are potentialul de a fi un cadru de care sa nu am vreun motiv sa ma separ prea curand. A bifat cam toate casutele relevante pentru mine cand vine vorba de alegerea unui cadru, singurul capitol la care lasa putin de dorit fiind cel al geometriei, avand un stack de 595 mm si un reach de 405 mm (fata de 620 mm / 395 mm in cazul cadrului Holdsworth Brevet, cel care pentru mine are geometria ideala). Diferenta (-25 mm pe verticala si +10 mm pe orizontala) poate fi usor compensata prin inversarea unghiului pipei si eventual montarea uneia mai scurte. Voi mai face mici ajustari la capitolul asta in timp, pe masura ce ajustez si pozitia seii.

 

3svR9Th.jpg

 

Dupa un transplant reusit al marii majoritati a pieselor de pe Holdswort Brevet (care se va intoarce la rolul lui anterior, pe bicicleta de oras/touring), configuratia bicicletei e urmatoarea:

 

Cadru: PlanetX Spitfire, marime XL (54 cm)

Furca: Selcof Delta SL tapered (1 1/8" -> 1.5")

Cuvetarie: Deda Classic1 ZS44 / EC44

Roti: Campagnolo Zonda

Cauciucuri: Panaracer Race D Evo 4 28c

Manete, deraioare, frane: Campagnolo Centaur 2x11
Pedalier: Rotor Vegast 46/30

Pinioane: Shimano R7000 11-30 sau 11-32, dupa necesitati

Ghidon: Deda Zero100 RHM 42 cm

Pipa: Deda Zero100 8° 110 mm

Tija de sa: Deda Zero100 31.6 x 350 mm

Sa: Selle SMP VT20C

Pedale: Favero Assioma Duo (power meter)

 

Greutate: 8.6 kg (dintre care 1650g pentru cadru si 340g pentru furca).

 

Mai ramane doar sa-i inlocuiesc suporturile de bidon albastre cu unele negre - tot modelul de plastic din Decathlon, indestructibile si perfecte pentru bidoanele Elite Maxicorsa, model pe care il folosesc aproape exclusiv de mai bine de 12 ani.

 

In alta ordine de idei, o parte dintre cadrele de titan de la PlanetX (nu doar Spitfire, dar si Tempest si Hurricane, posibil si altele) au fost proiectate de Mark Reilly, un renumit constructor de cadre britanic, si sunt fabricate de chinezii de la Waltly. Mark Reilly, care din pacate a decedat in 2021 la varsta de 53 de ani, a mai proiectat cadre atat pentru Enigma cat si pentru Reilly, ambele fiind referinte in industria cadrelor de titan. Cat despre chinezii de la Waltly, specializati in manufactura de cadre de titan, ei au ajuns sa fabrice cadre pentru mai multe marci din occident, inclusiv Van Nicholas in ultimii ani. Joe Whittingham de la China Cycling a facut un tur al uzinei si atelierului lor, pe care il puteti urmari aici.

 

Ah, si aviz amatorilor, PlanetX a anuntat acum ceva vreme ca a renuntat la productia de cadre Spitfire pentru ca, vezi doamne, ei nu mai vor sa vanda biciclete cu frane pe janta. Asta inseamna atat ca bicicletele si cadrele Spitfire din stocul actual sunt ultimele care vor mai putea fi cumparate, dar si ca foarte probabil vor mai aparea si alte reduceri de pret in viitor avand in vedere ca incearca sa se debaraseze de ele de macar vreo 2 ani. 

  • Upvote 7
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, majikstone said:

cei de la PlanetX mi-au facut o oferta de nerefuzat

normal, nu mai sunt mulți bătrânei care să se opună atât de mult progresului tehnologic încât să mai aibă cui da cadrele astea pe care poți pune frâne depășite de vremuri.  

 

8 hours ago, majikstone said:

PlanetX a anuntat acum ceva vreme ca a renuntat la productia de cadre Spitfire pentru ca, vezi doamne, ei nu mai vor sa vanda biciclete cu frane pe janta

mulțumesc pt confirmare. over & out.

  • Like 1
  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auzi, bicicleta cu frâne de masina..

Share this post


Link to post
Share on other sites

La capitolul tyre clearance, desi cei de la PlanetX declara ca nu intra cauciucuri mai mari de 25c, realitatea din teren ii contrazice. Asta e spatiul ramas cu cauciucuri 28c care masoara putin peste 27 mm latime si 26 mm inaltime pe jante 17c. Ramane la latitudinea cititorului sa decida pana unde e dispus sa "forteze nota", dar din punctul meu de vedere intra fara probleme chiar si un 28c mai "grasut", de 28 mm inaltime si 29-30 mm latime.

NB: cadrele Spitfire cu marimi mai mici au si chainstayuri mai scurte (408 mm pentru S fata de 413 mm pentru XL), ceea ce evident va avea un impact asupra spatiului maxim dintre cauciucul spate si seat tube. 

 

hlO9Pko.jpg

 

57 minutes ago, paulrad said:

[...] glumitse de oameni pizmași pe care le-am mai auzit deja [...]

 

:-@ 8-| |-) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/5/2022 at 3:27 PM, petker said:

Peste iarna am cosntruit o cursiera pe baza unui cadru de titan de la Rewel.

 

 

 

De ce ai ales jantele alea?

Au peste 500 si ceva de grame real depasesc 560gr parca

Cam grele rau pt o cursiera

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 19 minute, mosu cu plete said:

De ce ai ales jantele alea?

Au peste 500 si ceva de grame real depasesc 560gr parca

Austeritate germana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mosu cu plete said:

Cam grele rau pt o cursiera

 

IMG_6535.jpg

(poza preluata de pe site)

 

Lasa, altii dau 2.000€ pe roti de carbon disc only care cantaresc cu tot cu discuri tot cat cele ale bicicletei lui @petker. Iar in greutatea aia intra si un butuc fata cu dinam care cantareste in jur de 400g. Cu un DT Swiss 350 ieseau la 1800g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate și mai rău de atât, 1314 gr fără discuri și rămân bani și de o gumă bună pe ele, chiar două. #gravelkingsk

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, majikstone said:

 

Cu un DT Swiss 350 ieseau la 1800g.

Degeaba, jantele tot grele sunt, butuci conteaza foarte putin spre deloc la greutatea rotilor nu sunt in miscare.

Eu mi-am facut roti cu jantele bor r373, am scos rotile la 1325gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, mosu cu plete said:

Eu mi-am facut roti cu jantele bor r373

 

Compari mere cu pere.

 

Limita de greutate pentru bicicleta, ciclist si echipament de 90 kg (deci sa zicem vreo 80 kg pentru ciclist) pentru BOR R373 fata de 130 kg in cazul DT Swiss RR511. 

 

Latime interna 14 mm pentru R373 vs 18 mm pentru RR511.

 

Inaltime de 22 mm pentru R373 vs 32 mm pentru RR511.

 

Dar daca cunosti niste exemple de jante de aluminiu pentru frane pe janta cu profil de 30+ mm, latime interna de 18+ mm, limita de greutate de 120-130kg si bineinteles care rezista la presiuni uzuale de sosea (sa zicem macar 7 bar) si care cantaresc mai putin de 530g, impartaseste si cu noi o referinta, un link, ceva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oxic 32 DTSwiss 1400. Sub 700€, in jur de 1600gr, cu profil 32mm, material aluminiu, frâna jantă, intern 18, rider 130kg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/19/2022 at 11:29 AM, majikstone said:

 

IMG_6535.jpg

(poza preluata de pe site)

 

Lasa, altii dau 2.000€ pe roti de carbon disc only care cantaresc cu tot cu discuri tot cat cele ale bicicletei lui @petker. Iar in greutatea aia intra si un butuc fata cu dinam care cantareste in jur de 400g. Cu un DT Swiss 350 ieseau la 1800g.

 

Am ales jentile acestea deoarece intentionez sa merg la drumuri lungi si pe suprafete mai denivelate. Am pus accentul pe rezistenta. Plus eu cantaresc cam 85kg si cu bagaj si toate electronicele se mai adauga ceva greutate.  Pentru mers mai rapid am alta bicicleta pe care am jenti Campagnolo BORA WTO 45.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, mosu cu plete said:

Am 70 kile da nu m-am gandit si la aia de 130kile

aici ai dreptate


La ce înălțime?

3 minutes ago, petker said:

 

Am ales jentile acestea deoarece intentionez sa merg la drumuri lungi si pe suprafete mai denivelate. Am pus accentul pe rezistenta. Plus eu cantaresc cam 85kg si cu bagaj si toate electronicele se mai adauga ceva greutate.  Pentru mers mai rapid am alta bicicleta pe care am jenti Campagnolo BORA WTO 45.


Faine rău cercurile alea de 45 😁 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Mookyama said:


La ce înălțime?

 

Daca te referi la mine. Am 190cm in inaltime.

3 minutes ago, Mookyama said:


La ce înălțime?


Faine rău cercurile alea de 45 😁 

https://farcycling.com/colnago-c64

On 4/15/2022 at 11:50 PM, majikstone said:

 

Desi ma gandeam ca vor mai trece cativa ani pana voi ajunge sa fac asta, cei de la PlanetX mi-au facut o oferta de nerefuzat, asa ca am intrat in posesia unui cadru PlanetX Spitfire de titan in marime XL. Nu stiu daca sa-mi doresc sa fie ultima mea bicicleta, dar cu siguranta are potentialul de a fi un cadru de care sa nu am vreun motiv sa ma separ prea curand. A bifat cam toate casutele relevante pentru mine cand vine vorba de alegerea unui cadru, singurul capitol la care lasa putin de dorit fiind cel al geometriei, avand un stack de 595 mm si un reach de 405 mm (fata de 620 mm / 395 mm in cazul cadrului Holdsworth Brevet, cel care pentru mine are geometria ideala). Diferenta (-25 mm pe verticala si +10 mm pe orizontala) poate fi usor compensata prin inversarea unghiului pipei si eventual montarea uneia mai scurte. Voi mai face mici ajustari la capitolul asta in timp, pe masura ce ajustez si pozitia seii.

 

3svR9Th.jpg

 

Dupa un transplant reusit al marii majoritati a pieselor de pe Holdswort Brevet (care se va intoarce la rolul lui anterior, pe bicicleta de oras/touring), configuratia bicicletei e urmatoarea:

 

Cadru: PlanetX Spitfire, marime XL (54 cm)

Furca: Selcof Delta SL tapered (1 1/8" -> 1.5")

Cuvetarie: Deda Classic1 ZS44 / EC44

Roti: Campagnolo Zonda

Cauciucuri: Panaracer Race D Evo 4 28c

Manete, deraioare, frane: Campagnolo Centaur 2x11
Pedalier: Rotor Vegast 46/30

Pinioane: Shimano R7000 11-30 sau 11-32, dupa necesitati

Ghidon: Deda Zero100 RHM 42 cm

Pipa: Deda Zero100 8° 110 mm

Tija de sa: Deda Zero100 31.6 x 350 mm

Sa: Selle SMP VT20C

Pedale: Favero Assioma Duo (power meter)

 

Greutate: 8.6 kg (dintre care 1650g pentru cadru si 340g pentru furca).

 

Mai ramane doar sa-i inlocuiesc suporturile de bidon albastre cu unele negre - tot modelul de plastic din Decathlon, indestructibile si perfecte pentru bidoanele Elite Maxicorsa, model pe care il folosesc aproape exclusiv de mai bine de 12 ani.

 

In alta ordine de idei, o parte dintre cadrele de titan de la PlanetX (nu doar Spitfire, dar si Tempest si Hurricane, posibil si altele) au fost proiectate de Mark Reilly, un renumit constructor de cadre britanic, si sunt fabricate de chinezii de la Waltly. Mark Reilly, care din pacate a decedat in 2021 la varsta de 53 de ani, a mai proiectat cadre atat pentru Enigma cat si pentru Reilly, ambele fiind referinte in industria cadrelor de titan. Cat despre chinezii de la Waltly, specializati in manufactura de cadre de titan, ei au ajuns sa fabrice cadre pentru mai multe marci din occident, inclusiv Van Nicholas in ultimii ani. Joe Whittingham de la China Cycling a facut un tur al uzinei si atelierului lor, pe care il puteti urmari aici.

 

Ah, si aviz amatorilor, PlanetX a anuntat acum ceva vreme ca a renuntat la productia de cadre Spitfire pentru ca, vezi doamne, ei nu mai vor sa vanda biciclete cu frane pe janta. Asta inseamna atat ca bicicletele si cadrele Spitfire din stocul actual sunt ultimele care vor mai putea fi cumparate, dar si ca foarte probabil vor mai aparea si alte reduceri de pret in viitor avand in vedere ca incearca sa se debaraseze de ele de macar vreo 2 ani. 

Sa o stapanesti sanatos. Mrgi la brevete cu ea?

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, petker said:

 

Daca te referi la mine. Am 190cm in inaltime.


La @mosu cu plete, zicea ca are 70kg. Cam cât am eu acum, deși după răceala de săptămâna trecută (am ajuns la 39.5*C), cred că am mai dat jos vreo 2-3 kg. Eu am 179cm, slab ca varga. La 190/85 e numa bine, mai am mulți fulgi cu lapte ca să echilibrez. 
 

6 minutes ago, petker said:


Ntz, ntz…urâtă tare, ce să mai …. Glumesc, chiar e de poveste 🙌

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, petker said:

Sa o stapanesti sanatos. Mrgi la brevete cu ea?

Mersi!

 

Merg peste tot cu ea (pe sosea cel putin). La brevetele de anduranta (inca) nu particip, in schimb am in program 3 cyclomontagnarde anul asta (Jura, Annecy si Vosges). Principiul e similar, dar accentul e pus pe diferenta de nivel (peste 4.000m) in loc de distanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.